عملکرد نسبتاً مناسب فورد برانکو در آزمایشهای تصادف IIHS
هرچند فورد برانکو در آزمونهای تصادف IIHS عملکرد نسبتاً خوبی داشته اما به دلیل چراغهای جلوی نهچندان عالی و همینطور عدم محافظت کافی در برابر آسیبهای ناشی از ضربههای شلاقی، از دستیابی به جوایز ایمنی این موسسه بازمانده است. برانکو در پنج آزمایش از شش آزمون تصادف IIHS امتیاز خوب را به دست آورده اما در آزمایش پشتسریهای صندلی، رتبهٔ قابلقبول گرفته است زیرا گردن آدمک آزمایشی در تصادف از عقب متحمل فشار متوسطی شده است.
این موسسه، هندسهٔ پشتسریهای صندلی در خودروهای سواری را بر اساس اندام یک مرد با جثهٔ متوسط ارزیابی میکند. یک پشتسری خوب باید حداقل حدود 9 سانتیمتر پایینتر از بالای سر باشد و فاصلهٔ آن با پشت سر سرنشینان هم باید تا حد امکان کم باشد. هرچند برانکو با این معیارها مطابقت دارد اما در آزمایش برخورد خودرویی با همین اندازه از پشت با سرعت 32 کیلومتر بر ساعت، صندلیهای آن پشتیبانی کافی از سر و گردن سرنشینان برای دریافت رتبهٔ خوب را فراهم نمیکنند.
یکی دیگر از ناامیدیهای برانکو چراغهای جلوی آن است. هردو نوع چراغ جلویی که برای این خودرو ارائه میشود رتبهٔ مرزی را کسب کردهاند زیرا نورپایین این چراغها در پیچها مسافت کافی را روشن نمیکند. برای کسب جایزهٔ ایمنی Top Safety Pick این موسسه، برای خودروها باید حداقل یک نوع چراغ جلوی خوب یا قابلقبول ارائه شود. همچنین خودروهایی میتوانند جایزهٔ Top Safety Pick+ را کسب کنند که چراغهای جلوی خوب یا قابلقبول در همهٔ تیپهای آن بهصورت استاندارد وجود داشته باشد؛ بنابراین، برانکو در کسب هردوی این جوایز ناکام مانده است.