درحالیکه موستانگ GTD در نوربرگرینگ تایم ۶ دقیقه و ۵۲ ثانیه را ثبت کرده، هنوز نزدیک به پنج ثانیه با تایم سال ۲۰۲۰ پورشه 911 GT2 RS فاصله دارد.
فورد موستانگ GTD ابتدا در سال ۲۰۲۴ با تایم ۶ دقیقه و ۵۷ ثانیه، در پیست نوربرگرینگ رکورد زد هرچند شرایط آبوهوایی آنچنان ایدهآل نبود. تلاش مجدد در سال ۲۰۲۵ با شرایط بهتر، این زمان را به ۶ دقیقه و ۵۲ ثانیه بهبود داد که آن را در سطح لامبورگینی هوراکان پرفورمانته قرار میدهد. این دستاورد نهتنها موستانگ GTD را به اولین خودروی آمریکایی با زمان زیر ۷ دقیقه در این پیست تبدیل کرده، بلکه سریعترین خودروی آمریکایی در تاریخ نوربرگرینگ نیز هست.
بااینحال، پورشه ۹۱۱ GT2 RS، پرچمدار خانوادهٔ نسل قبلی ۹۱۱، با رکورد ۶ دقیقه و ۴۷ ثانیه که در سال ۲۰۲۰ ثبت شد، همچنان از موستانگ GTD با اختلاف ۴.۸ ثانیه سریعتر است. این مدل که بین سالهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ تولید شد، ژنهای مسابقهای پورشه را به جاده و پیست آورد. GT2 RS هم مانند موستانگ GTD اساساً یک خودروی مسابقهای با جواز تردد در جادهها محسوب میشود.
پیشرانه
هر دو خودرو از پیشرانههای مجهز به القای اجباری برای عملکرد فوقالعاده استفاده میکنند. موستانگ GTD با پیشرانه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ، ۸۱۵ اسب بخار قدرت تولید میکند، درحالیکه GT2 RS با پیشرانه ۳.۸ لیتری تخت شش سیلندر توئین توربو، ۷۰۰ اسب بخار ارائه میدهد. هر دو با همکاری تیمهای مسابقهای و مهندسان توسعه یافتهاند تا فناوری مسابقه را به جاده بیاورند. هر دو خودرو از گیربکس دوکلاچه استفاده میکنند و محرک عقب هستند. در موستانگ GTD، گیربکس هشت سرعته دوکلاچه در عقب نصب شده و قدرت از طریق میلگاردان فیبر کربنی منتقل میشود که وزن را کاهش و عملکرد را بهبود میبخشد. در GT2 RS، گیربکس هفت سرعته دوکلاچه و پیشرانه تخت شش سیلندر بهصورت یکپارچه در عقب طراحی شدهاند.
موستانگ GTD همچنین از سیستم روغنکاری کارتل خشک استفاده میکند و ردلاین پیشرانهٔ آن به ۷,۶۵۰ rpm میرسد. اگزوز تیتانیومی، پولی سوپرشارژر کوچکتر برای افزایش بوست و رینگهای منیزیمی برای کاهش وزن تعلیق، به دستیابی سرعت حداکثر ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت کمک میکنند. سیستم کاهش درگ (DRS) با فلپهای متحرک در بال عقب و زیر خودرو، داونفورس را بهینه میکند. در GT2 RS، پیشرانه ۳.۸ لیتری که تا ۷,۲۰۰ rpm دور میگیرد، از فناوری توربوشارژ هندسه متغیر (VTG) استفاده میکند که از سال ۲۰۰۹ توسعه یافته است. مخزن آب ۵ لیتری برای خنکسازی توربوها، دمای هوای ورودی را تا ۲۰ درجه سانتیگراد کاهش میدهد.
قیمت
تولید موستانگ GTD بسیار محدود است و از طریق نمایندگیهای معدودی عرضه میشود. قیمت پایهٔ این خودرو از ۳۲۵ هزار دلار آغاز میشود ولی با سفارش تمام آپشنها این رقم میتواند حتی از ۶۰۰ هزار دلار هم فراتر برود. از سوی دیگر، GT2 RS در سال ۲۰۱۸ با قیمت نزدیک به ۳۰۰ دلار عرضه شد که با سفارش پکیج وایساخ این رقم به ۳۲۵ هزار دلار میرسید. اکنون نیز نمونههای کارکرده GT2 RS با چند هزار کیلومتر کارکرد، بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار دلار قیمت دارند.
مشخصات فنی
فورد موستانگ GTD | پورشه ۹۱۱ GT2 RS | |
سال عرضه | ۲۰۲۵ | ۲۰۱۸ |
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو |
قدرت | ۸۱۵ اسب بخار | ۷۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۹۰۰ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۹۷۰ کیلوگرم | ۱۴۷۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۳۲۵ هزار دلار | ۲۹۵ هزار دلار |
Kamran Aghaei
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴کسی از موستانگ توقع نداشت روزی
همچین رکوردی بزنه پس کارش واقعا
ستودنی هست
در کل نه موستانگ بلکه تمام خودروسازای
دنیا تویاین پیست نمیتونن تهدیدی برای
پورشه باشن ( مرسدس رو فاکتور میگیرم )
در کل مرحبا به موستانگِ وحشی 🔥
(Ali(chevynova
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴موستانگ ۵۰۰ کیلو سنگین تره و با این اختلاف نیم تنی فقط ۴.۸دهم ثانیه کندتر بوده 🇺🇸💪
تازه اینرو هم اضافه کنیم که موستانگ یه پانی کاره و اومده همچین رکوردی زده که مختص سوپر اسپرتهاست
بابا مرحبا سریع ترین آمریکایی
بابا مرحبا اصالت ۶۱ ساله
بابا مرحبا boss 429 که پیستونهاش اندازه پیستون ماک بود
بابا مرحبا گیربکسc6
amir
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴اگه بخواهیم با منطق شما جلو بریم باید بگیم ماشالله مهندسی پورشه و آلمان که با قدرت و گشتاور کمتر و مهمتر از همه 6 سال تکنولوژی قدیمی تر بهتر عمل کرد
(Ali(chevynova
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴اول اونکه با اکانت اصلیت نظر بده نه با اکانتی که ۳ تا دیدگاه
دوم قدرت و گشتاور کمتر؟ خوب وزنش هم ۵۰۰ کیلو کمتره
سوم این پورشه هنر نکرد با این رکوردی که زده چون ذاتش برای همین کاره که سوپر اسپر باشه، هنر واقعی رو فورد کرده که ماشینی رو به این رکورد نزدیک کرده که ذاتش برای یکار دیگست
مثل اونکه با وانت بری رکورد سرعت بزنی یا ماشینی که یه سدان خانوادگیه یه باری بکشه که مختص وانته
amir
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴پس بقول خودتون فردا یه وانت برداریم تیون کنیم ۲۰۰۰ اسب بخار کل هایپر کار ها رو بزنیم بگیم هایپر کار ها بدرد نمیخورن چون با وانت اونا رو بردیم
(Ali(chevynova
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴اگه توان اون رو داری که وانت رو تبدیل به سوپر اسپرت کنی کاره بزرگی کردی
خودروسازی اروپا با اون همه ادعا فعلا نتونسته بکنه، شاید شما تونستی
ناشناس
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴موستانگ پلاستیکی الکی گرون
(Ali(chevynova
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴موستانگ پلاستیکی الکی گرون/کابوس اروپاییهای پلاستیکی تولید محدود و الکی گرون
Mustang
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴آره موستانگ عالیه👍🐎 🇺🇸🇺🇸🇺🇸
SMS
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴بله
این نشان دهنده ی پتانسیل بالای موستتنگ و یه ماشین عضلانی که اصلا کاربرد پیست نداره هستش
ماشین نیم تن وزنش بیشتره ، اگه موستانگ و چلنجر وزنشون کمتر بود حد موشک بودن رو خم رد می کردن
Aranmilan
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴این قیمت واسه موستانگ خیلی زیاده
Mustang
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴چون موستانگه
وی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴واقعا چه فکری کردن قیمتشو بالاتر از gt2rsگذاشتن؟😂
(Ali(chevynova
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴اینرو فکر کردن که ۶۱ سال اصالت پشت موستانگه و پرفروش ترین کوپه اسپورت جهانه
وی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴۶۱سال ماشینی تو کلاس کوپه های اسپرت 40تا50 هزار دلار که هرگز ادعای رقابت با سوپر اسپرت ها رو نداشته و الان هم که ادعا کرد این شد نتیجش
(Ali(chevynova
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴نتیجش چی شد؟
با ۵۰۰کیلو وزن بیشتر فقط ۴.۸ هم کند تره
یعنی هر ۱۰۰ کیلو اضافه وزنش ۱ ثانیه کندش کرده
برای این همه اختلاف وزن این رکورد عالی هست
هادی آرزومندی
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴پرفروشترین کوپه اسپرت جهان؟؟؟؟؟؟؟؟
وی
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴وزن بیشتر فقط ضعف خود موستانگه هیچ اهمیتی نداره به چه دلیل عملکردش پایین تره فقط مهم اینه که عملکردش پایین تره با وجود 5 تا 7 سال جدید تر بودن و قیمت بالاتر
به نظرت تو مسابقه دو کسی که پنجم شده بره بگه من یک ماه تمرین کردم نفر اول یه ماه تمرین کرد پس باتوجه به مقدار تمرین رکورد من بهتر بود کسی میاد طلا رو از نفر اول بگیره بده به نفر پنجم؟
تا کی میخوای از این حرفای کودکانه بزنی؟
Mustang
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴خب ۱۰۰۰۰ دلار باید باشه؟
🇩🇪هیتلر»
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴فورد لایک💚
پورشه دیسلایک♥️
Cadillac-V
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴قابل توجه آقایونی که میگن جو غالب سایت آمرکیاییه
جو غالب سایت صددرصد آلمانیه اونم از نوع تعصبیش، انتظاری هم نمیره از مردمی که آمریکایی بیش از ۵۰ ساله که ندیدن
کافکا
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴پورشه هیچ وقت قیمتش 295 هزار دلار نبود
خیلی بیشتر از اون قیمت فروخت کارخونه
ولی این دو تا هیچ شباهتی به هم ندارن
محل قرار گیری موتور 90 درصد ژنتیک یک ماشین اسپورت تشکیل میده
همایون
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴چرا کوروت zo6 یا zr1 تو این پیست رکورد نمیزنن؟خیلی ضایع هستش که سریعترین خودرو آمریکایی تو رتبه ۱۳ این پیست باشه فکر کنم حتی هنسی ونوم جدید که دوهزار اسب داره اگه به پکیج دانفورس مجهز شه رکورد خوبی بزنه حتی زینگر ۲۱c که چندساله صحبتش هست هم میتونه جزو سه خودرو قرار بگیره ژاپن و آمریکا اصلا اوضاع خوبی تو لپ تایمهای نوبرگرینگ ندارند البته یکی دوتا رکورد متفرفه از سوبارو wrx و نیسمو GTR هست ولی بهترین رکورد شرکتی ژاپنیها هم واسه lfaنوربرگرینگ پکیج هستش که رتبه ۶۰ رو داره دوتا پله پایینترم GTR قرارداره
کافکا
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴برای اینکه نوربررینگ اصلا مهم نیست
یا بهتر بگم بر خلاف پورشه که رکورد های نوربررینگ جز تبلیغات شرکتش میدونه
بقیه شرکت ها همچین هدفی ندارن
درسته به عنوان پیست توسعه فنی بهش نگاه میکنن ولی ابزار تبلیغاتی نمیدونن
همونجور که فراری و مکلارن و شرکت های دیگه چنین قصدی ندارن
(Ali(chevynova
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴چون این پیست آلمانی هیچ زمان مرجع خودروسازی امریکا نبوده و اگر هم یه زمانی اومدن توش و رکورد زدن برای بستن دهن المانیهای پرمدعا بوده که تو خاک کشورشون میومدن و رکورد میزدن مثل وایپر و یا همین موستانگ
البته این تازه نیست
۶۰ سال پیش هم امریکا در خاک اروپا باgt40 مشت محکمی به دهن خودروسازی اروپا زد و در مسابقات اروپایی لمانز از ۱۹۶۶تا ۶۹ اول شد
مهران
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴علی جان خوبی!!!!
چرا گیر کردی تو گذشته…!
همه صحبت هات همینه…
بیشتر داری خراب میکنی تا طرفداری.
هرچند نمیدونم چرا آخرش یه چیزی داری برای گفتن.هر چقدرم صحبت بشه…
(Ali(chevynova
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴مهران
سادست جوابت چون همه چیز در گذشته یکبار رخ داده و طبیعتا اختراع دوباره چرخ چاه اشتباهه
خودروسازی امریکا یکبار در گذشته روزگار اروپاییها رو سیاه کرده و اثبات دوباره اینکار براشون مقرون به صرفه نیست، هرچند در مواردی خاص دوباره اون کار رو کردن تا برتریشون رو اثبات کنن
Taha Ayoobi
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴چون نورنبرگ اونقدرا مبحث مهمی نیست که همه تمام تمرکزشونو بیارن اونجا.
Yaghoob
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴قیمت و وزن پایین تر و عملکرد بهتر کافی هستند تا پورشه رو انتخاب کنیم.
ولی کسانی که موستانگ رو انتخاب میکنند ترجیح میدن در خیابان باشند تا پیست.
Iman 007
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴رو دست مهندسی آلمانی مخصوصا پورشه و مرسدس توی نوربرگرینگ نیست🔥🔥🔥
(Ali(chevynova
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴البته از نظر هیتلر و طرفدارهاش
Iman 007
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴معلومه خیلی فشاری شدیا علی به همه ریپلای میزنی جواب میدی
(Ali(chevynova
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴فشاری ؟
فکر کنم شیپور رو از سر گشادش داری میزنی
شما جرمنی فنا حرصتون گرفته موستانگ چنین رکوردی زده و قیمتش از پورشه گرونتره
Iman 007
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴اره علی قیمت گرونتر تکنولوژی ۷ سال جلوتر اما هنوز هم پشت سر پورشه قرار بگیری این نشون میده آمریکایی ها هیچوقت نمیتونن به آلمانی ها برسن حالا اینکه نسخه قدیمی هست که بهش نرسید ۹۱۱ ۲۰۲۵ و یا مرسدس بنز که سال ها جلوتر ازش قرار دارن و این نمیتونه بهشون برسه ته رکورد این خودرو تو اینه که توی آمریکایی ها بهترین باشه
Cadillac-V
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴فعلا که دیدیم سوپرسدان کادیلاک بااختلاف M5 رو که انقد بهش افتخار میکردین رَنده کرد
بهتره بگیم آلمانیا هیچ وقت به آمریکایی ها نمیرسن
هیچ وقت مهندسی آمرکیایی رو با اروپایی مقایسه نکن
(Ali(chevynova
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴فورد با تاریخ تاسیس ۱۹۰۳ ثابت کرد بخواد میتونه یه پانی کار وحشی با اون سابقه درخشان رو که فقط برای درگ و خط مستقیم ساخته وارد پیست بکنه و رکورد بزنه
فورد بعنوان مخترع خط تولید خوب میدونه برای ساخت یه ماشین رکورد شکن از همون فرمولی استفاده کنه که سال ۱۹۶۶ و برای لمانز بهره گرفت یعنی gt40 قهرمان که از ۱۹۶۶تا ۱۹۶۹ نفس تولید محدودها رو گرفت و در مسابقات اروپاییلمانز برنده شد و مدعی های اون مسابقه رو نشوند سرجاشون
Mk
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴داداش مهم این نیست که عقبه چی بوده مهم اینکه تایم رو چند زده و خدایی مزخرفه ۶۰۰هزار دلار برای اون ماشین یه سوال دارم اون ماشین اگه آرمش پژو بود هم این همه خواهنش بودی
Saeed Jame
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴اونو که کارول شلبی ساخت نه خود فورد 😂 در ضمن اگ به اصالت باشه پورشه ۹۱۱ هم ۶۲ سال قدمت داره
اصل اینکه چقد تو پرفورمنس استعداد داری که فورد بعد همین شخص کارول شلبی بزرگ فک نکنم همچین استعدادی براش مونده باشه
(Ali(chevynova
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴کارول شلبی که مرد بزرگیه تا ابد
اما ببینم موتور ۲۸۹ و ۴۲۷ ی که رو gt40 استفاده شده ساخت کی بود؟درسته فورد
کارول شلبی برای کی کار میکرد؟ افرین فورد
پیروزی gt40 به اسم کی ثبت شد؟ بله درسته فورد
حمیدرضا
۳ خرداد ۱۴۰۴ماشین رو از کجا بردن امریکا روش کار کنن؟ اروپا😂😂😂 پس ی ماشین اروپایی مسابقه رو برده
سوشیانت
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴واکنش صادقانه فورد جی تی نسل دوم😂
Ali
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴اکثر ماشین های پورشه قیمتشون بالاست ولی فورد مخصوصا موستانگ ۳۰۰ هزار دلار نمیارزه تایم پورشه هم میتونه بخاطر وزنش باشه در کل هردو عالین
R
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴کامنتمو تایییدد کننننن
(Ali(chevynova
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴خزعبل نگو تا کامنتت تایید بشه
Taha Ayoobi
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴😂😂😂👌
سوشیانت
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴موستانگ یه خودروی عضلانی و واقعا همیچین تایمی ازش عالیه رقیب مستقیم و سرسخت gt2 rs هم کوروت c7 zr1 هست
amirboss
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ماستنگ و پورش هردو یه دنیایی متفاوت دارن.
چیزی که مشخصه توی پیست هیچوقت یه ماستنگ حریف پورش نمیشه.
اما درکل به نظر من مقایسه این دوخودرو یه جورایی احمقانه به نظر میرسه.
هر خودرو در مسیری که براشون تعریف شده بهترین پرفورمنس رو تو کلاس و جایگاهی که دارن ارائه میدن و نمیشه به طور کلی یکی رو برتر دونست(مهندسی بالای پورش درکنار جذابیت های بصری ماستنگ)
حضور یه ماستنگ تا دندان مسلح تو نوربرینگ به اندازه حضور یه پورش تو پیست نسکار میتونه جالب توجه باشه.
مازیار
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴مقایسه کاملا غیرمنطقی
Taha Ayoobi
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴چرا
مازیار
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴غیرمنطقی بودن مقایسه عملکرد ماستنگ با پیستمحور پورشه توی پیست چرا داره؟
مقایسهاش با سری سیاه بنز معقول و طبیعیه
Taha Ayoobi
۱ خرداد ۱۴۰۴مگه موستانگ پیست محور نیست؟
R@min
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴تو کفی ۳۲۵ کیلومتر هم رد کرده بود !! حیف از این پتانسیل.
Taha Ayoobi
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴چی باعث جلوگیری از این پتانسیل شد؟
Siyavash
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴فورد اگه میخاد رقابت کنه حداقل یه رژیم ۲۰۰ کیلویی داشته باشه…
رامین کریمی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴هر چند عاشق پورش هستم ولی خدایی فورد با وزن دو تنی همرده لامبورگینی هوراکان و کلا ۵ ثانیه کندتر یعنی اگه یه کاهش وزن سیصد کیلویی داشته باشه با پورش تو یه خط مساوی در نوربررینگ قرار میگیره. جالب بود سپاس از سایت پدال🙏🙏
Taha Ayoobi
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴جفتشون شاهکارن
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/05/Mustang-GTD-911-GT2-4.jpg
آخ که چقدر من از این نسل 911 خوشم میاد، بدن ین کار دنیا پیوسته شدن چراغ هاش بود.
واقعا اینجوری خیلی خوشگل تره.
موستانگ هم که واقعا اون اسم روح آمریکا برازندشه خیلی جلوش خوفناکه
امیرمحمد
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴تنها مشکلی که این خودرو داره وزن زیادشه
ای کاش وزنش کمتر بود
اما با توجه به وزنش رکورد خوبی زده
برای مقایسه
طبق بررسی بنده نزدیک ترین خودرو هایی که از لحاظ وزن و رکورد در پیست نوربرگ رینگ نوردشلایف کامل به فورد موستانگ GTD وجود دارن اینا هستن
بین خودرو های برقی ریماک نورا با وزن 2150 کیلوگرم و رکورد 7:05.30
بین خودرو های هیبریدی پورشه پانامرا توربو اِس E-Hybrid با وزن 2087 کیلوگرم و رکورد 7:24.17
بین خودرو های بنزینی مرسدس بنز AMG جی تی ۶۳ اِس با وزن 2045 کیلوگرم و رکورد 7:27.80
مطمئنا مشکل اصلی ای که داره وزنه، فورد باید بیشتر روی مسئله وزن کار می کرد
Taha Ayoobi
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴به نظرم موستانگ با این وزن تایم عالی ای زده که نشون میده اگه وزنش کمتر بود چه اتفاقی میافتاد.
خدارو چه دیدی یهو فورد یه پکیج کاهش وزن گذاشت روش.
ولی اگه کاهش وزن بخواد حداقل باید یه 200 کیلویی باشه تا به چشم بیاد، اگرم بیشتر که بهتر.
ولی از اونجایی که همین الانش برا کاهش وزن خیلی کار کردن فکر نکنم کاهش دیگه ای در پیش باشه و همینه و عالی هم هست.
به قول حسن 5 تا هم بذارید برا راننده
BMW is GOD
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴امیدوارم حالا فهمیده باشی GTD رو برای زدن رکورد پورشه GT2RS ساخته بودن. دوباره نگی موستانگ رکورد GT3 رو زد دیگه چرا هیت میکنید😂
Taha Ayoobi
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴یه لحظه به واقعیت نگاه کنی اوکی میشه، با وزن دو تن فقط 5 ثانیه با اونی که قرار بوده رکوردشو بزنه فاصله داره، اون وقت اونی که قرار بوده بزنه کیه، 911 با 500 کیلو وزن کمتر
BMW is GOD
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴** به قول حسن 5 تا هم بذارید برا راننده **
اصلا میدونین راننده کی بوده؟
فکر میکنی یه اماتور نشسته پشت فرمون؟
راننده ش Dirk Müller که چندین دهه ست تو نوربرگ مسابقه داده و مثل کف دست میشناسه. دیگه نیاز نیست که بگم خودش المانیه و یه زمانی هم عضو بیمر و پورشه بوده. سال ۲۰۰۴ با تیم بی ام و مسابقات ۲۴ ساعته نوربرگ رو برده!
یعنی از هموناست که میگین جاخواب داره تو نوربرگ. دیگه چی میخواستی؟ نهایت زور این ماشین همینه.
Faster
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴دو تن وزن برای یک ماشین پیست محور پونصد هزار دلاری
مزدک
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴خیلی خوبه که بعضی دوستان خاص! بالاخره متوجه شدن که موستانگ، که پرفورمنس ترین پونی تولیدی آمریکاست، در بهترین حالتش، یک ماشین برای مسیر مستقیم، و مسابقه ی درگ هست (هرچند که وقتی همینجا یه مقاله درباره ی شکستن رکورد پورشه ۹۱۱ جی تی ۳، با حدود ۵۰۰ اسب بخار قدرت، توسط همین نسخه ی بسیار خاص موستانگ، با بیش از ۸۰۰ اسب بخار نیرو منتشر شد، خبری از این دست اعترافات بزرگ منشانه نبود!)، مگر اینکه تا آخرین حد ممکن، از کولار کربنی و تیتانیوم و منیزیوم و… درش بکار بره، که در اون صورت دیگه موستانگ سی چهل هزار دلاری معقول نیست! تبدیل می شه به این پدیده ی ۳۲۵ تا بالای ۶۰۰ هزار دلاری ای، که قطعاً هم رکورد ثبت شده ی نوربرینگش، با رقمی نزدیک به حداکثر قیمتش حاصل شده، که خوب، مشخصاً زیباست، رعب آوره، خواستنی ی، و سریع، اما نه به عنوان یک وسیله ی نقلیه ی پرسرعت، و حتی نمایشی و کم کاربرد، که بخوایم باهاش گهگاه یه سری هم به پیست بزنیم! در اینصورت انتخاب معقولی نیست (مگر اینکه به دید دلالانه بهش نگاه کنیم، که اونوقت به عنوان احتمالاً آخرین پونی اگزوتیک واقعی، با یه انجین وی ۸ هیولایی، باید ۶ تا ۷ سالی رو خرجش کنیم، تا ۶۰۰ هزار دلارمون، تبدیل بشه به مثلاً ۱ میلیون! که نمی شه گفت معامله ی منطقی ای هست!). چرا؟ چون با همین پول، می شه یه پرفورمانته، یا اصلا یکی از همین GT2 های RS خرید، که به همین اندازه چشمگیر، ولی بسیار تکنولوژیک تر و منطقی تر (از این نظر که واقعاً استحقاق هزینه ای که براشون پرداخت می شه رو دارن!) هستن، البته به عنوان یک ماشین پرفورمنس “مصرفی” واقعی…
درباره ی تاریخچه ی کمپانی ها، و ارتباطش با کیفیت محصولات تولیدی شون هم که اونقدر قبلاً صحبت کردیم، که دیگه به تله ی کودکانه ی شما گرفتار نخواهیم شد! همین بس، که اگر حساب تاریخ تأسیس، تأثیری در برتری محصولات یک کمپانی داشت، قطعا امروز پژو در وضعیت بهتری قرار داشت!
مخترع خط تولید، به مفهومی که امروز می شناسیم هم، مارک برونل و هنری مودسلی انگلیسی بودن، که در سال ۱۸۰۳ میلادی، برای استفاده در صنایع دریانوردی بریتانیا، چنین شیوه ای از تولید رو ابداع کردن. هنری فورد کبیر انگلیسی/بلژیکی، اولین شخصی بود که از این تکنولوژی استفاده ی شخصی کرد، و به بهترین شکل، اون رو در کارخانه ی صنعتی خودش، یعنی فورد موتورز، در گستره ای بسیار وسیع تر از قبل، جهت تولید فورد مدل تی استفاده کرد.
فرزند رشید ایشون هم، در دهه ی شصت میلادی، وقتی که دید کمپانی تحت مدیریتش، در دنیا به عنوان یک تولیدکننده ی اقتصادی و انبوه شناخته شده، تصمیم گرفت که فرمول بریتانیایی “امروز مسابقه بده؛ فردا بفروش”! وارد رقابت های اتومبیل رانی اروپایی بشه، تا فروش دهه های آینده ش رو تضمین کنه (که کرد!)، و اولین راهی که برای رسیدن به این هدف پیدا کرد، خریدن کمپانی اروپایی برنده بود، که دستشو خوندن و نشد! و تنها راه باقی مونده، کمک گرفتن (البته بیش از کمک! تمام مسئولیت مهندسی، طراحی و تولید یک ماشین برنده ی مسابقات، با طرف انگلیسی، و دادن چک سفید در وجه حامل! از طرف فورد…) از خود اروپایی ها بود، که طبیعتاً منطقی و موفقیت آمیز بود! اما از اونجایی که کمپانی به هدف تبلیغاتی خودش رسیده بود، و دیگه پول اضافه ای نداشت که خرج اینجور قرتی بازیا کنه! بعد از اون ماشین خاص، دیگه خبری از یه آمریکایی برنده، در مسابقات جدی اروپایی شنیده نشد!
البته باز خدا پدر هنری فورد دوم رو بیامرزه، که هزینه کرد اون زمان! بقیه ی آمریکایی ها زرنگ تر بودن و از پیروزی یک ماشین آمریکایی در لمانز، سالهای سال، نهایت بهره ی تبلیغاتی رو بردن! اما گویا تازگی ها، و اینبار جی ام تصمیم گرفته که دوباره با استفاده از شیوه های مهندسی اروپایی، همون فرمول فورد رو، گویا در مقیاس تبلیغاتی وسیع تری (هم در فرمول وان و هم در خیابان)، پیاده سازی مجدد کنه! به همین خاطر از سنت ها عبور کرده، مستقیما با یک برداشت ماکروسکوپی از انجین هشت سیلندر فراری، یک ماشین موتور میانی، با طراحی کاریکاتورگونه ساخته! و از حاصل همکاری با ماریو آندرتی ایتالیایی، و شاسی دلارا و پاوریونیت… خلاصه قراره یه تیم کاملاً آمریکایی فرمول وان هم راه بندازه!
خدا رو شکر که هنوز فرمول آمریکایی “۹۹ دلار هزینه ی تبلیغات کن، با ۱ دلار هم محصولت رو بساز و روانه ی بازار کن، و مطمئن باش که خواهی فروخت” جواب می ده…
(Ali(chevynova
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴اینهمه کامنت گذاشتی و فقط یه دیسلایک تقدیمت کردم
سعی کن زیاده گویی نکنی چون نمیگن خیلی میدونی، نهایت میگن طرف((پر چونه)) بود
بخصوص وقتی که کامنتهات پر باشه از بغض و فشار
R@min
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴دو تا سوال داشتم !
-ماشین پرفورمنس واقعی یعنی چی ؟؟
-اگر مقدور هست شباهت ماکروسکوپی موتور جی ام و فراری هم با جزئیات باز میکنی ؟! ممنون میشم.
مزدک
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴توی مورد اول “مصرفی” (یعنی برای استفاده، نه انبار کردن و صفر نگه داشتن و دلالی!) رو جا انداختی!!!
این هم دومی:
https://www.pedal.ir/chevrolet/chevy-bought-ferrari-458-engine-ebay/
R@min
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ماکروسکوپت سایت پدال بود همین !! حداقل یه زوری میزدی !! همون هشتگ دنبال کن ماکروسکوپی میفهمی.
اونی هم که می خواستی منظورتو برسونی بهش میگن ماشین تبلیغاتی یا commercial car ! هدفش هم پروموت برند تو رسانه هست.
راجب سیستم فروش هم که گفتی مختص آمریکا نیست یک سیستم بازاریابی که در تمام حوزه ها انجام میشه.
راجب برنامه کادیلاک !! عزیزم مشخصا با این کامنتت چیزی از موتوراسپرت و ساز کارش نمی دونی صرفا برای کل کل با همسن هاتون یه سری اطلاعات پرتی به هم وصل کردی که خب ارزش توضیح هم نداره، یه بحثی هست به اسم تامین کننده که بر خلاف تصورات سطحی امثالت به کشور ربطی نداره. شرکت های آمریکایی زیادی هم تو شاخه های مختلف موتوراسپرت هستن که امثالت اسمشم نشنیدین و نشان افتخار یه کشور هم نیستن، یه سری بخش های خصوصی هستن برای خودشون.
دنیای خودرو خیلی بزرگتر ویکی پدیا و کل کل های احمقانتون هست، اگر واقعا علاقه ای دارین که بعید می دونم صرفا از سر بیکاری هست خیلی بیشتر کند و کاو کنین.
amirboss
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴(مستقیما با یک برداشت ماکروسکوپی از انجین هشت سیلندر فراری، یک ماشین موتور میانی، با طراحی کاریکاتورگونه ساخته! و از حاصل همکاری با ماریو آندرتی ایتالیایی، و شاسی دلارا و پاوریونیت… خلاصه قراره یه تیم کاملاً آمریکایی فرمول وان هم راه بندازه!)
باز رسیدیم به پند و اندرز های جناب مزدک عزیز!!!!
برادر بزرگوار،استفاده شورولت از ساختار RMR به هیچ عنوان کپی برداری از محصولات فراری نیست عزیزدلم.
شورولت به منظور رقابت با برترینهای اروپا، مجبور به تغییر رویه طراحی مهندسی شد تا کوروت نسل هشتم را در ساختار مهندسی درخور کلاس به تولید برساند. از آن گذشته با تغییرات بسیار زیادی که جهان امروز صنعت خودروسازی داشته، ارائه نسل هشتم کوروت در ساختار RMR خیلی ضروری بود و نتیجه ش رو همه میتونن ببینند!
در مورد طراحی که شما گفتید کاریکاتورگونه!!!!!! لازم به ذکره یکی از بزرگترین وجوه مشترک میان کوروت C8 با خودروهای هم کلاس اروپایی، سبک طراحی کلی خودرو در ساختار کاپوت کوتاه و دم کشیده اونه که به ناچار از سبک مهندسی RMR خودرو نشات میگیره. اگرچه C8 بزرگترین تغییرات مهندسی را در تاریخ نسخههای تولید انبوه تجربه کرده، اما این شباهت بسیار زیاد ظاهری نه از سر کپیبرداری یا الهامگیری، بلکه به ناچار و به منظور حفظ ویژگیهای فنی بوده که دلیل آن استفاده از مهندسی RMR است.
دیگه حوصله ام نمیگیره احتمالا تا اینجا کافی باشه.
R@min
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴rmr می گفتی چیه ! فکر نکن یه شاخه هوا فضاس.
amirboss
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴خودرو موتور وسط عقب-محور عقب (RMR) به آن دسته از خودروهایی گفته میشود که موتور خودرو در قسمت میانی و رو به عقب شاسی و چرخ محرک آن در قسمت عقب خودرو قرار داشته باشند.
R@min
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ببخشید من فکر نکنن نوشته بودم منظورم شما نبود.
Amir Machine
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴امان از این همه فقر اطلاعاتی و سعی در پنهان کردنش پشت جملات و کلمات قلمبه سلمبه!!
وقتی هیچی از موتوراسپرت نمیدونی و فقط یه چیزی میگی که جواب کلکلها یه سری بیسوادتر از خودتو داده باشی!!
مگه فرمول یک خونه خالس که هرکی هروقت اراده کرد بتونه با تمام تجهیزات خودش وارد بشه؟
تیم کادیلاک در حال توسعه پاوریونیت خودشه و که دو سه سال طول میکشه و تا زمانی که آماده بشه از پاوریونیت فراری استفاده میکنه
این همه ساله مکلارن بریییییییییتانیایی داره از پاوریونیت مرسدس استفاده میکنه و خیلی هم خوب و قشنگه ولی مبادا که یه شرکت آمریکایی قطعهای از شرکت دیگهای بگیره، متلکهاس که روانه میشه
آستونمارتین با اون سرمایهگذاری عظیم تو فرمول یک هنوز پاوریونیت اختصاصی نداره و از فصل بعد از هوندا موتور میگیره
ردبول با اون همه قهرمانی و پیشتازی برای توسعه پاوریونیت فصل بعدش داره با فورد همکاری میکنه
در مورد برداشت ماکروسکوپی موتور کوروت از فراری هم لطفاً غیر از هشت سیلندر بودن و میل لنگ تخت، چندتا شباهت دیگه برام توضیح بده، لینک و اینا نمیخوام، با دانش بیپایانی که از کپی ماکروسکوپی داری، از شباهتهای دو موتور برام بگو
مازیار
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴امیرجان خیلی خیلی راجع به C8 کوروت و ماجرای فراری بحث شده. بیشتر از هر مورد دیگهای
من یه سوال ساده دارم. از شما و هر کس دیگهای که مایل به پاسخگویی باشه
اگه شورولت خودروی فراری 458 و موتورش رو بررسی نمیکرد آیا C8 به این خوبی میشد؟
بله یا خیر؟
amirboss
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴داداش کپی برداری؟!
یه ساختار تعریف شده هستش که شورولت از اون ساختار استفاده کرده.
یکی بیاد ریشه یابی کنه حوصله توضیح ندارم
Amir Machine
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴چرا نمیشد؟
شاید به زمان و هزینه بیشتری نیاز داشت و قیمت Z06 گرونتر میشد ولی قطعاً میتونست به همین خوبی باشه
GM فقط راه ارزونتر و سریعتر رو انتخاب کرد، الگو قرار دادن یه نمونه موفق برای صرفهجویی در زمان و هزینه
مگه کادیلاک اولین موتور میللنگ تخت دنیا رو سال 1923 تولید نکرد؟ برای شرکتی که یک قرن پیش موتور میللنگ تخت ساخته کاری داشت یه موتور میللنگ تخت کاملاً جدید از صفر توسعه بده؟! مگه فورد همین کار رو برای موستانگ GT350 نکرد؟ اونم از رو فراری ساخت؟
مگه GM سه دهه پیش کوروت موتور وسط رو با کانسپت CERV III نساخته بود که تا مرز تولید هم پیش رفت؟
مگه همون کوروت موتور جلو کم موفقیت داشت؟ C6 ZR1 که یکی از بهترین کوروتهای تاریخ بود مگه از روی فراری ساخته شد؟
پس قطعاً به همین خوبی میشد و قطعاً خودروسازهای دیگه از لامبورگینی گرفته تا پورشه هم همین الگوبرداریها رو میکنن ولی صداشو درنمیارن
مازیار
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴اصلا لازم به توضیح و مثال نبود
فقط میخواستم نظر شما رو بدونم
پس مسئله صرفه جویی در زمان و هزینه بود
صامورایی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴@امیر ماشین
مگه فورد همین کار رو برای موستانگ GT350 نکرد؟ اونم از رو فراری ساخت؟
با کمی سرچ ساده :
یکی از مهندسان ارشد فورد پرفورمنس ( Jamal Hameedy ) که روی GT500 و F150 رپتور کار کرده، اقرار کرده که در زمان توسعه 5.2 لیتری voodoo، انجین F136 رو بنچمارک کردند :
The Ferrari California was the only other flat-plane crank front-engine car we could find in the world and we benchmarked that,” Hameedi says. “This engine and this car meet or exceed the Ferrari California
همچنین یکی دیگه از عوامل فورد که در قسمت NVH کار میکرده هم گفته موتور F136 معیار خوبی در زمینه لرزش، ارتعاش و صدای تولیدی بوده :
The GT350, for instance, uses the same basic flat-plane-crank engine design as the Ferrari 458. In fact, Teknos and his team benchmarked the 458 during the exhaust design process.
درکل این انجین F136 خیلی زحمت ها کشیده. فکر نکنم لازم باشه بگم خانواده انجین F136 در مدلهای F430 ، 458، و کالیفرنیا استفاده شده.
R@min
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴کسی اقرار نکرده بنچمارکش بوده، مک لارن هم کلا یه فراری برد از روش ماشین ساخت، مرسدس هم میل لنگ تخت داره اونم از فراری ساخته دیگه پورشه هم میل لنگ تخت داره اونم از فراری ساخته دیگه جدیدا لامبورگینی هم موتور تخت داره !! برای اینا متن نداری یا این جور مواقع قدرت تکلم از دست میدین ؟؟
مازیار
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴آقای امیر بی حوصله
من که حرفی از کپیکاری نزدم و اصلا بهش اعتقاد ندارم چون معنی کلمه کپی خیلی سادهست اما متعجبم که شما علیرغم بیحوصله بودن چطور حوصله این حرفها رو داری!!
amirboss
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴بستگی داره طرفم کی باشه و چی گفته باشه داداش.
شما گفتی (اگه شورولت خودروی فراری 458 و موتورش رو بررسی نمیکرد آیا C8 به این خوبی میشد؟
بله یا خیر؟)
بله داداش.
سوشیانت
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴بنچمارک یک چیز کاملا رایج در صنعت خودرو هست پس فراری هم از بنچمارک استفاده میکنه(خودرو های لامبورگینی) و اگر همچین چیزی نبود خود فراری هم به اینجا نمیرسید
Taha Ayoobi
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴مزدک، اون منبر و ول کن بیا پایین، از دو صفحه آچار کامنتی که مینویسی سرو تهش با دو خط جمع میشه، الکی خودتو خسته میکنی.
Amir Machine
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴خودت داری میگی بنچمارک کرده
این کار توسط خیلی از خودروسازها انجام میشه و ایرادی هم نداره
اصلاً برای اینکه اطلاعاتت تکمیلتر بشه بگم که برای توسعه GT350 حتی 911 GT3 رو هم بررسی کردن
فراری SF90 هم تو مقر لامبورگینی دیده شد، پس روئلتو کپی SF90 ئه؟
هنگام توسعه پورشه تایکان هم بارها تسلا مدل S همراهش دیده شد، پس تایکان کپیه؟!
Amir Machine
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴مازیار جان من اون کامنت رو در جواب صامورایی نوشتم، مخاطبم شما نبودی
بله از نظر من (که شایدم درست نباشه) بخاطر صرفهجویی در زمان و هزینه بوده، کما اینکه همونطور که گفتم خیلی از خودروسازها هم این کارو میکنن ولی چون علنی نمیشه، کسی هم نمیفهمه
BMW is GOD
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴من کامنتمو از هر طرف نگاه کردم کلمه کپی ندیدم.
خودمم میدونم بنچمارک در این صنعت چطور ریشه دوونده. اصلا بحث سر کپی نبود.
به هرحال حرفی که باید میگفتم رو گفتم. جی ام و فورد این انجین رو بنچمارک کردند. حالا چه ازش کم بهره برده باشن چه زیاد. چه ۱ درصد چه ۹۰ درصد. این انجین تاثیر خودشو در صنعت گذاشت و قابل بحث و انکار هم نیست.
Amir Machine
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴چی شد اکانتهاتو قاطی کرد؟!
صامورایی شد BMW is GOD!!!!
حواستو بیشتر جمع کن گلم
سوشیانت
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴پورشه باید با دوج مقایسه بشه اون موقع متوجه میشی که آلمانی ها تو خط مستقیم حرفی برای گفتن ندارن
amirboss
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴عاشق دیس لایک هایی هستم که نصیب امریکن فن های عزیز میشه.
چرا دیسلایک؟؟؟
من بیطرفم و از خیلی از کاربران سایت مطالب جدیدی یاد گرفتم.چه دوستان عزیز اروپایی ،چه ژاپنی و چه آمریکایی ها.
البته این دیس لایک ها مهم نیست و مهم بهره ایه که از عمق مطالب این عزیزان دستگیر آدم میشه.
! i M α η δ υ α R
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴پیشاپیش از همه دوستان خوب آمریکایی فن عذر می خوام واسه این ادبیات ،…
برندی که از این ور مهندس طراحش توو گل گیر کرده !!!
از اون ور ، ندیده هنری فورد پوسیده ، میگه ، فلان فلان شده ، کویلو ولش کن ، بگو واسه مهار لرزش فلت پلین ، چه غلطی کردی تا حالا !!!
اما جوابی نمی شنوه !!! ]]]
طرفداری کردن نداره …
برندی که اولین و آخرین تختی که ساخته زمان حضرت موسی بوده و تا با چشم خودش کارکرد تخت ایتالیایی رو از نزدیک نبینه ، سرس از هیچ جاش در نمیاد و نمیفهمه چه شکری باید بخوره !!!
طرفداری کردن نداره …
برندی که از این ور سقف برانکوش نشتی داره ، چکه میکنه و سریع باید ایزوگام بشه !!!
از اون ور هم ماس تنگش ، دیگه حسابی گشاد کرده و زیرفشار ، سگ دست میشکونه !!!
طرفداری کردن نداره …
برندی که 100 ساله ، گل و گشاد سازه !!!
درکش از کانفیگوریشن ، وانتیه !!!
تا چشمش به ابعاد کد F136 میفته ، کف خون قاطی میکنه !!!
طرفداری کردن نداره …
برندی که نون خالی خوره ( یه عمر کراس پس انداخته ) و تا حالا ندیده چه جوری فلتو مهار میکنن که لرزش اش به حداقل برسه و نوسان و خرابی قطعات جانبی ، نداشته باشه !!!
طرفداری کردن نداره …
برندی که هنوز نمی دونه ، کابل کشیش چقدر باید باشه !!!
کابل کشیشو از کجا باید رد کنه !!!
طرفداری کردن نداره …
برندی که هنوز نمی دونه :
کانکتورهاشو کجاها باید به هم وصل کنه تا توی اون حرارت ، ذوب نشن !!!
طرفداری کردن نداره …
برندی که :
آخر سر ، مهندس بدبختش ، 2 دقیقه گوشیشو در میاره بره توی ” ای بی ” یه چرخی بزنه تا حواسش پرت بشه …
اما یه دفعه خوشحال !!!
چشماش برق میزنه و سریع به ندیده فورد پوسیده زنگ میزنه که رئیس ، یه بابایی توی لهستان یدونه F136 استوک واسه فروش گذاشته ، اکی کنم ببینیم فراری چه کار کرده ، ما هم همون کارو کنیم ؟
میگه سریع اکی کن تا نپریده …
بخریمش ، بیاریمش ، ببینیم فراری لامصب چه کرده که هر غلطی می کنی ، نمی تونی حتی اداشو در بیاری …
فقط حواست باشه وقتی کپی کردنت تموم شد ، بگو یدونه انجین پورشه هم بررسی کردیم ، اما چون تکنولوژی هر دو انجین قدیمی بوده !!!!
ما از هیچکدوم پیروی نکردیمو و راه حل مخصوص به خودمون رو اختراع و اجرا کردیم !!!
طرفداری کردن نداره …
حالا دو کلام هم با همه دوستان عزیز …
آره خلاصه دوستان عزیز …
جونم براتون بگه که این جوری بود که کوروت ZR1 و Z06 متولد شدن و آمریکا یهو ، شد پدر خودروسازی جهان در سایت پدال …
…
قصه ما به سر رسید …
بازپرداخت اقساط وام های 200 بیلیون دلاری درگذشتگان قبرستان دیترویت ، هنوز به آخر نرسید …
Cadillac-V
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴تموم شد؟ خیلی تاثیر گذار بود.
حالا چون ایتالیایی فنی و ۵۰ درصد سهام مازراتی رو دارین بهتون میگم
همون فوردی که این چرت و پرتا رو بهش گفتی از فَرار،ی و مازقارتی قدمتش ببشتره
ایتالیایی که یک پنجم آمرکیا اختراعات تو صنعت خودروسازی نداشته و همون موتور ۱۶ سیلندرم کادیلاک برای اولین بار ساخته که طرفداری ندارع
مازراتی که همین الانش کسی نمیره ماشیناشو بخره و داره در کارخونش بسته میشه و نشون دهنده کیفیت داغونشه و فوش هاشم به استلانتیس میدین که طرفداری ندارع
ایتالیایی که تو هندلینگ با اختلاف همش زیر پورشه ۹۱۱ و شورولت کوروته که دیگه طرفداری ندارع
بازم میخواستم بگم ولی کافی دونستم
در کل بهت میگم برو اول درمورد صنعت خودروسازی آمرکیا و همون فورد بخون بعد بیا نظر بده
! i M α η δ υ α R
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴باشه حالا …
بعد از هوش مصنوعی جونت بپرس که فیات ، مالک مزراتی ، در سال 1899 تاسیس شده و از قدیمی ترین برند آمریکایی که بیوک باشه هم ، حداقل 4 سال قدمتش بیشتره …
در مورد مازراتی ، اولین برند استفاده کننده از انجین 16 سیلندر هم ، مثل اینکه یا متوجه نمیشی و درک مطلبت کلا ضعیفه یا نمی خوای متوجه بشی
…
اگه مازراتی رو الان کسی نمیره بخره ، تا سال 2008 کسی کلا ماشینهای آمریکایی رو گردن نمیگرفت و یتیم موندهای دیترویت ، این قدر از اوباما آویزون شدند تا بالاخره ، از چاه آوردشون بیرون …
بماند که همین الانش هم ترامپ شاکیه که چرا اوضاع فروش آمریکایی ها توی خود آمریکا اینقدر داغونه که به زور تعرفه بستن به آلمانی و ژاپنی و کره ای و چینی ، باید ، اسباب بازیهای آمریکایی رو رد کرد …
در کل …
وقتی که آمریکا و تاریخشو فرهنگشو سینما و موسیقی و هنرش و اقتصادشو و قدرت نظامی شو ، اروپاییها ظرف 400 سال ساختند ، برای از من دیگه از اصالت و ریشه و پیشینه و قدمت ، بلبل زبونی نکن …
کل کل کردن و کری خوندن واسه اروپای مهد اسپرت سازی اونم ، از کشوری که توی دنیا فقط به تیغ های خودتراش و یخچال ها و پیک آپ های عالی اش ، معروفه ، مصداق آروق فندقی زدنه …
! i M α η δ υ α R
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴پدال جان ، عرض خداقوت به همه دوستان عزیزم دارم …
اما یه درد دل …
وقتی برای کامنت های من ، قیچی برمی دارین و از سر و تهش می برید ، جمله بندی ها خراب میشه و کامنت بی مفهوم به نظر میرسه …
قسمتی که گفتم ، بزرگترهات قدرت تکلمشون رو ازدست می دن این مواقع …
یا برو بگو بزرگترت ( به لحاظ سن و تجربه ) بیاد ، واقعا باید حذف بشه ؟
به نظرم در خوشبینانه ترین حالت اگر اندکی دلی ، به سمت اون ور غش نکرده باشید ، 🤣🤣🤣 ، حداقلش اینه که خیلی سخت گیر شدید …
هر چند کامنتهای ما رو قصابی می کنید ، اما باز هم ما دوستون داریم …
چون این دنیا واقعا ارزش دوری و دلخوری رو نداره …
خسته نباشید …
🌹🌹🌹
! i M α η δ υ α R
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴پدال جان من که نصفه اوله حذف شده کامنتم رو دفعه دوم ، تایید شدنی نوشتم !!!
دفعه دوم دیگه چرا حذف شد ؟
بگذریم …
من توی نصفه اول کامنتم از همه دوستان آمریکایی فن عذر خواهی کردم ، به غیر از یه نفر ، که پدال جان زحمت کشید و حذفش کرد …
یه نکته دیگه هم توش بود که حذف شد …
” برندی که وقتی کانفیگوریشن عوض بشه ، مهندس طراحش ، سرگیجه می گیره که حالا ایگنیشن کویلو کجا باید بذارم !!!
طرفداری کردن نداره … “
Cadillac-V
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴واضحه پورشه که هنری نکرده چون هرساله کارش همینه
ولی موستانگی که ماسل کار حساب میشده و الان چنین تایمی زده و چه مهندسی بکار برده که رسیده به سوپراسپرتا
این شاهکاره، فورد شاهکار کرده و این اولش نیست، چند وقت پیش دیدیم M5 چجوری رنده شد توسط کادیلاک CT5-V Blackwing
و به زودی پورشه هم رنده میشه هم توسط کوروت ZR1 و هم توسط موستانگ
همین الانشم اگه وزن موستانگ رو بزاریم درحد پورشه میفهمیم پورشه رو هم میتونسته بزنه
Hf
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴نمیدونم میدونید یا نه ولی تقریبا تمام جمعیت آمریکا رو مهاجرین تشکیل میدن پس کسی که این ماشینا رو توسعه میده خودش اروپایی الاصله پس بازهم مغز اروپاییه که همچین چیزایی میسازه از مهد خودروسازی امریکایی که انقدر بهش افتخار میکنی چی مونده؟ یه مشت علف و باغچه و آهن قراضه
شما آمریکایی فنا هیچکدومتون هیچی نیستید همش به خاطر شوی نوا انقدر حرف میزنید که اونم جایی که به نفعش نباشه پا پس میکشه.
! i M α η δ υ α R
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴اینم واسه اینکه تاریخچه ایتالیا و اختراعاتش رو بهتر بشناسی …
Fiat was founded in Turin on July 11, 1899, based on a previous production experience, the Accomandita Ceirano & Co. car factory, from which it acquired the technical skills and workers, and thanks to the intuition of two entrepreneurs, Emanuele Cacherano di Bricherasio and Cesare Goria Gatti, who managed to involve other Turin notables they knew in the company.
The first factory of the new company was inaugurated in 1900 in Corso Dante. 150 workers and technicians worked there and managed to produce less than 30 3 ½ hp type cars. After a few years, in 1906, the employees became 2,500 who produced a few hundred cars and commercial vehicles that were mostly exported. In 1908 the company, now on its way to becoming an industrial reality, began marketing the Model 1 and undertook a significant production reorganization aimed at building more diversified models.
In the following year the Turin company attempted the great leap by opening sales branches in America and setting up a production plant in Poughkeepsie in the state of New York. In parallel with industrial development, the company showed, from the moment of its creation, a certain interest in the sports sector where it participated in various competitions that highlighted the mechanical qualities of its cars.
With the First World War, business experienced exponential growth: benefiting from government orders, Fiat equipped the Royal Army for the entire duration of the conflict with the “501” car and the “18BL” truck. The experience of the battlefield meant that in 1919 the “501” was converted into a civilian model, of which over 60,000 were produced. Starting in 1916, the company began construction of a new production plant at Lingotto in Turin (which began full production in the early 1920s). The new structure was architecturally and industrially avant-garde: the production process included an assembly line, while a racetrack was built on the roof of the building for testing cars.
اسماعیل
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ولی بهترین رکورد gt2 ra تو پیست 6:38 بوده