فونیکس تیگو ۸ پرو هیبرید e پلاس سال ۱۴۰۳ تولید شد و حالا با چهرهی جدید، همراه تغییرات فنی، عرضه میشود. این مدل، بزرگترین شاسیبلند پلاگین هیبرید مدیران خودرو خواهد بود.
تابستان ۱۴۰۳ تست و بررسی فونیکس تیگو ۸ پپلاگین هیبرید توسط پدال انجام شد. این محصول، حالا با تغییرات ظاهری، پلاک ملی گرفته و بهزودی پیشفروش میشود. در مدل جدید، ساختار سپر جلو بازسازی شده که چندان متفاوت از نسخهی قبلی نیست؛ اما پیوستگی چراغهای عقب به تیگو ۸ ای پلاس ۱۴۰۴ اضافه شده است. رینگ آلومینوم ۱۹ اینچ نیز، طرح جدید دارد.
فونیکس تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید مشابه مدل ۱۴۰۳ از دو موتور برقی همراه پیشرانهی ۱/۵ لیتر توربو ارایه میشود. این مجوعه ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. یگو ۸ پرو هیبرید e پلاس دو دیفرانسیل نیست و تمام توان پیشرانه به محور جلو فرستاده میشود. این مدل از باتری ۱۹/۲۷ کیلووات ساعت استفاده میکند و پس از شارژ کامل، حدود ۷۰ کیلومتر توان پیمایش تمام برقی دارد. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۸ ثانیه و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت است. در شرابط ایدهآل، مصرف بنزین این خودرو ۱/۵ لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.
در کابین، تفاوتها چشمگیر هستند. نمایشگرهای دوگانه روی داشبورد، حالت خمیده و کمانی (Curve) دارند. در بخش میانی، چرم قهوهای همرنگ صندلیها نصب شده و ساختار کنسول بین صندلیها بهبود یافته است. تزئینات داخل تودری، فناوری نمایش اطلاعات روی شیشه (هدآپ دیسپلی) و دوربین ثبت وقایع برای فونیکس تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید جدید ارایه میشوند.
مدل | ۱۴۰۳ |
ویژگی | خودروی مونتاژی-فونیکس |
مشخصات پیشرانه | |
موتور | ۴ سیلندر توربو + دو موتور برقی |
حجم موتور بنزینی | ۱۴۹۸ سی سی |
قدرت (مجموع برقی و بنزینی) | ۳۲۶ اسب بخار |
گشتاور (مجموع برقی و بنزینی) | ۵۱۰ نیوتن متر |
قدرت موتورهای برقی | ۵۵ کیلووات-۷۴ اسب بخار |
۷۰ کیلووات-۹۴ اسب بخار | |
گشتاور موتورهای برقی | ۱۶۰ نیوتن متر |
۱۵۵ نیوتن متر | |
گیربکس | اتوماتیک DHT |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
تعلیق جلو | مک فرسون |
تعلیق عقب | مولتی لینک |
سیستم فرمان | برقی حساس به سرعت |
باتری | |
نوع باتری | لیتیوم |
ظرفیت باتری | ۱۹.۲۷ کیلووات ساعت |
ولتاژ باتری | ۳۵۰ ولت |
مدت زمان شارژ باتری | ۳-۴ ساعت |
شارژر | پرتابل |
ابعاد و وزن | |
طول | ۴۷۲۲ میلی متر |
عرض | ۱۸۶۰ میلی متر |
ارتفاع | ۱۷۴۵ میلی متر |
فاصله بین دو محور | ۲۷۱۰ میلی متر |
تعداد سرنشین | ۷ نفر |
حجم فضای بار | 193-۱۱۷۹-۲۱۰۱ لیتر |
وزن خالص | ۱۷۶۹ کیلوگرم |
ابعاد چرخ ها | ۱۸ اینچی آلومینیومی |
سرعت و شتاب | |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۷.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت |
سوخت و آلایندگی | |
مصرف سوخت ترکیبی (کارکرد موتور بنزینی+برقی) | ۱.۵۵ لیتر |
مصرف سوخت ترکیبی (موتور بنزینی) | ۶.۵ لیتر |
مسافت قابل پیمایش تمام الکتریکی | ۷۵ کیلومتر |
استاندارد آلایندگی | یورو ۶ |
حجم باک بنزین | ۶۰ لیتر |
امکانات | |
امکانات و تجهیزات ایمنی | ترمزهای دیسکی خنک شونده سیستم ترمز سیستم ترمز ضد قفل ABS به همرا ه سیستم توزیع نیروی ترمز EBD ترمز پارک برقی+اتوهولد تعداد ایربگ ۶ ایربگ ( راننده و سرنشین جلو+جانبی صندلی های جلو+پرده ای جانبی) سیستم هشدار کمربند قفل ایزوفیکس صندلی کودک کمربند ایمنی ۳ نقطه ای برای همه سرنشینان سیستم هوشمند ورود بدون کلید به خودرو استارت دکمه ای دوربین دنده عقب دوربین ۳۶۰ درجه ایموبلایزر نمایشگر میزان باد لاستیک (TPMS) سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC) سیستم کنترل حرکت در سراشیبی (DAC) سیستم کنترل پایداری (ESP 9.3) بوش سیستم ترمز اضطراری (ESS) سیستم تثبیت کننده سرعت (کروز کنترل) سنسورهای پارک جلو و عقب سیستم های کمک راننده ADAS رادار هشدار نقاط کور - BSD رادار حرکت بین خطوط - LKA رادار هشدار برخورد هنگام خروج از خط - LDW رادار هشدار خروج از پارک - RCTA رادار خروج امن سرنشینان عقب خودرو - DOW کروز کنترل تطبیقی-ACC رادار کمک راننده در ترافیک -TJA رادار کمکی کروز یکپارچه-ICA رادار هدار برخورد از جلو-FCW سیستم ترمز خودکار اضطراری-AEB رادار هشدار برخورد از عقب-RCW رادار کنترل هوشمند نور بالا-IHC |
امکانات و تجهیزات رفاهی | تعویض دنده برقی حالت های رانندگی قابل انتخاب ECO/Sport/Normal/EV/HEV Mode دوربین ۳۶۰ درجه HD دوربین دنده عقب داینامیک سنسور پارک جلو و عقب سنسور باران آنتی تریپ برای پنجره ها و درب صندوق عقب چراغ های LED تنظیم خودکار ارتفاع نور تودوزی داخلی چرم دو رنگ قهوه ای و مشکی نمایشگر دوگانه ۲۴.۶ اینچی کیلومترشمار دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی نمایشگر اطلاعات و سرگرمی ۱۲.۳ اینچی لمسی اتصال تلفن همراه اپل کار پلی، گوگل اندروید اتو و بلوتوث سیستم صوتی با ۸ بلندگو 2 پورت USB در ردیف جلو و یک پورت در ردیف عقب خروجی برق ۱۲ ولت فرمان برقی با روکش چرم D کات مجهز به گرمکن قابلیت تنظیم فرمان در ۴ جهت تنظیم صندلی راننده برقی در ۶ جهت به همراه ۴ جهت تنظیم گودی کمر برقی حافظه صندلی راننده با قابلیت ذخیره سه وضعیت تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در ۴ جهت کنترل های تنظیم صندلی سرنشین روی پشتی Boss Key گرمکن صندلی های جلو و عقب سردکن صندلی های جلو جعبه خنک شونده (کول باکس) سیستم کنترل صوتی با قابلیت فعال سازی از طریق فرمان صوتی یا دکمه روی فرمان شارژ بی سیم تلفن همراه تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک با قابلیت پاکسازی هوا ION + PM2.5 پنل تهویه هوای مستقل ردیف دوم نورپردازی داخل کابین ۶۴ رنگ ورود به خودرو بدون کلید باز شدن درب صندوق با حسگر سوئیچ سقف پانوراما به همراه سایبان برقی پاورویندوز (بسته شدن خودکار شیشه ها) روشن کردن موتور با ریموت از راه دور آینه های جانبی تنظیم شونده برقی با اتصال به حافظه صندلی راننده آیینه دید عقب الکتروکرومیک |
منصور
۱۲ خرداد ۱۴۰۴چینی
منصور
۱۲ خرداد ۱۴۰۴دوستانی که دیس لایک دادن منظورشون اینه که
این ماشین چینی نیست ؟؟
Mohammad
۱۳ خرداد ۱۴۰۴فکر کردن شما هیت دادی
ولی انصافاً تیگو ۸ خوبه
Mohammad
۱۳ خرداد ۱۴۰۴خیلی خوبه کاش یه شهروند عربستان بودم و به عنوان ماشین کارمندی میخریدم میرفتم سرکار و میومدم
البته عربا مگه میرن سرکار ؟ 😂 آها البته اره زندگی سختی دارن اونا مثل ما ثروتمند نیستن