درگ خودروهای اسپرت زیر 35 هزار دلار، از موستانگ تا گلف GTI و النترا N

چهارشنبه 28 آذر 1403 - 11:30
مطالعه 3 دقیقه
photo_2024-12-12_16-35-37
در این مسابقه، هفت خودروی اسپرت ارزان‌قیمت شامل موستانگ اکوبوست، سوبارو WRX، هیوندای النترا N، گلف GTI، مینی کوپر S، مزدا 3 توربو و تویوتا GR86 به...
تبلیغات

در این مسابقه، هفت خودروی اسپرت ارزان‌قیمت شامل موستانگ اکوبوست، سوبارو WRX، هیوندای النترا N، گلف GTI، مینی کوپر S، مزدا 3 توربو و تویوتا GR86 به مصاف هم می‌روند.

مسابقات درگ همیشه هیجان‌انگیز هستند ولی وقتی بدانید با کمتر از 35 هزار دلار هم می‌توان این هیجان را از نزدیک تجربه کرد، همه‌چیز جذاب‌تر می‌شود. در این مسابقه، هفت نمونه از ارزان‌ترین خودروهای اسپرت بازار در برابر هم قرار گرفته‌اند که همگی زیر کاپوت خود پیشرانه‌های چهار سیلندر دارند ولی غیرازاین اشتراک، تفاوت‌های زیادی بین خودروهای حاضر در این درگ جذاب دیده می‌شود. این خودروها فورد موستانگ اکوبوست، سوبارو WRX، هیوندای النترا N، فولکس‌واگن گلف GTI، مینی کوپر S، مزدا 3 توربو و تویوتا GR86 هستند.

در ابتدا، خودروهای محرک جلوی گروه باهم مسابقه می‌دهند که گلف GTI، النترا N و کوپر S هستند. از بین این سه، النترا با 280 اسب بخار قدرت از همه قوی‌تر و مینی با 204 اسب بخار از همه ضعیف‌تر است؛ بنابراین، طبیعی است که سدان کره‌ای‌ها از همان ابتدا جلو می‌افتد و ظرف 4.9 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. هیوندای این برتری را تا پایان حفظ می‌کند و پیروز می‌شود. از سوی دیگر اما مینی با وجود قدرت کمتر، به لطف گیربکس دوکلاچه، گلفی که از گیربکس دستی استفاده می‌کند را پشت سر می‌گذارد و دوم می‌شود.

سپس خودروهای محرک عقب و چهارچرخ محرک برای مسابقه به‌صف می‌شوند. کوپه‌های اسپرت این جمع یعنی موستانگ و GR86 نسبت قدرت به وزن تقریباً یکسانی دارند درحالی‌که WRX و مزدا 3 توربو از مزیت کشش بیشتر سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برند. با آغاز مسابقه، فورد و سوبارو شروع همسانی دارند که یکی از دلایل آن گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک فورد در برابر گیربکس دستی سوبارو است. در ادامه اما موستانگ به لطف بهره‌مندی از قدرت و گشتاور بسیار بیشتر، جلو می‌افتد. تویوتا پس از WRX، سوم می‌شود و مزدا هم نمی‌تواند جایگاهی بهتر از آخر کسب کند. در این درگ، سوبارو تایم 13.8 ثانیه، تویوتا 14.1 ثانیه و مزدا 14.3 ثانیه را ثبت می‌کنند.

در آخر، برندگان دو مسابقهٔ قبلی یعنی هیوندای و فورد به مصاف هم می‌روند تا نهایتاً سریع‌ترین عضو این جمع مشخص شود. این مسابقه با پیروزی موستانگ و ثبت زمان 13.2 ثانیه به پایان می‌رسد ولی النترا هم تنها 0.3 ثانیه با کوپهٔ آمریکایی فاصله دارد. همان‌طور که در انتها جیسون کامیسا اشاره می‌کند، همهٔ این خودروها سریع و جذاب هستند که این یعنی هرچند موستانگ از همه سریع‌تر است ولی همگی برنده خواهند بود زیرا با قیمت زیر 35 هزار دلار، هیجان بالایی را برای راننده به ارمغان می‌آورند. از بین این هفت خودروی اسپرت ارزان‌قیمت، انتخاب شما کدام است؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.