فورد برانکوی کلاسیک با ظاهر سوپر دیوتی و پیشرانهٔ موستانگ!
فورد برانکوی جدید بازگشت فوقالعادهای داشته و تقریباً از همه لحاظ عالی عمل کرده است. به همین دلیل، تقاضای زیادی برای این خودرو پدید آمده و مشکل کمبود چیپ هم موجب تأخیر در تحویل برانکو به خریداران شده است. حال اما برای کسانی که نمیخواهند برای خرید برانکوی جدید ماهها منتظر بمانند و یا به هر دلیلی به نسل جدید این خودرو علاقهای ندارند و برانکوهای کلاسیک را ترجیح میدهند، انتخاب جذابی وجود دارد.
این خودرو یک برانکو مدل 1978 است که بهطور کامل با قطعات مدرن نوسازی شده و در ژانویه به حراج گذاشته خواهد شد. در این ماشین منحصربهفرد، برانکوی کلاسیک با فورد F250 سوپر دیوتی ترکیب شده تا در خیابانها سرها را به سمت خود برگرداند. متأسفانه فعلاً جزئیات کمی در مورد این خودروی خاص در دست است ولی میدانیم که جلوپنجره، سپرها، رینگها و چراغهای آن از یک F250 مدرن گرفته شدهاند. البته گلگیرها و کاپوت متعلق به خود برانکو هستند و برای تطبیق این قطعات به شکلی مناسب در یک طرح منسجم، اقدامات زیادی بهصورت دستساز روی خودرو انجام گرفته است.
علاوه بر ظاهر این برانکوی قدیمی که با استفاده از قطعات سوپر دیوتی نونوار شده است، کابین آنهم بهطور کامل از F250 گرفته شده است. این یعنی در اینجا شاهد داشبورد، رو دریها و صندلیهای چرمی مدرن هستیم که این صندلیها متعلق به نسخهٔ کینگ رانچ بوده و در جلو به تنظیم برقی مجهز هستند.
تغییرات و بهروزرسانیهای این برانکوی کلاسیک اما حتی در اینجا هم پایان نمییابد زیرا در سینهٔ آن نیز پیشرانهٔ مدرن 5 لیتری V8 کایوت متعلق به موستانگ GT قرار گرفته است. این قلب مدرن که بهصورت موتور جعبهای از فورد خریداری شده است، 460 اسب بخار قدرت و 570 نیوتن متر گشتاور تولید میکند که به میزان قابلتوجهی از خروجی موتور اکوبوست قویترین نسخهٔ کنونی برانکوی جدید بیشتر است.
این پیشرانهٔ V8 به یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده و یک گیربکس کمکی هم آنرا همراهی میکند که از F150 رپتور گرفته شده است. قفل دیفرانسیل جلو و عقب، ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ و سیستم تعلیق سفارشی هم از دیگر ویژگیهای این برانکوی مدرن شده هستند. برای این ماشین فعلاً نه قیمتی اعلام شده و نه هیچ تخمینی زده شده است اما ساخت آن دو سال طول کشیده که این یعنی ارزش بالایی خواهد داشت.