تعیین خط فرمول یک ایتالیا 2025؛ پیروزی مکلارن با پیاستری

یک‌شنبه 28 اردیبهشت 1404 - 04:30
مطالعه 4 دقیقه
f1 italy grid 2025
اسکار پیاستری راننده مک‌لارن در پایان یک جلسه تعیین خط پرحادثه و هیجان‌انگیز، با عملکردی درخشان به مقام نخست گرندپری امیلیا-رومانیا دست یافت و به...

اسکار پیاستری راننده مک‌لارن در پایان یک جلسه تعیین خط پرحادثه و هیجان‌انگیز، با عملکردی درخشان به مقام نخست گرندپری امیلیا-رومانیا دست یافت و به سختی از مکس وستپن از ردبول و جورج راسل از مرسدس پیشی گرفت.

وستپن اسطوره‌ی فرمول یک، از دورهای ابتدایی Q3 پیشتاز بود، اما پیاستری با آخرین دور خود تا خط پایان، ورق را برگرداند و با زمان خیره‌کننده ۱:۱۴.۶۷۰ تنها سه صدم ثانیه از رقیب هلندی خود جلو افتاد. راسل که در دور آخر از تایرهای مدیوم به جای سافت استفاده کرده بود، سوم شد و لاندو نوریس در مک‌لارن به مقام چهارم بسنده کرد. فرناندو آلونسو از استون مارتین (که او هم از تایرهای مدیوم داشت) پنجم شد.

کارلوس ساینز و الکس آلبون با عملکردی چشمگیر برای ویلیامز به ترتیب ششم و هفتم شدند، در حالی که لنس استرول (با تایرهای مدیوم)، ایزاک هاجار، راننده تازه‌کار ریلسینگ بولز، و پیر گسلی از آلپین، ۱۰ جایگاه برتر را تکمیل کردند. فراری در اولین جلسه تعیین خط خانگی خود در این فصل کابوسی را تجربه کرد؛ شارل لکلرک و لوئیس همیلتون – که در تمرین‌ها از مشکلات ترمز شکایت داشت – هر دو از صعود به Q3 بازماندند و به ترتیب یازدهم و دوازدهم شدند.

کیمی آنتونلی، راننده محبوب مرسدس که در خانه رانندگی می‌کرد، ناامیدکننده ظاهر شد و نتوانست با سرعت هم‌تیمی‌اش راسل رقابت کند و سیزدهم شد. گابریل بورتولتو از کیک ساوبر و فرانکو کولاپینتو، که به فرمول یک بازگشته بود، دیگر نفرات این بخش بودند. کولاپینتو زمانی سریع برای صعود به Q2 ثبت کرده بود، اما به دلیل تصادف در لحظات پایانی Q1 نتوانست در آن شرکت کند و مکانیک‌های آلپین را برای تعمیر شبانه خودرو به کار واداشت.

لیام لاوسون و نیکو هالکنبرگ نیز به ترتیب از همراهی با هم‌تیمی‌هایشان در ریلسینگ بولز و کیک ساوبر در Q2 بازماندند و در جایگاه‌های شانزدهم و هفدهم قرار گرفتند؛ هالکنبرگ به دلیل اشتباه و خروج به سنگ‌ریزه‌ها در دور آخر متضرر شد. تیم هاس نیز روز سختی داشت و استبان اکن و اولی بیرمن در Q1 حذف شدند. بیرمن پس از بررسی طولانی‌مدت مشخص شد که زمان بهبودیافته‌ای قبل از پرچم قرمز ناشی از تصادف کولاپینتو ثبت نکرده است.

یوکی تسونودا نیز در دقایق ابتدایی تعیین خط تصادف شدیدی داشت و در Q1 حذف شد. این راننده ردبول با سرعت بالا از پیست خارج شد، به موانع برخورد کرد و خودرواش واژگون شد، اما خوشبختانه از خودروی به شدت آسیب‌دیده‌اش سالم خارج شد.

جایگاه

شماره

راننده

خودرو

Q1

Q2

Q3

دورها

1

81

اسکار پیاستری

مک‌لارن مرسدس

1:15.500

1:15.214

1:14.670

18

2

1

مکس وستپن

ردبول ریسینگ هوندا RBPT

1:15.175

1:15.394

1:14.704

17

3

63

جورج راسل

مرسدس

1:15.852

1:15.334

1:14.807

17

4

4

لاندو نوریس

مک‌لارن مرسدس

1:15.894

1:15.261

1:14.962

19

5

14

فرناندو آلونسو

استون مارتین آرامکو مرسدس

1:15.695

1:15.442

1:15.431

19

6

55

کارلوس ساینز

ویلیامز مرسدس

1:15.987

1:15.198

1:15.432

21

7

23

الکساندر آلبان

ویلیامز مرسدس

1:16.123

1:15.521

1:15.473

20

8

18

لنس استرول

استون مارتین آرامکو مرسدس

1:15.817

1:15.497

1:15.581

21

9

6

ایزاک هاجار

ریلسینگ بولز هوندا RBPT

1:16.253

1:15.510

1:15.746

17

10

10

پیر گسلی

آلپین رنو

1:15.937

1:15.505

1:15.787

17

11

16

شارل لکلرک

فراری

1:16.108

1:15.604

14

12

44

لوئیس همیلتون

فراری

1:16.163

1:15.765

14

13

12

کیمی آنتونلی

مرسدس

1:15.943

1:15.772

13

14

5

گابریل بورتولتو

کیک ساوبر فراری

1:16.340

1:16.260

15

15

43

فرانکو کولاپینتو

آلپین رنو

1:16.256

5

16

30

لیام لاوسون

ریلسینگ بولز هوندا RBPT

1:16.379

6

17

27

نیکو هالکنبرگ

کیک ساوبر فراری

1:16.518

9

18

31

استبان اکن

هاس فراری

1:16.613

9

19

87

اولی بیرمن

هاس فراری

1:16.918

8

NC

22

یوکی تسونودا

ردبول ریسینگ هوندا RBPT

DNF

2

رقابت اصلی در فرمول یک ایتالیا 2025 امروز ساعت 16:30 به وقت ایران انجام می‌شود.پیست امیلیا رومانیا (Emilia Romagna Grand Prix) میزبان این مسابقه خواهد بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.