شرکت مدیران خودرو و برند فونیکس قصد دارد به زودی سدان لوکس و بزرگ خود را با نام فونیکس آریزو ۸ به بازار عرضه کند. فونیکس آریزو ۸ به عنوان بزرگترین و جدیدترین سدان شرکت چری قرار است تا با حضور در بازار ایران جای خالی سدانهای کرهای و ژاپنی را پر کند. با معرفی اختصاصی پدال از این محصول جذاب همراه باشید.
آنچه در این مطلب میخوانید:
فونیکس آریزو ۸ به عنوان اولین سدان بزرگ چینی بازار ایران بزودی راهی جادهها میشود. برند فونیکس و شرکت مدیران خودرو نسخهای ویژه و اختصاصی از این خودرو را برای بازار ایران تدارک دیدند و قرار است تا آریزو ۸ بر خلاف بازار جهانی که با موتورهای ۱.۵ و ۱.۶ توربوشارژ عرضه میشود، در بازار کشورمان با موتور قدرتمند ۲ لیتری توربو GDI (مشابه تیگو ۸ پرو مکس) به فروش برسد.
آریزو ۸، برگ برنده فونیکس در کویر سدانهای متوسط و بزرگ
با افزایش تمایل مشتریان در کشورهای مختلف دنیا به خرید خودروهای کراساوور و شاسی بلند، بتدریج سدانهای بزرگ و کهنهکار جای خود را به خودروهای هاچبک و قد بلند دادند. در بازار کشور ما نیز این اتفاق به طور چشمگیری رخ داده؛ البته که مواردی همچون بسته بودن واردات و همچنین فعالیت ضعیف برندهای چینی در این کلاس از خودروها به حذف جدیتر سدانهای بزرگ از بازار خودروهای صفر کیلومتر دامن زد.
با این وجود خودروهای سدان سایز متوسط و بزرگ هنوز هم مشتریان پر و پا قرصی دارند؛ نرمی سواری و راحتی به مراتب بیشتر نسبت به شاسی بلندها باعث شده تا با وجود خلاء در این بخش از بازار خودرو هنوز هم طرفداران این دسته از خودروها به دنبال گزینه مطلوب خود در بازار کارکردهها باشند.
نمای ظاهری آریزو ۸؛ جایی که بلوغ تدریجی چری را به خوبی نشان میدهد.
آریزو ۸ پس از برادران کوچکترش یعنی مدلهای ۵، ۶ و ۷ در واقع چهارمین تجربه چری در طراحی سدانهای نسل جدید خود بشمار میرود. مدلهای قبلی آریزو همگی بر روی یک اتاق کوچک طراحی شده و تنها به دنبال ارائه یک محصول اقتصادی با ویژگیهای بروز بودند. اینبار در آریزو ۸ چری به دنبال کشف مشتریان جدید تلاش کرده تا با ارائه محصولی بزرگ و البته زیبا شانس خود را در غیاب سایر همکاران چینی خود امتحان کند.
در نمای جلویی آریزو ۸ شاهد جلو پنجرهای بزرگ هستیم که به شکل ایکس بوده و چری وعده داده تا در کنار جلو پنجره آبشاری، از این امضا نیز در سالهای آینده بر روی محصولات خود استفاده کند. استفاده از نوار کرومی سرتاسری بر روی سپر خودرو و امتداد آنها تا داخل چراغ ها علاوه بر لوکس بودن باعث میشود تا خودرو عریض بنظر برسد.
در بیان کلی نمای جلوی آریزو ۸ نسبت به برادران کوچکتر خود متفاوت بوده و چری متناسب با یک فضای جدید اقدام به طراحی این خودرو کرده است.
در نمای جانبی با اینکه تا حدی سادگی مشاهده میشود اما بهرهگیری از خطوط تیز سبب شده تا از این زاویه آریزو ۸ به سایر محصولات خانواده آریزو شبیه باشد.
شاید بتوان زیباترین و بینقص ترین قسمت طراحی فونیکس آریزو ۸ را نمای عقب آن دانست؛ برخلاف سایر بخشها که تا حدی بدور از جزئیات طراحی شده، طراحان چری برای قسمت پشتی خودرو سنگ تمام گذاشته و با ارائه ترکیبی لوکس و در عین حال اسپرت جذابیت محصول را دو چندان کردند. چراغهای یکپارچه و کشیده بر روی گلگیرها همراه با گرافیک و جزئیات فراوان در هنگام شب حس لوکس بودن را به خودرو میدهد. طراحی یکپارچه درب صندوق با شیشه عقب مثل هیوندای سوناتا نسل جدید در کنار حجمدهی به سپر عقب و اگزوزهای دوگانه فیک! باعث شده تا آریزو ۸ خشن و اسپرت نیز بنظر برسد.
مشخصات فنی فونیکس آریزو ۸
فونیکس آریزو ۸ در رده ابعادی C بزرگ و کلاس بدنه سدان متوسط نیمه لوکس دستهبندی میشود. طول، عرض و ارتفاع آریزو ۸ به ترتیب ۴۷۸۰، ۱۸۴۳، ۱۴۶۹ میلیمتر بوده و فاصله محوری آن نیز ۲۷۹۰ میلیمتر است. این ابعاد تا حد زیادی شبیه به پژو ۵۰۸ و تویوتا کمری (نمونههای موجود در بازار ایران) است. به لطف عرض و فاصله بین دو محور چری آریزو ۸ نسبت به سدان های قبلی این کمپانی، صندلی ردیف دوم برای سه سرنشین بزرگسال کاملا فضای مناسبی داشته و فضای زانو و پا نیز در این ردیف کاملا مناسب به نظر میرسد.
این سدان نیمه بزرگ مجهز به پیشرانه توربو GDI (مشابه تیگو ۸ پرو مکس) با حجم ۱۹۹۸ سیسی بوده که ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۱۷۵۰ ارائه میدهد. این قدرت از طریق جعبهدنده ۷ سرعته دوکلاچه تر (wet) به چرخهای جلو منتقل میشود. طبق اعلام سازنده، حداکثر سرعت این خودرو ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت بوده و قادر است سرعت صفر تا صد کیلومتر را در کمتر از ۸ ثانیه طی کند. موتور فونیکس آریزو ۸ مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۶، وزن خودرو ۱۴۷۱ کیلوگرم و حجم باک آن ۵۵ لیتر است.
مشخصات ایمنی فونیکس آریزو ۸
سیستم تعلیق فونیکس آریزو ۸، در جلوی خودرو فنربندی مک فرسون و در قسمت عقب سیستم تعلیق مولتی لینک میباشد. این خودرو در هر چهار چرخ مجهز به ترمز دیسکی بوده و ترمزهای آن مجهز به سامانههای: (BAS,ABS,EBD)، کنترل ایستایی در سربالایی (HHC)، قطع پدال گاز در هنگام ترمز گیری (BOS)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، ترمز کمکی (EBA) و سیستم کنترل کشش (TCS) است.
هنوز به طور دقیق ویژگیهای خودران فونیکس آریزو ۸ برای بازار ایران تعیین نشده چرا که با توجه به نصب موتور سفارشی ۲ لیتری، قیمت تمام شده بالاتری نسبت به حالت عادی داشته و امکان دارد که قدری از امکانات آن برای کنترل قیمت کم شود؛ اما در صورتی که این خودرو در فولترین حالت در ایران تولید شود امکانات ایمنی کاملی را خواهد داشت:
- ۶ کیسه هوای ده نقطهای (جلو، جانبی، پردهای)
- ترمز پارک برقی (EPB) و اتوهلد
- سنسور پارک ۳۶۰ درجه
- سیستم هشدار ترافیک در عقب خودرو
- دوربین ۳۶۰ درجه
- سیستم هشدار و پیشبینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)
- سیستم هشدار خروج از خط (LDW)
- رادار هشدار خروج از پارک (RCTA)
- رادار هشدار باز شدن درب عقب (DOW)
- رادار نقطه کور (BSD)
- سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)
- سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)
- کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)
- سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)
- سیستم نوربالا اتوماتیک (IHC)
- رادار تصادف از جلو (FCW)
- ترمز اضطراری خودکار (AEB)
- تابلو خوان
نمای داخلی، تجهیزات و امکانات رفاهی فونیکس آریزو ۸
در برخورد نزدیک با محصول جدید فونیکس شاهد هستیم انتقاداتی که در خصوص کیفیت چرم و پلاستیک محصولات این برند وجود داشت تا حد قابل قبولی بر طرف شده و آریزو ۸ با سطح کیفی بهتری نسبت به سایر محصولات مدیران خودرو عرضه خواهد شد.
در طراحی کابین آریزو ۸ پرو سعی شده تا با استفاده از المانهای لوکس حس خوبی به سرنشین منتقل شود. استفاده از تزئینات چوبی در سرتاسر کابین و دستگیرهها و دکمه های طرح فلز ظاهر جذاب و پختهای را برای خودرو ایجاد کرده است. چری در کابین آریزو ۸ از جدیدترین زبان طراحی خود استفاده کرده و با استفاده از فرمان جدید و نمایشگر یکپارچه بروز بودن را با طراحی کلاسیک کابین ترکیب کرده؛ رودریهای خاص آریزو ۸ به سبک خودروهای آلمانی طراحی شده و جزئیات سنتی این بخش، طراحی آریزو ۸ را لوکس جلوه میدهد.
نمایشگر مالتی مدیا چری آریزو ۸ از اپل کار پلی و هواوی های کار پشتیبانی می کند. نمایشگرهای دیجیتالی آریزو ۸ روشنایی و گرافیک بالایی دارند و این نشان از پریمیوم بودن آریزو ۸ و لوکس تر بودن آن به نسبت سایر محصولات چری است. غربیلک فرمان سه شاخه آریزو ۸ طراحی زیبایی داشته و دکمههای کنترلی روی آن کیفیت خوبی دارند. فونیکس آریزو ۸ با سیستم صوتی سونی مجهز به ۸ اسپیکر به بازار عرضه می شود.
فونیکس آریزو ۸ در بحث امکانات رفاهی دست پر ظاهر شده و امکانات کاملی با توجه به رده قیمتی خود دارد:
- سانروف پانورامیک
- شارژر بیسیم تلفن همراه
- سیستم ورود بدون کلید
- چراغهای اتوماتیک و تمام ال ای دی جلو و عقب
- صندلیهای برقی ردیف جلو
- گرمکن و سردکن صندلیهای جلو
- اهرم تعویض دنده الکترونیکی
- صفحه کیلومتر (کلاستر) دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی یکپارچه با نمایشگر مرکزی
- سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه یونیزاسیون و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
- نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی همراه با ۸ اسپیکر حرفهای سونی و درگاه USB برای سرنشینان جلو و عقب
- آینههای جانبی تاشو برقی
- قابلیت تنظیم حالت رانندگی
- فرمان برقی
- شیفتر دنده پشت فرمان
- پاور ویندوز با قابلیت تشخیص مانع
- نورپردازی داخلی
- کروز کنترل
- صندوق برقی عقب به همراه سنسور
- سنسور باران
و…
رقبا و قیمت تقریبی فونیکس آریزو ۸
ازآنجاییکه این خودرو در سگمنت محبوب و قدیمی سدانهای نیمه لوکس متوسط قرار میگیرد، میتوان ادعا کرد که به جز تعدادی مدل دست دوم کرهای، ژاپنی و فرانسوی فعلا رقیبی ندارد! مدیران خودرو وعده داده تا ۳-۴ ماه آینده آریزو ۸ به بازار عرضه شود. هر چند که تعدادی سدان بزرگ چینی و وارداتی و البته بسیار گران در راه ایران هستند اما بایستی توجه داشت که همه این خودروها تا قبل از نیمه دوم سال به بازار عرضه نمیشوند و آریزو ۸ تنها گزینه خوش قیمت این رده در نیمه نخست سال است. پیشبینی میشود آریزو ۸ در محدوده قیمتی ۲ میلیارد تومان به بازار عرضه شود.
R@min
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲پول کمری فول آپشن ۶ سیلندر ۲۰۲۳ رو میدی، رو ماشین ۲۰ هزاردلاری صفت لوکس هم می زارن *** با منت و قرعه کشی !!!!
تو نمایندگی اینا تف تو صورت ملت بندازن از این حقارت بهتره. ***
شاگرد2
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲همون کمری فول آپشن ۶ سیلندر ۲۰۲۳ اگه وارد ایران بشه، ۵ تا ۶ میلیارد قیمت میخوره.
خرید آریزو ۸ نسبت به کمری ارزش بالاتری داره.
حسین
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲برو بالاتر،الان تویوتا رافور ۲۰۱۸ ۵ تا ۶ میلیارده اونم با کارکرد ۵۰ هزار کیلومتر.
Avan
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲مدل صفر تویوتا بالای ۱۲ میلیارد قیمت می خوره
شهران
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲دکتر کمری فول اپشن ۶ سیلندر ۲۰۲۳ قیمتش ۲۰۲۳ Toyota Camry XSE V6
قیمت : ۱,۹۱۶,۶۹۹,۰۰۰ تومان (قیمت تبدیل شده ) این ماشین هست خدا ایا میشه این دو ماشین رو مقایسه کرد خدا این با دلار ۵۵ تومنی ۱/۹ و اریزو ۲ میلیارد خدا کجایی خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
Hamidreza
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲حتما مشتری داره دیگه…
الانم من یه چیزی میگم به بعضی از دوستان بر میخوره و آه و ناله میکنن
فورد
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲این کجاش لوکسه چینی اگر خوب بود خودشون سوار میشدن حالا خدا نکنه لوازم بخوای باید خرج رولز رویسو بدی یکی از بچه ها اریزو ۶ گرفته داشبوردش اینقدر سر صدا میده فکر میکنی پراید سوار شدی
Mvm
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲گارانتی بی قید و شرط تا همین لحظه از مزایای مدیران خودرو بوده ، پیشرفت و توسعه که تنها متوقف بر برند تویوتا و امثالهم نیست ، از قدیم گفتن دست بالای دست بسیاره!!
Python
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ماشین بسیار خوبیه
ویه خودروی خوب محسوب میشه بنظر من
اما متاسفانه قیمتش خیلی بالا خورده
این باید هم قیمت تارا باشه
المیرا
۵ شهریور ۱۴۰۲کمری بیاد توی ایران دو برابر قیمت اینه. اول فکن بعد گه بخور
فرامرز محبی
۵ شهریور ۱۴۰۲کمری بیاد توی ایران دو برابر قیمت اینه. اول فکن بعد گه زیادی بخور
کرگدن باواریا
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲بلاخره فرمول خودرو های وارداتی رو کشف کردم !
همین ماشین
قیمت ۲۵۰۰۰ دلاریش رو ضرب در ۴ میکنی ، میشه ۱۰۰ هزار دلار.
دوباره ۱۰۰ هزار رو ضرب در دلار الآن میکنی میشه تقریبا ۵ میلیارد…
ببینین کی بهتون گفتم اینو زیر ۵ میلیار نمیدن ! لازم به ذکر هست که تیگو هشت پرو ۴.۵ میلیارد هست با قیمت ۲۰ هزار دلاری !
از اون طرف سعی میکنن از کره ایی ها ارزون تر باشه مثلا اوپتیما ۲۰۲۰ که به اسم صفر کیلومتر قراره یه زمانی !!! فرو کنن به مردم با قیمت ۷ میلیارد
حسین
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲چخبره بابا مگه بوگاتی شیرون یا لامبورگینی روئلتو هست!
نهایت همین قیمتی که پدال زده تو کارخونه باشه که من باز تیگو ۸ رو خیلی بیشتر ترجیح میدم الان دور، دور کراس اوور هاست
NAVID۰۰۹۸
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲اشتباه کشف کردید !
در شرکتها قیمتها به دلار ضربدر ۳ میشه !
کف بازار ضربدر ۵ میشه به دلار !
این خودرو بیاد ایران با این دلار در شرکت حدود ۲ میلیارد و در بازار حدود ۳/۵ میلیارد !
چون سدان هست ، پس ارزانتر از شاسیبلند فی میخوره و در کشور ما نمیشه برای هیچ خودرویی فرمول قیمتی داد !
شاگرد2
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲قیمت تیگو ۸ پرو تو بازار ۳.۵ هست نه ۵ تومن
این بیاد تو بازار آزاد ۳ تومن میشه
هنوز باید شاگردی کنی
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲pro max پنج میلیارده!
محمد
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲اولا که تیگو ۸ پرو نیست و پرومکسه ثانیا صفر اونم الان نهایت ۳۷۵۰ ۳۸۰۰ معامله میشه
محمد
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲مثل اینکه دلالها تو سایت پدال هم نفوذ کردن قیمت تعیین میکنند ! قیمت تیگو ۸ پرو مکس ۴ میلیارده حتی من یه بار آگهی ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیونش هم ۴ روز پیش دیدم الکی قیمت برا خودتون تعیین نکنید بازار به اندازه کافی وضعش خراب هست
Python
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ببینید اینو۵میلیارد نمیخرن
اینم نهایتش۲میلیارد قیمت میخوره
دیگه ملت اینقدر ببو کلابی نیستن ۵میلیارد بدن این…..
بماند به یادگار این کامنتم
❤ ب ت bugatti
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲من حرفی ندارم
عاقلان دانند
MR.JD
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲در نبود سدان های لوکس واقعی مرسدس بنز / بی ام و / آئودی
متاسفانه متاسفانه مجبوریم دلخوش به این های کپی های بی کیفیت و چیپ باشیم .
اینم دقیقا کپی آئودی A7 هست
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/04/chery_arrizo_8_9_004100000cdf08a5.jpg
https://pictures.dealer.com/t/theaudiexchangeaoa/0895/3c71285b1579f32e067f02ead8125c69x.jpg?impolicy=downsize&w=568
حالا باز بیاین تا صبح بگین چینی پیشرفت کردند و فلان … بلی حقیقتا در کپی پیست پیشرفت بزرگی کردند . ولی دقیقا مثل آیفون های کپی اند . هرچه قدر هم در ظاهر از بزرگان صنعت دزدی کنند باز مالی نیستند که اسم لوکس رویشان گذاشت
بدبختانه بعد از پراید و پژو کاغذی چینی های بنجل حکم رولزرویس پیدا میکنند برای جماعت ما .
شما فرض کن به کسی که ۱۰ سال دمپایی میپوشید یک کفش ۱۰۰ هزار تومنی بدهی …
MIKE
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲طراحیش بهتر شده و خیلی پیشرفت کرده . اما حیف که چین جایگزین کره یا ژاپن شد .
قیمتش احتمالا حدود ۲ تا ۲/۳۰۰ باشه تو بازار هم میره حدود ۳ و نیم .
MR.JD
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲در نبود سدان های لوکس واقعی مثل مرسدس بنز / بی ام و / آئودی
متاسفانه متاسفانه مجبوریم دلخوش به این های کپی های بی کیفیت و چیپ باشیم .
دقیقا کپی آئودی A7 هست
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/04/chery_arrizo_8_9_004100000cdf08a5.jpg
https://pictures.dealer.com/t/theaudiexchangeaoa/0895/3c71285b1579f32e067f02ead8125c69x.jpg?impolicy=downsize&w=568
حالا باز بیاین تا صبح بگین چینی پیشرفت کردند و فلان … بلی حقیقتا در کپی پیست پیشرفت بزرگی کردند . ولی دقیقا مثل آیفون های کپی اند . هرچه قدر هم در ظاهر از بزرگان صنعت دزدی کنند باز هم خودشان مالی نیستند که اسم لوکس رویشان گذاشت
بدبختانه بعد از پراید و پژو کاغذی چینی های بنجل برای جماعت ما حکم رولزرویس پیدا میکنند .
شما فرض کن به کسی که ۱۰ سال دمپایی میپوشید یک کفش ۱۰۰ هزار تومنی بدهی …
نویدی
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ماشین خوبیه ولی نه با این قیمتی که توی ایران روش میذارن،قطعا بیاد ایران تحویل فوری بالای سه میلیارده…سه میلیارد و شتاب هشت ثانیه ای باهم جور در نمیان.
Avan
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲دستگیره های داخلی اش جالب هستند.در کل طراحی و فنی اش خوبه.قیمتش هم برای من فرق نمی کنه چون بالای ۱۰۰میلیون نمی دونم چند صفر داره!
امین
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲خوبه.واقعا پیشرفت کرده
فرامرز
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲تو رو خدا این ماشین ها نگید لوکس
اون از دولت که ماشین های بالای یک میلیارد رو لوکس اعلام کرده
اینم از شما که بیشتر ماشین های چینی زیر ۲۰ هزار دلار رو میگید لوکس
تورو خدا اینقدر این کلمه ی لوکس رو بی ارزش نکنید
بخدا توی همین کشورهای عربی حوزه خلیج فارس فقط کارگرهایی که از کشورهای دیگه میرن کشورهای عربی واسه کار اینارو میخرن ولی کشور ما این ماشین های بی هویت شدن لوکس
توی همین کشورهای حوزه وقتی میری فقط ماشین های برندهای معتبر جهانی میبینی ولی توی ایران اونقدر سطح لوکس و لاکچری رو آوردن پایین که بی هویت های چینی شدن لوکس و لاکچری
اونایی که کشورهای حوزه خلیج فارس رفتن میفهمن چی میگم
شما رسانه ها حداقل اینارو به عنوان ماشین لوکس به مردم معرفی نکنید
Amir
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲تنها شرکت چینی که از کیفت و طراحی خوبی بهره منده همین چری هستش
❤BMW❤
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/04/ARRIZO-8-31.jpg
خدایی خیلی ضایس ،
اگزوز واقعی خوشگل تره
محسن
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲باز هم یک طراحی زشت و بدریخت از یک خودروساز بی هویت. فقط یک هموطن حاضره بابت این آشغالا ۲ میلیارد پول بده.
فرامرز
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲اون از دولت که ماشین های بالای یک میلیارد رو لوکس اعلام کرده اینم از شما که تمام ماشین های زیر ۲۰ هزار دلار چینی رو لوکس اعلام میکنید
تورو خدا حداقل شما اصحاب رسانه اینقدر کلمه ی لوکس و لاکچری رو بی ارزش نکنید
دوستایی که طی چند سال اخیر کشورهای حوزه خلیج فارس رفتن میدونن که این ماشین های چینی رو فقط کارگرهایی که از کشورهای دیگه واسه کار میرن کشورهای حوزه خلیج فارس فقط این ماشین ها رو میخرن
وقتی تشریف میبرید دبی یا هرکدوم از کشورهای عربی حوزه توی شهرها فقط ماشین های برند اروپایی و آمریکایی و آسیایی میبینید و ماشین های چینی فقط مختص کارگر هاست و هیچ عربی این لگن هارو سوار نمیشه
ولی جوری ما ملت رو به مرگ گرفتن که به تب راضی بشیم و به چینی بی هویت بگیم لوکس
حالا عربا چی دارن؟…….فقط نفت
و ما چی داریم؟؟؟
نکنید آقا توروخدا نکنید،لیاقت ملت ایران این لگن ها نیست
لیاقت ما خیلی بیشتر از این لگن های چینیه
رامتین
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲در کنار امجی۷ سدانهای قابل قبولی خصوصا از نظر پرفورمنس میتونن باشند.
بابک
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲فقط یه ایرانی بابت یک خودروی چینی میتونه همچین مبلغی پرداخت کنه ، والسلام
زیزیگولو
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲طراحی ماشینای چینی روز به روز داره بهتر میشه
زیزیگولو
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲طراحی ماشینای چ.ینی روز به روز داره بهتر میشه
R
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲لگن ۸
نخرید این آشغالارو
حسن
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام
آنقدر شنیدیم که خودرو اشغال اشغال خسته شدیم
ولی بیایم خوب نگاه کنیم خوب خوب
زمانی همین چین راه سازی و یا صنعت نداشت ما چند هزار سال راه سازی داشتیم صنعت داشتیم ما ماشین صادر می کردیم به همین کشور
مقصر ماها نیستیم مقصر کسانی بودن که فقط جیب خودشان ارزش داشت و نه به صنعت وپیشرفت کشور ما من از این بابت خوشحالم یه کشور مثل چین برای خودش به جایگاهی رسیده که با هر چی ماشین روز دنیا داره برابری می کنه هر چی فکر کنی می سازه من به اشغال بودن کاری ندارم چون خودم داشتم مشکلی نداشت ولی خوشم میاد که همه نوع ماشین زده و همه جا می فرسته آنقدر نگید اشغاله
آره اولش اشغال می زد مثل اولین ماشینهای چری که تو ایران آمد ولی الان نه اون ماشین بدرد نخور نیست که فکرش کنی
اشغال کسانی بودن که تو ایران نذاشتند خودرو بسازیم و نداشتن که مملکت ما پیشرفت کنه و الان شدیم پوچ ب
Ebi pc
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲با سلام خدمت تمام دوستان من میگم که این ماشین میتونه ماشین خوبی باشه با چنین قیمتی من نمیدونم شما اگر توی خیابون این توجه کرده باشی خیابونا کلا پر از سرعت گیر و دوربین و سرعت غیر مجاز از این جور چیز ها فراوان است حالا من قیاس می کنم با همون اپتیما به نظر من اپتیما پول برند خودشو میخوره و این ماشین نمیتونه بد باشه چرا چونکه شما تورم و در نظر بگیرید از همه مهمتر الان دیگه ۲ تومان پول زیادی نیست در مقابل اون اپتیمایی که آپشناش حتی کمتر از این البته و صد البته اپتیما بهتر از این هست ولی فکر نمیکنم ماشین بدی باشد بزارین بیاد تو بازار بعد قضاوت کنیم
blackwing
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲حال کنین با ماشین چینیهاتون
همتون مثه مور و ملخ میوفتین به جون هم 😄👎🏼👎🏼👎🏼
Ali
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲الان که کامنتارو خوندم دلیل این گرونیارو فهمیدم. خودکرده را تدبیر نیست. متاسفم برای این حجم از درک و فهم از بعضیا. قشنگ مشخصه با نظراتون با قیمت ۲ میلیاردی این ماشین کنار اومدین. ادامه بدین …
Rz
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲خدا باعثو بانی وضع موجود رو لعنت کنه