معرفی فورد سری E مدل 2026، تولید کامیونت 30 ساله همچنان ادامه دارد!

جمعه 10 اسفند 1403 - 18:30
مطالعه 4 دقیقه
Ford-E-Series-1
درحالی‌که نسل کنونی فورد سری E در سال 1992 معرفی شده و تولید نسخهٔ ون آن در سال 2014 خاتمه یافت، تولید نسخهٔ کامیونت همچنان ادامه دارد.
تبلیغات

هرچند فورد در سال 2014 به تولید ون سری E پایان داد ولی نسخهٔ کامیونت این پلت‌فرم همچنان در حال تولید و برای مدل 2026 قابل سفارش است! خریدارانی که سری E مدل 2026 را سفارش دهند، همچنان همان ظاهر قدیمی متعلق به سال 2008، یک پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی زیر کاپوت و یک شاسی لخت در عقب را به دست خواهند آورد. این کامیونت در نسخه‌های E350 با چرخ‌های عقب تکی و E350 و E450 با چرخ‌های عقب دوبل قابل انتخاب است و کاربری‌های بسیار متنوعی روی آن قابل‌نصب است.

این خودرو نسل چهارم سری E محسوب می‌شود که پیشینهٔ آن به سال 1992 بازمی‌گردد. این در حالی است که معماری شاسی برگرفته از نسل سوم سری E و متعلق به سال 1975 است! البته طی سال‌ها برای مطابقت با انواع پیشرانه‌ها و سیستم تعلیق، اصلاحات متعددی روی این شاسی صورت گرفته است. در طول بیش از سه دهه، پیشرانه‌ها و گیربکس‌های مختلفی زیر کاپوت نسل چهارم سری E قرار گرفته است که از موتورهای V6 سری اسکس گرفته تا V8 ویندزور و V10 ترایتون را شامل می‌شود. امروز اما سری E فقط با یک موتور قابل خریداری است. این یک نیروگاه 7.3 لیتری V8 است که جایگزین موتور V10 قدیمی شد.

تا قبل از سال 2024، سری E با دو نسخه از موتور 7.3 لیتری قابل خریداری بود که اولی 300 اسب بخار قدرت و 575 نیوتن متر گشتاور و دومی 325 اسب بخار قدرت و 610 نیوتن متر گشتاور داست ولی در حال حاضر فقط نسخهٔ قوی‌تر ارائه می‌شود. انتقال نیروی این موتور عظیم بنزینی هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. حداکثر وزن ناخالص این کامیونت 6.5 تن و حداکثر ظرفیت یدک کشی آن 4.5 تن است. این اعداد بسیار بیشتر از ظرفیت پیکاپ‌های سری F و ون ترانزیت است و نشان می‌دهد که چرا فورد این پلت‌فرم قدیمی را همچنان برای انجام وظایف خاص روی خط تولید نگه داشته است.

بااین‌حال، از سری E هرگز نباید انتظار تکنولوژی‌ها و امکانات یک خودروی امروزی را داشت زیرا آخرین به‌روزرسانی داخلی آن در سال 2008 صورت گرفته است که شامل غربیلک فرمان جدید و صفحه آمپر جدید با نور پس‌زمینه آبی و یک نمایشگر دیجیتالی در وسط می‌شد؛ بنابراین، کابین خودرو کاملاً پلاستیکی و شبیه فوردهای دههٔ 2010 است. البته درحالی‌که پلاستیک خودروهای امروزی بی‌کیفیت شده، خریداران سری E متریال داخلی خودرو را بادوام توصیف کرده‌اند. علاوه بر این، تجهیزات لازم برای نصب کاربری‌های مختلف مثل جرثقیل و بالابر هم در این کامیونت تعبیه شده است.

همچنین کسانی که خواهان تبدیل سری E به کاربری‌هایی مثل کاروان، آمبولانس و اتوبوس مدرسه هستند نیز می‌توانند پکیج‌های کارخانه‌ای اختصاصی را سفارش دهند. این پکیج‌ها علاوه بر تغییرات بیرونی مثل سپر و جلوپنجرهٔ کرومی، کروز کنترل را هم به همراه دارد. بااین‌حال، فورد از پیچیده کردن سری E با تجهیزات و سیستم‌های الکترونیکی خودداری می‌کند زیرا در دورانی که خودروها بسیار پیشرفته و الکترونیکی شده‌اند، پیمانکاران به خودرویی با کمترین خرابی ممکن نیاز دارند.

قیمت پایهٔ سری E در مدل E350 با چرخ‌های عقب تکی از 40,790 دلار و با چرخ‌های عقب دوبل از 41,045 دلار آغاز می‌شود درحالی‌که سنگین‌ترین نسخه یعنی E450 قیمت پایهٔ 43,265 دلاری دارد. البته این فقط قیمت کامیونت است و کاربری‌هایی که روی خودرو نصب می‌شود می‌تواند این رقم را حتی تا سه یا چهار برابر افزایش دهد. طبق آخرین گزارش‌ها، فورد قصد دارد سری E کنونی را حداقل تا سال 2028 روی خط تولید نگه دارد و اگر نسل‌های سوم و چهارم این خودرو را به دلیل معماری یکسان شاسی، یکی در نظر بگیریم، تا آن زمان حدود 54 سال از عمر این پلت‌فرم گذشته است!

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.