بازگشت پونتیاک GTO در دنیای رندرها، سوپراسپرتی با طراحی هیجان‌انگیز

شنبه 23 تیر 1403 - 11:30
مطالعه 3 دقیقه
Pontiac-GTO-5
درحالی‌که پونتیاک GTO آخرین بار در سال 2006 در بازار دیده شد، در دنیای خیالی رندرها همه‌چیز ممکن است و این خودرو می‌تواند در قالب یک سوپراسپرت...

درحالی‌که پونتیاک GTO آخرین بار در سال 2006 در بازار دیده شد، در دنیای خیالی رندرها همه‌چیز ممکن است و این خودرو می‌تواند در قالب یک سوپراسپرت جذاب بازگردد.

پونتیاک GTO یکی از مهم‌ترین خودروهای عضلانی آمریکایی محسوب می‌شود. این خودرو که از سال 1963 تا 1975 و سپس از 2003 تا 2006 در پنج نسل ساخته شد، به‌نوعی بنیان‌گذار بخش ماسل کارها بود. البته شاید فکر کنید این عنوان متعلق به موستانگ است اما دراین‌بین تفاوت ظریفی وجود دارد. موستانگ بخش پونی کارها را ایجاد کرد یعنی خودروهایی که کوچک‌تر از ماسل کارها بودند. البته طی سال‌های اخیر این مرز از بین رفته است و موستانگ و کاماروی امروزی را ماسل کار می‌دانیم اما در دههٔ 60 شرایط متفاوت بود.

همچنین بخوانید: نام GTO از کجا آمد؟ نگاهی به پیشینه ماسل کار افسانه‌ای پونتیاک

آخرین نسل جذاب GTO پیش از آنکه در سراشیبی سقوط قرار گیرد، نسل دوم بود که بین سال‌های 1968 تا 1972 با فرم فست‌بک تولید شد. این نسل از ویژگی‌های جالبی مثل چراغ‌های جلوی مخفی، سپر جلوی همرنگ بدنه و پکیج جدید رم ایر بهره می‌برد و با پیشرانه‌های بزرگ 6.6 و 7.5 لیتری عرضه می‌شد. نسل دوم GTO خصوصاً زمانی که پونتیاک نسخهٔ جدید جاج را برای آن ارائه کرد به فروش بالایی دست یافت. این پکیج که ابتدا با رنگ نارنجی منحصربه‌فردی ارائه می‌شد، به یکی از مشهورترین ماسل کارهای تاریخ تبدیل شد.

بنابراین، تعجبی ندارد که GTO جاج در ذهن خیلی‌ها مثل کسانی که اقدام به طراحی رندر خودروهای رؤیایی می‌کنند مانده باشد و تصمیم به احیای این ماسل کار محبوب و خاطره‌انگیز در دنیای تخیلی خود بگیرند. البته در طراحی این رندرها از هیچ‌کدام از نسل‌های قبلی GTO الهام گرفته نشده و طراحان با برداشتی مدرن از GTO جاج نسل دوم، این ماشین را از نو خلق کرده‌اند. به همین دلیل، تنها چیزی که خودروی این رندرها را به گذشته مرتبط می‌کند، صرفاً همان رنگ نارنجی معروف است. این کوپهٔ مدرن همچنین بیشتر شبیه یک سوپراسپرت به نظر می‌رسد تا ماسل کار و بنابراین، از فرم فست‌بک و کلاسیک نسل دوم GTO خبری نیست.

البته با کمی دقت می‌توان اشاره‌هایی به گذشته را مشاهده کرد. به‌عنوان‌مثال، روی کاپوت دو دریچهٔ هوا دیده می‌شود که از نسخهٔ جاج الهام گرفته است. طراحان این رندر غیر از نسخهٔ معمولی، یک نسخهٔ اسپرت‌تر بنام GTO-R را هم تصور کرده‌اند که با نوارهای مشکی، عناصر آیرودینامیکی بیشتر، آب‌شش‌های روی کاپوت و رینگ‌های بزرگ‌تر، وحشی‌تر به نظر می‌رسد. تکمیل‌کنندهٔ این پکیج هم می‌تواند پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ کوروت C7 ZR1 با 755 اسب بخار قدرت باشد تا پونتیاک GTO جدید به یک سوپرکار جذاب تمام‌عیار تبدیل شود!

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.