آموزشفورد

توصیه‌های فورد برای افزایش برد خودروی برقی در فصل زمستان

با توجه به تغییرات آب‌وهوایی مناطق مختلف جهان، گاه پیش می‌آید که زمستان زودتر از آنچه که مردم تصورش را می‌کنند از راه برسد. این فصل که از ابتدا چالش‌های مختص خود را به‌همراه می‌آورد، برای مالکان خودروهای برقی چالش‌ برانگیزتر است.

برای نمونه می‌توان به مالکان فورد F-150 لاتنینگ اشاره کرد که به‌زودی با نخستین شرایط دشوار آب‌وهوایی روبه‌رو خواهند شد و خودروشان را محک خواهند زد. نزدیک به ۵ درصد از خریداران F-150 برقی آن را به‌عنوان نخستین خودروی الکتریکی خود برگزیده‌اند؛ همین مورد کار را برای فورد حساس‌تر می‌کند.

درست است که دما و سایر عوامل محیطی روی خودروهای درون‌سوز نیز تاثیر می‌گذارد اما این تاثیرات بر خودروهای برقی چشمگیرتر هستند و نگرانی‌های بیشتری را به دنبال دارند. در راستای کاهش نگرانی‌های یادشده، شرکت فورد مجموعه‌ای از ۸ نکته را برای مالکان خودروهایش منتشر کرده تا با رعایت آن‌ها، مسافت قابل‌پیمایش خودروشان را به حداکثر میزان قابل‌دسترسی برسانند:

  1. بهتر است خودرو را تاحدممکن در گاراژ پارک کرد؛ چراکه چنین فضایی از خودرو کاربر و حداقل دربرابر دمای پایین محافظت می‌کند و ممکن است دسترسی او را به درگاه شارژ راحت‌تر کند.
  2. زمانی خودروتان را پارک می‌کنید از اتصال آن به درگاه شارژ مطمئن شوید تا برای پیمایش روزانه خود و به هنگام حرکت، تا آنجا که ممکن است شارژ داشته باشید.
  3. برای پیمایش مسافت‌های طولانی بهتر است باتری F-150 لاتنینگ از پیش آماده شود چراکه یک باتری گرم در دمای پایین عملکرد بهتری را به نمایش می‌گذارد.
  4. اگر واقعا نگران مسافت قابل‌پیمایش خود هستید، فورد توصیه می‌کند که پیش از حرکت خودرو، تا حد ممکن از سیستم گرمکن خود کمتر استفاده کنید تا خودرو سطح مناسبی از شارژ را به‌همراه داشته باشد.
  5. درصورت پوشیده‌شدن خودرو با برف و قرار ندادن آن در فضای بسته، بهتر است برف را از روی خودرو زدود تا سنگینی برف روی خودرو باعث مصرف انرژی بیشتر نشود. این مسئله بدون درنظر گرفتن برقی‌بودن خودرو نیز باید رعایت شود؛ چراکه درصورت حرکت خودروی جلو با سرعت بالا، برف از سطح آن جدا شده و برای راننده پشت‌سر خطرآفرین خواهد بود.
  6. در حین رانندگی می‌توان به‌جای تکیه بر سیستم تهویه‌مطبوع خودرو، از گرمکن‌های صندلی و فرمان برای ایجاد دمای مناسب بدن استفاده کرد؛ چراکه سیستم‌های گرمایش تماسی در مقایسه با بخاری اصلی خودرو، انرژی کمتری را از آن می‌گیرند.
  7. فورد توصیه می‌کند که تایرها باید به اندازه کافی باد شده باشند تا راندمان خودرو افزایش پیدا کند.
  8. رانندگی در سرعت مناسب یک فاکتور مهم به شمار می‌رود چون استفاده از سرعت‌های بالا باعث مصرف بیشتر انرژی خواهد شد.

امروزه تاثیر این تغییرات محیطی بر خودروها آشکار است؛ بررسی‌های نشان داده که عملکرد و مسافت قابل‌پیمایش با برخی از خودروهای برقی با کاهش شدید دما تا ۵۰ درصد افت می‌کند. پیشتر هم مقاله‌ای در رابطه با تاثیر دما پایین و هوای سرد بر عملکرد خودروهای برقی منتشر کرده بودیم که برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مطالعه آن بپردازید. نهایتا رانندگان و مالکان این خودروها با رعایت نکات یادشده توسط فورد می‌توانند اثر این دگرگونی‌ها را تا حد ممکن خنثی کنند. برای آماده‌سازی خودرو شخصی‌تان برای فصل سرد هم می‌توانید مطلب مربوط به «آماده‌سازی خودرو برای زمستان» را مطالعه کنید.

بیمه بازار

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. DoctoR

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (816 ديدگاه)

    اینکه بخاری روشن کنی برد ماشینت بیاد پایین دردناکه😂😂😂

    موافقم ۵۱
    مخالفم ۶
    1. علی جردن

      ۱۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (417 ديدگاه)

      بعداز همه گیر شدن خودروهای برقی شب ها خیلی ها بخاطر رسیدن به مقصد چراغ خاموش تو جاده ها حرکت خواهند کرد که این خودش مشکل آفرینه برای خود راننده و بقیه خودروهای موجود تو جاده__

      موافقم ۵
      مخالفم ۳
  2. جواد

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    راه حل نهایی از خودرو هایی با پایه سوخت های فسیلی ( بنزین ، گاز ، گازوئیل )‌استفاده کنید

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۵
    1. mahdi-es17

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (415 ديدگاه)

      فورد من از شدت سرما یخ کرد مرد 😂

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۳
  3. پدرام

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    الان برم تو حیاط فوردم رو چک کنم :)

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۳
  4. شاهرخ

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (302 ديدگاه)

    مهمترین توصیه اینه که به جای لاتنینگ یه رپتور بخرین

    موافقم ۴۱
    مخالفم ۱۳
    1. ناشناس

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (959 ديدگاه)

      لاتنینگ از رپتور خیلی بهتر هست ، اولا طراحیش تو edmund امتیاز بیشتری نسبت به رپتور گرفته و دوما فورد هنوز نسخه پرفورمنس لاتنینگ رو معرفی نکرده ولی با این وجود همین نسخه معمولی هم صفر تا صد ۴/۲ ثانیه داره یعنی حدود ۰/۸ از رپتور پر ادعا سریع تر هست تو طناب کشی هم قویترین نسخه دوج رم یعنی ۲۵۰۰ دیوتی رو شکست داده کاری که رپتور تو خوابش هم نمیتونه انجام بده ، تازه هنوز اول بازی پیکاپ های برقی هست تا چند ماه دیگه سایبرتراک وارد بازار میشه اونم با مشخصات دیوانه کننده مثلا نسخه پرچمدارش صفر تا صد فقط ۲/۹ ثانیه داره 😱😍🇺🇸⚡️⚡️⚡️

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۲۲
      1. پدرام

        ۱۰ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (797 ديدگاه)

        دوام در دراز مدت چطور؟
        بحث طراحی کاملا سلیقه ای و خیلی نمیشه روش امتیاز بندی کرد مثل این می مونه بگی من طراحی اس کلاس بیشتر دوست دارم چون تو فلان نشریه از ۱۰ ۱۰ گرفته اما ب ام و سری ۷ از ده ۷ گرفته!۱ پس این وسط نظر خود طرف چی میشه؟

        موافقم ۸
        مخالفم ۱
      2. Shayan

        ۲۶ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (29 ديدگاه)

        بستگی به استفاده داره
        برای استفاده داخل شهر یا جاده و… لایتنینگ بهتره ولی خب برای آفرود همون ۲۵۰۰ هم حریف رپتور نمیشه
        بعدم ماشین های برقی تازه اول راهن

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. mahdi-es17

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (415 ديدگاه)

      پیکاپ مناسب برای کار های شهری لایتینگ
      تفریحی و کار های سنگین رپتور

      موافقم ۹
      مخالفم ۳
    3. ali(chevynova)

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (6204 ديدگاه)

      روی رپتور هم انجین ۷/۳ لیتری ببندن

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۵
  5. مهران

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (266 ديدگاه)

    چقدر ناز دارن برقی ها😑😄
    نباید به این زودی تولید میشدن.خیلی جای کار دارن،خیییییلی…

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۶
  6. M

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (117 ديدگاه)

    فورد مگه بلده ماشین بسازه🤣🤣🤣

    موافقم ۱
    مخالفم ۴۶
    1. ناشناس

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (959 ديدگاه)

      نه چوسان فوسان بلده ماشین بسازه 🤣🤣🤣🤣🤣👎👎

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۴
  7. بیلمیش

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (33 ديدگاه)

    این ماشین فورد خیلی نچسبه

    موافقم ۹
    مخالفم ۱۴
    1. ناشناس

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (959 ديدگاه)

      خیلی تاثیر گذار بود 🤫🤫

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱
  8. ferimia

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (93 ديدگاه)

    حالا هی بگین برقی ها فلان برقی ها بهمان😂 بالا برید پایین بیاید
    حرکت به سمت این دسته خیلی زوده.

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۴
    1. علی جردن

      ۱۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (417 ديدگاه)

      اتفاقا ما الان داریم رگ های باریک تر از مو رو به هم پیوند می زنیم پیوند دست پا قلب و ریه و کلیه و … به انرژی جاذبه غلبه کردیم می ریم کره های دیگر بنظرم خودروهای برقی نباید تو سال ۲۰۲۲ که همه جوره علم و فناوری پزشکی هسته ایی مهندسی تو دنیا هست باشه تا الان باید خودرویی می ساختن که با کربن دی اکسید یا با شن و ماسه حرکت می کرد

      موافقم ۳
      مخالفم ۳
      1. ناشناس

        ۱۲ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (959 ديدگاه)

        داداش همچین چیز هایی هم ساختن که شما میگید ولی هنوز مجوز نهایی رو دریافت نکرده حتی من حدود ۲ سال پیش تو autoexpress مقاله ای خوندم که یه شرکت فنلاندی قصد داره خودرویی بسازه که هیچوقت نیاز به سوخت‌گیری یا شارژ نداشته باشه حالا میپرسی چطور ، چون با انرژی هسته ای کار میکنه یه راکتور کوچولو داره که به حدی انرژی زیادی تولید میکنه که ماشین تا بینهایت کیلومتر ( واقعا بینهایت ) میتونه بدون نیاز به هیچی بره حالا نمیدونم چرا مجوز تولید پیدا نکرد

        موافقم ۲
        مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا