مشکل ترمز احتمالی 1.7 میلیون فورد فیوژن و لینکلن MKZ
موسسه ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی آمریکا NHTSA در حال بررسی مشکل ترمز احتمالی سدان های فورد فیوژن و لینکلن MKZ است. این تحقیقات پس از آن شروع شد که مالکان گزارشهایی درباره نشتی لولههای ترمز جلو روی این خودروها که میتواند منجر به از کار افتادن سیستم ترمز شود منتشر کردند. تاکنون حدود 50 شکایت ثبت شده و فورد و NHTSA در حال همکاری برای حل این مشکل هستند. البته فعلا مشخص نیست این بررسی ها در نهایت منجر به فراخوان الزامی خواهند شد یا خیر.
motor1 می گوید شکایات ثبت شده به مشکلات سیستم ترمز جلوی فورد فیوژن و لینکلن MKZ مدلهای 2013 تا 2018 اشاره کردهاند. بر این اساس لولههای ترمز جلوی سدان های موردبحث پاره شده و نشتی پیدا میکنند. نشتی روغن ترمز به معنی عدم کارکرد صحیح ترمز خواهد بود و این یک نگرانی ایمنی جدی ایجاد خواهد کرد. فعلاً فراخوانی برای فورد فیوژن و لینکلن MKZ اعلام نشده اما NHTSA در حال بررسی موضوع است و با همکاری فورد اطلاعات بیشتری جمعآوری میکند تا در نهایت راهحل رفع مشکل پیدا شود. اگر NHTSA فورد را مجبور به فراخوان این خودروها نکند شاید خود این برند فراخوان داوطلبانهای را انجام دهد. برای چنین قطعه سادهای که میتواند عواقب سختی در پی داشته باشد، انجام فراخوانی داوطلبانه منطقی خواهد بود.
فراخوان فورد فیوژن و لینکلن MKZ میتواند شامل تعویض لولههای سیستم ترمز و همچنین روغن آن باشد تا از عدم وجود حباب هوا در سیستم ترمز اطمینان حاصل شود. روغن ترمز در صورت وجود حباب هوا عملکرد درستی نخواهد داشت. فراخوانهای خودرویی همواره وجود داشتهاند و به عنوان چاقویی دو لبه مطرح شدهاند. از طرفی برخی کارشناسان انجام فراخوانها را نشانهای از تعهد سازنده میدانند و از طرف دیگر برخی افراد معتقد هستند فراخوانهای مکرر یک خودروساز به معنی وجود نقص در خطوط تولید و زنجیره تأمین است و کیفیت پایین ساختههای آن شرکت را نشان میدهد.