درگ جالب پیکاپ‌ها، فورد رنجر رپتور، هایلوکس GR اسپرت و فولکس‌واگن آماروک

یک‌شنبه 1 مرداد 1402 - 13:30
مطالعه 3 دقیقه
maxresdefault
در این درگ، فورد رنجر رپتور با 292 اسب بخار قدرت به مصاف آماروک پانامریکانا با 240 اسب بخار و هایلوکس GR اسپرت با 204 اسب بخار قدرت می‌رود.
تبلیغات

این روزها پیکاپ‌ها بیشتر از همیشه محبوب شده‌اند و گزینه‌های زیادی را در اختیار خریداران قرار می‌دهند. یکی از برجسته‌ترین مدل‌ها در کلاس پیکاپ‌های میان سایز فورد رنجر است که نسل جدید آن به‌طور مشترک با فولکس‌واگن آماروک توسعه پیدا کرده است. حال این پیکاپ‌ها در نسخه‌های رپتور و پانامریکانا برای برگزاری مسابقات درگ در برابر تویوتا هایلوکس GR اسپرت قرار گرفته‌اند.

آماروک پانامریکانا به یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توربودیزل با 240 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور مجهز است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک انتقال می‌دهد. هایلوکس GR اسپرت اما با پیشرانهٔ 2.8 لیتری چهار سیلندر توربودیزل ضعیف‌ترین عضو این جمع محسوب می‌شود زیرا تنها 204 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور دارد و از گیربکس قدیمی شش سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. بااین‌حال، هایلوکس با 2125 کیلوگرم، کمترین وزن را دارد درحالی‌که این رقم برای آماروک 2296 کیلوگرم است.

از سوی دیگر، رنجر رپتور با وزن 2454 کیلوگرم از همه سنگین‌تر است اما بیشترین قدرت این جمع را هم دارد. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 اکوبوست توئین توربو قرار گرفته است که 292 اسب بخار قدرت و 491 نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد. رنجر به لطف قدرت بیشتر توانست در همهٔ مسابقات ازجمله دو مسابقهٔ رولینگ پیروز شود. آماروک هم به‌جز درگ اول که با مشکل مواجه شد، در بقیهٔ مسابقات دوم شد و هایلوکس جایگاهی بهتر از آخر کسب نکرد.

اما رنجر در حالی در این رقابت پیروز شد که نسخهٔ اروپایی آن از نسخهٔ آمریکایی ضعیف‌تر است. در ایالات‌متحده این پیکاپ با همان پیشرانهٔ 3 لیتری V6 اکوبوست عرضه می‌شود اما 405 اسب بخار قدرت و 583 نیوتن متر گشتاور دارد. همان‌طور که در ابتدا گفته شد، رنجر با آماروک پلت‌فرم مشترکی دارد اما فورد و فولکس‌واگن برای تمایز پیکاپ‌های خود از هم تلاش زیادی کرده‌اند. سال گذشته هم‌زمان با معرفی نسل جدید آماروک، فولکس‌واگن نسخهٔ آفرودی پانامریکانا را هم ارائه کرد که البته رقیب رنجر رپتور نیست و تنها نسخهٔ آماروک به‌حساب می‌آید که به‌صورت استاندارد با قفل دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود.

پیشینهٔ نسل کنونی هایلوکس به سال 2015 بازمی‌گردد اما درست پیش از معرفی رنجر رپتور اروپایی در فوریهٔ 2022، تویوتا اقدام به معرفی هایلوکس GR اسپرت کرد. البته این نسخه در مقایسه با فورد قدرتمند که اینجا به‌راحتی پیروز شد پیشرانهٔ بسیار ضعیفی دارد.

کپی لینک

مقایسه مشخصات فنی

 

فورد رنجر رپتور

فولکس‌واگن آماروک

تویوتا GR هایلوکس

پیشرانه

3.0 لیتری V6 توئین توربو

3.0 لیتری V6 توربودیزل

2.8 لیتری I4 توربودیزل

قدرت

292 اسب بخار

240 اسب بخار

204 اسب بخار

گشتاور

491 نیوتن متر

600 نیوتن متر

500 نیوتن متر

گیربکس

10 سرعته اتوماتیک

10 سرعته اتوماتیک

6 سرعته اتوماتیک

محور محرک

چهارچرخ

چهارچرخ

چهارچرخ

وزن

2454 کیلوگرم

2296 کیلوگرم

2125 کیلوگرم

قیمت

59,630 پوند

56,631 پوند

48,634 پوند

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.