فورد

نسل بعدی ماستنگ حدودا تا دو ماه دیگر رونمایی می‌شود

حدودا تا دو ماه دیگر، مجموعه نمایشگاه بین‌المللی آمریکای شمالی موسوم‌به «NAIAS» پس از ۳ سال به دیترویت باز می‌گردد؛ اما خبر خوش تنها برگزاری نمایشگاه دیترویت نیست بلکه رونمایی از نسل جدید فورد ماستنگ به تنهایی یک رویداد مهم برای بسیاری از طرفداران دنیای خودرو محسوب می‌شود.

این خبر هنوز توسط مجموعه فورد به‌صورت رسمی تایید نشده است اما پیشتر مدیران فورد اعلام کرده بودند که در آینده نزدیک، نسل بعدی ماستنگ در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. براساس منابع خبری رسانه «Automtive News»، نسل بعدی فورد ماستنگ در نمایشگاه خودروی دیترویت که پاییز جاری برگزار می‌شود، به نمایش در خواهد آمد.

با وجود اینکه هنوز جزئیات زیادی دباره این رویداد منتشر نشده است اما برخی از منابع داخلی سازنده اعلام کرده‌اند که این خودرو با کد «S650» شناخته می‌شود و حتما در دو نسخه V8 و اکوبوست معرفی خواهد شد. با توجه به پایبندی فورد به پیشرانه‌های محبوب خود، بعید می‌دانیم که این شرکت جعبه‌دنده ۶ سرعتی دستی و ۱۰ سرعتی خودکار را از این خودرو حذف کند.

شایعات تاکید بر این دارند که فورد قصد دارد تا یک نسخه هیبریدی از ماستنگ را نیز رونمایی کند. پیشتر پتنت‌های فورد نشان داده‌اند که این شرکت درحال کار روی یک موتور V8 با دو موتوری الکتریکی و سیستم چهار چرخ محرک بوده اما هنوز هیچ بیانیه‌ای مبنی‌بر ورود این پیشرانه به خط تولید منتشر نشده است.

این خودروساز آمریکایی تنها اعلام کرده که یک ماستنگ جدید در راه است. یکی از بیانیه‌های این شرکت در ماه جاری میلادی نیز به آغاز خط تولید «Flat Rock» در میشیگان اشاره داشت که نشان از تولید خودرویی تازه دارد. از آنجایی که به نظر نمی‌رسد که فورد برای ماستنگ جدید از پلتفرم جدیدی استفاده کند، احتمالا نسل بعدی کوپه محبوب آمریکا چندان با نسل کنونی خود متفاوت نخواهد بود.

احتمالا تولید نسل بعدی ماستنگ تا سال ۲۰۲۳ شروع خواهد شد و نیاز چندانی هم به بازسازی و به‌روزرسانی خط تولید نخواهد بود. تیزرها و تبلیغات‌های اولیه فورد نشان دادند که این خودرو از یک جعبه‌دنده دستی استفاده می‌کند؛ بنابراین احتمال استفاده از جعبه‌دنده ۶ سرعتی کنونی قوت می‌یباد. یک از نمونه‌های پوشیده‌شده تحت آزمایش فورد نشان داده که این خودرو ابعاد و اشکال اصلی خود را حفظ خواهد کرد.

نمایشگاه بین‌المللی دیترویت در تاریخ ۱۴ سپتامبر (حدودا دو ماه دیگر) برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود که نسل بعدی ماستنگ نیز برای نخستین‌بار در این نمایشگاه دیده شود. نظر شما درباره نسل بعدی ماستنگ چیست؟! درحالی‌که ممکن است شورولت حتی کلاس کامارو را عوض کند، آیا استفاده از پلتفرم یکسان، همان پیشرانه و جعبه‌دنده تکراری برای ماستنگ جدید کاری عقلانی خواهد بود؟!

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. دوست دار خودروهای بنزینی

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باید موتور های بنزینی کم بازده و سوخت فسیلی خوار حذف و با موتور های الکتریکی جایگذین شوند تا این ماشین را روح پاک فرا گیرد

    موافقم ۷
    مخالفم ۴۰
    1. محمد هادی

      ۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1081 ديدگاه)

      موافقم
      بهرحال امروزه نشانه ی بروز بودن یک خودرو،توجه ویژه به قوای حرکتی الکتریکی شده

      موافقم ۴
      مخالفم ۱۸
  2. امیرحسین

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (85 ديدگاه)

    امیدوارم چراغ جلوش از مدل ۲۰۱۴ قشنگتر باشه

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۰
  3. FTB

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    چیز خیلی خوبی میشه اگه مثل اسکچی که ازش خورده ساخته بشه

    ولی خب معمولا کمپانی های آمریکایی جز تسلا عمل میکنن به حرفاشون مثل ماجرای یکی دو روز پیش که طرف حرف تسلا رودستر رو پیش می کشید در حالی که سایبرتراک هنوز از کمپانی بیرون نیومده و به توولید انبوه نرسیده بود

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۴
  4. سامان اذری

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2999 ديدگاه)

    کامارو چلنجر و ماستنگ
    چراغهای جلو باید گرد باشه

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۶
  5. امیرعلی

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (306 ديدگاه)

    درباره پست مقایسه دورانگو و مرسدس GLE
    یک نکته ای خیلی نظرم رو جلب کرد و این بود که فن های متعصب آلمانی یا امریکایی با منطق دلایل رای شون رو اعلام می‌کردند و هیت نمی‌دادند اما یک عده چینی فن که تموم آشنایی شون با دنیای خودرو برمیگرده و چانگان و اشغال های چینی ، به اسم فن ماشین های آلمانی هر چه توهین دلشون خواست به صنعت خودرو امریکا کردند تا شاید عقده دیرینه شون که از عقب ماندگی ماشین های چینی از آمریکایی دارند جبران کنند
    فقط خواستم ۲ تا نکته بهشون بگم
    اول اینکه جوری از پیشرفت چینی ها حرف نزنید که انگار بقیه کشور ها دادن توی صنعت خودرو به عقب بر می‌گردند والا عقل و منطق چینی فن ها جوریه که اگه کسی بهشون نگه برانکو و اسکالید و m5 و رانگلر و gls و … رو هم به اسم چین می زنند
    دوم هم اینکه هر وقت خواستید عقده تون رو خالی کنید پشت فن های کشور های دیگه پنهان نشید

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۱۶
    1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

      ۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2113 ديدگاه)

      اتفاقا اون لجن پراکنیها کار خود دوست داران آلمانی هست.البته من مشغول کاری بودم نبودم تا جواب دندان شکن بدم و امروز فقط خوندم.الان موقعیت مناسبی شد با ابتکار شما.خیلی به دورانگو حمله شد که با شیطنت پدال شروع شد.با ارائه آمار جعلی.همه میدونن دورانگو هلکت شتاب ۳.۵ رو ثبت کرده و سریعترین سه ردیفه دنیاست.۴۰۰متر رو هم در۱۱.۵ طی میکنه.در حالی که بنز شتابش ۴.۲ هست و تایم ۴۰۰ مترش هم بالاب۱۲.۵ ثانیه.نکته بعدی ۳ردیفه بودن دورانگو فضای بار بیشتر یدک کشی بیشتر قدرت ماورایی ظاهر بسیار جذابتر قیمت ارزانتر خاص بودن با تیراژ محدود.به کیفیت داخلش ایراد گرفتن که اگر دقت کنید داخلش از چرم و آلکانترا فیبر کربن پر سده.کیفیت مونتاژ هم که با دشت امتیازات بالا و حضور در ردیف بالای جدول رده بندی مشخصه.

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۱۱
      1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

        ۹ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (510 ديدگاه)

        جواب دندان شکن با عداد خودت 😂

        موافقم ۱
        مخالفم ۸
      2. آراد

        ۹ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        هر چی میخواد بشه فقط برقی نشه

        موافقم ۲
        مخالفم ۲
    2. حسین دهمرد

      ۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2089 ديدگاه)

      یه لیوان آب بخور پستو اشتباهی اومدی

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱۹
  6. JDM lover

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    خوبه که v8 رو داره 😀
    امیدوارم نسخه gt500 قدرتش بالای ۸۰۰ اسب بخار باشه تا بتونه با چلنجر رقابت کنه

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۳
    1. GT500

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (10 ديدگاه)

      داداش GT500 همین الانش داره با هرچی ماسل کار هست رقابت میکنه
      بعدش هم اون داج دیمن رردآی هست که یه ذره اسب بخارش از شلبی بیشتره
      اما در هرصورت شلبی خداست

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  7. R@min

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (219 ديدگاه)

    پلتفرم S650 نسخه ارتقا یافته پلتفرم قبلی هست تا برای نمونه های هیبرید و الکتریکی و احتمالا چهارچرخ آماده باشه پس تکراری نیست.

    راجب موتور و گیربکس هم که همشون عمر ۱۰ ساله دارن که بیس موتور کایوت سه نسل هم بهبود داشته پس از خودتون بپرسین کدوم ذهن عاقلی دوباره موتور جدید می سازه یا اصلا تکنولوژی جدیدی به موتورهای بنزینی اضافه شده که ماستنگ نداشته ؟؟؟ موتور توربو، ماجولار اتمسفریک، میل لنگ تخت، میل لنگ متقاطع !!! فقط مرسدس و جی ام هستن که این تنوع موتوری رو دارن.

    گیربکس نمونه های ۶ و ۱۰ سرعته کاملا جدید هستن و گیربکس دو کلاچه TREMEC TR-9070 دو سال پیش رو شلبی gt500 سوار شد که خودش جزو تاپ ترین و سریع ترین گیربکس های حال حاضر هست.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۵
    1. آراد

      ۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      هر چی میخواد بشه فقط برقی نشه

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
  8. محمد هادی

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1081 ديدگاه)

    چه خبره؟!
    امریکاییا هم زمان باهم بیدار میشن!
    دیروز خبر معرفی نسل جدید و متحول شده ی دوج،امروزم خبر رونمایی از نسل جدید رقیب اصلی و سنتیش،فورد موستانگ!
    الان شورولت هم حسودیش میشه توییت میزنه آقا مام کامارو اس اس مون آماده رونمایی شده
    تو رویداد نمایشگاه خودروی ماه آینده میاریمش!!

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  9. net

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1999 ديدگاه)

    موستانگ بیست سال هست با همین چراغ عقب داره تولید میشه .چراغ عقبش قدیمی و بد هست و نیاز به تغییر داره

    موافقم ۱
    مخالفم ۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا