فورد

معرفی نسل جدید فورد رنجر، آماده برای فتح بازار پیکاپ‌های جهان

فورد سرانجام از نسل جدید پیکاپ محبوب رنجر برای بازارهای بین‌المللی رونمایی کرده است. این پیکاپ جدید که به‌عنوان هوشمندترین، توانمندترین و چندمنظوره‌ترین رنجر تاریخ توصیف شده است، بر اساس میراث پیشینیان خود ساخته شده و درعین‌حال تکنولوژی و توانایی‌های آن بهبود پیدا کرده است.

با یک نگاه به رنجر مدل ۲۰۲۳ بلافاصله می‌توان فهمید که با پیکاپ جدیدی طرف هستیم زیرا این خودرو حالا از طراحی کاملاً جدید و جسورانه‌ای برخوردار شده که به ماوریک و F150 شباهت دارد؛ بنابراین در اینجا هم چراغ‌های جدید C شکلی دیده می‌شود که از تکنولوژی LED ماتریکس برخوردار هستند و یک نوار پهن از جلوپنجره تا میان آن‌ها نفوذ کرده است.

در پروفیل جانبی خودرو هرچند همچنان خط شانهٔ برجسته و فرم آشنای اتاق حفظ شده اما شاهد بدنه‌ای عضلانی‌تر هستیم. بخش عقبی خودرو اما بیشتر طراحی تکاملی دارد و تغییرات بزرگی در آن دیده نمی‌شود ولی بااین‌وجود در اینجا هم می‌توانیم چراغ‌ها و درب پشتی جدیدی را ببینیم که نوشتهٔ RANGER در پایین آن نقش بسته است. علاوه بر این، در طرفین سپر هم پله‌هایی تعبیه شده که موجب سهولت در دسترسی به قسمت بار می‌شود.

قسمت بار رنجر کمی بزرگ‌تر از قبل شده است زیرا در نسل جدید این پیکاپ فاصلهٔ محوری و همین‌طور فاصلهٔ عرضی چرخ‌ها ۵۰ میلی‌متر بیشتر شده است. در کناره‌های اتاق بار، گیره‌هایی تعبیه شده و فورد یک سیستم مدیریت بار جدید را هم برای آن طراحی کرده که به تقسیم‌کننده‌های متحرک مجهز است. تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های قسمت بار نسل جدید رنجر نیز درب پشتی که می‌تواند به‌عنوان یک نیمکت عمل کند و سیستم نورپردازی با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه هستند.

رنجر جدید در داخل هم کاملاً نونوار شده است و حالا در اینجا شاهد کابین پیشرفته‌ای با صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگرهای ۱۰.۱ یا ۱۲ اینچی برای سستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC4 هستیم. این سیستم از یک صفحهٔ اختصاصی آفرود برخوردار است که امکان مشاهدهٔ مواردی مثل زاویهٔ فرمان را فراهم می‌کند. رنجر جدید همچنین به یک مودم یکپارچه مجهز شده تا بتوان با استفاده از اپلیکیشن FordPass، از راه دور درها را قفل یا باز کرده و وضعیت خودرو را بررسی کرد. این سیستم از قابلیت به‌روزرسانی از راه دور هم برخوردار است.

از تکنولوژی که بگذریم، کابین رنجر مدل ۲۰۲۳ داشبورد مدرن‌تری با دریچه‌های تهویهٔ شیک دارد. همچنین کیفیت متریال داخلی بیشتر شده و دوخت متضاد هم در قسمت‌های مختلف دیده می‌شود. این پیکاپ جدید از شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند و محفظه‌های هوشمندانه برای اشیاء مثل جیب روی درها و جعبه‌داشبورد بالایی هم بهره می‌برد.

فورد برای رنجر مدل ۲۰۲۳ یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربودیزل جدید را در نظر گرفته که جایگزین نمونهٔ پنج سیلندر قبلی می‌شود. یک موتور ۲ لیتری دیزلی که در دو نسخهٔ تک یا دو توربوشارژ قابل انتخاب خواهد بود هم این V6 جدید را همراهی می‌کند. برای کسانی که خواهان موتور بنزینی هستند هم پیشرانهٔ آشنای ۲.۳ لیتری اکوبوست چهار سیلندر در نظر گرفته شده که آن‌را در سینهٔ محصولات مختلف فورد از برانکو گرفته تا موستانگ دیده‌ایم.

فورد فعلاً قدرت و گشتاور هیچ‌کدام از این موتورها را اعلام نکرده است ولی میدانیم که انتقال نیروی آن‌ها توسط سه گیربکس مختلف انجام می‌گیرد. این گیربکس‌ها شامل شش سرعتهٔ دستی و شش سرعتهٔ اتوماتیک به همراه یک ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک بروز شده می‌شود.

نسل جدید رنجر روی شاسی ارتقاءیافته‌ای قرار گرفته است. این شاسی در جلو ساختار جدید دارد تا فضای بیشتری را برای پیشرانهٔ V6 و همین‌طور قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی که در آینده در اروپا ارائه خواهد شد فراهم کند. علاوه بر این، چرخ‌های جلو هم به سمت جلو کشیده شده‌اند تا زاویهٔ حملهٔ خودرو بهبود پیدا کند. در عقب نیز سیستم تعلیق تغییر مکان داده است تا سواری راحت‌تری را روی جاده و خارج از جاده فراهم کند.

نسل جدید رنجر سال آینده در کارخانه‌های فورد در تایلند و آفریقای جنوبی تولید خواهد شد. فعلاً از نسخهٔ آمریکایی این پیکاپ جدید خبری نیست اما به گفتهٔ فورد، بعداً جزئیات نسل جدید رنجر برای بازار ایالات‌متحده اعلام خواهد شد. انتظار می‌رود این نسخه با مدل ۲۰۲۳ راهی بازار آمریکا شود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Amir evolution

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (82 ديدگاه)

    واقعا فتح بازار پیکاپ جهان برازنده همچین ماشینه
    زیبا، مخصوصا داخل اتاق

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۶
  2. [email protected]!n

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    پادشاهه فاتح با قدرت برگشته 😍😍

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۶
  3. AMG GT R

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (658 ديدگاه)

    این پیکاپ یه چیزی بین ماوریک و f150 هست
    هم کاربردی و اقتصادی
    هم قدرت و توانایی های زیاد
    بسیار خوب هست

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲
  4. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1574 ديدگاه)

    چه پیشرفتی کرده دمش گرم.نسخه رپتور با انجین ۴۰۰ اسبی چه شود.اوففف

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۷
  5. ابر+عظیم+سلطان+خانِ+خفن+باحال+سوپر+ویژه+توپِ+دمش+گرم!

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (320 ديدگاه)

    واقعا پیکاپ خوبیه
    احتمالا نسل جدید هم میتونه مجسمه ی جیمز می رو بندازه زمین😉🤣
    .
    .
    .
    .
    https://www.aparat.com/v/ERdWs?playlist=19164362

    موافقم ۳
    مخالفم ۶
  6. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (273 ديدگاه)

    عالیه، من همیشه با ظاهر رنجر مشکل داشتم اما این سری مشکلش حل شده،داخل کابینش چه محشره🤩

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  7. Nima

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    واقعا منتظر نسخه رپتورش هستم 😊

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  8. Mohsen990

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (19 ديدگاه)

    پیکاپه خوبیه از هرنظر عالی👏👏👏🇺🇲🇺🇲.ولی پراید وانت یه چیزه دیگس،،😄😄😄😄

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  9. net

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1677 ديدگاه)

    حیف زیباترین و بهترین وانت میان سایز جهان که چراغ جلو c شکل بد و زشت شده و تو ذوق میزنه اگر چراغ جلو باریک زیبا نسل قبلی داشت عالی میشد.طراحی داخلی یکپارچه مشکی و صندلی چرمی مشکی قشنگه اگر از دوخت متضاد زرد استفاده نکرده بود و دوخت مشکی استفاده کرده بود زیباتر میشد.محافظ رول شدنی مشکی اتاق بار خیلی خوبه برای نگهداری وسایل در مقابل باد و باران.اگر خط نازک سفید اطراف شیشه دربها داشت زیباتر میشد.در کل طراحی داخلی و بیرونی بروز و زیباتر شده بغیر از چراغ جلو c شکل که خراب کرده

    موافقم ۳
    مخالفم ۴
  10. امیرحسین

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (411 ديدگاه)

    سلام.
    تشکر از جناب دهقان.
    فکرکنم فورد نسخه رپتور اینو برانکوو رپتور ار رو باهم معرفی کنه.نسل جدید هایلوکس هم میاد چند سال دیگه بخصوص نسخه GRش رقابت خوبی بین اینو رنجررپتور خواهد بود.ولی بنظرم اول هایلوکس بعد این رنجر.

    موافقم ۳
    مخالفم ۵
  11. Sina

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (664 ديدگاه)

    وقتی فورد توی نسل قبلی موتور دو لیتری توربو رو گذاشت گفتم این کارش صددرصد اشتباهه و آخرش مجبور میشه عوضش کنه و الان دقیقا همین کارو کرد

    چونکه دقیقا واسه اکسپلورر هم ۲ لیتری رو گذاشتو انقدر با استقبال کم مواجه شد که توی نسل بعد کلا۲لیترسو گذاشت کنار و همین اکوبوست ۲.۳ لیتریو قرار داد

    نمیدونم چه اسراریه خودروسازها بجای درخواست مردم اسرار دارن چیزی که فکر میکنن درسته رو انجام بدن

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  12. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (121 ديدگاه)

    عالی

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  13. net

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1677 ديدگاه)

    حیف زیباترین و بهترین وانت (میان سایز) جهان که چراغ جلو c شکل بد و زشت شده و تو ذوق میزنه اگر چراغ جلو باریک زیبا نسل قبلی داشت عالی میشد.طراحی داخلی یکپارچه مشکی و صندلی چرمی مشکی قشنگه اگر از دوخت متضاد زرد استفاده نکرده بود و دوخت مشکی استفاده کرده بود زیباتر میشد.محافظ رول شدنی مشکی اتاق بار خیلی خوبه برای نگهداری وسایل در مقابل باد و باران.اگر خط نازک سفید اطراف شیشه دربها داشت زیباتر میشد.در کل طراحی داخلی و بیرونی بروز و زیباتر شده بغیر از چراغ جلو c شکل که خراب کرده

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  14. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1664 ديدگاه)

    نسل قبلش حداقل تو طراحی سر جلو متفاوت و بهتر بود، این زیاد شبیه ماوریک شده.

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  15. net

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1677 ديدگاه)

    چراغ باریک جلو و جلوپنجره ساده مشکی نسل قبلی قشنگتر بود.ال سی دی با حاشیه کم عمودی داشبورد که مثل وانتهای رم شده حس وانت لوکس میده .طراحی داخلی نسبت به نسل قبلی لوکستر شده

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا