دوئل جی‌ام‌سی تراین و بورگوارد BX7

پنج‌شنبه 20 مهر 1396 - 09:09
مطالعه 7 دقیقه
GMC-Terrain-Borgward-BX7
امروز به نیمهٔ دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال رسیدیم که به گروه کراس‌اوورهای متوسط اختصاص دارد. در دوئل چهارم این گروه، رنو...
تبلیغات

امروز به نیمهٔ دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال رسیدیم که به گروه کراس‌اوورهای متوسط اختصاص دارد. در دوئل چهارم این گروه، رنو کولئوس و میتسوبیشی اوتلندر با یکدیگر به رقابت پرداخته و مجموعاً تعداد 2734 رأی از شما دریافت نمودند. طی این رقابت کولئوس توانست با دریافت 1666 رأی و کسب 61 درصد از کسب آراء پیروز گردد درحالی‌که اوتلندر با کسب 1068 رأی خودروی بازندهٔ میدان لقب گرفت. حال امروز در پنجمین دوئل گروه کراس‌اوورهای متوسط، جی‌ام‌سی تراین و بورگوارد BX7 پای به میدان رقابت گذاشته‌اند.

فورد اج

نیسان مورانو

هیوندای سانتافه

جیپ چروکی

فورد اج

جیپ چروکی

میتسوبیشی اوتلندر

رنو کولئوس

نیسان ایکس تریل

شورلت اکوئناکس

رنو کولئوس

؟

کیا سورنتو

اشکودا کودیاک

بورگوارد BX7

جی‌ام‌سی تراین

اشکودا کودیاک

؟

دوج جورنی

پژو 5008

؟

جی‌ام‌سی تراین

جی‌ام‌سی برای اولین بار بین سال‌های 2008 تا 2010 کراس‌اوور اوپل آنتارا را با برند خود و با نام تراین صرفاً در خاورمیانه عرضه نمود؛ اما در نمایشگاه نیویورک 2009 این برند آمریکایی نسل اول نسخهٔ اصلی و واقعی تراین را رونمایی نمود. این کراس‌اوور بر روی پلت‌فرم تتا جنرال موتورز ساخته شده بود که با دیگر کراس‌اوورهای متوسط جنرال موتورز یعنی شورلت اکوئناکس، کادیلاک SRX و اوپل آنتارا مشترک بود. نسل اول تراین با پیشرانه‌های چهار و شش سیلندر بنزینی تا امسال روی خط تولید بود تا اینکه در نمایشگاه دیترویت همین سال نسل دوم این کراس‌اوور آمریکایی رونمایی شد. این نسل از تراین بر روی پلت‌فرم D2XX جنرال موتورز ساخته شده که با شورلت اکوئناکس و بیوک انویژن مشترک است. علاوه بر این، تراین اشتراک دیگری هم با اکوئناکس دارد به‌گونه‌ای که پیشرانه‌های آن‌هم کاملاً با نسل جدید شورلت اکوئناکس مشترک است. همچنین تراین بازهم مانند اکوئناکس در این نسل کاهش طول چشمگیری را تجربه کرده اما بااین‌حال همچنان از ابعاد می‌توان آن‌را در کلاس کراس‌اوورهای متوسط قرار داد. این خودرو هم‌اکنون با سه پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌شود که برخلاف گذشته همگی از نوع چهار سیلندر توربوشارژ بوده و برای اولین بار در بین آن‌ها یک نمونهٔ دیزلی هم وجود دارد. پیشرانهٔ بنزینی اول یک واحد 1.6 لیتری با 170 اسب بخار قدرت است درحالی‌که موتور بنزینی قوی‌تر که در رقابت ما هم همین موتور انتخاب شده است از نوع 2 لیتری است. این موتور 250 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که برای انتقال آن دو گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک و نُه سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. برای تراین مانند دیگر محصولات جی‌ام‌سی مدل دنالی هم ارائه می‌شود که نسخه‌ای لوکس بوده و در بیرون با جلوپنجرهٔ کرومی از نسخه‌های معمولی متمایز می‌شود.

بورگوارد BX7

بورگوارد یکی از خودروسازان باسابقهٔ آلمانی است که در سال 1929 در شهر برمن آلمان تأسیس شد. این شرکت در طول سال‌های بعد به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرد و همچون مرسدس بنز و فولکس‌واگن یکی از خودروسازان اصلی آلمان محسوب می‌شد؛ اما بورگوارد در دهه 60 میلادی و در پی مشکلات شدید مالی ورشکست شده و به کار خود پایان داد. سپس چندین دهه، بعد این شرکت کهنه‌کار آلمانی با حمایت و سرمایه‌گذاری شرکت چینی فوتون احیا شده و سرانجام بیش از پنجاه سال بعد، اولین محصول دوران جدید بورگوارد رسماً در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد. این خودرو این یک کراس‌اوور متوسط با نام BX7 است که با کمک شرکت فوتون توسعه پیدا کرده است. این کراس‌اوور چینی/آلمانی در کارخانهٔ فوتون در چین تولید می‌شود و فعلاً بازار اصلی آن در همین کشور است اما بورگوارد برنامهٔ عرضهٔ آن در دیگر کشورها همچون کشور ما را نیز دارد. گفته شده که BX7 تا پایان پاییز امسال در ایران عرضه خواهد شد. این خودرو فعلاً فقط با یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی عرضه می‌گردد که 225 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ منتقل می‌گردد؛ اما بورگوارد ساخت نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی و حتی تمام الکتریکی BX7 را هم در نظر دارد تا جایی که نسخهٔ تمام الکتریکی آن‌را با نام Bxi7 در نمایشگاه شانگهای امسال رونمایی نمود. گفته شده نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی این ماشین نیز 400 اسب بخار قدرت داشته و از بُرد تمام الکتریکی 55 کیلومتری برخوردار است. نسخهٔ بنزینی معمولی این کراس‌اوور هم‌اکنون در دو نسخهٔ پنج‌نفره و هفت‌نفره با قیمت پایهٔ 26 هزار دلار در چین عرضه می‌گردد درحالی‌که این عدد برای بالاترین و مجهزترین مدل آن که TS نام دارد به 302,800 یوآن معادل حدود 46 هزار دلار می‌رسد.

مشخصات فنی

جی‌ام‌سی تراین

بورگوارد BX7

پیشرانه

2 لیتری 4 سیلندر

2 لیتری 4 سیلندر

تنفس

توربوشارژ

توربوشارژ

قدرت

250 اسب بخار

225 اسب بخار

گشتاور

350 نیوتن متر

300 نیوتن متر

گیربکس

9 سرعته اتوماتیک

6 سرعته اتوماتیک

محور محرک

جلو/چهارچرخ

جلو/چهارچرخ

شتاب صفرتاصد

7 ثانیه

9.3 ثانیه

حداکثر سرعت

210 کیلومتر/ساعت

205 کیلومتر/ساعت

مصرف سوخت

9.6 لیتر (ترکیبی)

-

وزن

1745 کیلوگرم

1675 کیلوگرم

طول

4.65 متر

4.71 متر

فاصلهٔ محوری

2.72 متر

2.76 متر

حجم صندوق بار

845 لیتر

545 لیتر

قیمت پایه

25,000 دلار

26,000 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9850363]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.