هولدن کومودور SS بازنشسته میشود
هولدن تأیید کرده است که نام کومودور SS در استرالیا پس از خروج آخرین دستگاه آن در تاریخ 22 اکتبر از کارخانهٔ تولید محلی، بازنشسته خواهد شد. کومودور SS مجهز به پیشرانهٔ V8 بوده و در حال حاضر نیمی از فروش کومودور را تشکیل میدهد اما بهزودی این مدل برای همیشه از خط تولید خداحافظی خواهد کرد چراکه اوپل اینسیگنیا بهعنوان نسل جدید کومودور در استرالیا عرضه شده و بالاترین مدل آن که VXR نام داشته و به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است، از پیشرانهٔ V6 استفاده میکند.
طرفداران محلی هولدن ممکن است به خاطر این خبر ناامید شوند زیرا کومودور VXR جدید تنها 315 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور دارد که بسیار از 410 اسب بخار قدرت و 570 نیوتن متر گشتاور پیشرانهٔ 6.2 لیتری LS3 هشت سیلندر کومودور SS کمتر است. سرمهندس توسعهٔ کومودور جدید آقای «David Johnson» نیز دراینباره طی گفتگویی با Motoring گفته است بعید است مدلی قدرتمندتر VXR معرفی گردد.
وی ادامه داده است:
«ما کومودور جدید را کاملاً بررسی کردهایم اما معماری آن برای نصب پیشرانههای بزرگ طراحی نشده است. در این خودرو فقط جایی برای نصب موتورهای توربو و نهایتاً نمونههای شش سیلندر وجود دارد؛ بنابراین امکان نصب پیشرانهٔ V8 در کومودور جدید از بین میرود».
بااینحال خوشبختانه نسل جدید هولدن کومودور یا در اصل اوپل اینسیگنیا از پلتفرم جهانی E2 جنرال موتورز استفاده میکند که این یعنی تا 300 کیلوگرم وزن کمتری از نسل قبلی کومودور دارد.