فورد با سوپر موستانگ Mach-E که ۱۴۲۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۳۰ کیلوگرم داونفورس داونفورس دارد، به دنبال تکرار پیروزی در رقابت پایکس پیک ۲۰۲۵ است.
پس از موفقیتهای سوپرتراک و سوپرون، فورد امسال با یک خودروی الکتریکی دیگر بنام سوپر موستانگ Mach-E به رقابت پایکس پیک میرود. سال گذشته، فورد با رانندگی رومن دوماس در پشت فرمان F-150 لایتنینگ سوپرتراک با ۱۴۰۰ اسب بخار، قهرمان پایکس پیک شد. در سال ۲۰۲۳، دوماس با سوپرون که قدرتی مشابه داشت، به مقام دوم رسید. حالا فورد قصد دارد با یک سوپر موستانگ Mach-E که بهطور اختصاصی برای این رقابت طراحی شده، جایگاه خود را در صدر حفظ کند. فورد ماه گذشته این خودروی الکتریکی را با باله عقب عظیم و کیت بدنه تهاجمی معرفی کرد. حالا جزئیات کامل این هیولای مسابقهای برای پایکس پیک ۲۰۲۵ منتشر شده و به نظر میرسد حتی از سوپرتراک و سوپرون قبلی نیز چشمگیرتر باشد.
این Mach-E در مسیر پیشینیان خود در پایکس پیک حرکت میکند و با سه موتور الکتریکی که ۱۴۲۱ اسب بخار تولید میکنند، اندکی قدرتمندتر از سوپرون و سوپرتراک است که هر دو دقیقاً ۱۴۰۰ اسب بخار داشتند. باتری ۵۰ کیلووات ساعتی این خودرو سه موتور الکتریکی را با ولتاژ ۷۹۹ ولت تغذیه میکند و کل سیستم قوای محرکهٔ الکتریکی به طرز شگفتانگیزی ۱۱۸ کیلوگرم سبکتر از سال گذشته است. برای اطمینان از انتقال این قدرت عظیم به مسیر ۱۵۶ پیچی پایکس پیک، فورد این Mach-E را به رینگهای منیزیمی فورجکاری شده و لاستیکهای پیرلی P-Zero مجهز کرده است.
ترمزهای کربنی سرعت خودرو را کنترل میکنند، درحالیکه کیت آیرودینامیک تهاجمی، ۳۱۳۰ کیلوگرم نیروی داونفورس در سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت و تا ۵۴۴۵ کیلوگرم در سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت (که البته در پایکس پیک انتظار چنین سرعتهایی نمیرود) تولید میکند. این مقدار داونفورس از سوپرتراک با ۲۷۲۲ کیلوگرم و سوپرون با ۱۹۹۶ کیلوگرم بسیار بیشتر است. مارک راشبروک، مدیر جهانی فورد پرفورمنس، میگوید:
«ما همچنان مرزهای ممکن با خودروهای الکتریکی را جابهجا میکنیم. این سوپر موستانگ Mach-E نمایانگر مرحله بعدی در سفر الکتریکیسازی ماست، سبکتر، چابکتر، همچنان قدرتمند و توانمندتر در رقابتهای ارتفاع بالا.»
R@min
۱۱ خرداد ۱۴۰۴آخه وقتی جارو شارژی این شکلی میسازی اون GTD چی بود دادی بیرون !!
Taha Ayoobi
۱۱ خرداد ۱۴۰۴جان؟
رضا
۲۷ خرداد ۱۴۰۴جاروبرقیه دیگه عزیزم دستشو نگاه 🤭
amirkhanzadeh
۱۱ خرداد ۱۴۰۴شبیه نسل جدید لکسوس lfa شده
کسرا
۲۷ خرداد ۱۴۰۴جارو برقی خونه شما ۱۴۰۰ تا اسب بخار داده؟
R@min
۲۷ خرداد ۱۴۰۴برای ما ۱۸۰۰ گرد و غبارم جدا می کنه.
OM.01
۲۷ خرداد ۱۴۰۴@R@min
فقط اونایی که به شما دیس دادن🤣
فک کنم اینایی که به شما دیس دادن همونایی هستن میگن عشق فقط آمریکایی بعد اگه بهشون بگی سوپر اسنایپر EFI برند holley چجوریه یا بپرسی کارتر یا راچستر چجوریه یه دو دور یاتاقان میزنن 🤭
امان از دست تعصب…موستانگ GTD اونجوری که هایپ کردن نبود. فقط تعداد دیس ها🤭 طرفدار دو آتیشه فورد اینو میگه خیلی ها مخالفن :)
R@min
۲۷ خرداد ۱۴۰۴توجهی به اینا نکن دوست من بیین طرفت چی برای گفتن داره.
Taha Ayoobi
۱۱ خرداد ۱۴۰۴چه وحشتناکه
Mehrbod
۱۱ خرداد ۱۴۰۴چرا باید به این بگیم اسب بخار اخه چه بخاری غیر از بخار دود اتیش باتری ازین ماشینا بلند میشه 😐😐
Taha Ayoobi
۲۷ خرداد ۱۴۰۴چه ربطی داشت😂😂😂😂😂😂😂
Amir
۱۶ خرداد ۱۴۰۴به نظر من قیافش که خوبه . فقط اسپویلر عقب یه مقدار خیلی بزرگه البته این نظر منه
🇩🇪هیتلر»
۲۷ خرداد ۱۴۰۴نظری ندارم😂
OM.01
۲۷ خرداد ۱۴۰۴3 تن دانفورس تو سرعت 240 کیلومتر
5 تن دانفورس تو سرعت 320 کیلومتر!!!
فورد lighting super truck در سرعت 240 کیلومتر 2720 کیلوگرم دانفورس تولید میکرد با قدرت 1600 اسب بخار 3هزار نیوتون متر گشتاور و 1364 کیلوگرم وزن
ون فورد سوپر ون 4.2 تو 240 کیلومتر سرعت 2 تن دانفورس تولید میکنه 2 هزار اسب و 4 هزار نیوتون متر گشتاور و 2 تن وزن
تایم سوپرون 4.2 فورد 8:47 دقیقه بود و فورد لایتتینگ سوپر تراک 8:53 هست.
همه چی اعداد روی کاغذ نیست و قطعا اندازه خودرو شرایط محیطی مهمه ولی منطقا باید لایتتینگ سوپر تراک سریعتر میبود(مساحت زیر گراف گشتاور توان اومدم بگم دیدم ماشین بنزینی نیست که😂) اما در هرحال
این موستانگ مک ای 1600 احتمالا رکورد رو جابجا کنه… سوپر لایتتینگ تو پیست VIR تایم 2:19 ثبت کرده. اگه امسال کار اند درایور ببره موستانگ مک ای پایس پیک رو فک کنم اینم تایم خوبی بزنه.
دکتر استاپ
۲۷ خرداد ۱۴۰۴میتونه رکورد خیلی خوبی تو نوربرگ رینگ بزنه
Amir
۲۷ خرداد ۱۴۰۴چقدر اسب بخار بالا گرفتن از وقتی ماشین برقی اومده راحت شده این درون سوز بخواد باشه با این همه قدرت کلی هزینه و وقت و مهندسی باید پشتش باشه
۲۷ خرداد ۱۴۰۴اول ایمنی و امنیت
بعد مسابقه و عشقو حال و تفریح
m3hran
۲۹ خرداد ۱۴۰۴چسبندگی ازش میباره😤