درگ رم RHO با پیکاپهای رپتور فورد، عملکرد موتور جدید هوریکین چگونه است؟
رم RHO هرچند بهاندازهٔ TRX قدرتمند و وحشی نیست ولی هنوز هم 540 اسب بخار قدرت و 705 نیوتن متر گشتاور دارد که بهجز فورد F150 رپتور R از تمام پیکاپهای درونسوز بازار بیشتر است. این اعداد قابلتوجه توسط موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی جدی هوریکین تولید میشود که جایگزین موتورهای V8 همی قبلی شده است. حال این پیکاپ جدید در مسابقهٔ درگ به مصاف هر سه پیکاپ رپتور فورد رفته است. البته متأسفانه مسیر مسابقه آنقدر عریض نیست که هر چهار پیکاپ بتوانند بهطور همزمان مسابقه دهند و به همین دلیل، رپتورها یکییکی در برابر رم RHO قرار میگیرند.
ابتدا کوچکترین عضو جمع یعنی رنجر رپتور به میدان میآید که یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربو زیر کاپوت دارد. این خودرو اما یک رنجر رپتور استاندارد نیست و از تیونینگ هزار دلاری فورد پرفورمنس بهره میبرد که خروجی موتور را از 405 اسب بخار قدرت و 583 نیوتن متر گشتاور به 455 اسب بخار و 725 نیوتن متر افزایش میدهد. بااینحال، رنجر رپتور حتی با وجود این کیت تیونینگ هم نتوانست حریف RHO شود و پس از 14.16 ثانیه به خط پایان رسید درحالیکه رم این کار را در 13.48 ثانیه انجام داد. در مرحلهٔ بعد، پیکاپ رم به مصاف رقیب همکلاس و همجثهٔ خود یعنی F150 رپتور میرود که به پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 توئین توربو با 450 اسب بخار قدرت و 690 نیوتن متر گشتاور مجهز است.
در اولین درگ بین این دو، فورد به دلیل هرزگردی زیاد نتوانست شروع خوبی داشته باشد و به همین دلیل مسابقه دوباره تکرار شد این بار F150 توانست بسیار بهتر حرکت را آغاز کند. بااینحال، این لانچ بینقص هم برای مغلوب کردن RHO کافی نبود و رپتور 400 متر را در 14.43 ثانیه طی کرد که حتی از رنجر هم کندتر بود؛ بنابراین، رپتورها بزرگترین عضو خانوادهٔ خود را به میدان آوردند تا حساب RHO را برسد! F150 رپتور R زیر کاپوت خود یک نیروگاه 5.2 لیتری V8 سوپرشارژ دارد که با 720 اسب بخار قدرت و 870 نیوتن متر گشتاور، قویترین پیکاپ بنزینی بازار را خلق کرده است. درنتیجه، رم در برابر این هیولای وحشی که 400 متر را در 12.56 ثانیه طی کرد نتوانست حرفی برای گفتن داشته باشد.