جریمه 165 میلیون دلاری فورد به خاطر دوربین دندهعقب!
سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی آمریکا جریمه 165 میلیون دلاری را برای فورد اعمال کرده است. دلیل این تصمیم، عدم فراخوان خودروهای دارای دوربینهای دندهعقب معیوب بوده است. پس از جریمه 200 میلیون دلاری تاکاتا، جریمه 165 میلیون دلاری فورد دومین جریمه بزرگ در تاریخ خودروسازی دنیا و سازمان NHTSA محسوب میشود و شاید در آینده مشکلات بیشتری را نیز برای خودروساز موردبحث ایجاد کند. NHTSA از فورد درخواست کرده فراخوانهای سه سال قبل خود را بررسی نماید تا از فرایند کامل آنها مطمئن شود و در غیر این صورت فراخوانهای جدیدی صادر نماید. این موضوع برای شرکتی که در سالهای اخیر فراخوانهای متعددی داشته اصلاً خوب نخواهد بود. همچنین فورد در سالهای 2022 و 2023 به ترتیب 68 و 56 فراخوان را برای میلیونها خودرو اعلام کرده که همین موضوع هزینههای زیادی داشته است.
اعمال جریمه 165 میلیون دلاری پس از آن صورت گرفت که NHTSA پروندهای را برای بررسی عدم فراخوان خودروهای فورد گشود. فورد مجبور خواهد بود 65 میلیون دلار را بپردازد و 55 میلیون دلار دیگر نیز در موعد بعدی پرداخت خواهد شد. همچنین این سازمان به فورد اجازه میدهد تا 45 میلیون دلار دیگر را صرف تعهدات عملکرد خود کند. این خودروساز آمریکایی با انتشار بیانیهای گفته است:
ما از فرصتی که برای حل این موضوع با NHTSA وجود دارد قدردانی میکنیم و به بهبود مستمر ایمنی محصولات و انطباق آنها با قوانین متعهد هستیم.
فورد باید هر سه ماه یکبار گزارش پیشرفت تعهدات خود به NHTSA را ارسال نماید و این سازمان میتواند فرصت ارسال گزارشها و روند کاری این برند را تمدید کند. شرکت موردبحث مجبور است روی سیستمی سرمایهگذاری کند که قطعات دقیق هر خودرو را بر اساس شماره شناسایی وسیله نقلیه رهگیری میکند. برند موردبحث علاوه بر اقدامات یاد شده باید فرایند اعلام فراخوانهای خود را نیز بازبینی کرده و تمامی پروسههای انطباق با قوانین و سیاستگذاریها را نیز بهروز کند. نتیجه این تغییرات میبایست تسریع در فرایند تصمیمگیری و اعلام فراخوانهای خودرویی باشد.
بهروزرسانی: جدیدترین اخبار منتشر شده درباره جریمه فورد توسط NHTSA نشان میدهد که این برند باید بهصورت یکجا 165 میلیون دلار را به سازمان مربوطه پرداخت کند. فورد سریعاً 65 میلیون دلار را پرداخت خواهد کرد و 55 میلیون دلار دیگر نیز در حساب NHTSA باقی خواهد ماند تا پایبندی این خودروساز به شرایط اعلامی در سه سال آینده اثبات شود. 45 میلیون دلار باقی مانده نیز روی تحلیلهای داده پیشرفته، پلتفرم اطلاعرسانی و اسناد جدید و همچنین راهاندازی تأسیساتی برای تست و بررسی قطعات دوربین دندهعقب خودروها سرمایهگذاری خواهد شد.