تویوتاجنرال موتورزفورد

درگ جالب چهار پیکاپ با سه پیشرانه مختلف! هیبریدی، دیزلی و بنزینی

نسل کاملاً جدید تویوتا تاندرا با پیشرانهٔ V6 توئین توربوی هیبریدی به بازار آمده است؛ اما این پیکاپ ژاپنی در برابر رقبای بسیار سرسخت دیترویتی چگونه عمل خواهد کرد؟ با توجه به طیف گستردهٔ پیشرانه‌ها و تیپ‌های پیکاپ‌های بزرگ شورلت، فورد و جی‌ام‌سی مطمئناً پاسخ این سؤال می‌تواند متفاوت باشد. حال در ویدئوی جدیدی از Fast Lane Truck، نسخه‌های مختلفی از این رقبا با پیشرانه‌های متفاوت در برابر تاندرا قرار گرفته‌اند.

پیکاپ تویوتا از همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 هیبریدی مذکور استفاده می‌کند که ۴۳۷ اسب بخار قدرت و ۷۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این اما تنها پیکاپ هیبریدی جمع نیست زیرا فورد F150 هم با نسخهٔ هیبریدی خود در تیپ کینگ رانچ به این مهمانی آمده است. قوای محرکهٔ این پیکاپ آمریکایی هم مثل تاندرا از نوع ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو است و ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. جی‌ام‌سی سی‌یرا AT4X تنها پیکاپ این رقابت است که از پیشرانهٔ V8 استفاده می‌کند. این یک ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی است ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۴ نیوتن متر گشتاور دارد؛ و درنهایت به شورلت سیلورادو تریل باس می‌رسیم که زیر کاپوت آن یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل قرار گرفته است. هرچند این موتور تنها ۲۷۷ اسب بخار قدرت دارد اما گشتاور ۶۲۴ نیوتن متری آن با سی‌یرا برابر است.

خب حالا که با شرکت‌کنندگان آشنا شدیم بدون فوت وقت سراغ مسابقات می‌رویم. در اولین درگ، تاندرا در برابر سیلورادو قرار می‌گیرد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، پیکاپ دیزلی آمریکایی به خاطر قدرت بسیار کمتر، هیچ شانسی در برابر رقیب ژاپنی ندارد. بااین‌حال، عجیب اینکه هرچند سی‌یرا به میزان قابل‌توجهی قدرت بیشتری نسبت به پسرعموی خود دارد اما شرایط آن در درگ با تویوتا خیلی بهتر نیست. البته باید توجه داشت که این درگ در ارتفاع حدود ۱.۵ کیلومتر بالاتر از سطح دریا برگزار می‌شود و در این ارتفاع که هوا رقیق‌تر است، پیشرانه‌های تنفس طبیعی بخشی از توان خود را از دست می‌دهند اما سه رقیب دیگر که همگی موتورهای توربو دارند چنین مشکلی نخواهند داشت.

رقابت اصلی در این ویدئو اما بین دو پیکاپ هیبریدی است. روی کاغذ تاندرا کمی از F150 قوی‌تر است و باید مسابقهٔ نزدیکی را شاهد باشیم ولی به نظر می‌رسد فورد جادویی را در آستین خود پنهان کرده است زیرا F150 هیبریدی با وجود قدرت کمتر، تویوتا را به‌راحتی پشت سر می‌گذارد. بین این پیکاپ‌های هیبریدی دو درگ برگزار می‌شود که در یکی تویوتا در حالت ۲WD و در دیگری در ۴WD قرار دارد اما این تفاوتی ایجاد نمی‌کند و درحالی‌که F150 ظرف حدود ۱۴.۵ ثانیه ۴۰۰ متر را طی می‌کند، رقیب ژاپنی برای انجام این کار به نزدیک ۱۶ ثانیه زمان نیاز دارد.

اما مسابقات در اینجا به پایان نمی‌رسد زیرا برای دیدن یک رقابت خانوادگی، در پایان سی‌یرا و سیلورادو در برابر هم صف‌آرایی می‌کنند. این رقابت اما نزدیک‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. مطمئناً ارتفاع زیاد از سطح دریا کمی از توان موتور V8 جی‌ام‌سی را می‌گیرد اما آیا این برای پیروزی سیلورادو ۲۷۷ اسب بخاری کافی است؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    فورد F150

    موافقم 10
    مخالفم 0
  2. Humer

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    امروز یه اف ۱۵۰ یا ۲۵۰ مشکی دیدم
    واقعا نگاه استیل گنگو……………………………..

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. TML BN

      ۱۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1058 ديدگاه)

      داخل پنجره آزاد؟؟؟یا شایدم مدل های بسیار پایین
      حالا من نمیدونم من چند وقته دارم جیپ چروکی های مدل بالا پلاک ملی میبینم ۲ بار دیدم تا الان

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. TML BN

      ۱۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1058 ديدگاه)

      داخل منطقه آزاد؟؟؟یا شایدم مدل های بسیار پایین
      حالا من نمیدونم من چند وقته دارم جیپ چروکی های مدل بالا پلاک ملی میبینم ۲ بار دیدم تا الان

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. AMD

        ۱۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (249 ديدگاه)

        چه جالب منم یه آئودی a6، آلفارمئو c4، و چند مورد دیگه ماشینهای جدید دیدم.

        موافقم 8
        مخالفم 1
        1. TML BN

          ۱۱ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1058 ديدگاه)

          نه آئودی و آلفا فرق دارن اومدن بله ولی گرند چروکی جدید آخه جیپ آمریکایی هست و داستانش با آلفا و آئودی فرق داره

          موافقم 4
          مخالفم 0
      2. Humer

        ۱۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (299 ديدگاه)

        نه توی اصفهان

        موافقم 4
        مخالفم 0
      3. viper2

        ۱۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        نه مدلای بالا هم الان دیگه زیاد شده . تقریبا من هفته ای یک بار دوج جدید ۲۰۱۹ اینا میبینم . خیلی ماشین گذر زیاد شده تو شیراز . لکسوس lx570 و لندکروز که پاتو میذاری بیرون عادی هست دیدنش . اونم مدل ۲۰۲۱ که همسایه ما هم یکیش رو داره. نمیدونم واردات ازاد شده که اینجوری میان یا همیشه همین بود . اما اینایی که میگم از مناطق ازاد نیستنا . کلللا از دبی هست . بعضیاشونم پلاک دبی هم روشون هست

        موافقم 4
        مخالفم 0
    3. Audi

      ۱۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      من هم چند روز پیش یک جی ام سی 2022 دیدم مدلش رو نفهمیدم ولی خیلی زیبا بود

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. meysam

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    تلاش تویوتا در نسل جدید تاندرا خوب بوده ولی رقبای آمریکایی خیلی گردن کلفتن.
    ولی در آینده نزدیک با شدت گرفتن قوانین آلایندگی و حذف کامل پیشرانه های ۸ سیلندر، سطحشون خیلی به هم نزدیک میشن

    موافقم 12
    مخالفم 6
  4. meysam

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    خیلی خوبه که بصورت متنی توضیح دادین که چی شده
    واقعا برای من مقدور نیست ۲۰ دقیقه فیلم ببینم که چی شده
    دم شما گرم آقای دهقان

    موافقم 8
    مخالفم 1
  5. JDM lover

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    F150 کامل ترین پکیج هست ، خیلی عالیه

    موافقم 6
    مخالفم 0
  6. Peyman.JDM

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (60 ديدگاه)

    تویوتا در نسل جدید تاندرا واقعا عالی عمل کرد
    چه از لحاظ ظاهر چه از لحاظ موتوری
    ولی در مقابل پیکاپ های آمریکایی واقعا قدرن
    بین اینا واقعا تفاوت آنچنانی نبود که بخواد چشمگیر باشه چه بسا که اصلا در پیکاپ ها درگ و سرعت کاربردی نداره و بیشتر بحث سلقیس

    موافقم 5
    مخالفم 0
  7. حبیب الله بختیاری

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    باسلام ، هرچند چنین خودروهایی لوکس تجملی بحساب نمی آیند و وقتی نمی توانیم چنین وانت هایی بخریم ،لطفا در باره آنها چیزی ننویسید ،،، چون معنایش ، پاشیدن نمک به زخم است.
    ملتی که خودروهای عالی سوار می شوند ،مسئولان عالی دارند.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. Iman99

    ۱۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    اینجا دیدیم که فورد اف ۱۵۰ چقدر برتری زیادی داشت و خیلی بهتر بود
    این نتیجه از این جهته که درسته که درگ برای این سگمنت در نظر گرفته نمیشه
    ولی چیزی دیگه رو نشون داد
    نشون داد که فورد چقدر بهتر و بهینه تر توان رو از موتور بیرون میکشه و شتاب بیشتری داره که نشون دهنده بهینه تر بوده و طراحی بهتر و تکنولوژی بالاتر و کارایی بهتره
    برای هیمه که پیکاپ تراک های امریکایی پادشاه این سگمنت هستن

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا