فورد

پوما هیبرید، سرباز فورد در مسابقات رالی قهرمانی جهان 2022

دیگر خبری از فورد فیستا رالی نخواهد بود. با آغاز سال جدید میلادی این خودروساز پوما هیبرید را روانه مسابقات قهرمانی رالی جهان ۲۰۲۲ خواهد کرد. قوانین جدید رالی اجازه استفاده از پوما هیبرید را می‌دهند و بنابراین این به معنی پایان یک دهه حضور فیستا در رالی خواهد بود.

اگرچه محصول مسابقه‌ای فورد از بدنه کراس اوور پوما استفاده می‌کند اما دارای شاسی فریم فضایی است. بر اساس قوانین جدید رالی، این خودروها دیگر نیازی به استفاده از زیرساخت مدل‌های تولیدی جاده‌ای ندارند. خودروهای مسابقه‌ای جدید همچنین از پیشرانه‌های هیبریدی استفاده می‌کنند که حداکثر قدرت آن‌ها به ۱۳۴ اسب بخار رسیده و شاید در برخی مراحل ویژه مسابقات بکار گرفته شوند.

پوما رالی ۱ مدل ۲۰۲۲ همچنان از پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی فیستا رالی استفاده می‌کند. قدرت دقیق این خودرو مشخص نیست اما احتمال می‌رود حدود ۳۸۰ اسب بخار باشد. به لطف بوست الکتریکی، این خودروهای جدید می‌توانند با فشار یک دکمه تا حداکثر ۵۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشند؛ به عبارت دیگر ما شاهد روزهای خوش رالی گروه B در عصر مدرن خواهیم بود.

پوما رالی ۱ جدید همچنین باید با محدودیت‌های جدید مسابقات کنار بیاید. برای مثال این خودرو داون فورس کمتری در مقایسه با فیستا رالی دارد. این خودرو همچنین باید از سیستم تعلیق با بازه حرکتی کمتر استفاده کرده و به گیربکس ۵ سرعته مجهز باشد. همچنین قوانین جدید اجازه استفاده از دیفرانسیل‌های مرکزی را نمی‌دهند.

راننده پوما رالی ۱ جدید کریگ برین و پاول نیگل خواهند بود. این دو نفر از تیم هیوندای به فورد پیوسته‌اند. دیگر رانندگان تیم فورد نیز آدرین فورماکس و الکساندر کوریا، گاس گرین اسمیت و جوناس اندرسون، سباستین لوب و ایزابله گالمیش هستند.

مسابقات رالی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ از ۲۰ ژانویه در مونت‌کارلو آغاز بکار خواهد کرد. مسابقات امسال قرار است در ۱۷ مرحله برگزار شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Mahdi

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    چرا این اینقدر خفنه ؟ بنفش گذاشتن که دیوونه بشیم

    موافقم 13
    مخالفم 1
  2. The man in black

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (36 ديدگاه)

    زیباست مهشره

    موافقم 9
    مخالفم 2
  3. محمد امین

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    لیوری بنفش ردبول خیلی زیباست
    ولی من فکر میکنم دوباره هیوندایی قهرمان بشه

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. R@m!n

      ۲۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      2021 که تویوتا قهرمان شد و بخت اصلی هم باز تویوتا هست.

      قهرمانی تیمی هیوندای تو 2019 و 2020 بیشتر بخاطر پودیم های هیوندای و سوتی های تویوتا بود.

      موافقم 0
      مخالفم 6
  4. Lamborghini

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (164 ديدگاه)

    خوشگله
    این محدودیت هایی که فیا می‌ذاره خوب نیست ماشین ها هر نسل باید بهتر بشن راندمان بالاتری ارائه بدن معنی نداره از دانفورس ماشین بزنن دیفرانسیل مرکزی نداشته و… به نظرم هر قطعه که باعث بهبود پرفورمنس بشه باید استفاده بشه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  5. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    بر عکس فرمول 1 اینجا راننده و نقشه خان تعیین کننده قهرمانی هست نه ماشین.فرمول1 هستش که چون ماشین برتر داری 7سال قهرمان میشی

    موافقم 5
    مخالفم 9
    1. من⁦^_^⁩

      ۲۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (200 ديدگاه)

      ولی فرمول یک رو زنده میبینی اینو در قالب یه ویدئو پنج دقیق ای😐😂

      موافقم 2
      مخالفم 0
  6. ارشیاSVJ

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    دقیقا مشکل دیفرانسیل مرکزی چیه؟!

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا