شورلتفورد

کامارو، موستانگ و بلیزر هزار اسب بخار؛ شاهکارهای جدید رینگ برادرز در سما ۲۰۲۲

رینگ‌برادرز یکی از بهترین شرکت‌های بازسازی و تیونینگ خودروهای کلاسیک امریکایی در دنیا است. این مجموعه، با حفظ اصالت ماسل‌کارها، کیت بدنه‌ی اختصاصی و تجهیزات فنی مدرن ارائه می‌کند.

دو برادر به‌نام‌های جیم و مایک رینگ (Jim and Mike Ring) فعالیت خود را با تامین قطعه برای خودروهای کلاسیک شروع کردند. نصب پیشرانه‌های قدرتمند روی ماسل‌کارهای مشهور رینگ‌برادرز را به شهرت رساند. سال ۲۰۲۱ در سما، AMC جولین ۱۷۲ از رینگ برادرز با قدرت ۱۱۰۰ اسب بخار و کیت بدنه‌ی طلایی رنگ، عنوان بهترین خودروی نمایشگاه را کسب کرد.

امسال برای بزرگ‌ترین همایش افترمارکت دنیا، چهار خودرو توسط رینگ برادرز آماده شده است. طبق سنت این شرکت، مدل‌های کلاسیک امریکایی، روند بازتولید و بازسازی کامل را طی کرده‌اند تا ظاهر چشم‌نواز و قدرت فنی عالی داشته باشند.

شورلت سوپرتراک انیو ۱۹۴۸

وانت پیکاپ‌های شورولت و جنرال موتورز که بین سال‌های ۱۹۴۷ تا ۱۹۵۵ ساخته شدند، نام تجاری “طراحی پیشرفته” یا Advance-Design داشتند. این خودروها، وانت سبک‌وزن دو سرنشینه محسوب می‌شدند و برای حمل بار کمتر از یک تن مناسب بودند. شورولت ادونس دیزاین، همچنین با مدل مسقف و نمایی شبیه ون نیز تولید شد.

وانت شورولت

رینگ برادرز با حذف گلگیرها، چراغ‌های اصلی و بخش عقب وانت، طرح بدنه‌ی وانت کلاسیک شورلت را دگرگون کرده است تا ضمن افزایش حس اسپرت خودرو، فضای لازم برای چرخ‌های عظیم با تایرهای پهن فراهم شود. حدود ۱۰ هزار نفر ساعت برای بازتولید این خودرو صرف شده است.

تیم مهندسی Ahlman Engineering تقویت پیشرانه‌ را انجام داده است تا خودروی کلاسیک، قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار قابل کنترل و استفاده شود. سیستم تعلیق مستقل، ترمزهای برمبو و قابلیت تنظیم ارتفاع به سوپرتراک انیو اضافه شده است.

وانت رینگ برادرز

زیر کاپوت، موتور ۸/۴ لیتر مسابقه‌ای از برند گودوین (Goodwin) وجود دارد. ساختار گیربکس و دیفرانسیل، مشابه کوروت ۴L80 است. اگزوزها نیز، دست‌ساز تیتانیوم هستند. بسیاری از تجهیزات فنی مثل رادیاتور و جک پنوماتیک در قسمت بار نصب شده‌اند.

موستانگ مک وان پاتریارک ۱۹۶۹

نسل اول موستانگ با ابعاد کوچک‌تر نسبت به دیگر ماسل‌کارهای امریکایی دهه‌ی ۶۰ ساخته شد. موفقیت تجاری این محصول، مدیران فورد را تشویق به ساخت نسخه‌ی بزرگ‌تر از موستانگ کرد تا سرانجام، اولین مک‌وان در سال ۱۹۶۹ ساخته شود.

فورد موستانگ رینگ برادرز

پاتریارک رینگ برادرز، ۵ سانتی‌متر بدنه‌ی پهن‌تر نسبت به نمونه اصلی دارد. بخش‌هایی از نمای بیرونی و کابین، شامل پوشش اگزوز، فرمان، پنل پشت در و لبه سپرها فیبرکربن هستند. مهندسان رینگ‌برادرز، داشبورد و ادوات داخلی موستانگ را بازطراحی کرده‌اند تا باردیگر، ترکیبی استثنائی از سنت و مدرنیته خلق شود.

فورد موستانگ رینگ برادرز

پیشرانه‌ی پاتریارک، موتور فورد پرفرمنس آلومیناتور ۵/۲ لیتر با قدرت ۵۸۰ اسب بخار و گشتاور ۶۰۵ نیوتن‌متر است. گیربکس ۶ سرعته‌ی دتس T-56 و دیفرانسیل عقب ویژه برای این خودرو استفاده شده است. فنرهای اصلی از برند Penske Racing، ترمزها ۶ پیستون مسابقه‌ای و چرخ‌ها ساخت HRE سوئیس هستند.

شورلت کامارو استرود ۱۹۶۹

نسل اول کامارو برای رقابت با موستانگ طراحی شد و به همین دلیل، ابعاد کوچک داشت. در عوض، نسخه‌ی بازتولید شده از رینگ برادرز، کیت بدنه‌ی پهن‌پیکر با ابهت برای کامارو ۱۹۶۹ فراهم کرده است. این مدل، استرود نام دارد.

کامارو رینگ برادزر

تقریبا تمام بدنه، بازتولید شده و اشتراکی با نسخه‌ی اصلی ندارد. عرض خودرو، بیش از ۱۲ سانتی‌متر بیشتر شده و فاصله‌ی محورها نیز ۱۲ سانتی‌متر افزایش یافته است. سپرهای طرفین، سقف و اسپویلر عقب نیز کاملا متفاوت از کامارو ۶۹ هستند. استرود فاقد صندلی عقب و دارای ستون‌های محافظ اتاق (roll cage) است.

کابین رینگ برادرز کامارو

پیشرانه‌ی سوپرشارژ شورولت LS3 برای استرود، ۱۰۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این خودرو نیز مشابه پاتریارک، ترمزهای ۶ بیستون از برند بیر (Baer) و چرخ‌های HRE دارد.

شورلت K5 بلیزر بولی ۱۹۷۲

شاسی‌بلندهای کلاسیک دودر مثل برانکو و بلیزر، محبوبیت زیادی در امریکا دارند. مدل‌های قدیمی، البته چندان پرشتاب نیستند و به زحمت وزن بالای خود را هنگام نیاز به سرعت‌گیری سریع، حمل می‌کنند. این مشکل، با استفاده از پکیج آپشن‌های رینگ‌برادرز و نصب پیشرانه‌های مدرن، رفع می‌شود.

بلیزر رینگ برادزر

بلیزر K5 بین سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۹۴ تولید شد و فاقد بدنه‌ی ۴ در بود. نسل اول (۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲) با وزن خالص ۱۸۰۰ کیلوگرم، پیشرانه‌های مختلف ۴/۱ تا ۵/۷ لیتر با قدرت ۱۱۰ تا ۱۷۰ اسب بخار ارائه کرد. نسخه‌ی بازتولیدشده توسط رینگ برادرز، بولی (قُلدر  :Bully) نام دارد و مجهز به موتور ۶/۸ لیتر شورولت همراه با سوپرشارژر ۲/۹ لیتری است.

بولی ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد. سیستم دو دیفرانسیل دانا (Dana) فنرهای فوکس (Fox) ترمزهای ۶ پیستون برای تمام چرخ‌ها و رینگ‌های HRE، دیگر تفاوت‌های این خودرو با بلیزر کلاسیک هستند.

رینگ برادزر شورلت بلیزر

تولیدات رینگ‌برادرز، فراتر از پیشرانه‌های قدرتمند، بازسازی کابین و جای‌گزینی قطعات فنی با تجهیزات مدرن، طراحی بدنه‌ی اختصاصی و بسیار متفاوت ارائه می‌دهند. اکثر خودروهای این برند امریکایی، تک‌نمونه هستند و به دلیل شرایط خاص ظاهری و فنی، قیمت بالایی دارند. سال ۲۰۲۰، بلیزر K5 سیاه‌رنگ رینگ برادرز به قیمت ۷۵۰ هزار دلار در حراجی سما فروخته شد.

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. TML BN

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (934 ديدگاه)

    یا علی چرا اینا انقد جذابن رینگ برادرز من خودم خیلی قبولش دارم تیون های نه چندان شلوغ در عین حال شیک بلیزر چقد شبیه برانکو شده

    موافقم ۵۷
    مخالفم ۱
  2. بهنام

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (401 ديدگاه)

    عجب چیزایی !! موستانگ و کامارو چقدر خوب شدن !!

    موافقم ۳۸
    مخالفم ۱
  3. blackwing

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (133 ديدگاه)

    وااااای پسر عجب چیزی شده
    به عنوان یه کامارو سوار باید بگم حاجی برگاااااام 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤌🏼🤌🏼

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۳
    1. Payfast

      ۱۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (723 ديدگاه)

      ELX کاماروی ایران!

      موافقم ۴
      مخالفم ۱۹
  4. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1367 ديدگاه)

    عاشق کار های این گروه هستم
    عاشق اون کامارو ۶۹ شدم خلاصه هر چیزی که یه ماشین باز بخواد رو داره با وجود این ماشین های باز سازی شده هیچ چی چشم من نمیگیره حداقل
    هندلینگ مثال زدنی کنار تجربه سواری خامی که به راننده میدن راننده رو از هر ماشینی سیر میکنن

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۱
  5. Taha Malek

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (709 ديدگاه)

    کارشون خیلی تمیزه فوق العادس

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۰
  6. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (455 ديدگاه)

    خدایا اینا چقدر جذابن

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  7. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2157 ديدگاه)

    امثال هم بهترین مال خودشونه.رای من وانت شوی بی نظیر نواخته.اینا باید خودشون ماشین بسازن چقدر با عظمت

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  8. امیرحسین

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (222 ديدگاه)

    خدای من واقعا محشرن

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  9. hamidreza

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (125 ديدگاه)

    شورولت سوپرتراک انیو ۱۹۴۸… با این یکی خیلی حال کردم !
    ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت
    سیستم تعلیق مستق
    ترمز های برمبو
    قابلیت تنظیم ارتفاع
    و…😬

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  10. R@min

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (353 ديدگاه)

    ای جانم به اون کامارو و ماستنگ چه کردن با اینا. کایوت تنفس طبیعی با رد لاین ۸ هزار یا LS3 ؟؟ دو تا موتور افسانه ای !!!

    فکر کن با یکی از اینا بری یه کلاب خفن تو لس آنجلس و اینا گوشه خیابون پارک باشه.

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  11. پدرام

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (760 ديدگاه)

    رینگ کلاسیک رو این نسل موستانگ بیشتر میاد تا این افترمارکتی با این طرحش

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  12. Royal Driver UK 70

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (672 ديدگاه)

    معرکه شدن!

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  13. امیرحسین

    ۱۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (222 ديدگاه)

    میدونی تو کامارو ۶۹ باید چی گوش بدی اهنگ قصه امیر قمیشی چه بی کلامش چ با کلامش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. امیرحسین

    ۱۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (222 ديدگاه)

    ساخت اهنگ برای برندای امریکایی با سیاوش قمیشی مخصوصا برای شورولت

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  15. Poria

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (44 ديدگاه)

    کامارو استرود چه مدرن جلوه میکنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. MK

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    نمیشه دربارشون چیزی گفت عالی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا