آزمون سرعت و شتاب فورد موستانگ شلبی GT500 در اتوبان
یکی از شناختهشدهترین اعضای خانواده موستانگ مدل شلبی GT500 است که تقریباً 5 سال پیش عرضه شد و اگرچه دیگر خبری از آن در خط تولید نیست اما همچنان توجهات را به خود جلب میکند. با توجه به مشخصات فنی این خودرو دلیل محبوبیت بالای شلبی GT500 را خواهید فهمید چراکه تا به امروز همچنان قویترین محصول جادهای تاریخ فورد به شمار میرود و حتی قویتر از سوپرکار جی تی است.
فورد برای نیروبخشی به موستانگ شلبی GT500 از سوپرشارژر استفاده کرده و بنابراین نسل S550 این خودرو از پیشرانه 8 سیلندر 5.2 لیتری با 760 اسب بخار قدرت و 847 نیوتون متر گشتاور برخوردار است. اگر از فورد درباره صفر تا 96 کیلومتر در ساعت این هیولا بپرسید آنها زمان حدود 3 ثانیهای را اعلام خواهند کرد. همچنین شلبی GT500 مسافت 400 متر را در حدود 10 ثانیه طی میکند.
ابعاد، پرفورمنس و صدای تولیدی پیشرانه باعث میشود خودروی موردبحث در جایگاهی همانند دوج چلنجر SRT هلکت قرار گیرد هرچند دو مدل دیمن به دلیل قدرت بیشتر دست برتر را خواهند داشت. دیمن استاندارد در فول ترین نسخه 840 اسب بخار قدرت دارد درحالیکه قدرت دیمن 170 به رقم حیرتانگیز 1025 اسب بخار میرسد. این خودرو در عرض 1.66 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت رسیده و مسافت 400 متر را در 8.91 ثانیه طی میکند.
اما وضعیت کامارو چگونه است؟ همانطور که میدانید کامارو به خاطرات پیوسته و نمیتوانیم خبری دقیق از آینده آن داشته باشیم. برخی افراد اعتقاد دارند شاید در آینده رقیبی برای چارجر دیتونا برقی تولید شود درحالیکه برخی کارشناسان نیز اظهار میدارند کامارو بعدی همچنان به پیشرانه درونسوز وفادار خواهد بود. مدل قبلی ZL1 بسیار ضعیفتر از مدلهای هلکت و دیمن و همچنین شلبی GT500 بوده چراکه پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژردار آن تنها 650 اسب بخار قدرت داشته است. اما با وجود بازنشسته شدن خودروی موردبحث شاهد هنرنمایی آن در اتوبان هستیم. قبلاً چندین نمونه فورد موستانگ شلبی GT500 در مسابقات درگ درخشیدهاند و حالا نوبت به تخت گاز با آن در بخشهای بدون محدودیت سرعت اتوبانهای آلمان میرسد. این خودروی آبی رنگ با نوارهای سفید بدنه جذابیتهای زیادی دارد و راننده با جرات بالای خود به سرعتهای قابلتوجهی میرسد. یکی از بهترین بخشهای ویدئو نیز غرش پیشرانه 8 سیلندر فورد خواهد بود.