معرفی فیس‌لیفت جی‌ام‌سی سی‌یرا با تکنولوژی‌های بیشتر و نسخه‌های جدید

شنبه 1 آبان 1400 - 03:07
مطالعه 9 دقیقه
GMC-Sierra-2022-1600-03
پس‌ازاینکه شورلت از سیلورادو فیس‌لیفت برای مدل 2022 پرده‌برداری کرد، حالا نوبت به پسرعموی آن یعنی جی‌ام‌سی سی‌یرا رسیده است. سی‌یرا 1500 مدل 2022...
تبلیغات

پس‌ازاینکه شورلت از سیلورادو فیس‌لیفت برای مدل 2022 پرده‌برداری کرد، حالا نوبت به پسرعموی آن یعنی جی‌ام‌سی سی‌یرا رسیده است. سی‌یرا 1500 مدل 2022 با طراحی بروز شده، کابین کاملاً جدید و تکنولوژی‌های پیشرفته معرفی شده است اما به‌روزرسانی‌های این پیکاپ در اینجا متوقف نمی‌شود زیرا جی‌ام‌سی دو تیپ جدید دنالی اولتیمیت و AT4X را هم به خانوادهٔ آن اضافه کرده است.

سی‌یرا همیشه پیکاپی با ظاهر جذاب و باابهت بوده و در فیس‌لیفت مدل 2022 هم این روند همچنان ادامه پیدا کرده است. طراحان در جلوی خودرو از جلوپنجرهٔ جدیدی استفاده کرده‌اند که با دماغهٔ منحنی سی‌یرا بهتر ادغام شده است. در طرفین این جلوپنجره هم چراغ‌های جدیدی قرار گرفته که مثل گذشته دی‌لایت‌های C شکلی درون آن‌ها کار شده است. ازجملهٔ دیگر تغییرات ظاهری سی‌یرا مدل 2022 که البته جزئی هستند هم می‌توان به اصلاحاتی در سپر جلو، رینگ‌های جدید برای تیپ‌های XLT و دنالی و رنگ‌های جدید مثل آبی پویا اشاره کرد.

بی‌تردید نقطه‌ضعف اصلی سی‌یرا کابین پلاستیکی و قدیمی آن بود اما حالا هرچند در تیپ پایه همچنان تا حد زیادی همان طراحی قدیمی حفظ شده اما از تیپ SLE به بالا کابین کاملاً جدیدی ارائه می‌شود که بسیار لوکس‌تر و باکیفیت‌تر است. این تغییر برای یک فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای بسیار گسترده بوده و نمایشگر بزرگ‌تر 13.4 اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی از ویژگی‌های آن هستند. همچنین سیستم اطللاعاتی-سرگرمی سی‌یرا هم بسیار قابل تنظیم بوده و از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم بهره می‌برد. علاوه بر این، پیکاپ جی‌ام‌سی از انتخاب‌گر دندهٔ جدید در نسخه‌های مجهز به صندلی‌های اسپرت، متریال باکیفیت‌تر، پانل دکمه‌های جدید و تنظیم برقی ستون فرمان هم برخوردار شده است.

جی‌ام‌سی 20 سال پیش با عرضهٔ سی‌یرا دنالی پیشتاز حرکت پیکاپ‌های لوکس بود و حالا با ارائهٔ پیشرفته‌ترین و لوکس‌ترین پیکاپ در این کلاس در نسخهٔ جدید دنالی اولتیمیت قصد دارد همچنان رهبری این بخش را ادامه دهد. این نسخه که بر اساس دنالی ساخته شده است، در بیرون از جلوپنجره‌ای منحصربه‌فرد و تریم‌های کرومی به همراه پله رکاب‌های برقی، اتاق بار کربنی، درب پشتی چندقسمتی و رینگ‌های 22 اینچی اختصاصی به رنگ مشکی براق اختصاصی بهره می‌برد.

اما در یک پیکاپ لوکس کابین بیشتر از بیرون اهمیت دارد و این جایی است که دنالی اولتیمیت با تودوزی چرمی کامل در صندلی‌ها، رو دری‌ها و کنسول مرکزی می‌درخشد. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی برجستهٔ این نسخه نیز می‌توان به تنظیم برقی 16 جهتهٔ صندلی‌های جلو با گرم‌کن، تهویه و ماساژور، سیستم صوتی پریمیوم Bose با 12 بلندگو، آینه عقب دیجیتالی و هدآپ دیسپلی 15 اینچی رنگی اشاره کرد که سی‌یرا دنالی اولتیمیت را به پیکاپی کاملاً لوکس و مجلل تبدیل کرده‌اند.

علاوه بر این، دنالی اولتیمیت به‌صورت استاندارد به سیستم نیمه خودران سوپر کروز هم مجهز است که امکان رانندگی بدون نیاز به دخالت دست را در بیش از 320 هزار کیلومتر از بزرگراه‌های ایالات‌متحده و کانادا فراهم می‌کند. در بخش فنی هم این نسخه به سیستم تعلیق متمرکز روی راحتی با کنترل سواری تطبیقی مجهز است و زیر کاپوت آن به‌صورت استاندارد پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 با 420 اسب بخار قدرت و 625 نیوتن متر گشتاور قرار می‌گیرد. این موتور به یک گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک متصل است که به‌صورت استاندارد نیرو را به هر چهارچرخ منتقل می‌کند.

 

درحالی‌که دنالی اولتیمیت روی جاده تمرکز دارد، دیگر تیپ جدید سی‌یرا مدل 2022 یعنی AT4X راحتی و تجمل را با توانایی‌های آفرود ترکیب می‌کند. این نسخه به کمک‌های DSSV مالتی‌متیک سوپاپ‌دار و فنرهای منحصربه‌فرد مجهز است که بین 25 تا 50 میلی‌متر ارتفاع بیشتری از زمین نسبت به AT4 معمولی فراهم می‌کنند. سی‌یرا AT4X همچنین به قفل دیفرانسیل جلو و عقب، محافظ‌های بیشتر در زیر بدنه، رینگ‌های 18 اینچی با لاستیک‌های گودیر رانگلر و حالت رانندگی با یک پدال برای آفرود هم مجهز است. AT4X اما علیرغم ماهیت آفرودی و خشن خود، در داخل از کابینی مجلل با تودوزی چرمی مشکی و دوخت قرمزرنگ بهره می‌برد. این نسخه همچنین در برخی ویژگی‌ها مثل صندلی‌های جلو، سانروف، سیستم صوتی Bose و پیشرانهٔ 6.2 لیتری با تیپ دنالی اولتیمیت مشترک است.

سی‌یرا مدل 2022 به‌صورت استاندارد با مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده مثل هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری خودکار، ترمز عابر پیاده، هشدار تغییر خط و هشدار نقاط کور ارائه می‌شود. علاوه بر این، خریداران می‌توانند سیستم‌های ایمنی دیگری مثل کروز کنترل تطبیقی بهبودیافته را سفارش دهند که حالا هنگام یدک کشی هم کار می‌کند. برای سهولت یدک کشی همچنین سیستم هشدار نقاط کور جانبی تریلر و همین‌طور نمایش چهارده نمای مختلف از اطراف تریلر از طریق دوربین‌ها هم وجود دارد؛ و در آخر، جی‌ام‌سی برای پیکاپ خود سیستم هشدار جدیدی بنام GCW را هم ارائه کرده که زمانی که بیش از حد ظرفیت پیکاپ بار زده شود هشدار می‌دهد.

مثل شورلت سیلورادو مدل 2022، پیشرانهٔ 2.7 لیتری چهار سیلندر توربو در سی‌یرا هم بهبود پیدا کرده است. این موتور حالا بلوک مستحکم‌تر و 30 درصد میل‌لنگ محکم‌تری پیدا کرده که در کنار دیگر به‌روزرسانی‌ها، خروجی موتور را به 310 اسب بخار قدرت و 570 نیوتن متر گشتاور رسانده است. این یعنی گشتاور این موتور چهار سیلندر 98 نیوتن متر نسبت به قبل افزایش یافته است. علاوه بر این، گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک سی‌یرا هم بروز شده تا روان‌تر کار کند و معکوس دادن‌ها را سریع‌تر انجام دهد. به لطف این تغییرات، ظرفیت یدک کشی موتور چهار سیلندر به 4350 کیلوگرم افزایش یافته است.

علاوه بر این، ظرفیت یدک کشی نسخه‌های مجهز به پیشرانهٔ 3 لیتری دورامکس دیزلی که 277 اسب بخار قدرت و 623 نیوتن متر گشتاور دارد هم به لطف تغییرات شاسی که امکان تجهیز به پکیج Max Tow را فراهم می‌کند به 6 تن افزایش یافته است. از لیست موتورهای سی‌یرا اما موتور 4.3 لیتری V6 حذف شده و پیشرانهٔ 5.3 لیتری V8 هم بدون تغییر مانده و همچنان 355 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

جی‌ام‌سی سی‌یرا 1500 فیس‌لیفت مدل 2022 از سه‌ماههٔ اول سال 2022 راهی نمایندگی‌های فروش می‌شود اما هم‌اکنون امکان رزرو آن وجود دارد. قیمت این پیکاپ جدید از 32,495 دلار در تیپ پایهٔ Pro آغاز می‌شود اما کسانی که خواهان کابین جدید هستند باید حداقل سراغ تیپ SLE با قیمت 43,895 دلار بروند. قیمت گران‌ترین نسخه‌ها یعنی AT4X هم از 74,995 دلار و دنالی اولتیمیت از 80,395 دلار آغاز می‌شود که به ترتیب 14 هزار دلار و 19 هزار دلار از AT4 و دنالی معمولی بیشتر است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.