دوئل فینال، فورد موستانگ Mach-E یا نیسان آریا؟

شنبه 13 اسفند 1401 - 08:30
مطالعه 5 دقیقه
Cars-8
سرانجام با رسیدن به آخرین دوئل مرحلهٔ فینال، این دوره از سری رقابت‌های پدال هم رسماً به پایان رسید. گروه آخر رقابت‌ها به شاسی‌بلندهای الکتریکی...
تبلیغات
کپی لینک

مرحلهٔ نهایی، گروه آخر، شاسی‌بلندهای الکتریکی

سرانجام با رسیدن به آخرین دوئل مرحلهٔ فینال، این دوره از سری رقابت‌های پدال هم رسماً به پایان رسید. گروه آخر رقابت‌ها به شاسی‌بلندهای الکتریکی اختصاص دارد. در این گروه هشت خودرو حضور داشتند که در مرحلهٔ مقدماتی طی چهار دوئل باهم به رقابت پرداختند و از بین آن‌ها شورلت بولت EUV، فورد موستانگ Mach-E، نیسان آریا و تسلا مدل Y راهی مرحلهٔ نیمه‌نهایی شدند. در این مرحله نیز دو دوئل برگزار کردیم که حاصل آن حذف شورلت بولت EUV و تسلا مدل Y و راه‌یابی موستانگ Mach-E و نیسان آریا به مرحلهٔ فینال بود. حال نیز نهایتاً شما با انتخاب یکی از این دو کراس‌اوور الکتریکی، برندۀ گروه پایانی رقابت‌های پدال را مشخص خواهید کرد تا پروندهٔ این دوره از دوئل‌ها رسماً بسته شود. آخرین دوئل گروه شاسی‌بلندهای الکتریکی در مرحلهٔ قبلی هم بین نیسان آریا و تسلا مدل Y برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده می‌کنید.

نتیجهٔ دوئل قبلی بین تسلا مدل Y و نیسان آریا

مجموع آراء: 1553

آراء نیسان: 994

آراء تسلا: 559

پیروز دوئل: نیسان آریا با کسب 64 درصد از کل آراء

کپی لینک

نیسان آریا

تاریخ معرفی: جولای 2020

پلت‌فرم: CMF-EV رنو-نیسان

امتیاز از کارانددرایور: 8.0 از 10

امتیاز از اتو اکسپرس: 4.5 از 5.0

فروش سال 2021 در آمریکا: صفر دستگاه

فروش سال 2022 در آمریکا: 201 دستگاه

فروش سال 2021 در اروپا: صفر دستگاه

فروش سال 2022 در اروپا: 3,071 دستگاه

گارانتی: 3 سال یا 58 هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: 5 سال یا 96 هزار کیلومتر

گارانتی باطری: 8 سال یا 160 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: کابین جادار و لوکس و باکیفیت، سواری ساکت و راحت در رانندگی‌های شهری، برد مناسب، طراحی بیرونی زیبا، سیستم نیمه خودران عالی و پیشرفته، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مناسب

نقاط منفی: شتاب تنبل در نسخهٔ محرک جلو، فاقد هیجان رانندگی، قیمت گران در تیپ‌های بالایی، عملکرد نه‌چندان خوب حالت رانندگی با یک پدال، کابین آن‌طور که باید کاربردی نیست، سرعت شارژ پایین، فرمان مبهم، صندوق بار متوسط

چکیده: آریا جسورانه‌ترین گام نیسان به سمت آیندهٔ الکتریکی است. این خودرو دنباله‌روی هاچ‌بک مقرون‌به‌صرفهٔ لیف است که سال‌ها در بازار حضور داشت و هرچند این روزها محبوبیت خود را تا حدودی از دست داده است اما حالا آریا می‌تواند خریداران بیشتری را برای اولین بار به سمت برند نیسان جلب کند. این کراس‌اوور با برد مناسب، تجهیزات فراوان حتی در تیپ پایه، کیفیت بالا و کابین جادار، برای خانواده‌هایی که قصد حرکت به سمت خودروهای تمام الکتریکی را دارند یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود ولی کراس‌اوورهای الکتریکی رقیب پشت فرمان لذت‌بخش‌تر هستند.

کپی لینک

فورد موستانگ Mach-E

تاریخ معرفی: نوامبر 2019

پلت‌فرم: GE1 فورد

امتیاز از کارانددرایور: 9.0 از 10

امتیاز از اتو اکسپرس: 4.5 از 5.0

فروش سال 2021 در آمریکا: 27,140 دستگاه

فروش سال 2022 در آمریکا: 39,458 دستگاه

فروش سال 2021 در اروپا: 23,054 دستگاه

فروش سال 2022 در اروپا: 21,646 دستگاه

گارانتی: 3 سال یا 58 هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: 5 سال یا 96 هزار کیلومتر

گارانتی باطری: 8 سال یا 160 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: شتاب سریع، برد رقابتی، قیمت مناسب، کابین جادار و لوکس و زیبا، طراحی بیرونی جذاب با الهام از موستانگ، تجهیزات سخاوتمندانه، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ

نقاط منفی: به اندازهٔ موستانگ کوپهٔ بنزینی رانندگی و هیجان‌انگیز و لذت‌بخشی ندارد، صندوق بار کوچک‌تر از رقبا، فقدان جزئی‌ترین توانایی آفرود، سواری سفت در برخی نسخه‌ها

چکیده: موستانگ Mach-E یک پیروزی بزرگ برای فورد محسوب می‌شود. این تلاشی فوق‌العاده به‌عنوان اولین محصول الکتریکی اختصاصی فورد و جایگزینی بسیار شایسته برای تسلا مدل Y است. هردو نسخهٔ محرک عقب و چهارچرخ محرک این خودرو از طراحی جذاب، کیفیت ساخت بالا، تکنولوژی‌های فراوان و سواری خوبی برخوردار هستند و بنابراین، کسانی که به دنبال یک کراس‌اوور خانوادگی شیک الکتریکی هستند که رانندگی خوبی داشته باشد قطعاً باید Mach-E را در نظر بگیرند هرچند که نباید انتظار هیجان رانندگی موستانگ بنزینی را داشته باشند.

کپی لینک

مقایسهٔ مشخصات فنی

نیسان آریا

موستانگ Mach-E

قوای محرکه

تک موتوره

تک موتوره

قدرت

238 اسب بخار

266 اسب بخار

گشتاور

300 نیوتن متر

430 نیوتن متر

گیربکس

تک سرعته

تک سرعته

محور محرک

جلو

عقب

شتاب صفر تا 96

7.5 ثانیه

6.0 ثانیه

مسافت 400 متر

15.8 ثانیه

14.6 ثانیه

پیست Figure8

27.6 ثانیه

26.7 ثانیه

توقف از 96

39.0 متر

35.9 متر

شتاب جانبی

0.79 جی

0.84 جی

حداکثر سرعت

165 کیلومتر/ساعت

180 کیلومتر/ساعت

باطری

87 کیلووات ساعت

88 کیلووات ساعت

مصرف انرژی

21.3 کیلووات ساعت

20.9 کیلووات ساعت

برد

490 لیتر

505 کیلومتر

وزن

2143 کیلوگرم

1993 کیلوگرم

توزیع وزن

53 به 47 جلو/عقب

48 به 52 جلو/عقب

طول

4,645 میلی‌متر

4,714 میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

2,776 میلی‌متر

2,984 میلی‌متر

حجم صندوق بار

470 لیتر

400 لیتر

ظرفیت سرنشین

5 نفر

5 نفر

قیمت

48,485 دلار

47,495 دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[poll id="141"]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.