نمایش آخرین خودروی پونتیاک پس از 15 سال؛ G8 سدان!
پسازاینکه کوپهٔ کانسپتی از کادیلاک پس از شش سال برای اولین بار به نمایش درآمد، حالا جنرال موتورز یکی دیگر از کانسپتهای مخفیانهٔ خود را از گاوصندوق بیرون آورده است. این آخرین کانسپت پونتیاک است که با نام G8 شناخته میشود و پس از 15 سال حالا به نمایش درآمده است. تاکنون هیچکس بهجز چند طراح از وجود این کانسپت اطلاعی نداشته است. تصاویر کانسپت G8 برای اولین بار در اینستاگرام جنرال موتورز دیزاین منتشر شده است.
این خودرو که توسط استودیوی طراحی کالیفرنیای جنرال موتورز ساخته شده، در سال 2008 تکمیل شده و آخرین کانسپت پونتیاک محسوب میشود زیرا کمتر از یک سال بعد این برند تعطیل شد. کانسپت G8 که کاملاً کاربردی بود، قرار بود پیشنمایش زبان طراحی آیندهٔ پونتیاک را نشان دهد اما این اتفاق هیچگاه رخ نداد زیرا جنرال موتورز که با کاهش فروش مواجه بود، ابتدا در سال 2004 الدزمبیل را تعطیل کرد و سپس در بحبوحهٔ ورشکستگی سال 2009 نیز برندهای هامر، پونتیاک و ساترن را کنار گذاشت. اگر پونتیاک دوام میآورد، به برندی مخصوص پرفورمنس در خانوادهٔ جنرال موتورز تبدیل میشد یعنی چیزی مثل دوج در استلانتیس.
این کانسپت که یک کوپهٔ چهاردر با حال و هوای کادیلاک است، در بیرون تا حدودی به G8 تولیدی شباهت دارد که درواقع هولدن کومودور استرالیایی با برند پونتیاک بود و با پلتفرم محرک عقب و پیشرانههای V8 در آمریکا عرضه میشد. در جلوی G8 کانسپت جلوپنجرهٔ بزرگی دیده میشود درحالیکه چراغهای جلوی عمودی شبیه کادیلاکهای آن دوران هستند. در قسمت جانبی، ترکیبی از خطوط نرم و زاویهدار با دستگیرهای در مخفی و گلگیرهای عقب برجسته جلبتوجه میکند درحالیکه طراحی عقب خودرو کوپهٔ سولستیس را به یاد میآورد. در داخل این کانسپت هم کابینی چهارنفره با کنسول سراسری، غربیلک فرمان سه پره و تودوزی چرمی دیده میشود.
اطلاعات کمی در مورد این کانسپت منتشر شده و نمیدانیم واقعاً نزدیک به تولید بوده است یا نه اما این امکان وجود داشت که این سدان اسپرت روی پلتفرم آلفا تولید شود زیرا «باب لوتز» که منجی پونتیاک در سالهای پایانی عمرش بود، روی ساخت خودروهای پرفورمنس محرک عقب تمرکز داشت. در همین رابطه، قرار بود نسل دوم G6 روی پلتفرم آلفا ساخته شود اما تعطیلی پونتیاک در سال 2009 تمام این برنامهها را نقش بر آب کرد.