جنسیس با بخش ماگما به جنگ مرسدس AMG و بی‌ام‌و M می‌رود

یک‌شنبه 2 شهریور 1404 - 09:00
مطالعه 3 دقیقه
جنسیس ماگما
جنسیس با معرفی زیربرند ماگما رسماً وارد قلمروی خودروهای پرفورمنس بالا شده و قصد رقابت با مرسدس AMG و ب‌ام‌و M را دارد.
تبلیغات

جنسیس، بازوی لوکس هیوندای، با معرفی رسمی زیربرند پرفورمنس خود با نام جنسیس ماگما، شمشیر را برای رقبای باسابقه آلمانی یعنی مرسدس AMG، ب‌ام‌و M و آئودی RS از رو بسته است. این برند کره‌ای قصد دارد با ترکیبی از خودروهای خیابانی قدرتمند و یک برنامهٔ جدی در مسابقات اتومبیل‌رانی، از این بازار هیجان‌انگیز سهمی به دست آورد. اولین سرباز این ارتش جدید، شاسی‌بلند برقی GV60 ماگما است که پس از رونمایی به‌عنوان یک مدل مفهومی، اکنون در آستانه تولید انبوه قرار دارد؛ اما ماگما قرار نیست صرفاً یک نسخه بزک‌شده از محصولات هیوندای N باشد.

تایرون جانسون، رئیس مرکز فنی هیوندای-جنسیس-کیا در اروپا که پیش‌ازاین روی پروژه‌هایی مانند هیوندای آیونیک 5 N و فورد فوکوس RS کار کرده، تفاوت کلیدی این دو برند را این‌گونه تشریح می‌کند:

هیوندای N شیطان پیچ‌ها است اما ماگما برای پیست ساخته نشده، هرچند که توانایی حضور در پیست را خواهد داشت. ماگما یک ماشین رانندگی پیچیده‌تر و لوکس‌تر است. قدرت برای آن اهمیت دارد اما لزوماً نباید قوی‌ترین در کلاس خود باشد. قدرت کافی، کلیدواژهٔ اصلی است.

جانسون تأکید می‌کند که این تفاوت شخصیت، بیش از آنکه به سخت‌افزار وابسته باشد، از طریق نرم‌افزار حاصل می‌شود. او می‌گوید:

امروزه همه‌چیز به نرم‌افزار وابسته است. شما می‌توانید با نرم‌افزار، شخصیت یک خودرو را به‌طور بنیادین تغییر دهید.

بااین‌حال، GV60 ماگما از نظر سخت‌افزاری به برادر خود، هیوندای آیونیک 5 N بسیار نزدیک خواهد بود. این یعنی ما شاهد یک کراس‌اوور برقی دوموتوره با قدرتی در حدود ۶۰۰ اسب بخار و سیستم توزیع گشتاور پیشرفته خواهیم بود که ویژگی‌های جذابی مانند تعویض دندهٔ مجازی و صدای موتور شبیه‌سازی‌شده را نیز به ارث می‌برد. جنسیس برای اثبات جدیت خود، یک برنامهٔ گسترده در موتوراسپرت را نیز تدارک دیده است. تیم جنسیس ماگما ریسینگ سال آینده با هایپرکار اختصاصی خود به نام GMR-001 وارد مسابقات قهرمانی استقامت جهان (WEC) خواهد شد و در سال ۲۰۲۷ نیز در مسابقات IMSA آمریکا شرکت خواهد کرد. جالب است بدانید که جنسیس برای کسب تجربه، امسال تعدادی از اعضای تیم و رانندگان خود را در تیم IDEC Sport در کلاس LMP2 مسابقات ۲۴ ساعته لمان مستقر کرده بود.

GV60 ماگما تنها محصول این خانواده نخواهد بود. جنسیس پیش‌ازاین از مدل مفهومی GV80 کوپه ماگما نیز رونمایی کرده که نشان می‌دهد این زیربرند تنها به خودروهای برقی محدود نخواهد شد. همچنین، ازاین‌پس تمام خودروهای ماگما توسط تیم اروپایی جنسیس توسعه خواهند یافت. یک نکته جالب دیگر، رنگ نارنجی نمادین این خودروها است که به گفته جنسیس، «نمادی از نگرش با اعتمادبه‌نفس و پرشور کره» است؛ هرچند می‌توان با اطمینان گفت که رنگ‌های دیگری نیز برای این گدازه‌های آتشین قابل انتخاب خواهد بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.