موستانگ GTD سال گذشته رکورد سریعترین خودروی تولیدی آمریکایی در پیست نوربرگرینگ را ثبت کرد اما این کافی نبود و فورد بار دیگر به جهنم سبز بازگشت و رکورد خود را پنج ثانیه بهبود بخشید.
سال ۲۰۲۴ برای فورد و موستانگ GTD لحظهای تاریخی بود. این خودروی ۸۱۵ اسب بخاری که با هدف به چالش کشیدن ابرخودروهای اروپایی طراحی شده بود، با زمان ۶ دقیقه و ۵۷.۶۸ ثانیه در پیست ۲۰.۸ کیلومتری نوربرگرینگ عنوان سریعترین خودروی تولیدی آمریکایی را از آن خود کرد. فورد اما از این رکورد راضی نبود و درنتیجه، در بهار امسال دوباره به جهنم سبز بازگشت و با اعمال بهبودهای فنی متعدد، رکورد جدید ۶ دقیقه و ۵۲.۰۷ ثانیه را ثبت کرد که ۵.۶ ثانیه سریعتر از رکورد قبلی است.
با این رکورد، موستانگ GTD حالا از پورشه ۹۱۸ اسپایدر، نسل کنونی ۹۱۱ GT3، فراری ۲۹۶ GTB و لامبورگینی اونتادور SV سریعتر است. در حال حاضر، تنها پنج خودروی تولیدی، مثل مرسدس AMG One در این پیست از GTD سریعتر هستند. به گفتهٔ فورد، این ۵ ثانیه بهبود از طریق چندین ارتقا در خودرو به دست آمده است. کالیبراسیون جدید پیشرانه، بازطراحی شاسی با استحکام پیچشی بیشتر، بهبود سیستم ABS و کنترل کشش و اصلاح تنظیمات آیرودینامیکی ازجمله این تغییرات هستند.
هرچند چنین رکوردی برای یک موستانگ شگفتانگیز است ولی باید اشاره کرد که این یک موستانگ معمولی نیست. GTD اساساً یک خودروی کاملاً جدید با بدنه موستانگ است که از گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه در عقب استفاده میکند که از طریق یک میلگاردان فیبرکربنی به موتور متصل است. تعلیق نیمهفعال ساخت مالتیماتیک خودرو نیز از کمکفنرهای سوپاپی و طراحی پوشراد بهره میبرد. بااینحال، تصور اینکه یک موستانگ از پورشه ۹۱۸ قدرتمند سریعتر باشد، دیوانه کننده است. این نشاندهنده پیشرفت عظیم فناوری تعلیق و لاستیک در ۱۲ سال گذشته و تعهد بزرگ تیم مهندسی فورد است.
نه به تفادس
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ای وای پدال!میدونی چی بزاری من توی این مقاله کامنت نمیزارم (سعی می کنم)
(Ali(chevynova
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴بابا مرحبا اصالت ۱۹۶۴
بابا مرحبا باس ۴۲۹ مدل ۶۹
بابا مرحبا مکوان ۷۳ با موتور ۳۵۱ کلیولند
بابا مرحبا کاربراتور اتولایت ۴۱۰۰
بابا مرحبا دیسک و صفحه تاندربولت ۱۹۶۴ با ۶۵۷ اسب قدرت
خودروسازی امریکا مثل دهه ۶۰ در اوج
Taha Ayoobi
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ماشالا فورد
اسماعیل
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴پنج تا پورشه ۹۱۱ gt3 با تایم کمتر از ۶ دقیقه و ۵۲ ثانیه تو نوربرگرینگ رکورد زدن
yektachafi
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴👏👏
Nismo
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴به فاتح جدید نوربرگ رینگ سلام کنید🔥🔥
تازه هنوز کوروت مونده
HELLO.BROTHERS
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴درود بر مهندسین فورد.
Iman 007
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴🔥🔥🔥🔥
amirboss
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴این شد یا خبر تاپ.
این یعنی ماستنگ پتانسیل لازم برای به صلیب کشیدن نامی های بازار رو داره و به گفته برخی دوستان که اعتقاد دارن هندلینگ آمریکایی ها افتضاحه،خلافش رو ثابت میکنه.
R@min
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴بزرگترین غافلگیری چند سال اخیر شد ناامیدکننده ترین اتفاق چند سال اخیر.
Vette
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴رامین حقیقتا فورد اولا که خیلی زود به نظرم این ماشین رو داد . باید صبر میکرد به نظرم
و رو توسعش بیشتر وقت میزاشت
مورد دوم اینکه وزن این ماشین احتمالا بالاس و تمام پتانسیل اون تعلیق پوشراد و دمپر dssv رو از بین برده
ویدیو های ماشین رو ببینی
عقبش خیلی بالا پایین میپره اصن پایدار نیست
به نظرم خیلی هول شدن سر این ماشین
و زود دادنش
R@min
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴نه عزیزم نه زود دادن نه هول شدن بلکه با هایپ و گنده گویی بزرگ چند صد میلیون دلار سود خالص زدن به جیب، قبلا هم نحوه پروسه ساختشو توضیح دادم. فورد به این هایپ نیاز داشت هم برای پروموت برند هم برنامه موتوراسپرت جدیدش.
وزن هم باز قبلا گفتم ۱۹۵۰ کیلو هست که فاجعس، بیشتر از ۵۰۰ کیلو اختلاف با ۹۱۱ و ۴۰۰ کیلو با بلک سریز !! عملا فقط این پک آیرو سطح بالا و تعلیق شاهکار مالتی متیک کارو دراورد. تو پیست عامل اول و دوم شاسی و وزن هست.
البته با همه انتقادها اینا چاره ای ندارن، بازار محصولات اسپرت تقریبا تموم شدس و امثال فورد، پورشه و بیمر تبلیغشونو رو ماشینی گذاشتن که فروش داره نه یه محصولی انقلابی و ساختارشکن.
Amir Machine
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴مرسدس AMG GT بلک سریز، موتور جلو، محرک عقب، قدرت 730 اسب، تایم نوربرگرینگ 6:43 تاربخ رکورد 2020، قیمت 325 هزارتا
فورد موستانگ GTD، موتور جلو، محرک عقب، قدرت 815 اسب، تایم نوربرگرینگ 6:52 تاریخ رکورد 2025، قیمت 325 هزارتا
9 ثانیه اختلاف با وجود 85 اسب قدرت بیشتر و 5 سال تکنولوژی جدیدتر؟!
اصلاً جالب نیست متاسفانه
R@min
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴معیار مسیر کامل ۲۰.۸ کیلومتری هست امیرجان تایم بلک سریز ۶:۴۸ هست اون تایم برای مسیر کوتاه تره.
تایم ماستنگ هم مسیر ۲۰.۸ کیلومتری هست.
Amir Machine
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴درسته اینو دقت نکرده بودم، ممنون
ولی بازم 4 ثانیه اختلاف هست که خب دلیل اصلیش همونطور که گفتی وزن وحشتناک بالای موستانگه
امیدوارم GM لااقل این بار دیگه ZR1 رو ببره نوربرگرینگ رسمی رکورد بزنه تا عملکرد اونم ببینیم
R
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴این نشون میده آمریکایی هیچوقت به اروپایی نخواهد رسید
(Ali(chevynova
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴البته در نظر تو
Taha Ayoobi
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴R دلم برات سوخت
Cadillac-V
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴آره حتما از در عقب
فعلا که موستانگ پورشه رو هم زنده کرد
BlackWing
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴قابل قبوله به نظرم
JDM سابق
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴خوبه ولی هنوز مونده
پلتفرم همچنان بر اساس همون S550 موستانگه
فقط یخورده بزک کاری آلمینیوم و فیبرکربن کردن
بعد از اینکه تو کارخونه فلت راک که بقیه موستانگ ها تولید میشن، پلتفرم میره کانادا تا مولتی متیک تعلیق و با شاسی ستاپ کنه، انجین تغییر خاصی نکرده بوست افزایش پیدا کرده و ECU برنامه ریزی شده به خاطر تقسیم وزن بهتر گیربکس به سمت عقب رفته و مشابه TR9080 کوروت به واسطه ترنس اکسل قدرت و به چرخها انتقال میده متاسفانه هم از لحاظ قیمتی بچپونه هم از لحاظ هایپ همچنان نا امید کننده است
دلیلش هم پلتفرم سنتی هست که استفاده شده
مازیار
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴رفیق راجع به وزنش یه توضیحی میدی لطفا؟
که چرا علیرغم استفاده از فیبر کربن چندصد کیلو اضافه داشته؟!
JDM سابق
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴استفاده از فیبرکربن اونقدری نبوده که تفاوت عظیمی ایجاد کنه
گلگیر های عقب جلو، کاپوت و سقف و پنل های اطراف و اسپلیتر و دیفیوزر فیبرکربن هستن
شاسی و پلتفرم سنتی و وزن بالایی داره که باعث افزایش وزن شده
مازیار
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴متوجه نشدم
تفاوت عظیم که نه تفاوت برعکس شده
این قطعات که گفتید با فیبر کربن جایگزین شده (به فرض پنجاه کیلو کاهش) بااینحال نسبت به مدل پایه افزایش وزن داشته؟
یعنی شاسی و پلتفرم حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلو سنگینتر از مدل پایه شده؟
JDM سابق
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴آها منظورتو فهمیدم
تجهیزات آیرودینامیکی، خوده سیستم تعلیق spool valve داره مولتیمتیک که قطعات زیادی داره، همچنین خوده ترنس اکسل حتی سایز رینگ لاستیک و…
مازیار
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴خوبه که متوجه منظورم شدی. این چالش اصلی بخش کامنتهاست. ممنون
Taha Ayoobi
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴جی دی ام جان فیلم رکوردش هست؟
اگه هست شما دیدی؟
JDM سابق
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴Taha Ayoobi@
خیر متاسفانه چند روزه اصلا نت درست حسابی ندارم فقط پدال برام باز میشه
Taha Ayoobi
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ایشالا درست شه، دمت گرم.
JDM سابق
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴Taha Ayoobi@
فدات داداش 🙏
Taha Ayoobi
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴قربانت 🌹
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴واقعا کار پیچیده و بی نظیری کردن برو بکس فورد یه نگاه به موستانگ بندازید یه مایل کار بزرگ سنگین و ساخته شده برای عموم حالا رکورد جذاب تو رینگ زده که تعداد محدودی ماشین میتونن بزنن.تنها چیزی که باید رو موستانگ انجام میشد تا رکورد بشکنه کشیدن موتور به عقب بود.به هر حال لذت بخش بود اون موقع که رکورد زدن یه عده گفتن با این همه ارتقا فقط همین ولی الان دیدید که چقدر راحت به ۶.۵۲ کاهش داد بزودی بازم ارتقا میدن
NOS
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴حرفت با متن تناقض داره. گفتی “الان دیدید که چقدر راحت به ۶.۵۲ کاهش داد”
اما متن میگه :
“به گفتهٔ فورد، این ۵ ثانیه بهبود از طریق چندین ارتقا در خودرو به دست آمده است. کالیبراسیون جدید پیشرانه، بازطراحی شاسی با استحکام پیچشی بیشتر، بهبود سیستم ABS و کنترل کشش و اصلاح تنظیمات آیرودینامیکی ازجمله این تغییرات هستند”
اینا تازه بخشی از تغییرات بود. آخرش ۵ ثانیه بهبود.
akrh78
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴تبلیغ پورشه بود یا تحقیر ماستنگ؟
اصلا جالب نیست
AMANTE
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴احساس میکنم موستانگ داره جون میکنه تا بتونه توی جهنم سبز خودی نشون بده.
مقایسه موستانگ GTD با GT3 911 مثل رقابت یک دونده سرعت حرفه ای با یک بدنساز حرفه ای هست که میخواد دونده سرعت حرفه ای بشه.
البته اشتباه نکنید رقابت توی مسابقات داستان اش کلا فرق میکنه، چون استاندارد های خیلی متفاوتی با ماشین های جاده ای دارن.
Diesel
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ماشینی که به گفته مهندس ارشد خودشون قرار بود GT2RS و AMG بلک سریز رو به چالش بکشه، به زدن رکورد 911 GT3 بسنده کرد… این همه زحمتو باید رو شاسی فورد GT پیاده میکردند. اون وقت دیدن داشت.
حسین دهمرد
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴بنز و پورشه همون ماشینهای تولیدی رو میبرن حالا یه دستی ام به سر روشون میکشن ولی این حتی نزدیک به نمونه ی کارخونه ای هم نیس.
Taha Ayoobi
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴نمونه چه کارخونه ای، به چی باید شبیه باشه، جیتیدیه دیگه
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴من تعجب میکنم از اون عده که فقط دارن ایراد میگیرن یه سوال میپرسم بیمر با این همه ادعا سریعترین ماشینش تو رینگ چه تایمی زده.آئودی چی فولکس چی جگوار آستون مارتین لامبورگینی فراری.عزیزان دل این به شاهکاره که فورد با موستانگ انجام داده وگرنه همین حالا اگر بخواد gt رو ارتقا بده برای رینگ شک نکنید رکورد میشکنه چون در اصل اون ماشین سبک و موتور وسط برای اینکار ساخته شده.اینکه با موستانگ ۴.۸ متری با اون وزن بالا و محدودیتها میتونه همچین کاری بکنه یه شاهکاره.من خودم البته از اولش اعتقادی به این نسخه نداشتم ماسل باید مثل اسمش باشه دیوانه و شرور ولی خوب فورد تصمیم گرفت موستانگ رو وارد عرصه مسابقات بکنه موفق هم شد الان تو dtm مسابقات استقامتی مثل لمانز عرض شود نسکار دریفت درگ ووو به صورت حرفهای مسابقه میده و موفق هم بوده به نسبت خودش.صبر کنید پیست فقط رینگ نیست بزودی وارد پیستهای دیگه هم میشه
سوشیانت
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴دقیقا کامنت ها پر تعصبه این رو هم در نظر نمیگیرن که این ماشین یه ماسل کاره و تو پیست این تایم رو زده تازه مثل بقیه ماسل کار ها قدرت زیاد رو هم حفظ کرده مثل همون موتور ۸۰۰ اسبیش که از تمام موتور های بنز و پورشه هم قوی تره
Siyavash
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴زیر ۶.۵۰ بزنه .اونوقت میشا گفت رکورد خوبی زده..این همه تبلیغ و انتظار شده این ۶.۵۲…این رکورد برایه ۵ یا ۶ سال پیش خوب بود برایه الان جالب نیس..
حسن
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴5 تا 8 هم بذارید برا تفاوت رانندگان تیمهای گذری و تیمهایی که جا خواب دارن رکوردش قابل قبوله
Taha Ayoobi
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴یه دونه از همون راننده جا خوابی ها با جون و دل(فرض محال) با این تایم بزنه بقیه رم رد میکنه.
Taha Ayoobi
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴من نمیفهمم چرا همه بد میگن از این ماشین
رکورد قابل قبولی داره دیگه.
کجاش مشکل داره.
جدای از لپ تایمش، طراحیش از همه ماشنیای نوربرگ بهتره، خیلی طراحی خوفی داره.
سوشیانت
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴اینجا همیشه همینه طاها هر دفعه ماشین خفن آمریکایی معرفی میشه یه عده یه جوری ازش بد میگن هر کی ندونه فکر میکنه واقعا بده
Nismo
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴البته ناگفته نماند که طراحیش به پای شلبی نمیرسه
Taha Ayoobi
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴همممم
میشه گفت
نسل قبل طراحیش خیلی بی نظیر بود واقعا مخصوصا شلبی
من از جلوش خیلیی خوشم میاد
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/05/Mustang-GTD-2.jpg
Nismo
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/01/Ford-Mustang_Shelby_GT500-2020-1024-18.jpg
🤤🤤🤤
Nismo
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴🤤🤤🤤
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/01/Ford-Mustang_Shelby_GT500-2020-1024-18.jpg
Taha Ayoobi
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴فقط اون تیکه کاپوت که برا سوپرشارژ اومده بالا😍
سوشیانت
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴اینجا همیشه همینه طاها هر دفعه ماشین خفن آمریکایی معرفی میشه یه عده یه جوری ازش بد میگن هر کی ندونه فکر میکنه واقعا بده
Taha Ayoobi
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴دقیقاً
بعد مقصر آمریکایی فن میشه
amirboss
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴یه عده جوری حق به جانب موضع گیری میکنن و ایرادهای بنی اسرائیلی از ماستنگ میگیرن انگار چه خبر شده!!!
فورد اینقدر احمق نیست برای رکورد زدن این ماستنگ درون نوربرینگ،یه پلت فرم از نو طراحی کنه! یا تغییرات بنیادین تو سیستم فنی ماستنگ اعمال کنه!!!
ماستنگ از لحاظ هندلینگ و فرمان پذیری به گرد پای محصولات پورش هم نمیرسه اما فقط با یه سری تغییرات و البته وزن بالا تونسته این رکورد رو به جا بزاره.
“این ۵ ثانیه بهبود از طریق چندین ارتقا در خودرو به دست آمده است. کالیبراسیون جدید پیشرانه، بازطراحی شاسی با استحکام پیچشی بیشتر، بهبود سیستم ABS و کنترل کشش و اصلاح تنظیمات آیرودینامیکی ازجمله این تغییرات هستند.”
حالا انتضاری که یه عده از این خودرو دارن در حد یه سوپراسپرته!!!!!!
به نظر من این یه شاهکار از یه پونی کار هست و نظرات اساتید صاحب نظر هیچ چیزی از قابلیت های این خودرو کم نمیکنه.
Taha Ayoobi
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴یه جوری بقیه ایراد میگیرن اصلا این رکورد مزه اش رفت.
amirboss
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴اتفاقا من خیلی لذت میبرم.
این دیس لایک ها و این کامنت های ضد و نقیض همه نشان از موفقیت ماستنگ در این پیست داره.
من اصلا متعصب نیستم و خیلی جاها ماستنگ رو کوبیدم اما اینجا واقعا فورد شاهکار کرده.
به قول یه عده که میگن شاسی و پلت فرم سنگین و قدیمی داره و…. با همینا پورش و لامبو رو پشت سرگذاشته.
یه پونی کار که با تغییرات نه چند زیاد، تایم سوپراسپرت های مدعی رو تو پیست زده.
جالبه حالا یه عده هم ماستنگ رو با خودرو های چند لول بالاتر مقایسه میکنن و تا میتونن پیازداغ میپاشن!!!!
بابا این یه پروتایپ از ماستنگ هست و اصلا تولید نمیشه.
شماها برید نگران کوروت باشید که قراره . . .
Taha Ayoobi
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ایول
Diesel
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴به گفتهٔ گودال ( = مهندس ارشد فورد که روی GTD کار میکرده ) ، فورد قصد دارد GTD را با پورشه ۹۱۱ GT2 RS و مرسدس AMG GT بلک سریز مقایسه کند. بااینحال، موستانگ برای مغلوب کردن این خودروها به چیزی بیشتر از شکستن سد ۷ دقیقه نیاز دارد.
https://www.pedal.ir/ford/ford-mustang-gtd-nurburgring/
اون همه فضاسازی رسانه ای و اینم خروجیش.
حرف خود مهندس ارشد فورده. دیگه به بقیه گیر بیخودی نده. این ماشین در حد چیزی که براش تبلیغ میکردند نبوده و نیست. حقیقتو باید پذیرفت.
amirboss
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴داداش ماستنگ برای مقابله با سوپراسپرت ها نیاز به طراحی صفر تا صدی پلت فرم و متعلقاتش داره.
یا فورد برای مقابله با بزرگان باید ماستنگ رو وارد حیطه سوپراسپرت ها کنه(صد درصد بعیده) یا اینکه نهایت به همین پروتایپ ها بسنده کنه.
البته ماستنگ پتانسیل اینو داره که فورد بخاد سرمایه گذاری سنگینی روش انجام بده اما واقعا با وضعیت و کشش بازار این یه کار احمقانه بیشتر نیست.
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴فورد باید این کارها رو انجام بده تا بهتر بشه اول صندلیها با نمونه سطلی و بسیار سبک جایگزین بشه.دوم داشبورد هم ساده سازی بشه و از کربن بسازن تا سبکتر بشه درمجموع میشه با یه چرخ زدن دور ماشین نزدیک ۶۰ الی ۷۰ کیلو از وزنش کم کرد البته بسیار مهمه از کجا کم کنند تا هم سبک بشه و هم اثر مثبت تو شاسی بزاره.و یه کار مهمتر از همه اینه که دور موتور رو به ۸۰۰۰ برسونن تا تعویض دنده کمتر بشه
Cadillac-V
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴کادیلاک بی ام و رو رنده کرد
فورد موستانگم پورشه رو رنده کرد
اینجاست که باید گفت آلمانی که نه، کل صنعت خودروسازی اروپا هیچ وقت به پای امرکیایی نمیرسه، هم از نظر هندلینگ هم پرفورمنس هم اصالت و پیشینه هم اختراعات و نوآوری ها و هم در زمینه راحتی و لوکس بودن
Mustang
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ایول سلطان موستانگ