فورد

رکورد جدید موستانگ GTD در نوربرگ‌رینگ، سریع‌تر از پورشه 911 GT3

موستانگ GTD سال گذشته رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی آمریکایی در پیست نوربرگ‌رینگ را ثبت کرد اما این کافی نبود و فورد بار دیگر به جهنم سبز بازگشت و رکورد خود را پنج ثانیه بهبود بخشید.

سال ۲۰۲۴ برای فورد و موستانگ GTD لحظه‌ای تاریخی بود. این خودروی ۸۱۵ اسب بخاری که با هدف به چالش کشیدن ابرخودروهای اروپایی طراحی شده بود، با زمان ۶ دقیقه و ۵۷.۶۸ ثانیه در پیست ۲۰.۸ کیلومتری نوربرگ‌رینگ عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی آمریکایی را از آن خود کرد. فورد اما از این رکورد راضی نبود و درنتیجه، در بهار امسال دوباره به جهنم سبز بازگشت و با اعمال بهبودهای فنی متعدد، رکورد جدید ۶ دقیقه و ۵۲.۰۷ ثانیه را ثبت کرد که ۵.۶ ثانیه سریع‌تر از رکورد قبلی است.

با این رکورد، موستانگ GTD حالا از پورشه ۹۱۸ اسپایدر، نسل کنونی ۹۱۱ GT3، فراری ۲۹۶ GTB و لامبورگینی اونتادور SV سریع‌تر است. در حال حاضر، تنها پنج خودروی تولیدی، مثل مرسدس AMG One در این پیست از GTD سریع‌تر هستند. به گفتهٔ فورد، این ۵ ثانیه بهبود از طریق چندین ارتقا در خودرو به دست آمده است. کالیبراسیون جدید پیشرانه، بازطراحی شاسی با استحکام پیچشی بیشتر، بهبود سیستم ABS و کنترل کشش و اصلاح تنظیمات آیرودینامیکی ازجمله این تغییرات هستند.

هرچند چنین رکوردی برای یک موستانگ شگفت‌انگیز است ولی باید اشاره کرد که این یک موستانگ معمولی نیست. GTD اساساً یک خودروی کاملاً جدید با بدنه موستانگ است که از گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه در عقب استفاده می‌کند که از طریق یک میل‌گاردان فیبرکربنی به موتور متصل است. تعلیق نیمه‌فعال ساخت مالتی‌ماتیک خودرو نیز از کمک‌فنرهای سوپاپی و طراحی پوشراد بهره می‌برد. بااین‌حال، تصور اینکه یک موستانگ از پورشه ۹۱۸ قدرتمند سریع‌تر باشد، دیوانه کننده است. این نشان‌دهنده پیشرفت عظیم فناوری تعلیق و لاستیک در ۱۲ سال گذشته و تعهد بزرگ تیم مهندسی فورد است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. نه به تفادس

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (323 ديدگاه)

    ای وای پدال!میدونی چی بزاری من توی این مقاله کامنت نمیزارم (سعی می کنم)

    موافقم 12
    مخالفم 15
    1. (Ali(chevynova

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (7766 ديدگاه)

      بابا مرحبا اصالت ۱۹۶۴
      بابا مرحبا باس ۴۲۹ مدل ۶۹
      بابا مرحبا مکوان ۷۳ با موتور ۳۵۱ کلیولند
      بابا مرحبا کاربراتور اتولایت ۴۱۰۰
      بابا مرحبا دیسک و صفحه تاندربولت ۱۹۶۴ با ۶۵۷ اسب قدرت

      خودروسازی امریکا مثل دهه ۶۰ در اوج

      موافقم 18
      مخالفم 40
      1. Taha Ayoobi

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (6199 ديدگاه)

        ماشالا فورد

        موافقم 9
        مخالفم 8
  2. اسماعیل

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    پنج تا پورشه ۹۱۱ gt3 با تایم کمتر از ۶ دقیقه و ۵۲ ثانیه تو نوربرگرینگ رکورد زدن

    موافقم 51
    مخالفم 8
  3. yektachafi

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    👏👏

    موافقم 14
    مخالفم 9
  4. Nismo

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1896 ديدگاه)

    به فاتح جدید نوربرگ رینگ سلام کنید🔥🔥
    تازه هنوز کوروت مونده

    موافقم 28
    مخالفم 45
  5. HELLO.BROTHERS

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (136 ديدگاه)

    درود بر مهندسین فورد.

    موافقم 32
    مخالفم 19
  6. Iman 007

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (164 ديدگاه)

    🔥🔥🔥🔥

    موافقم 16
    مخالفم 15
  7. amirboss

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1077 ديدگاه)

    این شد یا خبر تاپ.
    این یعنی ماستنگ پتانسیل لازم برای به صلیب کشیدن نامی های بازار رو داره و به گفته برخی دوستان که اعتقاد دارن هندلینگ آمریکایی ها افتضاحه،خلافش رو ثابت می‌کنه.

    موافقم 24
    مخالفم 34
  8. R@min

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2250 ديدگاه)

    بزرگترین غافلگیری چند سال اخیر شد ناامیدکننده ترین اتفاق چند سال اخیر.

    موافقم 23
    مخالفم 12
    1. Vette

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (543 ديدگاه)

      رامین حقیقتا فورد اولا که خیلی زود به نظرم این ماشین رو داد . باید صبر میکرد به نظرم
      و رو توسعش بیشتر وقت میزاشت
      مورد دوم اینکه وزن این ماشین احتمالا بالاس و تمام پتانسیل اون تعلیق پوشراد و دمپر dssv رو از بین برده
      ویدیو های ماشین رو ببینی
      عقبش خیلی بالا پایین میپره اصن پایدار نیست

      به نظرم خیلی هول شدن سر این ماشین
      و زود دادنش

      موافقم 8
      مخالفم 10
      1. R@min

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (2250 ديدگاه)

        نه عزیزم نه زود دادن نه هول شدن بلکه با هایپ و گنده گویی بزرگ چند صد میلیون دلار سود خالص زدن به جیب، قبلا هم نحوه پروسه ساختشو توضیح دادم. فورد به این هایپ نیاز داشت هم برای پروموت برند هم برنامه موتوراسپرت جدیدش.

        وزن هم باز قبلا گفتم ۱۹۵۰ کیلو هست که فاجعس، بیشتر از ۵۰۰ کیلو اختلاف با ۹۱۱ و ۴۰۰ کیلو با بلک سریز !! عملا فقط این پک آیرو سطح بالا و تعلیق شاهکار مالتی متیک کارو دراورد. تو پیست عامل اول و دوم شاسی و وزن هست.

        البته با همه انتقادها اینا چاره ای ندارن، بازار محصولات اسپرت تقریبا تموم شدس و امثال فورد، پورشه و بیمر تبلیغشونو رو ماشینی گذاشتن که فروش داره نه یه محصولی انقلابی و ساختارشکن.

        موافقم 15
        مخالفم 8
  9. Amir Machine

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1362 ديدگاه)

    مرسدس AMG GT بلک سریز، موتور جلو، محرک عقب، قدرت 730 اسب، تایم نوربرگ‌رینگ 6:43 تاربخ رکورد 2020، قیمت 325 هزارتا
    فورد موستانگ GTD، موتور جلو، محرک عقب، قدرت 815 اسب، تایم نوربرگ‌رینگ 6:52 تاریخ رکورد 2025، قیمت 325 هزارتا

    9 ثانیه اختلاف با وجود 85 اسب قدرت بیشتر و 5 سال تکنولوژی جدیدتر؟!
    اصلاً جالب نیست متاسفانه

    موافقم 35
    مخالفم 14
    1. R@min

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (2250 ديدگاه)

      معیار مسیر کامل ۲۰.۸ کیلومتری هست امیرجان تایم بلک سریز ۶:۴۸ هست اون تایم برای مسیر کوتاه تره.

      تایم ماستنگ هم مسیر ۲۰.۸ کیلومتری هست.

      موافقم 8
      مخالفم 17
      1. Amir Machine

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (1362 ديدگاه)

        درسته اینو دقت نکرده بودم، ممنون
        ولی بازم 4 ثانیه اختلاف هست که خب دلیل اصلیش همونطور که گفتی وزن وحشتناک بالای موستانگه
        امیدوارم GM لااقل این بار دیگه ZR1 رو ببره نوربرگ‌رینگ رسمی رکورد بزنه تا عملکرد اونم ببینیم

        موافقم 14
        مخالفم 7
    2. R

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1384 ديدگاه)

      این نشون میده آمریکایی هیچوقت به اروپایی نخواهد رسید

      موافقم 14
      مخالفم 12
      1. (Ali(chevynova

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (7766 ديدگاه)

        البته در نظر تو

        موافقم 10
        مخالفم 14
      2. Taha Ayoobi

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (6199 ديدگاه)

        R دلم برات سوخت

        موافقم 4
        مخالفم 14
      3. Cadillac-V

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (312 ديدگاه)

        آره حتما از در عقب
        فعلا که موستانگ پورشه رو هم زنده کرد

        موافقم 4
        مخالفم 1
  10. BlackWing

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    قابل قبوله به نظرم

    موافقم 10
    مخالفم 17
  11. JDM سابق

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (971 ديدگاه)

    خوبه ولی هنوز مونده
    پلتفرم هم‌چنان بر اساس همون S550 موستانگه
    فقط یخورده بزک کاری آلمینیوم و فیبرکربن کردن
    بعد از اینکه تو کارخونه فلت راک که بقیه موستانگ ها تولید میشن، پلتفرم می‌ره کانادا تا مولتی متیک تعلیق و با شاسی ستاپ کنه، انجین تغییر خاصی نکرده بوست افزایش پیدا کرده و ECU برنامه ریزی شده به خاطر تقسیم وزن بهتر گیربکس به سمت عقب رفته و مشابه TR9080 کوروت به واسطه ترنس اکسل قدرت و به چرخها انتقال میده متاسفانه هم از لحاظ قیمتی بچپونه هم از لحاظ هایپ همچنان نا امید کننده است
    دلیلش هم پلتفرم سنتی هست که استفاده شده

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. مازیار

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1633 ديدگاه)

      رفیق راجع به وزنش یه توضیحی میدی لطفا؟
      که چرا علیرغم استفاده از فیبر کربن چندصد کیلو اضافه داشته؟!

      موافقم 5
      مخالفم 5
      1. JDM سابق

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (971 ديدگاه)

        استفاده از فیبرکربن اونقدری نبوده که تفاوت عظیمی ایجاد کنه
        گلگیر های عقب جلو، کاپوت و سقف و پنل های اطراف و اسپلیتر و دیفیوزر فیبرکربن هستن
        شاسی و پلتفرم سنتی و وزن بالایی داره که باعث افزایش وزن شده

        موافقم 7
        مخالفم 3
        1. مازیار

          ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (1633 ديدگاه)

          متوجه نشدم
          تفاوت عظیم که نه تفاوت برعکس شده
          این قطعات که گفتید با فیبر کربن جایگزین شده (به فرض پنجاه کیلو کاهش) بااینحال نسبت به مدل پایه افزایش وزن داشته؟
          یعنی شاسی و پلتفرم حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلو سنگین‌تر از مدل پایه شده؟

          موافقم 4
          مخالفم 4
      2. JDM سابق

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (971 ديدگاه)

        آها منظورتو فهمیدم
        تجهیزات آیرودینامیکی، خوده سیستم تعلیق spool valve داره مولتیمتیک که قطعات زیادی داره، همچنین خوده ترنس اکسل حتی سایز رینگ لاستیک و…

        1. مازیار

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (1633 ديدگاه)

          خوبه که متوجه منظورم شدی. این چالش اصلی بخش کامنتهاست. ممنون

          موافقم 6
          مخالفم 3
        2. Taha Ayoobi

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (6199 ديدگاه)

          جی دی ام جان فیلم رکوردش هست؟
          اگه هست شما دیدی؟

          موافقم 2
          مخالفم 5
        3. JDM سابق

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (971 ديدگاه)

          Taha Ayoobi@
          خیر متاسفانه چند روزه اصلا نت درست حسابی ندارم فقط پدال برام باز میشه

          موافقم 1
          مخالفم 2
        4. Taha Ayoobi

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (6199 ديدگاه)

          ایشالا درست شه، دمت گرم.

        5. JDM سابق

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (971 ديدگاه)

          Taha Ayoobi@
          فدات داداش 🙏

          موافقم 1
          مخالفم 1
        6. Taha Ayoobi

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (6199 ديدگاه)

          قربانت 🌹

  12. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (550 ديدگاه)

    واقعا کار پیچیده و بی نظیری کردن برو بکس فورد یه نگاه به موستانگ بندازید یه مایل کار بزرگ سنگین و ساخته شده برای عموم حالا رکورد جذاب تو رینگ زده که تعداد محدودی ماشین میتونن بزنن.تنها چیزی که باید رو موستانگ انجام میشد تا رکورد بشکنه کشیدن موتور به عقب بود.به هر حال لذت بخش بود اون موقع که رکورد زدن یه عده گفتن با این همه ارتقا فقط همین ولی الان دیدید که چقدر راحت به ۶.۵۲ کاهش داد بزودی بازم ارتقا میدن

    موافقم 6
    مخالفم 19
    1. NOS

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      حرفت با متن تناقض داره. گفتی “الان دیدید که چقدر راحت به ۶.۵۲ کاهش داد”
      اما متن میگه :
      “به گفتهٔ فورد، این ۵ ثانیه بهبود از طریق چندین ارتقا در خودرو به دست آمده است. کالیبراسیون جدید پیشرانه، بازطراحی شاسی با استحکام پیچشی بیشتر، بهبود سیستم ABS و کنترل کشش و اصلاح تنظیمات آیرودینامیکی ازجمله این تغییرات هستند”
      اینا تازه بخشی از تغییرات بود. آخرش ۵ ثانیه بهبود.

      موافقم 14
      مخالفم 2
  13. akrh78

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1360 ديدگاه)

    تبلیغ پورشه بود یا تحقیر ماستنگ؟
    اصلا جالب نیست

    موافقم 22
    مخالفم 5
  14. AMANTE

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1924 ديدگاه)

    احساس میکنم موستانگ داره جون میکنه تا بتونه توی جهنم سبز خودی نشون بده.
    مقایسه موستانگ GTD با GT3 911 مثل رقابت یک دونده سرعت حرفه ای با یک بدنساز حرفه ای هست که میخواد دونده سرعت حرفه ای بشه.
    البته اشتباه نکنید رقابت توی مسابقات داستان اش کلا فرق میکنه، چون استاندارد های خیلی متفاوتی با ماشین های جاده ای دارن.

    موافقم 9
    مخالفم 4
  15. Diesel

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (238 ديدگاه)

    ماشینی که به گفته مهندس ارشد خودشون قرار بود GT2RS و AMG بلک سریز رو به چالش بکشه، به زدن رکورد 911 GT3 بسنده کرد… این همه زحمتو باید رو شاسی فورد GT پیاده میکردند. اون وقت دیدن داشت.

    موافقم 23
    مخالفم 3
  16. حسین دهمرد

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2821 ديدگاه)

    بنز و پورشه همون ماشینهای تولیدی رو میبرن حالا یه دستی ام به سر روشون میکشن ولی این حتی نزدیک به نمونه ی کارخونه ای هم نیس.

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (6199 ديدگاه)

      نمونه چه کارخونه ای، به چی باید شبیه باشه، جی‌تی‌دیه دیگه

      موافقم 3
      مخالفم 7
  17. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (550 ديدگاه)

    من تعجب میکنم از اون عده که فقط دارن ایراد میگیرن یه سوال میپرسم بیمر با این همه ادعا سریعترین ماشینش تو رینگ چه تایمی زده.آئودی چی فولکس چی جگوار آستون مارتین لامبورگینی فراری.عزیزان دل این به شاهکاره که فورد با موستانگ انجام داده وگرنه همین حالا اگر بخواد gt رو ارتقا بده برای رینگ شک نکنید رکورد میشکنه چون در اصل اون ماشین سبک و موتور وسط برای اینکار ساخته شده.اینکه با موستانگ ۴.۸ متری با اون وزن بالا و محدودیت‌ها می‌تونه همچین کاری بکنه یه شاهکاره.من خودم البته از اولش اعتقادی به این نسخه نداشتم ماسل باید مثل اسمش باشه دیوانه و شرور ولی خوب فورد تصمیم گرفت موستانگ رو وارد عرصه مسابقات بکنه موفق هم شد الان تو dtm مسابقات استقامتی مثل لمانز عرض شود نسکار دریفت درگ ووو به صورت حرفهای مسابقه میده و موفق هم بوده به نسبت خودش.صبر کنید پیست فقط رینگ نیست بزودی وارد پیستهای دیگه هم میشه

    موافقم 5
    مخالفم 16
    1. سوشیانت

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (4158 ديدگاه)

      دقیقا کامنت ها پر تعصبه این رو هم در نظر نمیگیرن که این ماشین یه ماسل کاره و تو پیست این تایم رو زده تازه مثل بقیه ماسل کار ها قدرت زیاد رو هم حفظ کرده مثل همون موتور ۸۰۰ اسبیش که از تمام موتور های بنز و پورشه هم قوی تره

      موافقم 7
      مخالفم 18
  18. Siyavash

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1160 ديدگاه)

    زیر ۶.۵۰ بزنه .اونوقت میشا گفت رکورد خوبی زده..این همه تبلیغ و انتظار شده این ۶.۵۲…این رکورد برایه ۵ یا ۶ سال پیش خوب بود برایه الان جالب نیس..

    موافقم 8
    مخالفم 3
  19. حسن

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2364 ديدگاه)

    5 تا 8 هم بذارید برا تفاوت رانندگان تیمهای گذری و تیمهایی که جا خواب دارن رکوردش قابل قبوله

    موافقم 6
    مخالفم 15
    1. Taha Ayoobi

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (6199 ديدگاه)

      یه دونه از همون راننده جا خوابی ها با جون و دل(فرض محال) با این تایم بزنه بقیه رم رد می‌کنه.

      موافقم 3
      مخالفم 10
  20. Taha Ayoobi

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (6199 ديدگاه)

    من نمی‌فهمم چرا همه بد میگن از این ماشین
    رکورد قابل قبولی داره دیگه.
    کجاش مشکل داره.
    جدای از لپ تایمش، طراحیش از همه ماشنیای نوربرگ بهتره، خیلی طراحی خوفی داره.

    موافقم 3
    مخالفم 17
    1. سوشیانت

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (4158 ديدگاه)

      اینجا همیشه همینه طاها هر دفعه ماشین خفن آمریکایی معرفی میشه یه عده یه جوری ازش بد میگن هر کی ندونه فکر میکنه واقعا بده

      موافقم 4
      مخالفم 9
    2. Nismo

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1896 ديدگاه)

      البته ناگفته نماند که طراحیش به پای شلبی نمیرسه

      موافقم 2
      مخالفم 8
      1. Taha Ayoobi

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (6199 ديدگاه)

        همممم
        میشه گفت
        نسل قبل طراحیش خیلی بی نظیر بود واقعا مخصوصا شلبی

        من از جلوش خیلیی خوشم میاد
        https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/05/Mustang-GTD-2.jpg

        موافقم 3
        مخالفم 6
        1. Taha Ayoobi

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (6199 ديدگاه)

          فقط اون تیکه کاپوت که برا سوپرشارژ اومده بالا😍

          موافقم 3
          مخالفم 3
    3. سوشیانت

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (4158 ديدگاه)

      اینجا همیشه همینه طاها هر دفعه ماشین خفن آمریکایی معرفی میشه یه عده یه جوری ازش بد میگن هر کی ندونه فکر میکنه واقعا بده

      موافقم 2
      مخالفم 8
      1. Taha Ayoobi

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (6199 ديدگاه)

        دقیقاً
        بعد مقصر آمریکایی فن میشه

        موافقم 3
        مخالفم 7
  21. amirboss

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1077 ديدگاه)

    یه عده جوری حق به جانب موضع گیری میکنن و ایرادهای بنی اسرائیلی از ماستنگ میگیرن انگار چه خبر شده!!!
    فورد اینقدر احمق نیست برای رکورد زدن این ماستنگ درون نوربرینگ،یه پلت فرم از نو طراحی کنه! یا تغییرات بنیادین تو سیستم فنی ماستنگ اعمال کنه!!!
    ماستنگ از لحاظ هندلینگ و فرمان پذیری به گرد پای محصولات پورش هم نمی‌رسه اما فقط با یه سری تغییرات و البته وزن بالا تونسته این رکورد رو به جا بزاره.
    “این ۵ ثانیه بهبود از طریق چندین ارتقا در خودرو به دست آمده است. کالیبراسیون جدید پیشرانه، بازطراحی شاسی با استحکام پیچشی بیشتر، بهبود سیستم ABS و کنترل کشش و اصلاح تنظیمات آیرودینامیکی ازجمله این تغییرات هستند.”

    حالا انتضاری که یه عده از این خودرو دارن در حد یه سوپراسپرته!!!!!!
    به نظر من این یه شاهکار از یه پونی کار هست و نظرات اساتید صاحب نظر هیچ چیزی از قابلیت های این خودرو کم نمیکنه.

    موافقم 3
    مخالفم 5
    1. Taha Ayoobi

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (6199 ديدگاه)

      یه جوری بقیه ایراد میگیرن اصلا این رکورد مزه اش رفت.

      موافقم 3
      مخالفم 4
      1. amirboss

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (1077 ديدگاه)

        اتفاقا من خیلی لذت میبرم.
        این دیس لایک ها و این کامنت های ضد و نقیض همه نشان از موفقیت ماستنگ در این پیست داره.
        من اصلا متعصب نیستم و خیلی جاها ماستنگ رو کوبیدم اما اینجا واقعا فورد شاهکار کرده.
        به قول یه عده که میگن شاسی و پلت فرم سنگین و قدیمی داره و…. با همینا پورش و لامبو رو پشت سرگذاشته.
        یه پونی کار که با تغییرات نه چند زیاد، تایم سوپراسپرت های مدعی رو تو پیست زده.
        جالبه حالا یه عده هم ماستنگ رو با خودرو های چند لول بالاتر مقایسه میکنن و تا میتونن پیازداغ میپاشن!!!!
        بابا این یه پروتایپ از ماستنگ هست و اصلا تولید نمیشه.
        شماها برید نگران کوروت باشید که قراره . . .

        موافقم 2
        مخالفم 1
      2. Taha Ayoobi

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (6199 ديدگاه)

        ایول

    2. Diesel

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (238 ديدگاه)

      به گفتهٔ گودال ( = مهندس ارشد فورد که روی GTD کار میکرده ) ، فورد قصد دارد GTD را با پورشه ۹۱۱ GT2 RS و مرسدس AMG GT بلک سریز مقایسه کند. بااین‌حال، موستانگ برای مغلوب کردن این خودروها به چیزی بیشتر از شکستن سد ۷ دقیقه نیاز دارد.

      https://www.pedal.ir/ford/ford-mustang-gtd-nurburgring/

      اون همه فضاسازی رسانه ای و اینم خروجیش.
      حرف خود مهندس ارشد فورده. دیگه به بقیه گیر بیخودی نده. این ماشین در حد چیزی که براش تبلیغ میکردند نبوده و نیست. حقیقتو باید پذیرفت.

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. amirboss

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (1077 ديدگاه)

        داداش ماستنگ برای مقابله با سوپراسپرت ها نیاز به طراحی صفر تا صدی پلت فرم و متعلقاتش داره.
        یا فورد برای مقابله با بزرگان باید ماستنگ رو وارد حیطه سوپراسپرت ها کنه(صد درصد بعیده) یا اینکه نهایت به همین پروتایپ ها بسنده کنه.
        البته ماستنگ پتانسیل اینو داره که فورد بخاد سرمایه گذاری سنگینی روش انجام بده اما واقعا با وضعیت و کشش بازار این یه کار احمقانه بیشتر نیست.

  22. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (550 ديدگاه)

    فورد باید این کارها رو انجام بده تا بهتر بشه اول صندلیها با نمونه سطلی و بسیار سبک جایگزین بشه.دوم داشبورد هم ساده سازی بشه و از کربن بسازن تا سبک‌تر بشه درمجموع میشه با یه چرخ زدن دور ماشین نزدیک ۶۰ الی ۷۰ کیلو از وزنش کم کرد البته بسیار مهمه از کجا کم کنند تا هم سبک بشه و هم اثر مثبت تو شاسی بزاره.و یه کار مهمتر از همه اینه که دور موتور رو به ۸۰۰۰ برسونن تا تعویض دنده کمتر بشه

  23. Cadillac-V

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (312 ديدگاه)

    کادیلاک بی ام و رو رنده کرد
    فورد موستانگم پورشه رو رنده کرد
    اینجاست که باید گفت آلمانی که نه، کل صنعت خودروسازی اروپا هیچ وقت به پای امرکیایی نمی‌رسه، هم از نظر هندلینگ هم پرفورمنس هم اصالت و پیشینه هم اختراعات و نوآوری ها و هم در زمینه راحتی و لوکس بودن

    موافقم 1
    مخالفم 4
  24. Mustang

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    ایول سلطان موستانگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا