فورد

فورد F-150 هیبرید سریع‌تر از F-150 رپتور!

نام رپتور در بین وانت‌های متنوع فورد با واژه پرفورمنس مترادف است اما جدیدترین نسل این خودرو در تست‌ها خیلی خوب عمل نمی‌کند. مجله ادموندز اخیراً نسخه‌های گوناگون F-150 را در برابر یکدیگر قرار داده تا بداند کدام خودرو سریع‌تر عمل می‌کند و البته نتایج به دست آمده نیز سورپرایز کننده بوده‌اند. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی F-150 رپتور شاید قدرت ۴۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۹۱ نیوتون متری تولید کند اما توانایی رقابت با F-150 ترمور و F-150 هیبریدی در درگ را ندارد. ترمور خروجی ۴۰۰ اسبی و گشتاور ۶۷۸ نیوتون متری دارد درحالی‌که قدرت و گشتاور مدل هیبریدی به ۴۳۰ اسب بخار و ۷۷۳ نیوتون متر می‌رسد.

فورد F-150 رپتور ۲۰۲۱ شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۸ ثانیه‌ای دارد اما این عملکرد دقیقاً مشابه دو برادر دیگر یعنی ترمور و هیبرید است. حتی نسل پیشین رپتور ۲۰۱۹ نیز شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۹ ثانیه‌ای را بر جای می‌گذارد. اما بخش واقعاً سورپرایز کننده این تست‌ها به عملکرد ۴۰۰ متر مربوط می‌شود که طی آن وانت‌های F-150 ترمور و F-150 هیبریدی زمان ۱۴.۱ ثانیه‌ای را ثبت کرده‌اند درحالی‌که رپتور برای طی این مسافت به ۱۴.۳ ثانیه زمان نیاز دارد و این زمان درست مشابه نسل پیشین رپتور است.

حتی در دیگر بخش‌های پرفورمنس همانند هندلینگ و ترمز نیز F-150 رپتور احساس‌برانگیز نشان نمی‌دهد. این خودرو برای رسیدن از سرعت ۹۶ به ۰ کیلومتر در ساعت به ۴۵ متر مسافت نیاز دارد درحالی‌که این میزان در ترمور به ۴۳ متر و در مدل هیبریدی به ۴۲ متر می‌رسد. این دو وانت در تست اسکیدپد نیز شتاب ۰.۷۴ جی را نشان می‌دهند درحالی‌که رپتور به شتاب جانبی ۰.۷۱ جی بسنده می‌کند. به نظر می‌رسد وزن دشمن اصلی پرفورمنس F-150 رپتور است. این خودرو حتی سنگین‌تر از مدل هیبریدی بوده و نسبت قدرت و به وزن آن پایین‌تر از مدل‌های ترمور و هیبریدی نشان می‌دهد.

همین تست‌ها نشان می‌دهند که قدرت و اسب بخار تنها معیار برتری یک خودرو نخواهد بود و شاید فورد باید عجله کند و نسخه ۸ سیلندر سوپرشارژردار رپتور R را زودتر از برنامه‌ریزی‌های قبلی معرفی نماید.

ford-raptor-slower-than-f150-hybrid

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
منبع
edmunds

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. A.M.D

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (37 ديدگاه)

    بازار وانت اونارو : ماشینای خوب آمریکایی ، ژاپنی ،و… و وانتای کلاسیک و عالی و با قیمت خوب و …
    و حالا ما ایران : نیسان و پیکان و رفقا خودشون یه تنه حریف همشونن 😎
    واکنش مدیران داخلی به مقایسه این دو گروه : همونطور که میدانید ، این وانت ها جنبه زینتی دارند و مشتری را گول میزنن ، در واقع ، قیمت و کیفیتشان هم افتضاح است و بدرد کار نمیخورد ولی وانت های ما با قدرت کار میکنن و از همه لحاظ نمرشون تویسته و صد در صد داخلیند (اگه راس میگی چرا اسمش نیسانه ؟!🙂)
    به امید اینکه با حمایت از تولید ملی کمر آمریکای جنایتکار و رژیم اشغالگر و انگلیس خبیث را شکست دهیم . مرگ بر ضد ولایت فقیه
    انفجار _ نور

    موافقم 31
    مخالفم 1
    1. mahdi-es17

      ۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (565 ديدگاه)

      اون ماشین آمریکای موتور فورد t روشه😂

      موافقم 11
      مخالفم 0
    2. دکتر استاپ

      ۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (257 ديدگاه)

      داش تازه کجاشو دیدی
      پادرا دوکابین دارن میزنن دیگه وقتشه موتور نیسان آبی بیاد بالا سر رپتو

      موافقم 11
      مخالفم 1
  2. TML BN

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    هیبرید اسمش روشه دیگه
    100%شتاب بیشتر داره

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. mahdi-es17

      ۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (565 ديدگاه)

      سمند هیبریدیه😂

      موافقم 8
      مخالفم 1
    2. mahdi-es17

      ۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (565 ديدگاه)

      البته رو این مدل خودرو ها شتاب مهم نیست
      و این برسی از نظر کاربران اصلی وانت یا پیکاپ داران فاقد احمیت است😕

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. TML BN

        ۶ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        بابا این آمریکایی ها با وانت هاشون هرکاری میکنن کورس میذارن گوسفند جابجا میکنن همه کار

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. MOTORE PUSHROD

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    فورد باید کوتاه بیاد و رو f150 موتوره پوشراد گودزیلا ۷.۳ با سوپرشارژر بندازه اینطور شانس بیشتر مقابل رم تیرکس داره

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. s.k.power

      ۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (223 ديدگاه)

      داداش لگو بازی هم بخوای بکنی به این راحتی نمیشه قطعا رو عوض کرد که اینجوری میفرمایید شما😂

      موافقم 11
      مخالفم 1
  4. Hamid

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    یک قوای محرکه اضافه
    خوب شتاب بهتر

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. s.k.power

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (223 ديدگاه)

    کسی میدونه شتاب جانبی رو چطوری اندازه میگیرن؟

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. Clean energy (سلام فرمانده)

      ۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      سوال جالبیه
      به مظرم پدال اگه یه مقاله مفصل درمورد شتاب جانبی و اینجور چیزا بره عالی میشه

      موافقم 6
      مخالفم 0
  6. Alan.r

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1085 ديدگاه)

    نمی‌دونم چرا اینقدر رو شتاب پیکاپ ها بحث میشه اصلا یه ماشین باری که واسه کار طراحی و ساخته شده چه نیازی به سرعت و پرفورمنس آنچنانی داره؟

    موافقم 6
    مخالفم 1
  7. Jdm باز

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    مشخصه
    چون‌f 150 raptor برای افرود تنظیم شده از سیستم تعلیق بگیر تا…….
    ولی‌دو تا مدل دیگه که باهاش مقایسه کردین، برای افرود تنظیم نشدن ‌و در ضمن اینکه نسخه هیبرید هم شتابش مشخصا بیشتر باید باشه

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. M

      ۶ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (160 ديدگاه)

      دقیقا ، البته بیشتر رپتور تمرکزش روی حرکت سریع در مسیرهای سخت هست تا آفرود سنگین

      موافقم 1
      مخالفم 0
  8. ali-mg

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (51 ديدگاه)

    وای فکر کن یه روزی 206 هیبریدی دنده اتومات سقف شیشه ای بزنن با مانیتور

    206: دیگه بیشتر از این من توانایی شو ندارم

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا