جنسیس از طریق بخش پرفورمنس خود بنام ماگما در حال توسعهٔ خودروهای هیبریدی بردافزا است که گفته شده شگفتانگیز خواهند بود.
جنسیس با عرضهٔ خودروهای لوکس نامی برای خود دستوپا کرد اما حالا قصد دارد فراتر از کابینهای مجلل و سدانهای شیک عمل کند. این برند با ورود به موتوراسپرت و معرفی زیربرند جدید ماگما که میتوان آن را پاسخ جنسیس به بخش M بامو دانست، به سمت پرفورمنس حرکت میکند. در کنار این تحول، جنسیس برنامهای جدی برای گسترش الکتریکیسازی دارد. مانفرد هارر، رئیس واحد توسعه فناوری عملکرد جنسیس، اخیراً اعلام کرد که این سیستمهای جدید در حال پیشرفت هستند. درحالیکه جنسیس اکنون ترکیبی محدود از خودروهای احتراقی و الکتریکی ارائه میدهد، این برند قصد دارد با افزودن هیبریدهای سنتی به سبد محصولاتش، دامنه خودروهای الکتریکیشدهٔ خود را گسترش دهد.
سال گذشته برای اولین بار از برنامههای هیبریدی جنسیس شنیدیم اما هارر اکنون تأیید کرده که جنسیس روی هیبریدهای سنتی و خودروهای بردافزا کار میکند. او همچنین فاش کرد که تجربه رانندگی با یکی از نمونههای اولیه بردافزا را داشته است. هارر درباره این پروژه گفت:
این پروژه با سرعت پیش میرود، اما هنوز زمان دقیق عرضه به بازار مشخص نیست. قول میدهم که ما با جدیت در تلاشیم تا این فناوری را زودتر به دست مشتریان برسانیم. این فناوری پیشرفته کاملاً با رویکرد لوکس و ممتاز جنسیس هماهنگ است و گام بعدی در پیشرانههای الکتریکی ما محسوب میشود.
هارر درباره خودروهای بردافزای جنسیس توضیح داد که این خودروها تجربه رانندگی مشابه خودروهای الکتریکی را با برد بیشتر ارائه میدهند. انتظار میرود اولین مدل بردافزای جنسیس نسخهای ویژه از شاسیبلند GV70 برای بازار آمریکای شمالی باشد، هرچند هارر این موضوع را مستقیماً تأیید نکرد. او گفت:
زیبایی خودروهای بردافزا در ترکیب ویژگیهای رانندگی خودروهای الکتریکی یعنی گشتاور آنی و کابین آرام با برد بیشتر است. میتوانید روزانه از این مدلها بهعنوان خودروی الکتریکی استفاده کنید، اما برای سفرهای طولانی نیازی به برنامهریزی مسیر بر اساس ایستگاههای شارژ ندارید، زیرا موتور احتراقی برق موردنیاز را تولید میکند. این آزادی در سراسر جهان هیجان زیادی ایجاد کرده است؛ اما بردافزا فقط به برد محدود نمیشود. قدرت فراوان برای ظرفیت یدککشی نیز از مزایای آن است که همچنان چالشی برای خودروهای الکتریکی باقی مانده است.
جنسیس علاوه بر پیشرانههای جدید، روی پلتفرم نسل بعدی خودروهای الکتریکی هم کار میکند که برد رانندگی را افزایش میدهد. این پلتفرم از گزینههای بردافزا پشتیبانی میکند و شامل سیستم جدید توزیع گشتاور است هارر توضیح داد:
نمیتوانیم وزن باتریهای زیر کف خودروهای الکتریکی را تغییر دهیم، اما میتوانیم با بهینهسازی جایگذاری اجزا و تنظیم تعادل سیستمها، توزیع وزن را بهبود دهیم. برای مثال، استفاده از لاستیکهای متفاوت در محورهای جلو و عقب میتواند چسبندگی را افزایش دهد. همچنین، در آینده شاهد موتورهای الکتریکی قدرتمندتر با تمرکز بر محور عقب خواهیم بود که تعادل خودرو را از طریق فشار از عقب بهبود میبخشد.
هارر تأیید کرد که اولین مدل با نشان ماگما، شاسیبلند GV60 خواهد بود. برای پرچمدار G90 نیز بهروزرسانیهای قابلتوجهی مثل تنوع بیشتر در پیشرانهها در راه است او گفت:
ما در حال ارتقای G90 با ایدههای متعدد برای فناوریهای جدید، ازجمله تجربههای دیجیتال و بهبود کیفیت سواری هستیم. همچنین منتظر تنوع بیشتر در پیشرانهها هستیم که با تلاش گستردهتر ما برای بهینهسازی کل خط تولید پیشرانههای الکتریکی و هیبریدی هماهنگ است.
پیام
۲۳ خرداد ۱۴۰۴به به این خبر خوب !
وحید شفیعی
۲۳ خرداد ۱۴۰۴کشوری که خودروسازی را با ایران شروع کرد،
ما کجا و آنها کجا…
لعنت بر مافیا و افراد منفعت طلب یا دلال
Mohammad
۲۳ خرداد ۱۴۰۴عالی ، کره جنوبی خیلی فعالیتش کم شده
(Mercedes Benz:the best or nothing)
۲۳ خرداد ۱۴۰۴من فکر کنم سال ۲۰۲۷ یا ۲۰۲۸ شاهد رقابت های عجیب و خفنی خواهیم بود
چون از یه طرف جنسیس داره ماگما رو آماده میکنه و از طرف دیگه نسل جدید خودروهای بیامو با نئوکلاس قراره وارد میدون بشه
و از اون طرف هم نسل جدید خودروهای فراری قراره بیاد
مثلث مقدس هایپر کارها هم داره به روز میشه
و نسل جدید موتور ۸ سیلندر جنرال موتورز هم داره میاد
نسل جدید خودروهای ۸ سیلندر مرسدس هم تو راهه
و قرار نسخههای s و sv و svj برای لامبورگینی روئلتو معرفی بشه و
مرسدس هم قراره ای ۶۳ جدید رو معرفی کنه که رقابت خیلی خفنی باید با ام ۵ داشته باشه
تازه بی ام و هم گفته که با پلتفرم نئوکلاس قراره یه شاسی بلند آفرودی رو معرفی کنه
لکسوس ال اف آر هم داره میاد و کلی رقابتهای دیگه که الان حضور ذهن ندارم
و کلی خودروی خفن دیگه که قراره معرفی بشه…
(Mercedes Benz:the best or nothing)
۲۳ خرداد ۱۴۰۴دوستان من فقط نظرم رو گفتم فکر نمیکنم چیز بدی هم گفته باشم ولی دلیل این همه دیس لایک رو واقعاً نمیفهمم اگه چیز بدی گفتم که خودم متوجه نشدم لطفاً به من بگید تا دیگه نگم
2646.1
۲۳ خرداد ۱۴۰۴به نظر من
با توجه به اهدافی که برندهای کره ای (هیوندا و کیا) در این مطلب دارند، آینده بسیار تاریک در مقابل هیبریدهای تویوتا و خودروهای برقی چینی خواهند داشت.
در بحث هیبریدی که اصلا نیازی به توضیح وضعیت نیست، تویوتا سرمدار هیبرید بوده، هست و خواهد بود.
خودروهای چینی به حد کفایت در خودروهای برقی پیشرفت کردند و تنها مشکل شون بحث برندینگ و اعتمادسازی است که به سه طریق در حال حل کردن هستند:
1. سرمایه گذاری روی برندینگ خودشون مثل BYD
2. خرید برندهای برشکسته مثل MG
3. تولید خودروهای مشترک با برندهای معروف تر مثل Mazda 6e
Soheil
۲۳ خرداد ۱۴۰۴خدا رو شکر که تو به قدرت چین پی بردی