فورد پرو الکتریک 1973 اسب بخاری به دنبال ثبت رکورد نوربرگرینگ

دوشنبه 28 شهریور 1401 - 04:30
مطالعه 6 دقیقه
Ford-Pro-Electric-SuperVan-Scoop-24-1024
فورد چندی پیش و در جریان فستیوال سرعت «گودوود» از سوپرون خود با نام «پرو الکتریک» پرده‌برداری کرد. این ون که بر پایه مدل ترانزیت EV ساخته شده و...
تبلیغات

فورد چندی پیش و در جریان فستیوال سرعت «گودوود» از سوپرون خود با نام «پرو الکتریک» پرده‌برداری کرد. این ون که بر پایه مدل ترانزیت EV ساخته شده و نزدیک به 2000 اسب بخار قدرت دارد، از قطعات خاص بهبوددهنده آیرودینامیک استفاده می‌کند که بیش‌ازپیش باعث تمایزش می‌شود. با وجود اینکه این محصول خاص تنها یک کانسپت به شمار می‌رود، فورد آن را به جهنم سبز برد تا تست‌هایش را به پایان برساند.

درحالی‌که ممکن است تست‌های فورد به‌خاطر امکان تولید این خودرو در آینده یا توسعه و بررسی فناوری‌های موجود در این خودرو باشند، احتمال آن می‌رود که این خودروساز به‌دنبال ثبت رکوردی جدید با سوپروَن خود باشد.

آمریکایی‌ها برای تست سوپرون پرو الکتریک از هیچ پوشش ضدجاسوسی استفاده نکردند. در این رویداد، ظاهرا یک دستگاه موستانگ مک-وان نیز ون یادشده را همراهی می‌کرده است. جالب است بدانید که مک-وان با وجود بهره‌وری از یک موتور 5 لیتری V8 قدرتمند دربرابر ون پرو الکتریک که به چهار موتور برقی با 1973 اسب بخار قدرت، عددی محسوب نمی‌شود. این هیولای 1973 اسب بخاری که سریع‌ترین ون فورد تا به امروز به شمار می‌آید، قادر است به کمک سیستم چهارچرخ محرک خود تا تنها درعرض 2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

برخلاف علاقه بسیاری از کلکسیون‌داران برای مالکیت چنین محصول مهندسی‌شده و دیوانه‌کننده‌ای، فورد هیچ تصمیمی برای تولید انبوه یا محدود پرو الکتریک نداشته و ندارد. همان‌گونه که بیان شد، ورود این ون به پیست نوربرگرینگ احتمالا حکایت از تصمیم فورد برای ثبت یک رکورد تازه داشته باشد. اگر به شواهدی چون قدرت بسیار زیاد، شتاب خیره‌کننده و استفاده از اجزای آیرودینامیک در بدنه این خودرو نگاه کنیم، علاقه فورد به انجام این کار را هدفی منطقی خواهیم دید.

متاسفانه هوا در روز تست فورد یار نبود؛ بنابراین راننده فورد هم جانب احتیاط را رعایت کرد تا آسیبی به خودروی ارزشمند این شرکت وارد نشود. از آنجا که تعویض یا تعمیر قطعات یک خودروی مفهومی امری بسیار هزینه‌بر به شمار می‌رود، رانندگی این دستگاه در پیست، آن هم با سرعت بالا کاری بس حساس و دشوار طلقی می‌شود.

تک‌تک صفحات بدنه پرو الکتریک به‌صورت سفارشی و از جنس فیبرکربن ساخته شده‌اند و هیچ شباهتی به بدنه فورد ای-ترانزیت کاستوم ندارند. کیت بدنه خشن و آیرودینامیک این خودرو شامل بخش‌هایی چون سپر جلوی جدید، اسپلیتر مخصوص، تیغه‌های آیرودینامیک بدنه، دیفیوزر بزرگ و دو خروجی بزرگ در صفحه جانبی بدنه می‌شود که هوا به پشت خودرو منتقل می‌کنند.

فورد مشخصا برای بازی با ایده ساخت یک سوپرون نامه دارد. چنین محصولی درعین هیجان‌انگیز بودن می‌تواند بسیاری از سوپرخودروهای امروزی را به چالش بکشد و طرفداران خاص خود را پیدا کندو نظر شما درباره پرو الکتریک چیست؟ آیا فورد باید برنامه تولید این محصول را در دستور کار خود قرار دهد؟!

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.