فراخوان محصولات جنرال موتورز به خاطر چراغ هشدار ایربگ
در فراخوان ثبت شده توسط NHTSA آمده که برخی از محصولات این شرکتها دارای مشکل نرمافزاری هستند که میتواند باعث نمایش چراغ خطای ایربگ شود. از آنجایی که این چراغ هشدار ممکن است بهطور مداوم روشن نماند بنابراین شاید رانندگان از عدم کارکرد کیسه هوا آگاه نشوند.
جنرال موتورز از هفتم می 2021 روی این موضوع متمرکز بوده و کار بررسی دادهها در 29 می تکمیل و نشان داده شده که 19 ادعای گارانتی مرتبط با این موضوع وجود داشته است. فعلاً گزارشی از تصادف یا جراحت مرتبط با این مشکل به دست جنرال موتورز نرسیده است.
تمامی خودروهای تحت تأثیر این فراخوان مدل سال 2021 بوده و شامل بیوک انویژن، کادیلاک CT4 و CT5، کادیلاک اسکالید و اسکالید ESV، شورولت کوروت، تاهو و سابربن و جی ام سی یوکان و یوکان XL هستند. در کل 282,429 دستگاه از این خودروها باید به نمایندگیها مراجعه کنند.
خوشبختانه حل این مشکل راحت است. جنرال موتورز نرمافزار ماژول خودروهای یاد شده را بهروز خواهد کرد و افرادی که بهروزرسانی از راه دور خودروی خود را فعال کردهاند خواهند توانست نرمافزار جدید را بدون حضور در نمایندگی نصب کنند. در غیر این صورت باید به نمایندگی مجاز جنرال موتورز مراجعه نمود.