شلبی کبرا با موتور 7 لیتری و بدنه فیبرکربنی جدید

شنبه 14 اسفند 1400 - 11:30
مطالعه 3 دقیقه
carbon-fiber-shelby-cobra-race-car (3)-1024
شلبی کبرا به‌خودی‌خود خودرویی سنگینی به شمار نمی‌رفت؛ چراکه قاب بدنه آن از جنس آلومینیوم ساخته شده بود. اگر وزن موتور 7 لیتری سری مارک 3 را نیز...
تبلیغات

شلبی کبرا به‌خودی‌خود خودرویی سنگینی به شمار نمی‌رفت؛ چراکه قاب بدنه آن از جنس آلومینیوم ساخته شده بود. اگر وزن موتور 7 لیتری سری مارک 3 را نیز درنظر بگیرید، وزن آن 1080 کیلوگرم می‌شود. از زمان ارائه کیت‌های بدنه فایبرگلس برای این خودرو، بسته به مدل آن، وزن بدنه هم به چیزی حدود 990 کیلوگرم کاهش یافت.

حال شرکتی به نام «Classic Recreations» یک شلبی کبرا با بدنه تمام کربنی ساخته است. این کمپانی مجوز لازم را از شلبی گرفته تا مدل‌های کبرا را با شماره رسمی CSX بسازد. وزن نهایی این نسخه‌های جدید از کبرا مشخص نیست اما سازنده  اعلام کرده که بدنه خام فیبرکرنی تنها 40 کیلوگرم وزن دارند! همان‌گونه که از تصاویر هم مشخص است، درهای جانبی و در کاپوت هم شامل این بدنه می‌شود. اگر کمی عمیق‌تر نگاه کنید، به شاهکار بودن این بدنه پی خواهید برد.

سازنده نام رسمی این دستگاه را «Diamond Edition Carbon Fiber Shelby Cobra Race Car» گذاشته است. با وجود اینکه کلاسیک ریکریشن آن را خودرو مختص پیست نمی‌نامد اما باید گفت که کلمه کلیدی این نام طولانی، واژه «Race» (مسابقه) است. این شرکت از سوی دیگر اعلام نکرده که آیا کبرا بهبودیافته‌اش مجوز عبورومرور در جاده را دارد یا خیر؟! به گفته سازنده، کبرا دایموند ادیشن در کنار سواری راحت‌تر و راندمان بهتر نسبت به نسخه‌های پیشین، رقیبی برای ابرخودروهای امروزی خواهد بود. موسس و معاون ارشد طراحی و مهندسی در کلاسیک ریکریشن می‌گوید:

کارول شلبی اهمیت تفکر خلاقانه، ابداعات نو و جاه‌طلبی را به من آموخت. یکی از رویاهای کارول، قرار دادن بزرگ‌ترین موتور در سبک‌ترین و چابک‌ترین خودرو قرار دهد. حال این افتخار ماست تا این رویا را محقق کنیم.

کبرا فیبرکربنی از یک شاسی کاملا جدید به همراه مهندسی جدید استفاده خواهد کرد و درنتیجه تغییرات، خبری از تیوب قاب نیست. زیر کاپوت شاهد حضور نسل سوم موتور فورد کایوت V8 در کنار یک سوپرشارژر اضافه هستیم که 800 اسب بخار قدرت دارد. جعبه‌دنده 6 سرعتی دستی «Termec T56» نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های عقب را دارد. ترمزهای شش پیستونی «ویلوود» هم وظیفه توقف هر چهارچرخ را برعهده دارند. با توجه به این امکانات، ظاهرا این قرار است خودرویی بسیار جدی باشد.

با توجه به هزینه‌ای که روی بهبود کبرا صرف می‌شود، مسلما قیمت آن هم بالا خواهد بود. سازنده تنها 10 عدد از این دستگاه را تولید خواهد کرد که هرکدام 1.2 میلیون دلار قیمت خواهند داشت.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.