شرکتی بریتانیایی با نام بورهام موتوروورکس تحت لیسانس فورد اقدام به بازتولید اسکورت RS کرده است که در ۱۵۰ دستگاه با قیمت ۲۹۵ هزار پوند ساخته خواهد شد.
اسکورت RS، یکی از خودروهای افسانهای دهه ۶۰ فورد، توسط بورهام موتوروورکس با رویکردی نوین احیا شده است. این خودرو که بهعنوان «کانتینیوماد» (continumod) و نه یک رستوماد معمولی معرفی شده، تحت لیسانس رسمی شرکت فورد موتور ساخته میشود. هر دستگاه از این اسکورت RS جدید شماره شاسی ادامهدار اسکورت را دارد و با استانداردهای دقیق تولید خودروهای مدرن و ساختار بسیار مستحکمتر از مدل اصلی دهه ۶۰ به شکل محدود تولید خواهد شد.
بورهام موتوروورکس این اسکورت RS را تقریباً بهطور کامل در داخل شرکت طراحی و تولید میکند. این گروه با تجربه پروژههایی مانند هایپرکار جگوار C-X75 و قطعات آیرودینامیکی مرسدس AMG GT بلک سریز، از اسکن سهبعدی مدلهای اسکورت برای خلق خودرویی با کیفیت و دقیق استفاده کرده است. طراحی این خودرو توسط وین برگس، مدیر سابق طراحی جگوار لندروور، هدایت شده است. این خودرو امکاناتی مانند تهویه مطبوع دارد که در مدل اصلی دیده نمیشد. بورهام با شعار «اوج آنالوگ»، بدون فرمان هیدرولیک، ABS یا کنترل کشش تجربه رانندگی خالصی را ارائه میدهد، وزن هدف با آپشنهایی مانند رینگهای منیزیمی تنها ۸۰۰ کیلوگرم است.
برای این اسکورت RS دو گزینه پیشرانه ارائه میشود. گزینه اول، یک موتور ۱۸۴۵ سیسی چهار سیلندر دو میلسوپاپ انژکتوری است که ۱۸۲ اسب بخار قدرت تولید میکند و در کنار یک گیربکس چهار سرعته قرار میگیرد. گزینه دوم که هزینه بیشتری دارد، یک موتور ۲.۱ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۲۹۵ اسب بخار است که میتواند تا ۱۰ هزار rpm دور بگیرد و با گیربکس پنج سرعته عرضه میشود. هر دو پیشرانه با استانداردهای آلایندگی مدرن سازگارند و تحت گارانتی دوساله یا ۳۲ هزار کیلومتری قرار دارند.
در کابین اسکورت RS، پشت فرمان عمیقی قرار میگیرید و دید وسیع ستونهای باریک دهه ۶۰ شما را به گذشته میبرد. سوئیچهای مدرن و یکپارچه و امکان اتصال به گوشی هوشمند، حس امروزی را القا میکنند. صفحه آمپر نیز ترکیبی از حس کلاسیک و فناوری مدرن است. برخلاف اکسلهای صلب و فنرهای شمش مدل اصلی، اسکورت جدید از سیستم تعلیق عقب متفاوت و مسیر اگزوز بازطراحیشده بهره میبرد. کیفیت سواری بین یک خودروی مسابقهای و یک سدان مدرن تنظیم شده تا تجربهای متعادل اما خالص ارائه کند.
تنها ۱۵۰ دستگاه از این اسکورت RS با قیمت پایه ۲۹۵ هزار پوند ساخته خواهد شد. بااینحال، تقاضا برای آن دو برابر ظرفیت تولید بوده و تولید از پاییز ۲۰۲۵ آغاز میشود. بورهام همچنین روی بازآفرینی فورد RS200 هم کار میکند که در پاییز رونمایی خواهد شد. این مدل، برخلاف اسکورت، یک جانشین معنوی با طراحی مدرنتر است و ابعاد آن مشابه پورشه ۹۱۱ خواهد بود. بورهام قصد دارد تنها روی مدلهای اروپایی فورد تمرکز کند و سراغ مدلهایی مثل موستانگ نخواهد رفت.
مازیار
۱۲ خرداد ۱۴۰۴آخ آخ آخ عجب تحفه بینظیری😍
لذتش تمومی نداره
ali_x76
۱۲ خرداد ۱۴۰۴دمش گرم
خیلی این ماشینای مدرن-کلاسیک رو دوست دارم که به اصل خودشون وفادار موندن.
نیومدن یه ۶ سیلندر تویین توربوی ۸۰۰ اسبی روش بذارن و یه هیولای غیرقابل کنترل بسازن.
Mr. gt c
۱۲ خرداد ۱۴۰۴همین که با پیشرانه الکتریکی بازسازیش نکردن و چنین جواهری گذاشتن پیشرانه اش بسیار لذت بخشه ، ی مدت قبل تر داشتن ماشینارو با پیشرانه الکتریکی بازسازی میکردن که بشدت تو ذوق میزد
O
۱۲ خرداد ۱۴۰۴فقط پشت آمپر رو نگا 🔥🔥💯💯
hosen
۱۲ خرداد ۱۴۰۴عجب انجین دور بالایی داره
10هزار rpm!
لذت خالص رانندگی
Yaghoob
۱۲ خرداد ۱۴۰۴این که شماره شاسی ادامه مدل نوستالژی هست خیلی جالبه.
! i M α η δ υ α R
۱۳ خرداد ۱۴۰۴داداش …
اون بهانه ای هست ، برای فرو ش کردنش به مشتری با قیمت کذایی 400K دلار …
همه چیزش خوبه ، غیر قیمتش …
پول 5 تا ماشین گرانقیمت 80K دلاری رو داره یکجا میگیره ، برای نهایتا 295 اسب …
پول علف خرس شده انگار …
400 هزار دلار بخوای توی هر کشوری پس انداز کنی ، ( اروپا ، 100 سال طول میکشه …
آمریکا ، 40 سال طول میکشه ) ، بعد زرتی بیای بدی به این !!!
من یه حس نوستالژی ازش گرفتم …
از بیرون و درون ، از بعضی از زوایا ، یه ته چهره ای از پیکان های 55 فرمون انگلیسی داره …
در بهترین حالت 80K می ارزه …
امیر
۱۲ خرداد ۱۴۰۴یه لحظه فکر کردم پیکان دولوکسه . خیلی شبیه به اونه
bi Turbo
۱۲ خرداد ۱۴۰۴بورهام در مسیر درستی قرار گرفته.
بازآفرینی اسکورت مکزیکوی بزرگ.
کار روی RS200.
بعدشم اگر برن سراغ کاپری که دیگه فوق العادست.
بورهام یکی از معدود شرکت های این مدلی هست که واقعا ارزش توجه داره.
حسین دهمرد
۱۲ خرداد ۱۴۰۴400 هزااااار دلار؟ لکسوس lfa مگه ساختی مومن؟
کاش یکی هم بیمر 2002 رو رستوماد کنه. پول تو اینجور پروژه هاست
Navid A J
۱۳ خرداد ۱۴۰۴ماشین بدی نیست. ولی این قیمت واقعا غیر منطقیه
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۲ خرداد ۱۴۰۴چقدر نمای داخل رو قشنگ در آورده دیوانه فرمون سه پره گودش شدم دمش قریچ.صدای ۴ خطی دور بالاش رو از عکس میشنوم
AmooRoohee
۱۲ خرداد ۱۴۰۴خود اسکورت فکرشو نمیکرد یه روزی ۴۰۰ هزار دلار قیمت روش بذارن…