فروش 200 هزار دستگاهی محصولات الکتریکی جنرال موتورز در سال 2020
جنرال موتورز در حال انجام مأموریتی برای حرکت بزرگ به سمت خودروهای تمام الکتریکی است و در این راه شروع بسیار خوبی داشته است زیرا این شرکت طی سال 2020 در سراسر جهان تعداد 200,268 دستگاه خودروی تمام الکتریکی به فروش رسانده است. بخش عمدهای از این فروش در چین بوده است یعنی جایی که زیرساختها و پذیرش خودروهای الکتریکی بهتر از ایالاتمتحده است. البته، با عرضهٔ چندین محصول الکتریکی جدید در بازار آمریکا مثل شورلت بولت EUV و کادیلاک لیریک، بهاحتمالزیاد فروش الکتریکیهای جنرال موتورز در بازار خانگی هم افزایش خواهد یافت.
بیش از نیمی از کل فروش محصولات الکتریکی جنرال موتورز در سال 2020 به وولینگ هونگگوانگ مینی EV اختصاص دارد که با شرکای چینی جنرال موتورز ساخته شده و پرفروشترین خودروی الکتریکی بازار چین محسوب میشود. این خودروی الکتریکی کوچک در سال 2020 در بازار چین 117 هزار دستگاه فروش داشته است. پسازاین، شورلت بولت با 26,552 دستگاه، بیشترین فروش را داشته درحالیکه بائوجون E100 و E200 هم به ترتیب 20,571 دستگاه و 14,359 دستگاه فروش داشتهاند.
هرچند در آمار فروش خودروهای الکتریکی، مدلهای الکتریکیشده مثل پلاگینهیبریدیها هم احتساب شده است اما جنرال موتورز از این خودروها کاملاً فاصله گرفته است بهگونهای که از کل فروش محصولات الکتریکی این شرکت در سال 2020، تنها 1.2 درصد به مدلهای پلاگینهیبریدی اختصاص داشته است که این عدد کاهش قابلتوجهی را نسبت دوران اوج این خودروها در سال 2017 نشان میدهد که 63 درصد از کل فروش محصولات الکتریکی جنرال موتورز را در اختیار داشتند.
اما جنرال موتورز با وجود فروش 200 هزار دستگاهی خودروهای الکتریکی در سال 2020، هنوز هم پیشتاز این بخش نیست زیرا تسلا با ثبت رکورد جدید فروش 184,800 دستگاه خودرو در سهماههٔ نخست سال جاری، فقط طی سه ماه نزدیک به فروش جنرال موتورز در کل سال 2020، خودروی الکتریکی فروخته است! البته با آمدن خودروهایی مثل جیامسی هامر EV و کادیلاک لیریک، به نظر میرسد جنرال موتورز بتواند عرصه را بر تسلا تنگ کند.