جنرال موتورز

معرفی نسل جدید جی‌ ام‌ سی کانیون، همتای لوکس‌تر و جذاب‌تر شورلت کلرادو

چندی پیش شورلت نسل جدید پیکاپ میان سایز کلرادو را معرفی کرده و حالا جی‌ام‌سی هم همین کار را با پسرعموی آن یعنی کانیون انجام داده است. کانیون جدید با برخورداری از پیشرانهٔ توربوشارژ چشمگیر، نسخهٔ آفرودی AT4X و نسخهٔ لوکس دنالی، حتی برخی پیکاپ‌های فول سایز را هم شرمنده خواهد کرد و رقبا را کاملاً به چالش خواهد کشید زیرا با آمدن نسل جدید این خودرو به بازار دیگر مفهوم پیکاپ میان سایز به معنای کاستی‌های فراوان در قسمت‌های مختلف نخواهد بود.

ظاهر مدرن و متمایز

نسل قبلی کانیون طراحی ساده و نسبتاً خسته‌کننده‌ای داشت اما در نسل جدید منحنی‌های نرم جای خود را به طراحی تیزتری داده‌اند و دماغهٔ تقریباً عمودی خودرو نیز حالا به جلوپنجره‌ای برجسته و چراغ‌های LED دوقسمتی مجهز شده است. در زیر این پوستهٔ خشن و تهاجمی هم تعلیق آفرودی به‌صورت استاندارد پنهان شده است که در تیپ‌های الویشن، AT4 و دنالی ۵۱ میلی‌متر ارتفاع بیشتری از زمین دارد درحالی‌که در تیپ AT4X با افزایش ۷۴ میلی‌متری، ارتفاع از این هم بیشتر می‌شود. همچنین درحالی‌که دیگر تیپ‌ها از لاستیک‌های ۳۲ اینچی استفاده می‌کنند، AT4X به لاستیک‌های بزرگ‌تر ۳۳ اینچی گودیر رانگلر مجهز است.

در عقب کانیون مدل ۲۰۲۳ شاهد درب پشتی جدیدی با نشان برجستۀ جی‌ام‌سی هستیم که در بخش پایینی داخل آن محفظه‌ای ضدآب با عرض ۱۱۴ سانتی‌متر برای قرار دادن اشیاء مختلف تعبیه شده است. مثل نسل جدید کلرادو، این پیکاپ جی‌ام‌سی هم صرفاً به‌صورت دو کابین با اتاق بار کوتاه تولید می‌شود. این اتاق بار ۱۵۷ سانتی‌متر طول داشته و به دو شیار برای قرار دادن لاستیک موتورسیکلت یا دوچرخه و خروجی برق ۱۱۰ ولت مجهز است. درب اتاق بار نیز می‌تواند در حالت نیمه‌باز ثابت بماند تا امکان حمل بارهای طویل مثل الوار و تخته سه‌لا فراهم شود.

زیباترین کابین در بین همهٔ پیکاپ‌های میان سایز

داخل نسل جدید کانیون با متریال باکیفیت، طراحی مدرن و تکنولوژی‌های مدرن مثل صفحه آمپر دیجیتالی ۸ اینچی استاندارد، کاملاً نسبت به قبل متحول شده است. علاوه بر این، در میانهٔ داشبورد هم یک نمایشگر بزرگ ۱۱.۳ اینچی لمسی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جای گرفته است که از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم بهره می‌برد. به گفتهٔ جی‌ام‌سی، هر تیپ کانیون با هویت منحصربه‌فرد خود طراحی شده و در کل خانوادهٔ این پیکاپ هیچ کابینی یکسان نخواهد بود.

نسخهٔ دنالی شیک و لوکس

نسخهٔ لوکس دنالی در بیرون با جلوپنجرهٔ کرومی اختصاصی، تزئینات کرومی بیشتر، پله رکاب‌های کرومی و رینگ‌های ۲۰ اینچی از دیگر نسخه‌ها متمایز شده اما اصلی‌ترین ویژگی کانیون دنالی در داخل است که آن را به لوکس‌ترین پیکاپ میان سایز بازار تبدیل می‌کند. این نسخه علاوه بر برخورداری از صفحه آمپر دیجیتالی بزرگ‌تر ۱۱ اینچی، به گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌های جلو، گرم‌کن غربیلک فرمان، تزئینات چوبی با حکاکی لیزری، سیستم صوتی Bose با هفت بلندگو، هدآپ دیسپلی ۶.۳ اینچی و کروز کنترل تطبیقی هم مجهز است.

نسخهٔ آفرودی و توانمند AT4X

کسانی که خواهان توانایی‌های آفرود هستند باید تیپ AT4X را انتخاب کنند که علاوه بر ارتفاع بیشتر و برخورداری از لاستیک‌های ۳۳ اینچی، به قفل دیفرانسیل‌های الکترونیکی جلو و عقب، کمک‌فنرهای مالتی‌متیک DSSV و محافظت از زیر بدنه هم مجهز است. در این نسخه همچنین به حالت‌های رانندگی معمولی، یدک کشی، تراین و آفرود، یک حالت اختصاصی بنام باجا هم اضافه می‌شود. به لطف همهٔ این ویژگی‌ها، فاصلهٔ کانیون AT4X از زمین به ۲۷۲ میلی‌متر رسیده و زوایای حمله، فرار و شکست آن‌هم به ترتیب ۳۶.۹ درجه، ۲۵ درجه و ۲۴.۵ درجه خواهد بود. این نسخه اما علیرغم شخصیت خشن و آفرودی، در داخل کاملاً لوکس بوده و از تمام تجهیزات نسخهٔ دنالی همراه با تریم قرمزرنگ و تودوزی چرمی سفیدرنگ بهره می‌برد.

پیشرانهٔ چهار سیلندر توربو با گشتاوری در حد V8

ازآنجایی‌که کانیون در بازار در جایگاه بالاتری نسبت به کلرادو قرار می‌گیرد، صرفاً با قوی‌ترین نسخهٔ پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری چهار سیلندر توربو ارائه می‌شود که ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۲ نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند قدرت این موتور نسبت به نمونهٔ V6 تنفس طبیعی نسل قبلی افزایش چندانی نداشته اما گشتاور آن ۲۱۰ نیوتن متر بیشتر شده است. نیروی موتور هم از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک جدید به چرخ‌های عقب یا هر چهارچرخ منتقل می‌شود درحالی‌که تیپ‌های دنالی و AT4X به‌صورت استاندارد به دیفرانسیل لغزش محدود مجهز هستند. ظرفیت بکسل کانیون ۳.۵ تن و ظرفیت بار آن ۷۴۵ کیلوگرم اعلام شده است.

عرضه از اوایل سال ۲۰۲۳

تولید نسل جدید جی‌ام‌سی کانیون اوایل سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد و پس از آن نسخهٔ AT4X در بهار آینده به بازار خواهد آمد. قیمت این پیکاپ در تیپ پایهٔ الویشن از حدود ۴۰ هزار دلار آغاز می‌شود که نزدیک به ۱۰ هزار دلار نسبت به نسل قبلی بیشتر شده است ولی کانیون مدل ۲۰۲۳ ارتقاءهای قابل‌توجهی را تجربه کرده و به نظر می‌رسد ارزش این قیمت گران‌تر را داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. فورد

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (852 ديدگاه)

    خیلی عالی شده هم طراحی بدنه هم داخل ولی کاش موتور موتور 6 سیلندر هم براش میزاشتن

    موافقم 37
    مخالفم 5
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (9999 ديدگاه)

      عالی شده یه موضوع همیشگی شده برای پیکاپ‌های آمریکایی !
      یعنی هر دفعه که یک پیکاپ آمریکایی رونمایی میشه میگم این دیگه آخرشِ با تیرِ آخر اما میبینیم نه ، تازه داستان ورقی دیگر خورده و جدید شده !

      تو این پیکاپ فقط باید به طراحی باعظمتش نگاه کرده و ایستاده احترام گذاشت ! اما جایی که دل من را برده اون دوربینِ نصب شده روی شاسی عقب زیر خودرو هست که چه ابتکار جالبی ، بابا باریکلا باریکلا ، حال کردم به خدا .
      سپر بسیار ساده و بسیار جذاب و بسیار کارآمد جلوش هم که دیگه آخرِ عشقِ منِ ❤👑 !

      جون به این پیکاپ
      حال کردم با این پیکاپ

      باور کنید این طراحان آمریکایی میشینن میگردن میبینن تو عکس‌ها کدوم حیوان از همه جذاب‌تره ، همون رو پیاده میکنند روی ماشین‌هاشون ، اون حیوانات از بین قوچ ، مار زنگی ، جگوار ، بوفالو بیشترین انتخاب را داره ، جونم جونم جونم 😍

      موافقم 57
      مخالفم 6
    2. net

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2981 ديدگاه)

      حروف انگلیسی قرمز بزرگ gmc جلوپنجره و و درب عقب قرمز هست توچشم میزنه اگر استیل سفید بود و حروف انگلیسی کوچکتر بود بهتر میشد.جلوپنجره اش بزرگه برای وانت میان سایز و این جلوپنجره بزرگ برای وانت فول سایز خوبه.چراغ باریک جلو خوبه ولی زیر نوک چراغ جلو کمی فرورفتگی داره و وارد گوشه خط نازک مشکی جلوپنجره شده بد هست اگر زیر نوک چراغ جلو مسطح بود خیلی قشنگتر میشد.زیر چراغ جلو در سپر چراغ دایره ای کوچک خیلی بد هست اگر این چراغ کوچک دایره نبود قشنگتر میشد.چهار طرف گوشه جلوپنجره که خط مشکی نازک زده بیرون و گوشه بالا این خط رفته زیر چراغ جلو و زیر نوک چراغ جلو فرورفتگی ایجاد شده و گوشه پایین که خط مشکی رفته زیر چراغ دایره ای کوچک خیلی بد هست .ارتفاع ماشین و ابعاد لاستیک بزرگ هست و برای بیابان و افرود خوبه و برای وانت میان سایز باید یک نسخه با لاستیک کوچک و ارتفاع کمتر برای کسانی که میخواهند در شهر رانندگی کنند تولید کند.اگر خط نازک سفید اطراف شیشه دربها داشت قشنگتر میشد.طراحی داخلی و داشبورد و کنسول و صفحه نمایش این وانت در حال حاضر زیباترین و لوکسترین طراحی داخلی در بین وانتهای میان سایز و فول سایز برخوردار هست.اگر طراحی داخلی یکپارچه مشکی بود و داشبورد و جای دستگیره درب قهوه ای نبود خیلی قشنگتر میشد.رنجر و هایلوکس و بنز x سانروف نداره و خیلی خوبه این وانت سانروف داره.در متن به خوبی از طراحی داخلی زیبا و لوکس این ماشین بیان شد و این جمله که طراحی داخلی زیبا این وانت حتی طراحی داخلی وانتهای فول سایز هم شرمنده کرد.ای کاش جلو پنجره اش کوچکتر و قشنگتر بود و چراغ زیر دایره ای زیر چراغ جلو نداشت و جلوپنجره و چراغ کوچک دایره ای زیر چراغ جلو شبیه ماشین چینی جک T9 شده و بد هست

      موافقم 5
      مخالفم 35
      1. net

        ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2981 ديدگاه)

        ویرایش
        این جمله که طراحی داخلی زیبا این وانت حتی طراحی داخلی وانتهای فول سایز شرمنده کرد خوب بود.طراحی عقب و چراغ عقب قرمز ساده و خوب هست اگر قسمت مربعی سفید کوچک وسط چراغ عقب نبود و یکپارچه چراغ عقب قرمز بود قشنگتر میشد.اگر مثل اتاق رنجر برای محافظت وسایل در اتاق بار در مقابل باد و باران پوشش پلاستیکی رول شونده داشت جالب تر میشد

        موافقم 3
        مخالفم 11
  2. بی نام

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (43 ديدگاه)

    بسیار زیباست
    به نظر من که از کلرادو قشنگ تره
    البته سلیقه هست
    ولی بی شباهت به هم نیستند به خصوص کابینشون که مثل تفاوت کابین S کلاس و C کلاس هست.

    موافقم 32
    مخالفم 4
  3. Alan.r

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1081 ديدگاه)

    پیکاپ خیلی خوبیه هم قویه هم آفرود خوبیه کابینشم لوکس و زیباست درکل نسبت به قیمت فوق‌العاده است

    موافقم 26
    مخالفم 2
  4. JDM lover

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    من که خیلی خوشم اومد
    هم کابینش خوبه ، هم طراحیش
    قدرتش هم کافی و مناسبه
    زوایای افرودیش هم نسبتا خوبه

    موافقم 25
    مخالفم 2
  5. Dian

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (563 ديدگاه)

    زیباست

    موافقم 13
    مخالفم 0
  6. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    بی نقص.حالا کار برا اونا که عظمت سیرا رو میخواستن یا پولش رو نداشتن یا جاش حالا با خیال راحت میرن سراغ این هیولا.همیشه گفتم پیکاپهای آمریکایی کاملترین نوع ماشینها هستن همه چی رو یک جا بهت میدن.

    موافقم 28
    مخالفم 3
    1. Moein

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (890 ديدگاه)

      اینو باهات هستم خفن
      فقط از مازراتی و آلفا بکش بیرون 😁😁

      موافقم 13
      مخالفم 3
  7. Hadi

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (578 ديدگاه)

    واقعا بی نظیره 👌🏼
    خیلی خفن شده😍…

    موافقم 10
    مخالفم 1
  8. phonix

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1797 ديدگاه)

    جلوی ماشین خیلی امروزی تر و ظریف شده
    اما پشتش مخصوصا چراغ ها معمولی هستن و خبری از ظرافت تو چراغ های عقب نیست
    این میتونه ایراد باشه از نظر من

    موافقم 4
    مخالفم 13
  9. Reza Waffen SS

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5320 ديدگاه)

    رنگ سفید چقدر بهش میاد

    موافقم 5
    مخالفم 0
  10. پدرام

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    این نوار عمودی زیر چراغ ها شبیه دیزاین جدید میتسوبیشی هست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  11. Prpr

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (239 ديدگاه)

    خیلی ظاهر بدی داره مشخصات فنی شم که قوی نیست
    قیمتشم گرونه اصلا ارزش خرید نداره

    موافقم 1
    مخالفم 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا