جنسیس با معرفی کانسپت G70 Track Day Special با ارتقاهای ویژه برای پیست، خودرویی قابلرقابت با بامو M3 ساخته اما متأسفانه تنها یک نمونه از آن وجود دارد و فعلاً قابلخرید نیست.
پس از نزدیک به هشت سال حضور در بازار، جنسیس سرانجام نسخهای از G70 را معرفی کرده که شایستگی رقابت با بامو M3 قدرتمند را دارد؛ اما از این خودرو که Track Day Special نام دارد، تنها یک دستگاه ساخته شده است. این کانسپت، نسخهای ارتقاءیافته از G70 است که برای عملکرد بهینه در پیستهای مسابقه طراحی شده است. جنسیس در این خودرو از سیستم تعلیق قابل تنظیم KW و رینگهای ۱۹ اینچی OZ Estrema GT با لاستیکهای میشلین پایلوت اسپرت 4S استفاده کرده است. این لاستیکها چسبندگی فوقالعادهای به خودرو میدهند. علاوه بر این، دریچههای روی کاپوت برای بهبود جریان هوا و یک باله بزرگ عقب روی صندوق، ظاهری تهاجمی و مسابقهای به G70 بخشیدهاند.
به گفتهٔ جنسیس، این کانسپت از G70 ویژهٔ تاکسی نوربرگرینگ الهام گرفته است؛ برنامهای که سال گذشته راهاندازی شد و به علاقهمندان اجازه میدهد سوار بر یک G70 ارتقاءیافته، تجربه دور زدن در پیست معروف جهنم سبز را داشته باشند. سیستم تعلیق و لاستیکهای این کانسپت مستقیماً از تاکسیهای نوربرگرینگ گرفته شدهاند. همچنین رنگ نارنجی خاص بدنه هم از تاکسیهای مذکور الهام گرفته است.
G70 تاکسی نوربرگرینگ از موتور ۳.۳ لیتری V6 توئین توربوی نسخهٔ معمولی با قدرت ۳۶۵ اسب بخار و ۳۷۶ نیوتن متر گشتاور استفاده میکنند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود. جنسیس هیچ جزئیاتی درباره تغییرات احتمالی پیشرانه در کانسپت Track Day Special ارائه نکرده و بنابراین میتوان فرض کرد که زیر کاپوت این خودرو تغییری نسبت به نسخه استاندارد ایجاد نشده است. علیرغم الهام گیری از پیست نوربرگرینگ، این خودرو فعلاً در این پیست دیده نخواهد شد و کانسپت G70 در کانادا رونمایی شده است. جنسیس همچنین قصد دارد این خودرو را در تابستان به تور نمایش در نمایندگیهای خود در سراسر کانادا ببرد.
جنسیس سابقه طولانی در معرفی کانسپتهای اسپرت و جذاب دارد اما معمولاً این خودروها به تولید انبوه نمیرسند. G70 Track Day Special نیز با وجود ظاهر آماده تولید، بهاحتمالزیاد در حد یک نمونه تک ساخت باقی خواهد ماند. این یعنی رقابت مستقیم با بامو M3 در پیست فعلاً در حد یک رؤیا خواهد بود.
نه به تفادس
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴بی ام و شده مسخره چین و کره
نه به تفادس
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴بخدا انگار دو تا بنتلی کانتیننتال رو خریدی چراغای عقب یکیشو گذاشتی روی جلوی یکی دیگش اسن نیازی نیست دقت کنی اسپویلرش معلومه داون فورس خوبی نمیده اگه اسپویلر رو در نظر نگیریم داون فورسش از کجا میاد هیچ چیز خاصی نداره
SMS
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴از قیافش هم وزن زیاد می باره
ar-ma-n
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴بیخیال باو چهکاری آخ ی سدان سنگین ورداشتین یک با یک لیپ های سپر و تیونینگ کردین با رقابت m3 بیخیال.
نمیگم بده ها تو سدان و کلاس خودش عالی ولی حداقل از کسی که جنسیس کوپه ساخته با اون انجین انتظار دارم بتونه یک کوپه دیگ بساز .
سری که درد میکنه دستمال نمیبنندن .
آخ هرجور با منطق و عقل و هرچیزی فکر کنی نمیشه یک سدان چهار در با اون ابعاد و عرض که داره و اون وزن بخوای با یک ماشین اسپرت سبک کوپه دو در درب با انجین v6 رقابت کنی .
حداقل اندازه کوچیک داشت یک چیزی ولی خیلی بزرگ واقعا نمیدونم دنبال چی هستن چه انتظاری دارن از این کار .
جنسیس حرمت و ابهت داره نه لذت 😂😂🤦♂️
PURIYA
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴یه جوریه
انگار مثلا یه ماشین لوکسی مثل تالیسمان رو تقویت بکنی بگی این رقیب m3 باشه
اصلا نمیشه
Cadillac-V
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴یا ابوالفضل رنو تالیسمان لوکسه مگه؟
اگه تو ایران رو میگی آره ولی خارج…
ar-ma-n
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴دقیقا حست درسته بجای اینک بیان برنامه ریزی کنن یه کومه یا اسپرت خوش رخ بدن با موتور خوب .
هر از گاهی دلشون سرعت میخواد و خب میگن چیکار کنیم ورداریم سدان بکنیم اسپرت مثل 405 سمنده های ده 80 شده که بال میزارن و … اون حس بهم میده واقعا .
یا حداقل اینکار میکنن اصولی باشه بیان برنامه ریزی کنن
مثل پورشه تایکان که شکل وبدنه و خطوط 911 داره ولی چهار در خب اون میشه با کمی سبک سازی بسه اسپرت کرد .
این مقاله ببین
https://www.pedal.ir/porsche/taycan-turbo-gt-lucid-air-model-s-comparison/
https://www.pedal.ir/porsche/2025-porsche-taycan-turbo-gt/
https://www.pedal.ir/porsche/taycan-turbo-gt-lucid-air-model-s-comparison/
اینجوری بکنن یک چیزی من نمیدونم آخ هیچ جور g70 به اسپرت بودن و یا بخواد رقابت کنه با m3 نمیخوره نهایت رقابت تو هم لول و سدان های خودش با وزن خودش .
اگه خیلی دلشون اسپرت میخواد و رقابت با ماسل کار یا کوپه های آلمانی بیان یک جانشین برای جنسیس کوپه بزارن پتانسیل اون داشت هیچ کره ای کوپه نداشت .
ولی خب چه کنیم که هدف و و ساختار برند جنسیس لوکس بودن هست نه اسپرت اگه از هیوندای جدا نبود میشد امیدوار بود .
البته خب مدلی xگرن که کانسپت تولید کنه میشه اون هایپر کار نه خودرو دو درب کوپه
Mohammad
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴تالیسمان لوکسه ؟ جلل خالق
اینجوری باشه پژو هم لوکسه دیگه هر دو فرانسوی هستن تقریبا هم قیمت هم هستن
.
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴این بیشتر میخوره رفته بدنه بنز رو چند تا قوطی رنگ بهش مالونده شده این.
MehdiTurbo
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴M3 چهار دربه ها 🤔
کوپه دو در نیستاا
نه به تفادس
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴یه نسخه کوپه و یکی سدان دارن😑
مهدی دهقانی
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴با ۳۶۰ اسب به جنگ ام ۳ حداقل باید ۶۰۰ داشته باشد
رامتین
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴نمیشه به جنگ نری؟ کار خودتو کن.
Siyavash
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴نتیجه مصرف سنتی و صنعتی ..
Arash Kashani
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴برای اسپرت بودن
زیادی لوکسه..
صامورایی
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴از هیت دادن یه عده اصلا تعجب نمیکنم. تا بوده همین بوده. همیشه اولش مسخره میکنن اما همین کمپانی به مسیر خودش ادامه میده. روزی میاد میبینی مجلات و نشریات، از عملکرد و کیفیت خوب اسپرت، و شاید سوپراسپرت هیوندای صحبت میکنند و همچنان همین کسانی که مسخره میکنند، در حال هیت دادن باقی موندن… این کمپانی اگر ضعیف بود که الان اینجا نبود. این همه سرمایه و تیراژ تولید نداشت.
البته اکثر هیترا مشخصه نوجوان هستند. اگر کمی این برند و مسیری که در ۳ دهه اخیر طی کرده بود رو میشناختند به خودشون جرئت هیت نمیدادن.
همونجور که در رالی درخشید، همونجور که قراره وارد استقامتی بشه، همونجور که در برقی ها مدلهای مناسبی عرضه کرد، همونجور که خودشو به جمع بزرگترین خودروسازان جهان رسوند، همونجور که با برند نوپای جنسیس توجهات رو به خودش جلب کرد ووو …
ali_x76
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴جنسیس درحال حاضر قویترین نسخه g70 رو با انجین ۳.۳ لیتری ۳۷۰ اسبی ارائه میده.
اما یه انجین قویتر هم هست که ۳.۵ لیتری با توربو و سوپرشارژر برقی ۴۲۰ اسب میده.
همین رو با افزایش بوست و تقویت سیستم خنک کاری میتونه به ۴۵۰ اسب برسونه که باز هم عقب میمونه.
نهایتا یه موتور برقی ۱۰۰ اسبی میتونه کاری کنه که تو بازار سدان های اسپرت، وارد بشه.
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴د چه ریفتی؟
Amir
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴M3 خطاب به جنسیس میخوای مثل ما باشی موفق باشی
GENERAL CORVETTE
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴پیش نمایش MAGMA G70 هست
احتمالا با V8 هم عرضه میشه
+
MAGMA G70
MAGMA G80
MAGMA GV70
MAGMA GV80
MAGMA GV80 COUPE
MAGMA GV60
MAGMA GT90
MAGMA GT80
MAGMA GT70