فورد آلان کلارک مدیر مهندسی اسبق تسلا را استخدام کرد. این خودروساز آمریکایی با این کار تعهد خود به تحقق برنامههای الکتریکی سازی محصولاتش را نشان داده است. کلارک تجربه گرانبهایی در صنعت خودرو و به ویژه در تسلا اندوخته است. او در زمان کار برای تسلا و بین سالهای 2009 تا 2012 مهندس طراح ارشد مدل S بوده است. کلارک سپس به عنوان مدیر ارشد برنامههای مهندسی جدید تسلا از سال 2012 تا 2017 انجاموظیفه کرده است. او سپس مدیر برنامههای مهندسی جدید تسلا شد و تا ژانویه 2022 نیز این پست را حفظ کرد.
کلارک قبل از پیوستن به تسلا مهندس توسعه شاسی بخش پرفورمنس هوندا بود و روی نمونههای پیشتولیدی ARX 02A P1 و ARX 01b P2 حاضر در مسابقات لمانز آمریکایی کار کرد. این مهندس خبره در شرکت فورد با بخش توسعه پیشرفته خودروهای الکتریکی همکاری خواهد کرد اما هنوز پست دقیق او مشخص نشده است. این اولین باری نیست که یک خودروساز مطرح یکی از کارکنان اسبق تسلا را به خدمت میگیرد و احتمالاً آخرین مورد هم نخواهد بود. فورد در سپتامبر سال پیش دوگ فیلد را به خدمت گرفت. فیلد به عنوان مدیر پروژه خودرویی اپل و نایبرئیس بخش مهندسی تسلا انجاموظیفه کرده است و نقش مهمی هم در تولید تسلا مدل 3 داشته است.
فیلد مسئول بخش نرمافزار و سختافزار کنترلهای خودرویی، تکنولوژی دستیار راننده و ابزار مهندسی دیجیتال فورد است. او همچنین با جیم فارلی مدیر اجرایی فورد برای افزایش سرمایهگذاری این خودروساز روی خودروهای الکتریکی کار میکند. تمامی این حرکات فورد به منظور حضوری پررنگتر در کلاس خودروهای الکتریکی صورت میگیرد.