کادیلاک CT4-V بلکوینگ و فورد موستانگ دارک هورس قدرت و وزنی نزدیک به هم دارند اما در مسابقهٔ درگ رفت و برگشتی کدامیک سریعتر خواهد بود؟
اگرچه فورد موستانگ دارک هورس و کادیلاک CT4-V بلکوینگ از سگمنتهای متفاوتی هستند، اما مردان ادموندز این دو را در یک مسابقه U-Drag به مصاف هم فرستادند تا ببینند کدامیک سریعتر است. این رقابت علاوه بر درگ ساده، شامل ترمزگیری، دور زدن ۱۸۰ درجه و بازگشت به خط شروع میشود تا تواناییهای مختلف خودروها را به چالش بکشد. از نظر حداکثر قدرت، موتور ۵ لیتری V8 دارک هورس برتری دارد. این موتور ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد که ۲۸ اسب بخار از موتور ۳.۶ لیتری V6 توئین توربوی کادیلاک CT4-V بلکوینگ است.
در گشتاور اما برتری با موتور توئین توربوی کادیلاک است. این موتور ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالیکه موتور تنفس طبیعی موستانگ ۵۶۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. هر دو خودرو با گیربکس سفارشی ۱۰ سرعته اتوماتیک بهجای گیربکس دستی استاندارد مجهز شدهاند و از نظر وزن خالص بسیار نزدیکاند که منجر به نسبت وزن به قدرت مشابهی شده است. با وجود اینکه کادیلاک یک سدان لوکس است، ۱۷۶۵ کیلوگرم وزن دارد که کمتر از موستانگ با ۱۸۲۰ کیلوگرم است.
آیا این تفاوت در مسیر U شکل تأثیر چشمگیری خواهد داشت؟ نهچندان زیرا یکی از دلایل اصلی ناکامی CT4-V بلکوینگ در برابر موستانگ دارک هورس، لاستیکها هستند. در این رقابت، کادیلاک به لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت 4S با مجهز بود، درحالیکه موستانگ از لاستیکهای چسبندهتر پیرلی P زیرو تروفئو RS استفاده میکرد. در دو مسابقه U-Drag، موستانگ بهترین زمان ۴.۳ ثانیه را برای صفر تا ۹۷ کیلومتر بر ساعت ثبت کرد و کادیلاک را با دودهم ثانیه اختلاف شکست داد. دارک هورس در مسافت ۴۰۰ متر نیز پیشتاز ماند و زمان ۱۲.۵ ثانیه را ثبت کرد درحالیکه کادیلاک این کار را در ۱۲.۸ ثانیه انجام داد.
لاستیکهای موستانگ در پیچ ۱۸۰ درجه نیز توانایی خود را نشان دادند و به دارک هورس کمک کردند تا ۱.۳۰ جی شتاب جانبی را تحمل کند. البته کادیلاک هم چندان عقب نبود و حداکثر ۱.۲۶ جی را در این پیچ ثبت کرد. در بازگشت به خط شروع، خروج بهتر و موتور V8 تنفس طبیعی به دارک هورس کمک کرد تا سرعت بیشتری تا پایان حفظ کند. زمان کلی نهایی به ترتیب ۳۴.۹ و ۳۵.۷ ثانیه ثبت شد.
مقایسه مشخصات فنی
کادیلاک CT4-V بلکوینگ | موستانگ دارک هورس | |
پیشرانه | ۳.۶ لیتری V6 توئین توربو | ۵.۰ لیتری V8 |
قدرت | ۴۷۲ اسب بخار | ۵۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۰ نیوتن متر | ۵۶۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۷۶۵ کیلوگرم | ۱۸۲۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۶۳,۵۹۰ دلار | ۵۹,۷۸۰ دلار |
قیمت تستشده | ۸۷,۸۸۵ دلار | ۷۴,۱۵۵ دلار |
🇩🇪Porsche means the god of automobile manufacturing and engineering🇩🇪
۲۷ خرداد ۱۴۰۴تو آمریکا فورد بیرقیبه
بنازم (((فورد)))
خداوکیلی فورد همه جا خودش رو ثابت کرده
هم خودروی آفرود داره
هم کوپه اسپرت
سالها پیش هم فراری رو تو مسابقه شکست داد و پشمای همه ریخت
یه زمان هم بزرگترین تولید کننده سدان بود
هم شاسی فول سایز داره
هم کراس اوورهای عالی
فقط حیف که فور جی تی زیاد فروش نداره و تولید محدوده و حیف که دیگه سدان خفن تولید نمی کنه
من واقعاً عاشق فورد جی تی هستم اصلاً فوق العاده هست این لامصب
کادیلاک یه زمان خوب بود الان دیگه باید بره قاطی آشغال ها
تو محصولات جی ام سی هم فقط کوروت خوبه بقیهشون رو باید بریزی دور
عشقم فورد
(🇺🇲فورد🇺🇲)
حسن
۲۷ خرداد ۱۴۰۴جی ام، نه جی ام سی
در واقع جی ام سی یه زیر برند جی ام هست. بعید بود برای این کامنت بلند بالا همچین اشتباهی.
🇩🇪Porsche means the god of automobile manufacturing and engineering🇩🇪
۲۷ خرداد ۱۴۰۴داداش من کلاً منظورم جی ام و جی ام سی بود
کلاً هرچی خودرو دارن به درد نمیخوره به جز کوروت
که البته تا چند وقت دیگه نسخه کوروت هم میپیچه و میره پی کارش
خدایی شماها وقتی ضایع میشین یا میان گیر میدین به اسم یا میاین به متن گیر میدین بابا بسه دیگه یه بار بگید ضایع شدیم تموم شد رفت
(Ali(chevynova
۲۷ خرداد ۱۴۰۴درگ الدورادو ۷۱ و موستانگ ۷۳
هر ۲ برندن
اصالت هر ۲ مثال زدنیه
حمید
۲۷ خرداد ۱۴۰۴میتونین مرورگر داخلی معرفی کنین؟
امیر
۲۷ خرداد ۱۴۰۴زومیت و زومجی که از کار افتادن تلگرام و جاهای دیگه هم کلا هیچی کسی نمیدونه الان چخبره؟
یعنی این وضعمون تا کی هست
بقیه شهرا وضعشون چجوریه
۲۷ خرداد ۱۴۰۴سلام داداش کل ایران نت داخلی شده
دوست عزیز اینکار رو کردن بخاطر ما
داداش گلم الان چند ساعت هست که هیچ خرابکاری نشده
دم اون داداشی های نظامی و همیار پلیس گرم♥️