قیمت پایهٔ فورد موستانگ GTD از ۳۱۸,۷۶۰ دلار آغاز میشود که یعنی نزدیک به دو برابر شورلت کوروت ZR1 قیمت دارد.
سرانجام اولین نمونههای موستانگ GTD به خریداران تحویل داده شده و قیمت رسمی آن مشخص شده است. فورد قبلاً اعلام کرده بود قیمت این خودرو حدود ۳۲۵ هزار دلار خواهد بود و اسناد جدید این ادعا را تأیید میکند. بتازگی تصویر برچسب روی شیشهٔ یک نمونه GTD منتشر شده که اطلاعات جالبی مثل مصرف سوخت ۲۳ لیتر در هر صد کیلومتر در شهر و ۱۹.۶ لیتر در جاده را نشان میدهد. دلیل چنین اعداد بالایی نیروگاه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ پردتور است که ۸۱۵ اسب بخار قدرت تولید میکند. به لطف این موتور، GTD در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و توانست یک دور پیست نوربرگرینگ را در ۶ دقیقه و ۵۲ ثانیه طی کند.
در این برچسب قیمت پایهٔ GTD هم ۳۱۸,۷۶۰ دلار ذکر شده است که با ۱۵,۲۰۰ دلار آپشن و هزینههای دیگر همراه است. این آپشنها شامل سقف فیبرکربنی به قیمت ۱۰ هزار دلار، کالیپرهای ترمز قرمز به قیمت ۱,۵۰۰ دلار و مالیات ۳,۷۰۰ دلاری مصرف سوخت بالا است. هزینه حمل و تحویل نیز ۵,۵۰۰ دلار است. دلیل دقیق هزینهٔ حمل بیشتر GTD نسبت به هزینهٔ معمول ۲ هزار دلاری خودروهای فورد مشخص نیست اما احتمالاً به دلیل استفاده از حملونقل پوشیده و تجهیزات تخصصی برای انتقال این خودرو بدون هیچگونه خراش یا آسیبی است. مجموع این هزینهها، قیمت نهایی ۳۴۰ هزار دلار را به دست میدهد که دو برابر قیمت پایهٔ ۱۷۸ هزار دلاری کوروت ZR1 است.
آیا GTD ارزش چنین رقمی را دارد؟ این خودرو خاصترین موستانگ خیابانی است که تاکنون از کارخانه فورد خارج شده و با قابلیت شخصیسازی بالا، قدرت بینظیر، جایگاه ویژهای در تاریخ دارد. با این حال، گزینههای جایگزین کم نیستند. پورشه 911 GT3 RS و کوروت ZR1، پرفورمنسی فوقالعاده را با قیمتهای مشابه ارائه میدهند. بههرحال، موستانگ GTD آمده تا جایگاه خود را در میان بزرگان تثبیت کند.
shetab-car
۲۴ خرداد ۱۴۰۴موستانگ فابریک رو بیشتر دوستدارم، نکته دیگه اینکه بیس و پایه کوروت اسپورتی هست اما پایه موستانگ ماسل کار هست
یعنی عبارت ساده تر موستانگ رو این طوری کردن شبیه کوروت بشه(منظورم باله و این چیزاست) اما کوروت از همون اول این شکلی هست
PURIYA
۲۴ خرداد ۱۴۰۴احسنت
ذات این ماشین یه ماشین ۳۰ هزار تایی هست ولی کوروت ۶۰ هزار تا هست و از همون اول برای رانندگی حرفه ای طراحی شده
بعدم یه مشکلی که داره اینه که با اینکه گرون تره ولی به اندازه کوروت سریع نیست
تازه کوروت آپشن های بسیار خاص و سفارشی سازیه عالی ای داره و وقتی فول آپشن میشه کاملا میره تو سطح مکلارن و پورشه و اینا
اگه بری تو سایت شورلت میفهمی چه قدرقابلیت شخصی سازی و آپشن های خوب داره
این فقط داره پول اینو میگیره که قراره تولید محدود باشه و اِلا نهایت ۱۸۰ تا بیشتر نمی ارزه
اونم بخاطر اینکه روش کار شده.
(Ali(chevynova
۲۴ خرداد ۱۴۰۴این ماشین هرچی قیمتش باشه میارزه
GTD با رکوردی که زده ثابت کرده قیمتش بیش از اینهاست
۶۱ ساله داره تولید میشه و پرفروشترین کوپه اسپورت جهانه
بابا مرحبا موستانگ۴۲۹ مدل ۱۹۶۹
بابا مرحبا موستانگ مکوان ۱۹۷۱
بابا مرحبا فورد تورینو تالادیگا ۱۹۶۹
بابا مرحبا کاربراتور ۴ دهنه
حمیدرضا
۲۴ خرداد ۱۴۰۴رقبا با تایم بهتر قیمت ارزونتری دارن.
#الکی گرون
(Ali(chevynova
۲۴ خرداد ۱۴۰۴حمیدرضا
رقباش مثل موستانگ ۶۱ سال قدمت دارن؟
# سوآپ کار😂
حمیدرضا
۲۴ خرداد ۱۴۰۴اره رقیبش بیش از ۱۳۰ سال قدمت داره🤪
Cehx
۲۴ خرداد ۱۴۰۴بابا مرحبا🧠
R@min
۲۴ خرداد ۱۴۰۴مصرف سوخت سوپر اسپرت ها توی شهر تو محدوده ۱۹ لیتر هستن مثل شلبی GT500 و ZR1 ! عدد خیلی بدیه.
دو سه روز دیگه هم یه مدل جدید کوروت معرفی میشه، عجیبه !!! از طرفی کل لاین آپ کوروت تو نوربرگرینگ دارن می چرخن که احتمالا تو آینده نزدیک تایمشون منتشر بشه.
Cehx
۲۴ خرداد ۱۴۰۴احتمالا کوروت رکورد دار آمریکاییان بشه
یجورایی حس پورشه بهم میده از تک تک اسب بخاراش به درستی استفاده می کنه
Taha Ayoobi
۲۴ خرداد ۱۴۰۴کوروت تو پیجش یه چیزی گذاشته ولی معلوم نیست چیه.
تایم ۶:۱۷
OM.01
۲۴ خرداد ۱۴۰۴عزیز اون 25 17 6 که گذاشتن تو سبکه اجتماعی و نوشتن new corvette تایم نیست زمان رونمایی هست
17 ژوئن 2025
ژوئن 6امین ماه میلادی هست
هیچ ربطی به تایم نداره
Siyavash
۲۴ خرداد ۱۴۰۴نسخه GT 500 نسل قبل و همین نسل که به زودی معرفی میشه رو ترجیع پیرم به این …
.nefarus.
۲۴ خرداد ۱۴۰۴خیلی پیست محور تر از ZR1هستش همینش اختلاف 200اسبی رو با کروت پوشش میده ولی قیمتش یکم چیزه میدونی…
hosen
۲۴ خرداد ۱۴۰۴چقدر قیمتش بالاست
ولی واقعا جذابه
یوسفی
۲۴ خرداد ۱۴۰۴یه چرخ کوروت اینو میارزه….. این قیمت واقعا یه جور کلاه برداریه….
2646.1
۲۴ خرداد ۱۴۰۴” آیا GTD ارزش چنین رقمی را دارد؟ ”
به نظر من نه.
پلت فرم موستانگ به عنوان پونی فوق العاده است و من به عنوان فن BMW، اگر روزی قرار به انتخاب بین GT500 و M4 باشد، انتخابم GT500 است.
این پلت فرم ارزش سرمایه گذاری با هدف تولید چنین مدلی رو نداشت. من عملکرد شورلت رو در ساخت خودرویی پیست محور بیشتر دوست داشتم. شورلت کوروت تا نسل قبل خودروی موتور جلو و دیفرانسیل عقب بود، ساختاری که رکوردهای فوق العاده ای باهاش ثبت شد و شورلت اثبات کرد که به حد نهایت پرفورمنس اون ساختار خیلی نزدیک شده. مطمئنم مهندسان بخش کوروت هنوز می تونستن اون ساختار رو ارتقا بدن اما قطعات و ساختارهای مصرفی قیمت خودروی تولیدی نهایی را به شدت بالا می برد.
کوروت در نسل هشتم تمام عقبه خودش را کنار گذاشت و به ساختاری روی آورد که بیشتر در خودروهای اروپایی مصرف می شد. البته تا جایی که یادمه کوروت خودروی مفهومی موتور وسط هم معرفی کرده بود اما این ساختار کلا برای شورلت و کوروت غریبه بود.
با توجه به عقبه فورد در زمینه خودروهای موتور وسط (استفاده از پلت فرم انگلیسی برای ساخت GT40)، برای ساخت خودرویی با این قیمت و رقابت در اسن کلاس، باید سراغ پلت فرم Ford GT می رفت.
OM.01
۲۴ خرداد ۱۴۰۴فورد با خودروی supervan 4.2 و F150 lightning super truck ثابت کرد هیچ بهونه و مشکلی در بحث مهندسی پیست نداره. پایس پیک رکورد دارن و تو VIR و پیست باتورست و… و همچنین موستانگ mach e coupe 1600 هم چند روز پیش رونمایی شد برای پایس پیک و فورد هرکاری بخواد میتونه بکنه
سال گذشته هم فورد GT مارک 4 که تولید محدود 67 دستگاه هست قیمت 1.7 میلیون دلار اون هم همینطور. سریعترین خودرو در پیست آمریکا و پرفورمنس دیوانه وار
موستانگ GTD هم همینطور، تعلیق پوشراد مالتیمتیک و سیستم DSR و ترنس اکسل تقسیم وزن 50:50 و دانفورس بیشتر از پورشه 911 GT3 RS
اما چرا تو پیست نوربرینگ تایم یکسانی با هورکان پرفومانته ثبت کرد؟ چرا 5 ثانیه کندتر از GT2 RS و 8 ثانیه کندتر از اونتادور SVJ و 911 GT3 RS جدید و 9 ثانیه کندتر از AMG GT بلک سریز بود؟
دلیل مهندسی معجزه آسا این جور چیزای خنده دار یه سری متعصب نیست، علتش پلتفرم ساختار شاسی و بدنه و اضافه وزن سنگین هست. 1970 کیلوگرم وزن این خودرو همه ویژگی خفنشو از بین برده و انگار نه انگار!
تایم 6:47 موستانگ GTD هست تو مسافت کوتاه تر 20.6 کیلومتری که جالبه در کل بنظرم تو پیست های کوتاه مثل VIR به راحتی احتمالا بتونه نزدیک C8 ZR1 و مکلارن سنا حرکت کنه احتمالا
در خصوص ارزش داشتن هم… والا ساعت مچی هایی هست هم قیمت این خودرو، حال ارزش به چه معنا هست!؟ در دنیای پولدار ها چه میگذرد؟ مسئله این هست!
Taha Ayoobi
۲۴ خرداد ۱۴۰۴قبول دارم قیمتش بالاس اونم پیش کوروت ولی ماشین عالی ایه
سوشیانت
۲۴ خرداد ۱۴۰۴بنظر من که کوروت انتخاب بهتریه ولی خب اینم با توجه به ماسل کار بودنش خیلی خوبه
SRT
۲۴ خرداد ۱۴۰۴من بودم حتی اگه قیمتش با کوروت برابر هم بود،بازم کوروتو انتخاب میکردم،دیگه با این قیمت که هیچی..
M power
۲۴ خرداد ۱۴۰۴قیمتش تو ذوقم زد،ولی از اینکه ماشینه خوبیه شکی نیس
حسن
۲۵ خرداد ۱۴۰۴موستانگ عشق ابدی وحشی یی که رام شد
امشب سالروز تاسیس نیروی نظامیه امریکاست و قراره 2 تا هواپیمای موستانگ در اسمان مانور بدن
هواپیمای موستانگ، که بیشتر با نام “P-51 Mustang” شناخته میشود، یک جنگندهٔ تکموتورهٔ دوربرد آمریکایی است که در طول جنگ جهانی دوم و جنگ کره مورد استفاده قرار گرفت
حسن
۲۵ خرداد ۱۴۰۴وجدانا چرا به قیمتش گیر میدین 4 تا از این قطعات و تجهیزات گرون که در تمام قسمتها مورد استفاده قرار گرفته تو هر خودرویی بود بالا 400 تا قیمت میخورد
یه خودرو به سبک و تم اروپایی ساخته چرم و جیر و فیبر کربن و از تیتانیوم مورد استفاده در اف 22 در پدالها شیفتر دنده و سایر نقاط استفاده شده مگه همینجوری قیمت نمیره بالا