چرا فورد سدان‌های خود در آمریکا را بازنشسته کرد؟

دوشنبه 21 مهر 1399 - 03:27
مطالعه 2 دقیقه
ford-taurus
اگرچه تقریباً همه ما از موضوع آگاه هستیم اما بسیاری از افراد در تعجب‌اند که چرا فورد به‌طور قابل‌توجهی سبد محصولات خود در آمریکا را دست‌خوش تغییر...

اگرچه تقریباً همه ما از موضوع آگاه هستیم اما بسیاری از افراد در تعجب‌اند که چرا فورد به‌طور قابل‌توجهی سبد محصولات خود در آمریکا را دست‌خوش تغییر کرده است. این خودروساز با اعلام اینکه سدان ها دیگر بخشی از برنامه این شرکت برای بازار یاد شده نخواهند بود همه را در شوک فرو برد. آخرین نمونه‌های فیستا، تاروس و فیوژن خطوط تولید را ترک کرده و روانه موزه‌ها شده‌اند. به این ترتیب تنها موستانگ و فورد GT به عنوان بازمانده‌های سواری این برند محسوب می‌شوند و همه‌چیز به دست کراس اوورها و شاسی بلندها افتاده است.

کومار گالهوترا رئیس فورد آمریکای شمالی می‌گوید:

نکته این است که نه تنها برای ما بلکه دیگران نیز کلاس سدان‌ها با افت دامنه‌داری همراه بوده و این افت فروش در طول چند سال اخیر شدت بیشتری یافته است.

این کاملاً قابل‌درک است که هر محصول یا خودرویی کاملاً به بازار وابسته بوده و باید هزینه‌های لجستیکی، تأمینی، نیروی کاری و کارخانه‌ها تأمین شود تا هزینه‌های آن جبران گردد و این امری حیاتی می‌باشد. مدیر فورد می‌افزاید:

سوالی که پیش می‌آید این است که ما سرمایه را کجا صرف کنیم؟ آیا می‌خواهیم در کلاسی رو به افول سرمایه‌گذاری کنیم یا اینکه آن را به بخشی با رشد خوب ببریم؟

کلاس رو به رشد خودروها به فورد اجازه داده تا روی تلاش‌های خود در دیگر زمینه‌ها تمرکز کرده و محصولات جدیدی را تولید نماید و به این ترتیب خلا عدم وجود سدان ها پر شود. همچنین آمار فروش کراس اوورها و شاسی بلندها نشان می‌دهد که این محصولات از استقبال بالایی برخوردار هستند و محصولاتی همچون برانکو، برانکو اسپورت، موستانگ مک ای و ماوریک پیکاپ به خوبی جای سدان ها را می‌گیرند؛ بنابراین این حرکت فورد از نظر تجاری کاملاً منطقی بوده و کاملاً واضح است که خودروسازان دیگر نمی‌تواند وقت و هزینه خود را صرف کلاس‌های خودرویی رو به افول بکنند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.