رونمایی از فونیکس تیگو 8 پرو ای پلاس پلاگین هیبریدی

شنبه 10 تیر 1402 - 19:25
مطالعه 6 دقیقه
tiggo-8-pro-e+
مدیران خودرو، دست روی جدیدترین خودروی شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی چری؛ یعنی تیگو 8 پرو +e گذاشته تا اولین گام بزرگ برای حضور خودروهای سبز در این رده...
تبلیغات

مدیران خودرو، دست روی جدیدترین خودروی شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی چری؛ یعنی تیگو 8 پرو +e گذاشته تا اولین گام بزرگ برای حضور خودروهای سبز در این رده را در ایران به نام خود ثبت کند.

تیگو 8 پرو از زمان حضور در بازار ایران توانسته موفقیت‌های قابل‌توجهی را به دست آورد. عمده مشتریانی که پیش‌ازاین مجبور به خرید خودروهای کارکرده و مستعمل در این کلاس بودند، جذب ویژگی‌های لوکس و راحتی و طراحی این خودرو شدند. امکانات و آپشن‌های فراوان، سیستم‌های ایمنی فعال و هوشمند، گارانتی قابل‌توجه و طولانی‌مدت، به‌روز بودن و سبقت از رقبا در این رده باعث شد تا تیگو 8 پرو مورد توجه بسیار قرار گیرد و بعدها نیز با مدل دو دیفرانسیل پرومکس و اکنون با مدل پلاگین هیبریدی ای پلاس بسط یابد.

فونیکس تیگو 8 پرو ای پلاس یک خودروی پلاگین هیبریدی است. یعنی با کمک پورت شارژر و شارژر خانگی هم می‌توان باتری لیتیوم یونی 19.27 کیلووات ساعتی آن را شارژ کرد. این باتری توانایی پیمودن مسافت 75 کیلومتری (در چرخه NEDC) را در حالت رانندگی تمام الکتریکی فراهم می‌کند. در زیر کاپوت، یک موتور بنزینی آشنای چهارسیلندر 1498 سی‌سی i-HEC توربوشارژر جای گرفته که به‌تنهایی 155ps قدرت در دور موتور 5500 و 230 نیوتن متر گشتاور در دور موتور بین 1700 تا 4000 دور در دقیقه تولید و در اختیار یک گیربکس DHT قرار می‌دهد. دو موتور برقی هم گشتاور را به 545 نیوتن متر می‌رسانند تا شاهد شتاب صفر تا صدی 7.6 ثانیه‌ای باشیم. 9 حالت یا مد درایو شامل رانندگی با یک یا دو موتور الکتریکی، حالت ترکیبی و حالت شارژر باتری با موتور بنزینی می‌شود.

هر دو موتور الکتریکی و موتور بنزینی، نیروی خود را به دیفرانسیل جلو منتقل می‌کنند و بنابراین برخلاف مدل پرومکس، این یک خودروی AWD نیست. بااین‌حال کشش و قدرت کاملاً مکفی است. بعلاوه برای کاربردهای روزمره شهری، احتمالاً تنها موتورهای الکتریکی کفایت کنند و نیازی به مصرف هیچ سوختی نیست. قدرت موتورها در مجموع 326 اسب بخار اعلام شده؛ اما فقط برای مدت کوتاهی قادر به استفاده از همه این توان خواهید بود و پس از آن قسمتی از نیروی موتور صرف شارژ باتری خواهد شد.

قیمت تیگو 8 پرو ای پلاس در چین از 23700 دلار آغاز می‌شود. احتمالاً باتوجه به مشوق‌های تعرفه‌ای برای خودروهای با حجم موتور زیر 1.5 لیتری و هیبریدی، قیمت تمام شده این خودرو مابین مدل‌های پرو معمولی و پرومکس قرار گیرد.

حرکت به سمت خودروهای سبز، می‌تواند جریان‌ساز و مسئولیتی اجتماعی برای نجات جان انسان‌ها و طبیعت باشد. این روند خوشبختانه با گارانتی باتری‌ها، قابل اعتماد هم شده است و در آینده با معرفی مدل‌های جدید با تکنولوژی‌های هیبریدی و برقی توسعه خواهد یافت.

تماشا در یوتیوب:

تماشا در آپارات:

 

مشخصات فنی تیگو 8 PRO e+

توضیحات

1.5 TCI

حجم موتور

DHT

نوع گیربکس

240 kw (326 hp)

حداکثر قدرت (مجموع موتور بنزینی و برقی)

510 N.m

حداکثر گشتاور (مجموع موتور بنزینی و برقی)

1.55 L/100 km

مصرف سوخت ترکیبی (کارکرد موتور بنزینی و برقی)

6.5 L/100 km

مصرف سوخت ترکیبی (کارکرد موتور بنزینی)

75 km

مسافت قابل پیمایش در حالت تمام الکتریکی

برقی

تعویض دنده

EV+NORMAL,HEV+NORMAL,HEV+SPORT,EV+ECO,HEV+ECO

حالت رانندگی

Bosch ESP 9.3

ESP

4722*1860*1745

ابعاد (میلی‌متر)

2710

فاصله محوری (میلی‌متر)

1769

وزن (کیلوگرم)

193-1179-2101

ظرفیت فضای بار (لیتر)

MacPherson

سیستم تعلیق جلو

Multi Link

سیستم تعلیق عقب

+

ترمز پارک برقی و اتوهلد

18 اینچ آلومینیومی

رینگ

نوع T

چرخ زاپاس

180 km/h

حداکثر سرعت

7.6 s

شتاب صفر تا صد

55 kw / 160 N.m

توان / گشتاور موتورهای برقی

70 kw / 155 N.m

0.16 A

شدت جریان موتورهای برقی

0.2 A

لیتیومی

نوع باتری

350 V

ولتاژ باتری

19.27 kwh

ظرفیت باتری

3.0 - 4.0 h

مدت زمان شارژ باتری

+

شارژر قابل حمل

45 L

حجم باک سوخت

2

کیسه هوای ردیف جلو

2

کیسه هوای جانبی

2

کیسه هوای پرده‌ای

+

ایزوفیکس

+

قفل کودک

+

قفل مرکزی

+

قفل اتوماتیک درب‌ها

+

سیستم ضد سرقت موتور

+

سیستم ضد سرقت بدنه

1920 * 720 (HD)

دوربین نمای 360درجه

+

دوربین دنده عقب داینامیک

+

سنسور باران

+

سنسور پارک عقب

+

سنسور پارک جلو

ABS

سیستم‌های ایمنی

EBD

BAS

ESP

TCS

EBA

HAC

HDC

+

سیستم کنترل فشار باد تایرها (TPMS)

+

سیستم ضد مانع شیشه‌ها، سانروف و درب صندوق عقب

 

سیستم‌های ایمنی تیگو 8 پرو e+

LDW

 ADASسیستم رانندگی خودکار

BSD

LKA

TJA

ICA

ACC

FCW

AEB

RCW

DOW

RCTA

LCA

IHC

+

کروز کنترل تطبیقی

LED

چراغ‌های جلو

+

سنسور نور (اتو لایت)

+

سیستم چرخش چراغ‌ها در پیچ (AFS)

LED

چراغ روشنایی روز (DRL)

عقب

چراغ مه‌شکن

LED

چراغ‌های عقب

LED

چراغ ترمز

خودکار

تنظیم ارتفاع نور

+

چراغ مشایعت

+

چراغ‌های راهنمای داینامیک

+

آنتن کوسه‌ای

+

خروجی اگزوز دوگانه

چرم دو رنگ قهوه‌ای و مشکی

تودوزی داخلی

3/12 اینچ

نمایشگر صفحه کیلومتر

3/12 اینچ

صفحه نمایش

8 اینچ

پنل تهویه هوا

Apple Car Play / Android Auto/ Bluetooth

اتصال تلفن همراه

8 بلندگو با برند سونی

تعداد بلندگو

2 پورت در ردیف جلو و 1 پورت در ردیف عقب

USB Port

برقی (دی کات)

فرمان

چرمی چندمنظوره

قابلیت تنظیم در چهار جهت

مجهز به گرم‌کن

 

تجهیزات و آپشن‌های فونیکس تیگو 8 پرو e+

6 جهته برقی به همراه 4 جهت تنظیم گودی کمر برقی

تنظیم صندلی راننده

ذخیره در 3 حالت

حافظه صندلی راننده

4 جهت برقی

تنظیم صندلی سرنشین جلو

4 جهت برقی

تنظیم صندلی سرنشین از ردیف عقب(Boss Key)

ردیف جلو و عقب

گرم کن صندلی

ردیف جلو

سرد کن صندلی

دستی با قابلیت تاشوندگی

تنظیم صندلی ردیف دوم

دستی با قابلیت تاشوندگی

تنظیم زاویه صندلی ردیف سوم

مجهز به کول باکس

کنسول آرم رست ردیف جلو

با نگهدارنده لیوان

کنسول آرم رست ردیف دوم

فعال سازی از طریق فرمان صوتی و یا استفاده از دکمه روی فرمان

سیستم کنترل صوتی

+

شارژر بی سیم تلفن همراه

خودکار مجهز به فیلرت 5/2PM

سیستم تهویه مطبوع دوگانه

+

سیستم ضد بخار

نورپردازی با 64 رنگ

نور پردازی داخل کابین

بدون نیاز به کلید و استارت دکمه ای

سیستم ورود به خودرو

با حسگر ریموت

باز شدن درب صندوق

+

سقف پانوراما به همراه سایه بان برقی

مجهز به حافظه (قابلیت اتصال به حافظه صندلی راننده)گرم کنتنظیم برقی و تاشوندگی خودکارتغییر زاویه خودکار در حرکت دنده عقب فلاشر روی قاب آینه نورپردازی آینه روی زمین در شب

آینه‌های جانبی

+

آینه عقب ضد تابش نور

 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.