فورد

بازگشت فورد اسکورت RS با پیشرانه 10 هزار rpm و قیمت 400 هزار دلار!

شرکتی بریتانیایی با نام بورهام موتوروورکس تحت لیسانس فورد اقدام به بازتولید اسکورت RS کرده است که در ۱۵۰ دستگاه با قیمت ۲۹۵ هزار پوند ساخته خواهد شد.

اسکورت RS، یکی از خودروهای افسانه‌ای دهه ۶۰ فورد، توسط بورهام موتوروورکس با رویکردی نوین احیا شده است. این خودرو که به‌عنوان «کانتینیوماد» (continumod) و نه یک رستوماد معمولی معرفی شده، تحت لیسانس رسمی شرکت فورد موتور ساخته می‌شود. هر دستگاه از این اسکورت RS جدید شماره شاسی ادامه‌دار اسکورت را دارد و با استانداردهای دقیق تولید خودروهای مدرن و ساختار بسیار مستحکم‌تر از مدل اصلی دهه ۶۰ به شکل محدود تولید خواهد شد.

بورهام موتوروورکس این اسکورت RS را تقریباً به‌طور کامل در داخل شرکت طراحی و تولید می‌کند. این گروه با تجربه پروژه‌هایی مانند هایپرکار جگوار C-X75 و قطعات آیرودینامیکی مرسدس AMG GT بلک سریز، از اسکن سه‌بعدی مدل‌های اسکورت برای خلق خودرویی با کیفیت و دقیق استفاده کرده است. طراحی این خودرو توسط وین برگس، مدیر سابق طراحی جگوار لندروور، هدایت شده است. این خودرو امکاناتی مانند تهویه مطبوع دارد که در مدل اصلی دیده نمی‌شد. بورهام با شعار «اوج آنالوگ»، بدون فرمان هیدرولیک، ABS یا کنترل کشش تجربه رانندگی خالصی را ارائه می‌دهد، وزن هدف با آپشن‌هایی مانند رینگ‌های منیزیمی تنها ۸۰۰ کیلوگرم است.

برای این اسکورت RS دو گزینه پیشرانه ارائه می‌شود. گزینه اول، یک موتور ۱۸۴۵ سی‌سی چهار سیلندر دو میل‌سوپاپ انژکتوری است که ۱۸۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و در کنار یک گیربکس چهار سرعته قرار می‌گیرد. گزینه دوم که هزینه بیشتری دارد، یک موتور ۲.۱ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۲۹۵ اسب بخار است که می‌تواند تا ۱۰ هزار rpm دور بگیرد و با گیربکس پنج سرعته عرضه می‌شود. هر دو پیشرانه با استانداردهای آلایندگی مدرن سازگارند و تحت گارانتی دوساله یا ۳۲ هزار کیلومتری قرار دارند.

در کابین اسکورت RS، پشت فرمان عمیقی قرار می‌گیرید و دید وسیع ستون‌های باریک دهه ۶۰ شما را به گذشته می‌برد. سوئیچ‌های مدرن و یکپارچه و امکان اتصال به گوشی هوشمند، حس امروزی را القا می‌کنند. صفحه آمپر نیز ترکیبی از حس کلاسیک و فناوری مدرن است. برخلاف اکسل‌های صلب و فنرهای شمش مدل اصلی، اسکورت جدید از سیستم تعلیق عقب متفاوت و مسیر اگزوز بازطراحی‌شده بهره می‌برد. کیفیت سواری بین یک خودروی مسابقه‌ای و یک سدان مدرن تنظیم شده تا تجربه‌ای متعادل اما خالص ارائه کند.

تنها ۱۵۰ دستگاه از این اسکورت RS با قیمت پایه ۲۹۵ هزار پوند ساخته خواهد شد. بااین‌حال، تقاضا برای آن دو برابر ظرفیت تولید بوده و تولید از پاییز ۲۰۲۵ آغاز می‌شود. بورهام همچنین روی بازآفرینی فورد RS200 هم کار می‌کند که در پاییز رونمایی خواهد شد. این مدل، برخلاف اسکورت، یک جانشین معنوی با طراحی مدرن‌تر است و ابعاد آن مشابه پورشه ۹۱۱ خواهد بود. بورهام قصد دارد تنها روی مدل‌های اروپایی فورد تمرکز کند و سراغ مدل‌هایی مثل موستانگ نخواهد رفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1688 ديدگاه)

    آخ آخ آخ عجب تحفه بی‌نظیری😍
    لذتش تمومی نداره

    موافقم 29
    مخالفم 4
  2. ali_x76

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (444 ديدگاه)

    دمش گرم
    خیلی این ماشینای مدرن-کلاسیک رو دوست دارم که به اصل خودشون وفادار موندن.
    نیومدن یه ۶ سیلندر تویین توربوی ۸۰۰ اسبی روش بذارن و یه هیولای غیرقابل کنترل بسازن.

    موافقم 16
    مخالفم 5
  3. Mr. gt c

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (484 ديدگاه)

    همین که با پیشرانه الکتریکی بازسازیش نکردن و چنین جواهری گذاشتن پیشرانه اش بسیار لذت بخشه ، ی مدت قبل تر داشتن ماشینارو با پیشرانه الکتریکی بازسازی میکردن که بشدت تو ذوق میزد

    موافقم 19
    مخالفم 5
  4. O

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    فقط پشت آمپر رو نگا 🔥🔥💯💯

    موافقم 12
  5. hosen

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (987 ديدگاه)

    عجب انجین دور بالایی داره
    10هزار rpm!
    لذت خالص رانندگی

    موافقم 13
    مخالفم 1
  6. Yaghoob

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (618 ديدگاه)

    این که شماره شاسی ادامه مدل نوستالژی هست خیلی جالبه.

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. ! i M α η δ υ α R

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (2533 ديدگاه)

      داداش …

      اون بهانه ای هست ، برای فرو ش کردنش به مشتری با قیمت کذایی 400K دلار …

      همه چیزش خوبه ، غیر قیمتش …

      پول 5 تا ماشین گرانقیمت 80K دلاری رو داره یکجا میگیره ، برای نهایتا 295 اسب …

      پول علف خرس شده انگار …

      400 هزار دلار بخوای توی هر کشوری پس انداز کنی ، ( اروپا ، 100 سال طول میکشه …

      آمریکا ، 40 سال طول میکشه ) ، بعد زرتی بیای بدی به این !!!

      من یه حس نوستالژی ازش گرفتم …

      از بیرون و درون ، از بعضی از زوایا ، یه ته چهره ای از پیکان های 55 فرمون انگلیسی داره …

      در بهترین حالت 80K می ارزه …

      موافقم 3
      مخالفم 1
  7. امیر

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (51 ديدگاه)

    یه لحظه فکر کردم پیکان دولوکسه . خیلی شبیه به اونه

    موافقم 5
    مخالفم 2
  8. bi Turbo

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (213 ديدگاه)

    بورهام در مسیر درستی قرار گرفته.
    بازآفرینی اسکورت مکزیکوی بزرگ.
    کار روی RS200.
    بعدشم اگر برن سراغ کاپری که دیگه فوق العادست.
    بورهام یکی از معدود شرکت های این مدلی هست که واقعا ارزش توجه داره.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  9. حسین دهمرد

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2841 ديدگاه)

    400 هزااااار دلار؟ لکسوس lfa مگه ساختی مومن؟
    کاش یکی هم بیمر 2002 رو رستوماد کنه. پول تو اینجور پروژه هاست

    1. Navid A J

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3989 ديدگاه)

      ماشین بدی نیست. ولی این قیمت واقعا غیر منطقیه

  10. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (581 ديدگاه)

    چقدر نمای داخل رو قشنگ در آورده دیوانه فرمون سه پره گودش شدم دمش قریچ.صدای ۴ خطی دور بالاش رو از عکس میشنوم

  11. AmooRoohee

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    خود اسکورت فکرشو نمیکرد یه روزی ۴۰۰ هزار دلار قیمت روش بذارن…

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا