فورد

قیمت گران‌ترین موستانگ GTD با تمام آپشن‌ها، بیش از 600 هزار دلار!

هرچند قیمت پایهٔ موستانگ GTD از ۳۲۵ هزار دلار آغاز می‌شود ولی با سفارش تمام آپشن‌ها این رقم می‌تواند از ۶۰۰ هزار دلار هم فراتر برود.

فورد موستانگ GTD، قدرتمندترین موستانگ جاده‌ای تاریخ، با قیمت پایه ۳۲۵ هزار دلار وارد بازار می‌شود. این خودرو که تا سال ۲۰۲۶ در تعداد محدود ۳۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه در سال تولید خواهد شد، توسط شرکت مالتی‌ماتیک در کانادا ساخته می‌شود یعنی همان کارخانه‌ای است که پیش‌تر سوپراسپرت فورد GT با موتور V6 را تولید می‌کرد؛ اما قیمت GTD به‌سرعت می‌تواند سر به فلک بکشد. نسخه کربن سریز با قیمت ۴۲۸ هزار دلار و نسخه روح آمریکا با ۴۲۹ هزار دلار عرضه می‌شوند اما قیمت GTD می‌تواند از این هم گران‌تر تمام شود زیرا با سفارش آپشن‌های متعدد، قیمت این موستانگ خاص از مرز ۶۰۰ هزار دلار هم عبور خواهد کرد.

چنین قیمتی برای خودرویی که در داخل قطعات پلاستیکی مشترکی با مدل‌های ارزان‌تر موستانگ مثل نسخهٔ ۳۳ هزار دلاری چهار سیلندر دارد بحث‌برانگیز است. برای مقایسه، شورلت کوروت ZR1 با ۱۰۶۴ اسب بخار و قیمت پایه ۱۷۳, ۳۰۰ دلار، عملکردی در سطح سوپراسپرت‌ها و حتی هایپرکارهای قدیمی را با قیمتی به‌مراتب کمتر از موستانگ ارائه می‌دهد. در اروپا نیز فراری ۲۹۶ اسپشیاله با قیمت حدود ۴۵۰ هزار دلار عرضه می‌شود و لامبورگینی روئلتو با قیمت ۶۰۸ هزار دلار، در محدوده قیمتی GTD فول‌ آپشن قرار می‌گیرد. این مقایسه‌ها باعث شده برخی قیمت‌گذاری فورد را غیرمنطقی بدانند درحالی‌که موتور ۵.۲ لیتری سوپرشارژ V8 این خودرو نیز همان پیشرانه‌ای است که در نسل قبلی شلبی GT500 استفاده شده بود.

بااین‌حال، موستانگ GTD ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد. این خودرو با بدنه‌ای از جنس فیبر کربن، سیستم تعلیق نیمه‌فعال و اجزای هیدرولیکی در عقب (که فضای صندوق را غیرقابل‌استفاده کرده)، خودرویی خاص است. گیربکس دوکلاچه ترنس‌اکسل که در عقب نصب شده، آن را از شلبی GT500 نسل قبلی متمایز می‌کند. همچنین GTD در پیست نوربرگ‌رینگ زمان ۶ دقیقه و ۵۲ ثانیه را ثبت کرده که نشان‌دهنده توانایی‌های بالای آن است. فورد برای نسل بعدی شلبی GT500 که احتمالاً در سال ۲۰۲۶ عرضه می‌شود، از پیشرانه جدیدی با نام لِجِند (جانشین پردتور) استفاده خواهد کرد. برخلاف GTD، این مدل احتمالاً از ترنس‌اکسل استفاده نمی‌کند تا طراحی ساده‌تری داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. (Ali(chevynova

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (7735 ديدگاه)

    میارزه
    این اسم بیش از اینها میارزه
    از ۱۹۶۴ تا الان موستانگ چنا اعتباری بدست اورده که لیاقت این مبالغ رو داره
    بابا مرحبا boss 429
    بابا مرحباboss 302
    بابا مرحبا مکوان ۷۳
    بابا مرحبا کاربراتور ۴ دهنه موستانگ ۶۹

    موافقم 2
    مخالفم 37
    1. حمیدرضا

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (468 ديدگاه)

      با این پول میشه دوتا zr1 خرید
      #الکی گرون

      موافقم 19
      مخالفم 3
  2. net

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (3846 ديدگاه)

    گلگیر جلو و گلگیر عقب زده بیرون کمی حس سوپر اسپرت گرفته

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. net

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (3846 ديدگاه)

      زیر پست هشتک سوپر اسپرت نوشته شده ولی طراحی داخلی و طراحی بیرونی این ماشین، اسپرت کوپه هست نه سوپر اسپرت

  3. Taha Ayoobi

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (6110 ديدگاه)

    هم به خاطر تایمشه هم تولید محدود بودنش

    موافقم 5
    مخالفم 15
    1. Nismo

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1859 ديدگاه)

      با این پول میشه یه Ford GT خرید.

      موافقم 18
      مخالفم 1
  4. مهدی دهقانی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (52 ديدگاه)

    چه خبره

    موافقم 12
    مخالفم 2
  5. همایون

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1080 ديدگاه)

    برای هفتاد درصد خریداران این جور ماشینها این سوال مطرح نیست که کدومو بخرم بهتره؟اونا میگن اینو دارم چرا اون یکی رو نداشته باشم؟مهمترین چیز براشون اینه که سرمایشون حفظ بشه که در این مورد میشه.این بهترین موستانگ خیابانی تاریخ هستش شلبی‌۵۰۰ جدید هرچی باشه تو پیست رقیب GTD نمیشه نسل بعدم با این اوضاع الکتریکیها حتما حداقل هیبرید خواهد بود پس این مدل حتما افزایش قیمت خواهد داشت.
    البته بهتر بود فورد حداقل قطعات داشبورد و سایر قطعات کابین رو با روکش چرم یا آلکانترا و فیبر کربن از سایر مدلهای فورد متمایز میکرد البته شاید اینکار تو تریمهای سفارشی انجام شده باشه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  6. Kh@shayar

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    🤣🤣🤣

    موافقم 13
    مخالفم 5
  7. حمیدرضا

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (468 ديدگاه)

    فکرشو کن بجای ۲۹۶ اسپشیاله و zr1 اینو بخری😂😂

    موافقم 15
    مخالفم 3
  8. R@min

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2235 ديدگاه)

    مایه تاسفه واقعا

    موافقم 15
    مخالفم 2
  9. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (536 ديدگاه)

    خدا وکیلی ۲۹۶ رو به این هیولا ترجیه میدید.فقط انجین موستانگ کافیه که حتی یک لحظه به موتور بد صدا ۳ لیتری وی۶ فراری فکر هم نکنی.خدا وکیلی جایی که صحبت وی۸ آمربکایی هست اونم سوپر شارژ از این حرفهای ارزون نزنید.۲۹۶ یکی از زشتترین فراریهای تاریخن در مقابل موستانگ اونم gtd اصلا دیده نمیشه.برسیم به قیمت که من همیشه مخالف قیمتهای پرت هستم ولی در نظر بگیرید هر کسی نمیتونه این موستانگ رو داشته باشه یه نماده یه سرمایست یه تاریخ سازه همزمان وقتی سوار gtd هستی همین مدل تو لمانز هم داره مسابقه میده که اتفاقه هفته پیش تو استقامت بلژیک دوم شد.فورد باید داشبورد رو از آلکانترا و کربن روکش میکرد به همراه صندلی‌های کربنی سبک که البته تو نسخه رکورد زن رینگ دیدم صندلیهاش همینجوره.

    موافقم 2
    مخالفم 17
    1. Kh@shayar

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      انجین موستانگ چه تحفه ای هست که اینقدر خم و راست میشی جلوش ؟
      موستاگ به هیچ وجه تاریخ ساز نبوده و نیست صرفا یه کوپه بی مصرف بوده که چند ساله داره تولید میشه.
      موستانگ پلاستیکی با اون پایداری مسخرش نهایتا 50 تا 60 هزار تا هم نمی ارزه
      —————

      موافقم 10
      مخالفم 4
    2. Kh@shayar

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      در ضمن فیلم رکودشو ببین دوباره و با بقیه خودروهایی که رکورد زدن مقایسه کن

      موافقم 12
      مخالفم 2
  10. سوشیانت

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (81 ديدگاه)

    خب من قطعا zr1 رو ترجیح میدم ولی خب فورد هم حرکت جالبی زده که با یه ماسل کار ۸۰۰ اسبی تونسته تو پیست همچین عملکردی داشته باشه

    موافقم 2
    مخالفم 11
  11. amirboss

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1057 ديدگاه)

    خیلی احمقانه س!

    موافقم 12
    مخالفم 1
  12. JDM سابق

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (965 ديدگاه)

    فقط بدرد سرمایه گذاری میخوره

  13. Siyavash

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1150 ديدگاه)

    بهترین حالت باید قیمتش رو ۲۰۰ هزارتا میذاشتن نه ۶۰۰ هزار…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا