فورد

قدرت‌نمایی فورد موستانگ سوپرشارژ در اتوبان‌های آلمان

این فورد موستانگ GT S550 سوپرشارژردار که می‌بینید در اتوبان‌های آلمان کاملاً احساس راحتی می‌کند. برای تست عملکرد این خودروی عضلانی، کانال یوتیوب AutoTopNL پشت فرمان موستانگ زرد رنگ نشسته و به دل جاده زده است.

نسل S550 موستانگ GT در حالت استاندارد از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت قابل‌احترام ۴۳۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۴۲ نیوتون متری استفاده می‌کند. البته بسیاری از مالکان موستانگ به این رقم‌ها قانع نیستند و تیونرهای زیادی برای ارتقای این خودرو وجود دارند. این موستانگ GT زرد رنگ از سوپرشارژر راش استفاده می‌کند و قدرت پیشرانه کایوت را به ۷۵۰ اسب بخار می‌رساند.

خودروی موردبحث در اتوبان به عنوان یک موشک عمل می‌کند، عملکردی که معمولاً از سدان های اسپرت و پرفورمنس آلمانی انتظار می‌رود. با وجود گیربکس ۶ سرعته دستی، موستانگ موردبحث می‌تواند به سرعت‌های بالا همچون ۲۶۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. این سرعت در دنده ۵ به دست می‌آید و دنده ۶ نیز به عنوان اوردرایور عمل می‌کند و روی پرفورمنس تأثیری ندارد. قدرت زیاد به معنی راحتی موستانگ در رسیدن به سرعت‌های بالا خواهد بود اما محدود کننده سرعت باعث می‌شود سقف سرعت این خودرو به ۲۶۰ کیلومتر در ساعت محدود باشد.

موستانگ S550 تقریباً به پایان راه خود می‌رسد و قبلاً تیزرهای نسل جدید S650 رؤیت شده‌اند. نسل فعلی به عنوان یک خودروی روزمره و تواناتر مطرح بود. S550 در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و از سیستم تعلیق عقب مستقل، پیشرانه ۴ سیلندر توربوی پایه و عرضه در بازارهای جهانی سود برد.

موستانگ قبل از نسل فعلی نمادی برای خودروی محدود به آمریکا بود. زمانی که شاهد عرضه آن در بازارهای جهانی شدیم موستانگ عنوان پرفروش‌ترین خودروی اسپرت دنیا را به دست آورد. قرار است نسل جدید S650 در سال ۲۰۲۳ به عنوان مدل ۲۰۲۴ معرفی شود و امیدواریم به‌صورت جهانی در دسترس باشد. به نظر شما اگر این موستانگ GT سوپرشارژردار محدود کننده سرعت نداشت تا کجا می‌توانست شتاب بگیرد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. R@m!n

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    همونطور که تو تصویر هم هست واحد سرعت سنج به مایله خیلی برام عجیبه که اگر به کیلومتر حساب کنیم میشه 418 کیلومتر بر ساعت که قطعا با این پایداری تعلیق و فرمون سرعت زیر 300 هست.

    سرعت های ثبت شده با موتورهای سوپرشارژ کایوت و پردتر به راحتی بالای 330 کیلومتر هم ثبت شده.

    موافقم 11
    مخالفم 33
    1. R@m!n

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      البته نیم دایره زیرشو دقت نکرده بودم عذرخواهی می کنم.

      موافقم 20
      مخالفم 0
    2. seyedjavad.mercedesbenz

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      فکر کنم اون mph که زده برای شماره های کوچیکه که تا ۱۶۰ عه

      موافقم 12
      مخالفم 1
    3. Reza Waffen SS

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      فداتشم اون 160 مایله ، اعداد بزرگتر به کیلومتره که اخرش 260 کیلومتر میشه

      موافقم 5
      مخالفم 1
  2. شاهین

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    چه ذوقی کردم براش
    صداش سوپر شارژ رو نشنیده بگیریم صدای خوده موتورش خیلی روح نوازه
    خیلی جوندار بود. دم تیونرش گرم

    موافقم 24
    مخالفم 3
    1. Nima

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      با صداش مو به تنم سیخ شد. حرف نداشت. حرف نداشت!
      چقدرم خوب راه میرفت لعنتی

      موافقم 15
      مخالفم 1
  3. JDM lover

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    ابهت وخفن بودن ازش میباره
    چقدر صداش جذابه😍🔥

    موافقم 15
    مخالفم 4
  4. زیزیگولو

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4450 ديدگاه)

    حتی بین اکثر مدلای آمریکایی موستانگ چیز دیگه ای هستش چون فورد موستانگ بدون شک یه اتفاق طراحی نبوده، نیست و نخواهد بود و چون موستانگ زائده ذهن آدمایی از جنس ماشین، قدرت و سرعت هستش ….. یکی از زیباترینو متحرک ترین خطوط بدنه و فرم شیشه جانبی و شیشه جلو و چرخای پهن با سایز قلدرانه و همینطور خطوط ایستا ولی هجومی بدنه و خیلی آیتم های طراحی دهه 60 و 70 که معجزه آسا در موستانگ متجلی شده و بعد از گذشت سالها هنوزم اون آثار به وضوح تو موستانگ دیده میشه و بخاطر همینه که موستانگ از جمله ماشینایی هستش که تو طراحی ظاهریو اصلی دارای فرم هستش و خیلی از ماشینای امروزی تو این قالب در برابر موستانگ فقط یه طراحی ضعیفو بدون روح دارن جوری که موستانگ حتی در آینده هم طراحای خودرو رو متحیر میکنه

    موافقم 13
    مخالفم 0
  5. mm-yarlou

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (234 ديدگاه)

    هی 😪

    موافقم 4
    مخالفم 1
  6. مهدی

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (159 ديدگاه)

    نشانگرهای آنالوگ خیلی هیجان و حس بهتری نسبت به نشانگرهای دیجیتال دارند.

    موافقم 7
    مخالفم 0
  7. e. s

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تف به این زندگی و تف و لعنت به باعث و بانیش که هین ماشین تو ایران نیست و با این وضعیت مملکت نمیتونم سوارش شم 😐خدایا ادم میمیره هم پشت فرمون این لعنتی بمیره 😕

    موافقم 12
    مخالفم 0
  8. ‌...

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    حاجی حالا تو ایران زیاد واردات نکردینش و قیمتشم که گرونه هیچ حداقل بزارید تو بازی یدونه ازینا بخریم 😐 ارزومونه بمولا😐

    موافقم 4
    مخالفم 0
  9. محمد حسینSRT

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با نهایت احترام به این موستانگ، ولی به پای دوج دیمون نمی رسه.

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. آریا

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (85 ديدگاه)

      داداش دیمون رو با هیچ ماشینی مقایسه نکن

      موافقم 2
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا