فورد

ملاقات با فورد اسکورت جذاب و متفاوت گوردون موری!

گوردون موری بیشتر به خاطر فعالیت‌های خود در زمینه طراحی خودروهای فرمول یک و همچنین توسعه خودروی افسانه‌ای مک لارن F1 جاده‌ای شناخته می‌شود. احتمالاً اکثر شما عزیزان نمی‌دانید که او کار مهندسی خود را با تولید خودروی خود در نیمه دوم دهه ۶۰ میلادی شروع کرده است. موری در آن زمان ساکن کشور آفریقای جنوبی بود. خودروی به اصطلاح IGM فورد اولین تلاش جدی موری برای حضور در زمینه مهندسی خودرویی بود. او پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه فنی شهر دوربان آفریقا کار روی این خودرو را شروع کرد. موری حتی امروز نیز اذعان می‌کند فورد اولین عشقش در دنیای خودرو بود.

به همین خاطر جای تعجبی ندارد که موری اخیراً به یک شرکت بریتانیایی سفارش تولید یک نسخه بازسازی شده و ارتقا یافته از فورد اسکورت نسل اول را داده است. یکی از کانال‌های یوتیوبی برای ملاقات با این خودرو دعوت شده و در مقر این شرکت می‌توانیم موری را ببینیم که خودروی خود را از دیده‌ها پنهان کرده است. فورد اسکورت موری در کنار چندین خودروی کلاسیک دیگر قرار دارد. تمامی این خودروها در لیست آرزوهای دوران جوانی موری قرار دارند و کم‌کم برای خرید آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کند.

اما چرا او  به نسل اول اسکورت علاقه دارد؟ گوردون می‌گوید اسکورت نسل اول هم به عنوان یک خودروی تولید انبوه و هم به عنوان خودروی حاضر در موتور اسپرت موفقیت‌های زیادی داشته است. برنامه اولیه شخصیت موردبحث ما خرید یک مدل مجهز به پیشرانه توئین کم و ارتقای آن بدون نیاز به فرایند بازسازی هزینه‌بر و کامل بوده است؛ اما زمانی که موری فهمید شرکت یاد شده می‌توانند این کار را انجام دهند استراتژی خود را تغییر داد. استفاده از پیشرانه جدید باعث شده قدرت این اسکورت دوست داشتنی به فراتر از ۲۵۰ اسب بخار برسد.

پروژه این مهندس مشهور رفته‌رفته تکامل یافت و تبدیل به یک خودروی کاملاً ارتقا یافته شده است. وجود پیشرانه قوی‌تر به معنی استفاده از اکسل‌های مستحکم‌تر خواهد بود. همچنین سیستم تعلیق جدید و ترمزهای قوی‌تر نیز در نظر گرفته شده‌اند. گوردون می‌گوید این پروژه در کل تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش بوده است. او در نهایت تصمیم گرفت طراحی استوک خودرو را با رنگ سفید و چرخ های فولادی دارای قالپاق حفظ کند. تغییرات قابل‌ذکر اسکورت موری شامل پیشرانه برگرفته از شرکت کاسورث، ترمزهای بزرگ‌تر و لاستیک‌های پهن‌تر هستند.

تماشا در یوتیوب:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    پارکینگ کلاسیک های ناب اونجا😅😁

    موافقم 26
    مخالفم 2
  2. بی خیال اسم

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    فورد فوق العاده هست
    بهترین شرکت خودروسازی آمریکا😍

    موافقم 17
    مخالفم 4
  3. R@min

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1847 ديدگاه)

    به جرات فورد اسکورت میراثی به بزرگی ماستنگ داره و واقعا از جذاب ترین محصولات تاریخه.‌

    موافقم 14
    مخالفم 3
    1. بی خیال اسم

      ۲۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (790 ديدگاه)

      اقا رامین ببخشید یک سوال

      با اینکه دیگه جی تی هم رفت کنار
      دیگه عملا کوروت هیچ رقیب هم وطنی نداره درسته؟

      وایپر هم که زود رفت و جوان ناکام شد…

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. R@min

        ۲۱ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1847 ديدگاه)

        جی تی رقیب کوروت حساب نمی شد و بیشتر وایپر و کوروت رقیب هم هستن و بله کوروت تنها سوپرکار باقی موندس.

        موافقم 7
        مخالفم 0
    2. بی خیال اسم

      ۲۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (790 ديدگاه)

      واقعا حیف شد آقا رامین
      فورد هم به نظرم باید یک نماینده داشته باشه…

      موافقم 0
      مخالفم 1
    3. بی خیال اسم

      ۲۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (790 ديدگاه)

      اقا رامین نظرتون راجع به مقایسه کامارو و موستانگ در تمام دوران ها که توسط موتور ترند انجام شده چیه؟
      https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.motortrend.com/features/chevrolet-camaro-ford-mustang-all-time-comparison-winner/amp/&ved=2ahUKEwjUxtr70dz6AhW6hv0HHbqnBBwQFnoECDMQAQ&usg=AOvVaw02TEjzdiBEHHe4WCfnFzRu

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. R@min

        ۲۱ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1847 ديدگاه)

        این خیلی کلی هست و اکثر بردهای کامارو بین دهه ۸۰ و ۹۰ بود که ماستنگ بیشتر شبیه محصولات اسپرت ژاپنی شده بود با موتورهای کم حجم که با ذات و سلیقه آمریکایی در تظاد بود، البته کاماروهای اون موقع هم محصولات ضعیفی بودن و یحورایی انتخاب بین بد و بدتر بود.

        سال ۲۰۰۵ هم که پروژه احیای ماسل کار توسط فورد زده شد و به دنبالش کامارو و چلنجر هم احیا شدن، اشتباه بزرگ جی ام پیروی از استراتژی های فورد بود و هر کاری که فورد می کرد کامارو تکرار می کرد به جای اینکه مثله داج حداقل سبک خودشو حفظ کرد که اونم مجبور بود.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. بی خیال اسم

          ۲۱ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          اقا رامین حتی الان هم سیستم تلعیق زی ال وان وان ال ای که دیگه بالاترین تریم کامارو هست سیستم تعلیقش بر اساس s650 همچین چیزی ساخته شده فکر کنم درسته؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. بی خیال اسم

      ۲۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (790 ديدگاه)

      آها
      پس جی ام یک جورایی دنباله رو فورد بوده

      راستی اقا رامین ببخشید اسمال بلاک های فورد بهتره با شورلت می دونم شاید برنده قاطع وجود نداشته باشه
      و اینکه بیگ بلاک های فورد بهتره یا شورلت؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Payfast

    ۲۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (808 ديدگاه)

    پیکان کوپه =/

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. بی خیال اسم

      ۲۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (790 ديدگاه)

      😂

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. Royal Driver UK 70

    ۲۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    درست با این فرد بزرگ صحبت کن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا