تلویزیون پدالچشم اندازفونیکس

فونیکس تیگو 7 پرومکس AWD، بررسی کامل، مزایا و معایب و ارزش خرید

راهنمای خرید و هر آنچه باید درباره فونیکس تیگو 7 پرومکس بدانید

نسخه دو دیفرانسیل تیگو ۷ پرومکس، ویژگی‌های جالبی دارد که می‌تواند ان را در برابر اکثر کراس اوورهای بازار ایران که دیفرانسیل جلو هستند در رتبه بالاتری قرار دهد. ما این خودرو را به دقت بررسی کرده‌ایم. با ما همراه باشید.
فونیکس تیگو 7 پرومکس AWD

 

تیگو ۷ پرو اکسلنت در سال ۱۴۰۰ جانشین مدل قدیمی‌تر تیگو ۷ شد و سپس در سال ۱۴۰۲ با مدل پریمیوم با آپشن‌های بیشتر تقویت شد. با این حال شباهت‌های فراوان ازجمله در قوای محرکه و کابین این خودرو با مدل ارزان‌تر و کوچک‌تر X55 پرو، نقطه ضعف تیگو ۷ پرو به حساب می‌آیند. فونیکس برای جدا کردن این خودرو از X55 پرو و قراردادن آن در یک رده بالاتر، نسخه پرومکس را معرفی کرد که در ابتدا تنها در نسخه تک دیفرانسیل رونمایی شد. نسخه پرومکس از پیشرانه قدرتمندتر و گیربکس بهتر سود می‌برد و علاوه بر آن در داخل کابین هم طراحی به سبک تیگو ۸ و انواع تجهیزات ازجمله سیستم‌های کمک راننده، یک ارتقای اساسی محسوب می‌شود.

 

طراحی تیگو ۷ پرومکس

زبان طراحی جدید چری در این مدل کاملاً حفظ و با کمی چاشنی اسپرتی همراه شده است. این خودرو در همان ابتدا همانند سایر برادران خود مثل تیگو ۷ پرو، تیگو ۸ و تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید به نظر می‌رسد.

فونیکس تیگو 7 پرومکس AWD

هرچند در ابتدا ممکن است این خودرو با تیگو ۷ پرو پرمیوم اشتباه گرفته شود، اما در نمای جلو شباهت آن بیشتر با سانگ یانگ نیو رکستون است و فریم پهن فلزی رنگ دور جلوپنجره، آن را تنومندتر و قدرتمندتر نشان می‌دهد. چراغ‌ها همچنان مثل تیگو ۷ عادی، اخمو و جدی هستند. در مدل پرومکس شما تغییری در گرافیک چراغ‌ها و دماغه خودرو ازجمله فرم کهکشانی جلوپنجره نخواهید یافت اما همان تغییر اندک در افزوده شدن فریم نقره‌ای رنگ زیر چراغ‌ها و تغییرات جزئی در سپر جلو، باعث شده تا شاهد طراحی تهاجمی‌تر، دلچسب‌تر و هماهنگ‌تری در نمای روبرو از این خودرو باشیم.

در نمای جانبی به جز تغییر اندک در طراحی رینگ‌ها و چسباندن یک قطعه تزئینی با حرف T روی گلگیر جلو شاهد تغییر دیگری نیستیم. این قطعه مثلثی شکل هرچند کاملاً تزئینی است؛ اما تأثیر خوبی روی نمای جانبی گذاشته است. نمای پشت خودرو هم تغییری نکرده و تنها لوگوی فونیکس از روی چراغ عقب برداشته شده و یکپارچگی این قسمت چراغ‌ها باعث ساده‌تر شدن و پیوستگی بیشتر نمای پشتی خودرو شده است. اگر به زیر اسپویلر عقب نیز دقت کنید یک لبه اضافی نصب شده در این قسمت را خواهید یافت.

طراحی داخلی

بازطراحی کابین، فضای داخلی را بسیار مدرن‌تر و دلنشین‌تر کرده است. این طراحی مشابه با تیگو ۸ پرو بوده اما فرق اساسی آن، استفاده از رنگ غالب مشکی است. یک نمایشگر یک تکه عریض برای کلاستر و سیستم اطلاعات و سرگرمی ترکیبی از دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی با رزولوشون مناسب درنظر گرفته شده و بسیاری از اطلاعات خودرو را به خوبی و با گرافیک و انیمیشن‌های زیبا به نمایش می‌گذارد. در کلاستر هم می‌توانید تمامی اطلاعات پیمایش و مصرف سوخت لحظه‌ای و میانگین و مسافت باقی مانده برای پیمایش را مشاهده کنید. بعلاوه نمایش نقشه روی کلاستر روبروی راننده نیز مزیت دیگری است که می‌تواند بدون اینکه باعث چرخش نگاه راننده شود، مسیر را به او نشان دهد. تعداد کلیدهای روی فرمان زیاد است و نیاز است مدتی برای به خاطر سپردن هرکدام انها زمان بگذارید. کنسول وسط هم کاربردی و ارگونومیک است. زیر آرنجی ساده آن ارتفاع و پهنای مناسبی دارد. طراحی رودری‌ها هم با ترکیب خوبی از مواد نرم و پلاستیک مخصوصاً در جلو همراه شده است. سقف از نوع پانوراما بوده و فضای داخلی پرنور و دلبازی را فراهم می‌کند.

داخل کابین فونیکس تیگو 7 پرومکس AWD

دریچه‌های تهویه جلو از نوع یکپارچه و باریک بوده و کارایی خوبی را نیز به همراه دارند. تهویه از نوع دو کاناله بوده و علاوه بر آن از سیستم تصفیه هوا نیز سود می‌برد. در نسخه پرومکس، کنترل سیستم تهویه تنها به‌صورت لمسی است؛ اما در نسخه AWD از دو کلید چرخان فیزیکی برای این کار بهره گرفته شده است. برای سرنشینان عقب دریچه‌های ساده‌ای درنظر گرفته شده که تنها جهت پرتاب باد آنها قابل تنظیم است. روی ستون‌های جلو، توییترهایی نصب شده که برخلاف تیگو ۸ مارک سونی روی آنها دیده نمی‌شود. سیستم صوتی از ۸ بلندگو تشکیل شده که صدای شفاف و نسبتاً خوبی ارائه می‌کند. برای شارژ گوشی همراه هم از شارژر وایرلس با توان ۵۰ واتی استفاده شده که سرعت شارژ بالایی دارد. نورپردازی داخلی نیز قابل تنظیم است.

 

موتور تیگو ۷ پرومکس

پیشرانه مدل‌های پرومکس دیگر ۱.۵ لیتری نیست و تبدیل به ۱.۶ لیتری توربو شده که مشابه فونیکس FX است. این موتور از نوع GDI یا تزریق مستقیم سوخت بوده و ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. طبیعی است که باید برای این موتور از بنزین با کیفیت یا اکتان مناسب استفاده کرد. در مقام قیاس، تیگو ۷ پرو پریمیوم از موتور ۱.۵ لیتری ۱۵۷ اسبی و ۲۳۰ نیوتن متری سود می‌برد. این افزایش توان و تورک، باعث عملکرد بسیار بهتر در مدل جدید می‌شود. این موتور استاندارد آلایندگی یورو ۶ را پاس می‌کند.

 

گیربکس و انتقال نیرو

برای انتقالی نیرو از موتور به چرخ‌ها از یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر (wet) استفاده شده که تعویض دنده‌های آن نرم و بدون تأخیر است. امکان تعویض دستی دنده هم ممکن است هرچند روی لیور دنده نسخه آزمایشی ما چیزی دیده نمی‌شد و تنها از کلاستر می‌توانستیم تبدیل اتوماتیک به دستی را مشاهده کنیم.

فونیکس تیگو 7 پرومکس AWD

انتقال نیرو به هر چهار چرخ به‌صورت تمام وقت با استفاده از نسل ششم سیستم انتقال نیروی بورگ وارنر یکی از مزایای این خودرو محسوب می‌شود. برخلاف بسیاری از کراس‌اوورهای بازار ایران در این کلاس و رده قیمتی، تیگو ۷ پرومکس AWD، نیرو را به‌صورت دائم به هر چهار چرخ منتقل می‌نماید. انتقال بخشی از قدرت به محور عقب باعث می‌شود تا بتوان روی قابلیت‌های خارج از جاده تا حد زیادی روی این خودرو حساب کرد. البته خبری از قابلیت‌های آفرود واقعی، مانند قفل دیفرانسیل و تغییر قابلیت‌های دیفرانسیل به‌صورت تک یا دو دیفرانسیل سبک و سنگین نیست؛ بنابراین در نهایت این خودرو یک کراس‌اوور آنرودی است که کمی در شرایط سبک آفرودی، قابلیت‌های کمک‌کننده بهتری نسبت به سایر رقبا ارائه می‌کند و در جاده هم کشش بهتر و پایداری بیشتری دارد.

 

تجربه رانندگی

مودهای قابل انتخاب رانندگی شامل نرمال، اکو، گل‌آلود، برفی، ناهموار، اسپرت است. نسخه غیر AWD تنها از مدهای نرمال، اکو و اسپرت سود می‌برد. شتاب تیگو ۷ پرومکس در نسخه تک دیفرانسیل ۹ ثانیه و در مدل AWD تنها ۸ ثانیه اعلام شده که در تست‌ها نیز به اعدادی نزدیک به این دست یافتیم. در جاده‌های کوهستانی هم کم فرمانی یا بیش فرمانی محسوسی از این خودرو دیده نمی‌شود؛ بنابراین می‌توان پیچ‌های تند را با سرعت بالاتری پیمود. در مجموع رانندگی با این خودرو هم لذت‌بخش و با احساس اطمینان کافی است.

 

فضای کابین و بار

دید به اطراف نسبتاً خوب و تسلط راننده هم مانند بسیاری از کراس‌اوورها، بالاست. فرم افقی و خطوط روی کاپوت توسط راننده دیده می‌شوند؛ لذا راننده کاملاً مسلط به حدود و ابعاد خودرو است. دوربین ۳۶۰ هم کارایی متوسطی دارد. دید آینه وسط به عقب، محدود است.

راحتی صندلی‌ها در حد خوبی است و مخصوصاً برای سرنشینان عقب بهتر احساس می‌شود. در جلو راننده علاوه بر تنظیمات برقی ۶ جهته، از دو تنظیم قابل ذخیره در حافظه نیز سود می‌برد. مموری علاوه بر تنظیمات صندلی، آینه‌ها را نیز متناسب با سرنشین هماهنگ می‌کند. گودی کمر نیز به‌صورت برقی برای صندلی راننده قابل تنظیم است تا در سفرهای طولانی خستگی کمتری حاصل شود. بااین‌حال انتظار می‌رفت صندلی‌ها از فوم کمی نرم‌تر و لبه‌های دربرگیرنده بزرگ‌تری استفاده کنند تا حرکات عرضی بدن سرنشین را کنترل کنند. صندلی‌ها از گرم‌کن و سردکن داخلی بهره می‌برند.

فضای پا و سر برای سرنشینان با قد متوسط و حتی کمی بلندقد هم کافی است. در بخش عقب نیز فضای کافی در این بخش‌ها دیده می‌شود؛ ولی برای نفر سوم فضا کمی تنگ است. سانروف پانورامیک، ابعاد وسیعی داشته و نور خوبی وارد کابین می‌کند.

فضای بار بسیار وسیع بوده و لبه بارگیری هم در امتداد خط سپر قرار گرفته و می‌توان برای نشستن در هنگام پیک‌نیک هم روی آن حساب کرد. بعلاوه با تا شدن آسان صندلی‌های عقب، میزان فضای بار به مقدار قابل توجهی افزایش می‌یابد. در مجموع، فضای داخلی کاملاً دلباز و راحت است.

 

تفاوت‌های تیگو ۷ پرومکس با تیگو ۷ پرو پریمیوم

همان‌گونه که گفتیم، عمده‌ترین تفاوت نسخه پرومکس نسبت به نسخه پرو، پیشرانه قدرتمندتر و بزرگ‌تر ۱.۶ لیتری آن و گیربکس ۷ سرعته دوال کلاچ در برابر گیربکس CVT است. مدل AWD هم از ویژگی انتقال نیرو به هر دو محور سود می‌برد. در داخل کابین هم تغییرات گسترده‌ای صورت گرفته و علاوه بر تغییر طراحی، استفاده از امکانات و آپشن‌های بیشتر و امکانات کمک راننده و ایمنی این خودرو را ارتقا داده‌اند.

 

مشخصات فنی تیگو ۷ پرومکس AWD

مدل۱۴۰۳
ویژگیخودروی مونتاژی

مشخصات پیشرانه

موتور۴ سیلندر توربو TGDI
حجم موتور۱۶۰۰ سی سی
قدرت۱۹۷ اسب بخار
گشتاور۲۹۰ نیوتن متر
گیربکساتوماتیک ۷ سرعته WDCT
انتقال نیرودو دیفرانسیل AWD

ابعاد و وزن

طول۴۵۰۰ میلی متر
عرض۱۸۴۲ میلی متر
ارتفاع۱۷۴۶ میلی متر
فاصله بین دو محور۲۶۷۰ میلی متر
حجم صندوق بار۴۷۵ تا ۱۵۰۰ لیتر (حداکثر)
وزن خالص۱۵۷۵ کیلوگرم
ابعاد چرخ ها۲۲۵/۶۰ R18

سرعت و شتاب

شتاب صفر تا صد۸.۲۸ ثانیه
حداکثر سرعت۲۰۰ کیلومتر بر ساعت

سوخت و آلایندگی

مصرف سوخت ترکیبی۸ لیتر
استاندارد الایندگییورو ۶
حجم باک بنزین۵۱ لیتر

 

آپشن‌ها و امکانات

 

  • سانروف پانورامیک
  • شارژر بی‌سیم تلفن همراه
  • سیستم ورود بدون کلید
  • چراغ‌های اتوماتیک و تمام ال‌ای‌دی جلو و عقب
  • چراغ‌های مخصوص گردش در سر پیچ‌ها
  • صندلی‌های برقی ردیف جلو به همراه حافظه صندلی راننده و تنظیم گودی کمر
  • گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو
  • اهرم تعویض دنده الکترونیکی با امکان تعویض دستی
  • صفحه کیلومتر (کلاستر) دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی یکپارچه با نمایشگر مرکزی
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله به همراه یونیزاسیون، کول باکس و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
  • نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی همراه با ۸ اسپیکر و توییتر و درگاه USB برای سرنشینان جلو و عقب
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی با قابلیت تغییر زاویه در هنگام دنده عقب
  • قابلیت تنظیم حالت‌های رانندگی
  • فرمان برقی با تنظیم در چهار جهت
  • پاور ویندوز با قابلیت تشخیص مانع
  • نورپردازی داخلی
  • کروز کنترل تطبیقی
  • صندوق برقی عقب به همراه سنسور با قابلیت تنظیم ارتفاع بازشدن
  • سنسور باران با قابلیت بستن سانروف و پنجره‌ها در باران

ایمنی و سیستم‌های کمکی راننده

برای رانندگانی که ممکن است دقت کافی نداشته باشند یا معمولاً توجه آنها به جز رانندگی به چیزهای دیگری جلب می‌شود، سیستم‌های کمکی رانندگی می‌توانند بسیار مؤثر و راهگشا باشند. مجموعه این سیستم‌ها که به ADAS یا سیستم دستیار راننده پیشرفته موسوم‌اند، شامل هشدار برخورد از جلو، انواع رادار برخورد از جلو و عقب و نقطه کور برای راننده و حتی سرنشینان عقب، نگهدارنده خودرو بین خطوط و هشدار عبور از لاین چپ یا راست جاده، رادار تابلو خوان، کروز کنترل تطبیقی، ترمز خودکار اضطراری، کنترل هوشمند نور بالا و… هستند. یکی از سیستم‌های جالب ایمنی این خودرو، آلارم نوشیدن چای یا قهوه بعد از رانندگی چند ساعته است.

  • شش کیسه هوای ده نقطه‌ای (جلو، جانبی، پرده‌ای)
  • ترمز پارک برقی (EPB) و اتوهلد
  • ترمز کمکی (BAS, ABS, EBD)
  • سنسور پارک عقب
  • سیستم هشدار ترافیک در عقب خودرو
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • کنترل ایستایی در سربالایی (HHC)
  • کنترل حرکت در سرپایینی (HDC)
  • قطع پدال گاز در هنگام ترمزگیری (BOS)
  • کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)
  • ترمز کمکی (EBA)
  • سیستم کنترل کشش (TCS)
  • سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)
  • سیستم هشدار خروج از خط (LDW)
  • رادار هشدار خروج از پارک (RCTA)
  • رادار هشدار باز شدن درب عقب (DOW)
  • رادار نقطه کور (BSD)
  • سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)
  • سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)
  • کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)
  • سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)
  • سیستم نوربالا اتوماتیک (IHC)
  • رادار تصادف از جلو (FCW)
  • ترمز اضطراری خودکار (AEB)
  • تابلو خوان

 

مقایسه تیگو ۷ پرومکس با رقبا

درحالی‌که شاید فیدلیتی پرستیژ رقیبی نزدیک به این خودرو به نظر برسد، پرومکس AWD چه از بابت امکانات و چه از لحاظ قابلیت انتقال نیرو به هر چهار چرخ، امتیاز بیشتری به دست می‌آورد. از سویی مدل پرو پلاگین هیبرید هم در همین بازه قیمتی جای دارد که البته از ویژگی انتقال نیرو به چهار چرخ بی‌بهره است و در عوض با استفاده از یک باتری و موتور الکتریکی، مصرف سوخت بهتری را ارائه می‌کند. در میان خودروهای وارداتی در این بازه می‌توان گک GS3 و جتا GS5 را نام برد. رقبای دو دیفرانسیل این خودرو هم قیمتی لااقل ۶۰ درصد بالاتر از آن دارند.

ارزش خرید و قیمت تیگو ۷ پرومکس

به‌عنوان یک کراس‌اوور خانوادگی میان سایز با فضای داخلی خوب، طراحی مدرن، انبوه تجهیزات رفاهی و ایمنی، راحتی سواری، پیشرانه سرزنده و قدرتمند و انتقال نیروی کارآمد چهار چرخ دائمی، مصرف سوخت خوب، طراحی گیرا و انبوه ویژگی‌های کارا، تیگو ۷ پرومکس AWD یکی از انتخاب‌های معدود قابل پیشنهاد است که اکثر افرادی که در طول زمان یک هفته‌ای تست این خودرو همراه ما بودند را سورپرایز کرد. قرار است این خودرو با قیمتی در حدود ۲ تا ۲.۱۰۰ میلیارد تومان وارد بازار شود که در این حالت حدود ۲۵۰ میلیون تومان گران‌تر از نسخه پرو پریمیوم خواهد بود و در این حالت نیز ارزشمند به نظر می‌آید. این خودرو یکی از بهترین مدل‌های فونیکسی است که تاکنون تست کرده‌ایم و بالانس خوبی بین قابلیت‌های حرکتی، کاربردی و توانایی‌ها و امکانات برقرار نموده که امتیاز آن را برای خرید افزایش می‌دهد.

تماشا در یوتیوب:

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2089 ديدگاه)

    امکانات رفاهی = فول
    آفرود = 4WD
    در یک کلام … اژدها چینی

    موافقم 5
    مخالفم 16
    1. Taha Ayoobi

      ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4022 ديدگاه)

      اژدها بی خطر

      موافقم 20
      مخالفم 1
    2. فرهاد

      ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (154 ديدگاه)

      کاش من بجای ربات تایید کامنت ها ، ادمین نظارت بر کامنت ها میشدم و امثال علی جردن و سوشیانت و نوید و پیام و امیر و کار لاو و کیلر و علی شوی نوا و درکل هرچی متعصب و هرکسی که نظر غیر حرفه ای و غیر فنی و غیر آموزشی میزاره رو از صفحه کامنت های پدال حذف میکردم.

      موافقم 24
      مخالفم 1
      1. علی جردن

        ۱۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2089 ديدگاه)

        تعصب روی پژو شوتی نداریم که
        عشق خودروهای جهان اولی داریم تو دلمون
        شمارو تحریما ذهنتون را محدود کرده
        همیشه گفتم شاسی بلند تک دفیرانسیل کنسله چه چینی باشه چه آلمانی
        وقتی از خودرویی تعریف میکنم که لایق تحیسن باشه کورکورانه ویا از روی ظاهر هرگز ماشینیو توصیه نکردم
        شاید بغضیا بخاطر ظاهر زیبا X55 یا لاماری توصیه کنند اما چون با ارزش های من تفاوت داره همیشه گفتم سراغ ماشین تک دفرانسیل نرید و بجاش سدان بخرید
        سپاس گزارم

        موافقم 6
        مخالفم 17
        1. car lover

          ۱۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1246 ديدگاه)

          هر دو دیفرانسیلی هم آفرودی نیست.

          موافقم 18
        2. علی

          ۱۸ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (103 ديدگاه)

          اقای دروازه دولاب AWD و 4WD با هم فرق داره !😏

      2. ۱۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (4819 ديدگاه)

        خدا نگذره از اون ربات
        حرفای منو قبول نمیکنه کامنتام نمیان

        موافقم 2
        مخالفم 9
      3. ضد فن های متعصب

        ۱۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (19 ديدگاه)

        درود بر شما اقا فرهاد زیباترین جمله ای که داخل بخش پیام های سایت پدال دیدم باید با طلا نوشت گذاشت کنار نماد پدال در صفحه اصلی سایت حرف دل همه کاربرانی که از دست افراد متعصب ناراضی هستن رو زدید ماشالا

        موافقم 14
        مخالفم 1
    3. car lover

      ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1246 ديدگاه)

      اره از این بچه مارمولک ها😂

      موافقم 11
      مخالفم 2
    4. گاس فرینگ

      ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (324 ديدگاه)

      از این اژدها ها که دم در مجتمع ها میزارن آدم میزارن توش قر میده

      موافقم 5
      مخالفم 2
    5. ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4819 ديدگاه)

      آفرود با این ماشین ها به صرفه نیست بهترین خودرو برای آفرود لندکروز و هایلوکس و kmc و پاژن و جیکلاس و کولیی ماشین دیگه می‌باشد 🤔

      موافقم 2
      مخالفم 13
      1. ۱۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (19 ديدگاه)

        کاری که تو با بنز و تویوتا و لندرور کردی هیتلر نکرد اخه kmc که یکم فشار بهش بیاد گیربکس میسوزونه رو کنار پادشاهان گذاشتی
        واکنش کیشیرو تویوتا و کارل بنز : مشکل داری؟…

        موافقم 8
        مخالفم 4
      2. ۱۷ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (19 ديدگاه)

        سهام لندرور و تویوتا و بنز ریخت با گذاشت kmc گیربکس سوزان کنار پادشاهان کارل بنز اون دنیا دنبالته

        موافقم 4
        مخالفم 1
      3. فرهاد

        ۱۷ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (154 ديدگاه)

        جیپ شهباز مونتاژ شاهنشاهی 50 ساله شرف داره به kmc نشون به اون نشونی که دیوار صاف رو بالا میره.

        موافقم 9
        مخالفم 1
    6. ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (19 ديدگاه)

      افرود سوارانی که دیفندر و جی کلاس سفارش داده بودند بعد از دیدن این خودرو : پول مارو پس بدین میخایم تیگو بخریم

    7. اکسل عقب x55

      ۱۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (19 ديدگاه)

      دستت درد نکنه علی آقا هر وقت خواستم دیفندر یا جی کلاس بخرم میرم نمایندگی چری یدونه از این تیگو ها میخرم بقیشم میزارم بانک سودشو میگرم خوب نکته ای گفتی

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. لنسرoevi

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        داش در نری

      2. لنسرoevi

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        داش در نری یه وقت

    8. Arad

      ۱۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      درود ماشین خوبی هست ولی در فروش به مشکل می‌خورید و با پول این نظر بنده توسان یا اسپورتیج کارکرده هستش که تو شهرهای بزرگ مثل پول نقدن

      موافقم 5
      مخالفم 4
    9. مزدا

      ۱۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2091 ديدگاه)

      برادر جردن هر گردی گردو نیست !!
      هر ماشین دو دیفرانسیل به معنای افرودر بودن نیست !
      با این نمیشه تپه رفت چه برس کویر و کوه و جنگل!!
      همون جاده صاف بزاش کافیه !
      ولی دو دیفرانسیل بودنش مزیت هست تو این بازار خودرو بی صاحب مملکت

      موافقم 10
      1. علی جردن

        ۱۷ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2089 ديدگاه)

        منظور از آفرود همین که تو روزهای برفی خیابون سربالایی بتونه بره بالا اونم دو دف میخواد
        البته من خودم انتخابم تیگو ۷ نیست و جیلی آزکارا از تیگو ۷ و ۸ بهتر میدونم

        موافقم 2
        مخالفم 9
    10. ۱۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (27 ديدگاه)

      افرود به دو دف بودن و اون kmc که ادعا میکنه تو افرود چیزی نیست چه برسه به این که کراس اوور شهریه

    11. B

      ۱۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (840 ديدگاه)

      اگه این اژدهای چینیه وای بحال چین

    12. RezaRs

      ۱۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (297 ديدگاه)

      علی شوس مولوی راهن حتی فرق 4wd و awd رو نمیداند

    13. مسعود

      ۱۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      جیلی آزکارا از این ارزش خرید بالاتری داره و اونم چهار چرخه

    14. محمد

      ۱۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (18 ديدگاه)

      4wd با AWD متفاوته اقای باسواد لطفا اگر راجب چیزی اطلاعی نداری نظر نده در سیستم AWD هر چرخ ۲۵ درصد توان موتور رو در حالت عادی داره البته کامپیوتر تا حدی میتونه این قدرت رو بالا پایین کنه این سیستم برای جاده هست و شتابگیری خوب نه افرود. میرسیم به 4WD که برای افروده محور عقب 75 درصد و محور جلو 25 درصد توان رو داره کامپیوتر بر اثاث کشش میتونه محدود قدرت رو بالا ببره

      موافقم 1
      مخالفم 1
    15. علی

      ۱۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (103 ديدگاه)

      فقط رانا پلاس 😏

  2. اشی‌مشی

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    رقیب رنو کولیوس

    موافقم 3
    مخالفم 15
    1. گاس فرینگ

      ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (324 ديدگاه)

      و فراری پورسانگوئه و لامبورگینی اوروس و استون مارتین DBX

      موافقم 6
      مخالفم 2
  3. فروغ

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    لکسوس RX200t 👍🏻
    تیگو ۷ پرومکس 👎🏻

    رای بدین

    موافقم 9
    مخالفم 11
    1. Zonda

      ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مقایسه این ۲ تا خیلی مسخره و خنده داره
      اصلا این ۲ تا بازار هدفشون یکی نیست
      لکسوس و تویوتا تو کشور ما نماد ثروت و مایه داری به حساب میان . کسی که اونقد پولداره که میتونه لکسوس بخره صدسااال نگاه به چینی نمیکنه
      قضیه فراتر از خودروئه

      موافقم 12
      مخالفم 3
      1. ۱۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (19 ديدگاه)

        داشت مسخره می‌کرد نه مقایسه

        موافقم 2
        مخالفم 2
    2. ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4819 ديدگاه)

      هایما 7x بخر خیلی ماشین خوبیه

    3. Dark Knight

      ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (580 ديدگاه)

      داداش باید به جای لکسوس یه لامبورگینی اوروس یا میباخ gls میذاشتی ، لکسوس ژاپنی چیه که بخواد با ماشین با دوام و با کیفیت چینی مقایسه بشه 😂😂

      موافقم 9
      مخالفم 2
  4. باشو

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    ماشین خوب و جالبی هستش، هم کیفیت داره هم امکانات، منتها قیمت فضایی داره، الان عده ای باز چینی اشغال و فلان و بهمان میکنن، گربه دستش به گوشت نمی‌رسه میگه پیف بو میده

    موافقم 13
    مخالفم 4
  5. HELLO.BROTHERS

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (102 ديدگاه)

    این ماشین بعد از ۳۰هزارکیلومتر به ترتر کردن می‌افتد،اونی که این رو بعد از ۳۰هزار بخره دیوانه کامل.

    موافقم 7
    مخالفم 11
    1. ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4819 ديدگاه)

      تو از کجا میدانی؟

      موافقم 4
      مخالفم 5
    2. امیر حسین

      ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اره حق با شماس الان در مورد ماشین های ایرانی صحبت بود هیچ کسی انتقاد نمیکرد نمیدونم یک جوی پیش اومده همه کور کورانه بهترین ماشین چینی رو هم میگن اشغال هست بعدش میری میبینی طرف یا ایراخودرو سوار هست یا سایپا سوار بعد میاد در مورد ماشین چینی نظر میده

      موافقم 10
      مخالفم 4
      1. اکسل عقب x55

        ۱۷ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (19 ديدگاه)

        بنده چینی سوار شدم از خانواده ام وی ام و زیر ۳ سال داشبورد صدای وزوز میومد در حالی که الان هیوندای اوانته ۲۰۰ هزار کارکرد سوار میشی انگار صفر چینیه درسته که میگن کره دسته دو در حد صفر چینیه

        موافقم 6
        مخالفم 6
  6. حسن

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2014 ديدگاه)

    چراغ‌ها همچنان اخمو و جدی هستند

    موافقم 8
    مخالفم 1
  7. Taha Ayoobi

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4022 ديدگاه)

    سمند مدل 87 گرم کن آینه بقل داره این نداره😂

    موافقم 3
    مخالفم 8
    1. ALI

      ۲۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (17 ديدگاه)

      حتی مدل تیگو ۷ پرو هم داره ولی ذکر نشده

      درضمن حتی سمند سریر هم این آپشن رو نداشت چه برسه LX 87

  8. علی اکبر زینالی

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (146 ديدگاه)

    بنظر می رسد خودروی ارزنده ای در این رینج قیمتی باشد.

    موافقم 5
    مخالفم 3
  9. امیرحسین

    ۱۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدا شاهد پول دادن برای این خودروهای چینی …حماقت..
    اصلا خریدار ندار..
    برای فروش به مشکل می‌خورید.
    وهمشون گیربکس بسیار ضعیفی دارن
    که بعد ۵ ماه متوجه میشید..

    موافقم 3
    مخالفم 9
  10. اکسلم در رفت

    ۱۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    آخه چینی تعریف داره مگه؟
    این اس یو وی با این موتور نشان دهنده کیفتشه😂

    موافقم 2
    مخالفم 4
    1. ALI

      ۲۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (17 ديدگاه)

      باشه ولی کراس اوره

  11. سعید

    ۱۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    به نظر بدک نمی رسه البته اگر اکسل عقبش در نره

  12. ali

    ۱۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (189 ديدگاه)

    با سلام
    خدایا به چه روزی افتادیم که یه آشغال چینی بی اصل و نصب باید توسط یه سایت معتبر مثل پدال تبلیغ بشه؟؟؟؟اینقدر جنسهای بنجل به خوردمون دادن که فکر می کنیم این خیلی شاخه با موتور 1600 سی سی که خدابیامرز پیکان همین قدر حجم داشت…..واقعا چرا به این روز افتادیم؟یه زمانی کادیلاک وی 8 مونتاژ می کردیم بنز ای کلاس مونتاژ می کردیم ماکسیما و سیلو مونتاژ می کردیم ….الان یه بی اصل و نصبی مثل این رو باید مونتاژ کنیم و براش تبلیغ کنیم…..

    موافقم 2
    مخالفم 6
  13. maziarkhani

    ۱۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    نمای جلو یه کپی ناشیانه از DS 7 کراس بکه

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا