آزمایش داینوی فورد موستانگ با سوپرشارژر کارخانه‌ای و 800 اسب بخار روی چرخ!

یک‌شنبه 15 بهمن 1402 - 13:30
مطالعه 2 دقیقه
Mustang-1
کیت سوپرشارژ که به‌صورت کارخانه‌ای برای موستانگ V8 ارائه می‌شود، به گفتهٔ فورد قدرت را به 800 اسب بخار افزایش می‌دهد اما در آزمایش داینو این عدد...
تبلیغات

کیت سوپرشارژ که به‌صورت کارخانه‌ای برای موستانگ V8 ارائه می‌شود، به گفتهٔ فورد قدرت را به 800 اسب بخار افزایش می‌دهد اما در آزمایش داینو این عدد روی چرخ به دست آمده است.

در نمایشگاه سما سال گذشته، فورد پرفورمنس پکیج سوپرشارژر را برای موستانگ‌های مجهز به پیشرانهٔ V8 کایوت ارائه کرد که گفته می‌شد قدرت را از 480 به 800 اسب بخار افزایش می‌دهد. حال یک نمونه از این موستانگ سوپرشارژ روی داینو رفته است تا ببینیم پیشرانهٔ آن واقعاً چقدر قدرت تولید می‌کند. این آزمایش با استفاده از بنزین اکتان 93 و پیشرانهٔ کاملاً استاندارد کارخانه انجام شده است. نتیجهٔ این آزمایش بسیار چشمگیر بوده زیرا داینو تولید 807 اسب بخار قدرت و 861 نیوتن متر گشتاور را نشان داده است. موضوع مهم اینکه اعداد مذکور روی چرخ ثبت شده‌اند نه روی میل‌لنگ که این یعنی موتور 5 لیتری سوپرشارژ فورد احتمالاً نزدیک 900 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

البته فورد با کیت سوپرشارژ 3 لیتری تغییرات زیادی را در موتور موستانگ ایجاد می‌کند که شامل انژکتورهای جریان بالا، ریل‌های سوخت جریان بالا، دریچه گاز 92 میلی‌متری، ورودی هوای دوگانه، رادیاتور بزرگ‌تر، پمپ اینترکولر جریان بالا و فیلترهای هوای جریان بالا می‌شود. علاوه بر این، هدرزهای اختصاصی، کلاچ جدید و میل‌گاردان فیبر کربنی هم از دیگر تغییرات موستانگ سوپرشارژ هستند. در این آزمایش داینو، وقتی مشخص شد موتور سوپرشارژ موستانگ در حالت استاندارد چقدر قدرت و گشتاور تولید می‌کند، پولی سوپرشارژ استاندارد 3.75 اینچی خودرو با یک پولی 3.62 اینچی جایگزین شد که با افزایش بوست، خروجی را به 833 اسب بخار قدرت و 896 نیوتن متر گشتاور رساند. این یعنی پیشرانهٔ کایوت به‌راحتی پتانسیل تولید قدرت بیشتر را دارد و تنها مشکل ایجاد تغییراتی مثل تعویض پولی سوپرشارژر، باطل شدن گارانتی سه‌ساله یا 58 هزار کیلومتری آن است.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.