کامارو، موستانگ و بلیزر هزار اسب بخار؛ شاهکارهای جدید رینگ برادرز در سما 2022
رینگبرادرز یکی از بهترین شرکتهای بازسازی و تیونینگ خودروهای کلاسیک امریکایی در دنیا است. این مجموعه، با حفظ اصالت ماسلکارها، کیت بدنهی اختصاصی و تجهیزات فنی مدرن ارائه میکند.
دو برادر بهنامهای جیم و مایک رینگ (Jim and Mike Ring) فعالیت خود را با تامین قطعه برای خودروهای کلاسیک شروع کردند. نصب پیشرانههای قدرتمند روی ماسلکارهای مشهور رینگبرادرز را به شهرت رساند. سال 2021 در سما، AMC جولین 172 از رینگ برادرز با قدرت 1100 اسب بخار و کیت بدنهی طلایی رنگ، عنوان بهترین خودروی نمایشگاه را کسب کرد.
امسال برای بزرگترین همایش افترمارکت دنیا، چهار خودرو توسط رینگ برادرز آماده شده است. طبق سنت این شرکت، مدلهای کلاسیک امریکایی، روند بازتولید و بازسازی کامل را طی کردهاند تا ظاهر چشمنواز و قدرت فنی عالی داشته باشند.
شورلت سوپرتراک انیو 1948
وانت پیکاپهای شورولت و جنرال موتورز که بین سالهای 1947 تا 1955 ساخته شدند، نام تجاری "طراحی پیشرفته" یا Advance-Design داشتند. این خودروها، وانت سبکوزن دو سرنشینه محسوب میشدند و برای حمل بار کمتر از یک تن مناسب بودند. شورولت ادونس دیزاین، همچنین با مدل مسقف و نمایی شبیه ون نیز تولید شد.
رینگ برادرز با حذف گلگیرها، چراغهای اصلی و بخش عقب وانت، طرح بدنهی وانت کلاسیک شورلت را دگرگون کرده است تا ضمن افزایش حس اسپرت خودرو، فضای لازم برای چرخهای عظیم با تایرهای پهن فراهم شود. حدود 10 هزار نفر ساعت برای بازتولید این خودرو صرف شده است.
تیم مهندسی Ahlman Engineering تقویت پیشرانه را انجام داده است تا خودروی کلاسیک، قدرت 1000 اسب بخار قابل کنترل و استفاده شود. سیستم تعلیق مستقل، ترمزهای برمبو و قابلیت تنظیم ارتفاع به سوپرتراک انیو اضافه شده است.
زیر کاپوت، موتور 8/4 لیتر مسابقهای از برند گودوین (Goodwin) وجود دارد. ساختار گیربکس و دیفرانسیل، مشابه کوروت 4L80 است. اگزوزها نیز، دستساز تیتانیوم هستند. بسیاری از تجهیزات فنی مثل رادیاتور و جک پنوماتیک در قسمت بار نصب شدهاند.
موستانگ مک وان پاتریارک 1969
نسل اول موستانگ با ابعاد کوچکتر نسبت به دیگر ماسلکارهای امریکایی دههی 60 ساخته شد. موفقیت تجاری این محصول، مدیران فورد را تشویق به ساخت نسخهی بزرگتر از موستانگ کرد تا سرانجام، اولین مکوان در سال 1969 ساخته شود.
پاتریارک رینگ برادرز، 5 سانتیمتر بدنهی پهنتر نسبت به نمونه اصلی دارد. بخشهایی از نمای بیرونی و کابین، شامل پوشش اگزوز، فرمان، پنل پشت در و لبه سپرها فیبرکربن هستند. مهندسان رینگبرادرز، داشبورد و ادوات داخلی موستانگ را بازطراحی کردهاند تا باردیگر، ترکیبی استثنائی از سنت و مدرنیته خلق شود.
پیشرانهی پاتریارک، موتور فورد پرفرمنس آلومیناتور 5/2 لیتر با قدرت 580 اسب بخار و گشتاور 605 نیوتنمتر است. گیربکس 6 سرعتهی دتس T-56 و دیفرانسیل عقب ویژه برای این خودرو استفاده شده است. فنرهای اصلی از برند Penske Racing، ترمزها 6 پیستون مسابقهای و چرخها ساخت HRE سوئیس هستند.
شورلت کامارو استرود 1969
نسل اول کامارو برای رقابت با موستانگ طراحی شد و به همین دلیل، ابعاد کوچک داشت. در عوض، نسخهی بازتولید شده از رینگ برادرز، کیت بدنهی پهنپیکر با ابهت برای کامارو 1969 فراهم کرده است. این مدل، استرود نام دارد.
تقریبا تمام بدنه، بازتولید شده و اشتراکی با نسخهی اصلی ندارد. عرض خودرو، بیش از 12 سانتیمتر بیشتر شده و فاصلهی محورها نیز 12 سانتیمتر افزایش یافته است. سپرهای طرفین، سقف و اسپویلر عقب نیز کاملا متفاوت از کامارو 69 هستند. استرود فاقد صندلی عقب و دارای ستونهای محافظ اتاق (roll cage) است.
پیشرانهی سوپرشارژ شورولت LS3 برای استرود، 1010 اسب بخار قدرت تولید میکند. این خودرو نیز مشابه پاتریارک، ترمزهای 6 بیستون از برند بیر (Baer) و چرخهای HRE دارد.
شورلت K5 بلیزر بولی 1972
شاسیبلندهای کلاسیک دودر مثل برانکو و بلیزر، محبوبیت زیادی در امریکا دارند. مدلهای قدیمی، البته چندان پرشتاب نیستند و به زحمت وزن بالای خود را هنگام نیاز به سرعتگیری سریع، حمل میکنند. این مشکل، با استفاده از پکیج آپشنهای رینگبرادرز و نصب پیشرانههای مدرن، رفع میشود.
بلیزر K5 بین سالهای 1969 تا 1994 تولید شد و فاقد بدنهی 4 در بود. نسل اول (1969 تا 1972) با وزن خالص 1800 کیلوگرم، پیشرانههای مختلف 4/1 تا 5/7 لیتر با قدرت 110 تا 170 اسب بخار ارائه کرد. نسخهی بازتولیدشده توسط رینگ برادرز، بولی (قُلدر :Bully) نام دارد و مجهز به موتور 6/8 لیتر شورولت همراه با سوپرشارژر 2/9 لیتری است.
بولی 1200 اسب بخار قدرت دارد. سیستم دو دیفرانسیل دانا (Dana) فنرهای فوکس (Fox) ترمزهای 6 پیستون برای تمام چرخها و رینگهای HRE، دیگر تفاوتهای این خودرو با بلیزر کلاسیک هستند.
تولیدات رینگبرادرز، فراتر از پیشرانههای قدرتمند، بازسازی کابین و جایگزینی قطعات فنی با تجهیزات مدرن، طراحی بدنهی اختصاصی و بسیار متفاوت ارائه میدهند. اکثر خودروهای این برند امریکایی، تکنمونه هستند و به دلیل شرایط خاص ظاهری و فنی، قیمت بالایی دارند. سال 2020، بلیزر K5 سیاهرنگ رینگ برادرز به قیمت 750 هزار دلار در حراجی سما فروخته شد.