تبدیل فورد موستانگ GT مدل 2008 به شلبی GT500 مدل 1969!

پنج‌شنبه 11 فروردین 1401 - 10:30
مطالعه 5 دقیقه
2008-Ford-Mustang-GT-Retrobuilt-1969-Shelby-GT500-5
طی سال‌های اخیر قیمت خودروهای کلاسیک افزایش قابل‌توجهی داشته که دست بسیاری از علاقه‌مندان را از این خودروها کوتاه می‌کند؛ بنابراین، خریداران به...
تبلیغات

طی سال‌های اخیر قیمت خودروهای کلاسیک افزایش قابل‌توجهی داشته که دست بسیاری از علاقه‌مندان را از این خودروها کوتاه می‌کند؛ بنابراین، خریداران به دنبال راه‌های دیگری برای لذت بردن از ظاهر خودروهای کلاسیک می‌روند که هزینهٔ کمتری داشته باشد و ازاین‌رو، بازسازی یا رستوماد خودروها روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شود. یکی از نمونه‌های این کار، خودرویی است که در تصاویر مشاهده می‌کنید.

این شلبی GT500 مدل 1969 که برای فروش گذاشته شده است در اصل یک موستانگ GT مدل 2008 بوده که توسط شرکتی بنام رتروبیلت به این شکل درآمده است. این شرکت قصد ارائهٔ ظاهری کلاسیک در کنار قابلیت اطمینان بالا با هزینه‌ای معقول داشته است. بدین منظور، رتروبیلت تمام پانل‌های بدنهٔ اصلی موستانگ 2008 را جدا و آن‌ها را با قطعات سفارشی جایگزین کرده است تا خودرویی که می‌بینید متولد شود. البته تغییرات این موستانگ فقط ظاهری نیستند و شاسی خودرو نیز ارتقاء پیدا کرده است.

زیر کاپوت خودرو همان پیشرانهٔ 4.6 لیتری V8 تک میل بادامک نسل قبلی موستانگ GT قرار دارد که در حالت استاندارد 300 اسب بخار قدرت و 435 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در این رستوماد اما این پیشرانه به لطف تجهیز به میل بادامک‌های ثامپر، سیستم ورود هوای خنک و سیستم اگزوز H شکل با منبع‌های دوگانهٔ راش، احتمالاً قدرت بیشتری تولید می‌کند. نیروی موتور هم از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی ترمک TR3650 به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

تکنولوژی خودرو طی 40 سال اختلاف سنی که بین موستانگ GT مدل 2008 و شلبی GT500 مدل 1969 وجود دارد پیشرفت چشمگیری داشته است. شلبی سال 1969 به نیروگاه عظیم 7 لیتری V8 کبرا جت مجهز بود که 355 اسب بخار قدرت و 595 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. به خاطر تعلیق نرم و کم‌توجهی به هندلینگ، آن GT500 قدیمی بیشتر برای مسیر مستقیم مناسب بود و روی خوشی به پیچ‌ها نشان نمی‌داد.

این در تضاد کامل با GT500 مدرن کنونی است که در پیست‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با استفادهٔ مناسب از قدرت خود می‌تواند با بسیاری از خودروهای اسپرت اروپایی به رقابت بپردازد. این GT500 رستوماد شده  با قیمت 64,900 دلار برای فروش گذاشته شده که به میزان قابل‌توجهی از GT500 مدل 1969 واقعی ارزان‌تر است زیرا قیمت آن شلبی به 150 هزار دلار نزدیک شده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.