GAC آیون UT معرفی شد؛ رقیبی تازه برای فولکس واگن ID.3
GAC نخستین تصاویر رسمی مدل تازه خود را منتشر کرده است و میگوید که این هاچبک تازه بههمراه شاسیبلند آیون V و سدان آیون RT، محصولی استراتژیک برای بازار جهانی خواهد بود. این برند چینی تصمیم دارد که از نسخه نهایی خودرو در نمایشگاه خودروی گوانجو 2024 پردهبرداری کند تا بهطور رسمی فولکسواگن ID.3 را به چالش بکشاند.
GAC آیون UT در زمینه طراحی، خودرویی محتاط و همهپسند به نظر میرسد. استفاده گسترده از خطوط نرم، حذف جلوپنجره، چراغهای LED مدرن و... باعث شده تا این خودرو هم مانند سایر محصولات تازهوارد چینی، محصولی دلپسند را در ذهن بیننده تداعی کند. کابین هاچبک GAC هم مانند تمام خودروهای برقی چینی دیگر شامل یک نمایشگر بزرگ در وسط داشبورد و یک نمایشگر مختص راننده میشود که با همراهی فرمان دوپره، کنسول مرکزی شناور و مواداولیه ارزان و رنگآمیزیشده، ماهیت اقتصادی آیون UT را نشان میدهد.
دادههای وزارت صنعت و اطلاعات فناوری چین نشان مبنیبر آن است که GAC آیون UT ابعادی برابر 4,270 در 1,850 در 1,575 میلیمتری دارد. این خودروی کوچک که از فاصله محوری 2,750 میلیمتری سود میبرد، ابعادی نزدیک به فولکسواگن ID.3، امجی 4 و بیوایدی دلفین دارد.
قدرت حرکتی این خودرو از یک موتور برقی 136 اسب بخاری تامین میشود که خود، نیرویش را از یک باتری لیتیومآهن فسفاتی میگیرد. سازنده حرفی از ظرفیت باتری به میان نیاورده است اما اعلام کرده که با هر بار شارژ کامل، توان پیمایش مسافتی 600 کیلومتری را برای راننده فراهم میکند. GAC پیش از این و در سدان آیون RT خود از یک بسته باتری 64.1 کیلووات ساعتی استفاده کرده بود که توان پیمایش 650 کیلومتری را برایش فراهم میکرد؛ پس احتمالا باتری آیون UT هم به از همین نمونه و با ظرفیتی نزدیک به آن باشد.
قیمت GAC آیون UT در کشور چین برابر 13,800 دلار خواهد بود؛ یعنی دقیقا برابر رقیب هموطنش، بیوایدی دلفین. با این وجود محصول GAC با اختلاف قیمت 2 تا 4 هزار دلاری، از هاچبکهای VW و امجی ارزانتر است و میتواند نظر خریداران متعددی را به سمت خود جلب کند. GAC برنامه دارد که این مدل را در بازارهای تایلند، مکزیک، اندونزی، ویتنام، مالزی و فیلیپین هم به فروش برساند. نظر شما درباره GAC آیون UT چیست؟ آیا این برند چینی میتواند موقعیت محکمتر برندهای مطرح را به خطر بیاندازد؟