هرچند قیمت پایهٔ موستانگ GTD از ۳۲۵ هزار دلار آغاز میشود ولی با سفارش تمام آپشنها این رقم میتواند از ۶۰۰ هزار دلار هم فراتر برود.
فورد موستانگ GTD، قدرتمندترین موستانگ جادهای تاریخ، با قیمت پایه ۳۲۵ هزار دلار وارد بازار میشود. این خودرو که تا سال ۲۰۲۶ در تعداد محدود ۳۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه در سال تولید خواهد شد، توسط شرکت مالتیماتیک در کانادا ساخته میشود یعنی همان کارخانهای است که پیشتر سوپراسپرت فورد GT با موتور V6 را تولید میکرد؛ اما قیمت GTD بهسرعت میتواند سر به فلک بکشد. نسخه کربن سریز با قیمت ۴۲۸ هزار دلار و نسخه روح آمریکا با ۴۲۹ هزار دلار عرضه میشوند اما قیمت GTD میتواند از این هم گرانتر تمام شود زیرا با سفارش آپشنهای متعدد، قیمت این موستانگ خاص از مرز ۶۰۰ هزار دلار هم عبور خواهد کرد.
چنین قیمتی برای خودرویی که در داخل قطعات پلاستیکی مشترکی با مدلهای ارزانتر موستانگ مثل نسخهٔ ۳۳ هزار دلاری چهار سیلندر دارد بحثبرانگیز است. برای مقایسه، شورلت کوروت ZR1 با ۱۰۶۴ اسب بخار و قیمت پایه ۱۷۳, ۳۰۰ دلار، عملکردی در سطح سوپراسپرتها و حتی هایپرکارهای قدیمی را با قیمتی بهمراتب کمتر از موستانگ ارائه میدهد. در اروپا نیز فراری ۲۹۶ اسپشیاله با قیمت حدود ۴۵۰ هزار دلار عرضه میشود و لامبورگینی روئلتو با قیمت ۶۰۸ هزار دلار، در محدوده قیمتی GTD فول آپشن قرار میگیرد. این مقایسهها باعث شده برخی قیمتگذاری فورد را غیرمنطقی بدانند درحالیکه موتور ۵.۲ لیتری سوپرشارژ V8 این خودرو نیز همان پیشرانهای است که در نسل قبلی شلبی GT500 استفاده شده بود.
بااینحال، موستانگ GTD ویژگیهای منحصربهفردی دارد. این خودرو با بدنهای از جنس فیبر کربن، سیستم تعلیق نیمهفعال و اجزای هیدرولیکی در عقب (که فضای صندوق را غیرقابلاستفاده کرده)، خودرویی خاص است. گیربکس دوکلاچه ترنساکسل که در عقب نصب شده، آن را از شلبی GT500 نسل قبلی متمایز میکند. همچنین GTD در پیست نوربرگرینگ زمان ۶ دقیقه و ۵۲ ثانیه را ثبت کرده که نشاندهنده تواناییهای بالای آن است. فورد برای نسل بعدی شلبی GT500 که احتمالاً در سال ۲۰۲۶ عرضه میشود، از پیشرانه جدیدی با نام لِجِند (جانشین پردتور) استفاده خواهد کرد. برخلاف GTD، این مدل احتمالاً از ترنساکسل استفاده نمیکند تا طراحی سادهتری داشته باشد.
(Ali(chevynova
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴میارزه
این اسم بیش از اینها میارزه
از ۱۹۶۴ تا الان موستانگ چنا اعتباری بدست اورده که لیاقت این مبالغ رو داره
بابا مرحبا boss 429
بابا مرحباboss 302
بابا مرحبا مکوان ۷۳
بابا مرحبا کاربراتور ۴ دهنه موستانگ ۶۹
حمیدرضا
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴با این پول میشه دوتا zr1 خرید
#الکی گرون
net
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴گلگیر جلو و گلگیر عقب زده بیرون کمی حس سوپر اسپرت گرفته
net
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴زیر پست هشتک سوپر اسپرت نوشته شده ولی طراحی داخلی و طراحی بیرونی این ماشین، اسپرت کوپه هست نه سوپر اسپرت
Taha Ayoobi
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴هم به خاطر تایمشه هم تولید محدود بودنش
Nismo
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴با این پول میشه یه Ford GT خرید.
مهدی دهقانی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴چه خبره
همایون
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴برای هفتاد درصد خریداران این جور ماشینها این سوال مطرح نیست که کدومو بخرم بهتره؟اونا میگن اینو دارم چرا اون یکی رو نداشته باشم؟مهمترین چیز براشون اینه که سرمایشون حفظ بشه که در این مورد میشه.این بهترین موستانگ خیابانی تاریخ هستش شلبی۵۰۰ جدید هرچی باشه تو پیست رقیب GTD نمیشه نسل بعدم با این اوضاع الکتریکیها حتما حداقل هیبرید خواهد بود پس این مدل حتما افزایش قیمت خواهد داشت.
البته بهتر بود فورد حداقل قطعات داشبورد و سایر قطعات کابین رو با روکش چرم یا آلکانترا و فیبر کربن از سایر مدلهای فورد متمایز میکرد البته شاید اینکار تو تریمهای سفارشی انجام شده باشه
Kh@shayar
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴🤣🤣🤣
حمیدرضا
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴فکرشو کن بجای ۲۹۶ اسپشیاله و zr1 اینو بخری😂😂
R@min
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴مایه تاسفه واقعا
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴خدا وکیلی ۲۹۶ رو به این هیولا ترجیه میدید.فقط انجین موستانگ کافیه که حتی یک لحظه به موتور بد صدا ۳ لیتری وی۶ فراری فکر هم نکنی.خدا وکیلی جایی که صحبت وی۸ آمربکایی هست اونم سوپر شارژ از این حرفهای ارزون نزنید.۲۹۶ یکی از زشتترین فراریهای تاریخن در مقابل موستانگ اونم gtd اصلا دیده نمیشه.برسیم به قیمت که من همیشه مخالف قیمتهای پرت هستم ولی در نظر بگیرید هر کسی نمیتونه این موستانگ رو داشته باشه یه نماده یه سرمایست یه تاریخ سازه همزمان وقتی سوار gtd هستی همین مدل تو لمانز هم داره مسابقه میده که اتفاقه هفته پیش تو استقامت بلژیک دوم شد.فورد باید داشبورد رو از آلکانترا و کربن روکش میکرد به همراه صندلیهای کربنی سبک که البته تو نسخه رکورد زن رینگ دیدم صندلیهاش همینجوره.
Kh@shayar
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴انجین موستانگ چه تحفه ای هست که اینقدر خم و راست میشی جلوش ؟
موستاگ به هیچ وجه تاریخ ساز نبوده و نیست صرفا یه کوپه بی مصرف بوده که چند ساله داره تولید میشه.
موستانگ پلاستیکی با اون پایداری مسخرش نهایتا 50 تا 60 هزار تا هم نمی ارزه
—————
Kh@shayar
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴در ضمن فیلم رکودشو ببین دوباره و با بقیه خودروهایی که رکورد زدن مقایسه کن
سوشیانت
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴خب من قطعا zr1 رو ترجیح میدم ولی خب فورد هم حرکت جالبی زده که با یه ماسل کار ۸۰۰ اسبی تونسته تو پیست همچین عملکردی داشته باشه
amirboss
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴خیلی احمقانه س!
JDM سابق
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴فقط بدرد سرمایه گذاری میخوره
Siyavash
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴بهترین حالت باید قیمتش رو ۲۰۰ هزارتا میذاشتن نه ۶۰۰ هزار…