حراج شلبی GT500 مدل 2012؛ اولین موستانگ 1000 اسب بخار
یک نمونه کمیاب از فورد موستانگ شلبی 1000 مدل 2012 برای حضور در یک حراجی در سال آینده میلادی ثبتنام کرده است. شلبی 1000 که پنج سال پس از رونمایی GT500 روانه بازار شد، عملکرد بهتری از سوپرکوپه فورد داشت و از یک 5.4 لیتری V8 و یک سوپرشارژر مایعخنک 3.4 لیتری کنبل سود میبرد که رویهمرفته بالغبر 1000 اسب بخار قدرت تولید میکنند.
فورد برای انتقال این حجم از قدرت ماستنگ شلبی 1000 به زمین از یک جعبهدنده 6 سرعتی دستی با دسته دنده کوتاه استفاده کرده بود که نهایتا قدرت را به چرخهای عقب منتقل میکرد. شلبی در سال 2012 تنها 42 دستگاه GT500 را به شلبی 1000 ارتقا داد بهاینصورت خودرویی کمیاب را خلق کرد.
بهینهسازی موستانگ مشتریان شامل نصب یک میل گاردان آلومینیومی، استفاده از اجزای جداشونده شاسی منحصربهفرد، سیستم فنربندی شلبی/ ایباک K2 و یک اتصال آلومینیومی از برند وات میشد. موستانگ شلبی 1000 به سیستم ترمزی توانا مجهز شده بود که در جلو و عقب بهترتیب شامل دیسک با کالیپرهای 6 و 4 پیستونی میشد.
شلبی برای تمایز هرچه بیشتر شلبی 1000 با GT500، طراحی بدنه آن را نیز کمی بهبود بخشید. بخشهایی چون کاپوت بازنظریشده مجهزبه خروجی کاربردی هوا، اسپلیتر جلو جدید و یک دیفیوزر تازه میشد. تمام این مجموعه نیز برروی رینگهای آلومینیومی 20 در 9 و 20 در 11 اینچ بهترتیب برای جلو و عقب سوار شده بودند؛ خود این رینگها نیز درون تایرهای چسبنده قرار گرفته بودند تا قدرت بهطور صحیح به آسفالت منتقل گردد.
شلبی امکرین کار خود را به اینجا ختم نکرد و درون کابین از صندلیهای جدید اسپرت، سیستم تهویهمطبوع دو منطقهای، سردسته دنده سفیدرنگ و یک پلاک مخصوص به هر خودرو استفاده کرد.
موستانگ شلبی 1000 که قرار است در حراجی به فروش برسد با کد «CSM 12SM0025» تولید شده و تنها 23 دستگاه مشابه از آن از خط تولید شلبی خارج گردید است. با این اینگه این موستانگ سرخرنگ بیش از ده سال سن دارد، حدود 242 کیلومتر کارکرد دارد و مسلما طرفداران زیادی را در حراجی سال آینده مکیوم به سوی خود جذب میکند.